![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat hij misdaan heeft weet ik niet en interesseert mij ook niet direct, maar het verbaast mij niks dat hij een banneling is met zo´n agressief gedrag en zo´n russenhaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik raad het iedereen ten stelligste af. Ze zijn geweldig ondankbaar. Vinden bijna alles doodnormaal wat hier voor hen gedaan wordt en het is zelfs nooit genoeg. Passen zich ook totaal niet aan en begrijpen niet dat leven met velen onder 1 dak veronderstelt dat iedereen wat toegevingen moet doen. Dat is mijn subjectieve ervaring en ik begrijp ook wel dat dit daarom niet voor iedereen zo zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat zoiets als culturele verschillen. Oost-Europeanen komen bruter over, wat bij Vlamingen ongetwijfeld intimiderend kan overkomen. De doorsnee Vlaming vindt de spreekstijl en het gedrag van veel Nederlanders ook al flink intimiderend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het echte respect en dankbaarheid kreeg ik van hulp coordinatoren en zelfs van de douaniers en politie in verschillende staten die mij om uitleg vroegen wie ik in mijn people carrier aan het vervoeren was. Toen ik "Oekraieners op de vlucht" zei: geen verdere controle meer, geen covid inentingsbewijzen, people locater forms of paspoorten meer voor te leggen maar een militaire groet krijgen met glimlach en knipoog. Ik had zelfs mensen bij die de tijd niet gehad hebben hun paspoort mee te grabbelen. Was geen probleem. Kinderen zonder papieren. Ik heb alle hotels onderweg betaald voor hen, alle benzine betaald en huur minibus. Uit eigen zak. Daarna huisvesten voor een paar weken, alle eten betaald. Maar geen echt duidelijk dankwoord van die Oekraieners zelf. Geen vraag of ze iets moesten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zij deelnemen aan de taallessen die hier gegeven worden ... Zij willen hier niet blijven maar wel in de tussentijd de taal zich eigenmachtig maken als een teken van respect naar ons toe.... Wat zit er in het zuiden van ons land alweer ,die zich daar té goed voor voelen hé... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ik dan toch 1 etnische groep immigranten moet tolereren en verwelkomen dan is dat nog altijd met plezier de Oekraieners, ook na mijn mindere ervaring. Zonder twijfel.
Wij staan veel dichter bij elkaar dan al dat woestijnvolk dat naar hier komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En oh ja, nog één editje: hetzelfde geldt voor Russen die Poetin willen ontvluchten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 30 april 2022 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, er is geen twijfel dat er tussen die grote groep Oekraïense vluchtelingen twijfelachtige individuen zitten. Ook onder Vlamingen, Belgen zit er gespuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als (als) (en het is niet zo onmogelijk) die oorlog daar ipv nog maanden, nog jaren zou aanslepen, dan zitten we wel met een redelijk groot probleem.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220428_97005372 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier en daar komen er allerhande verhalen naar boven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 april 2022 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zal wel gaan zoals bepaalde mensen ervoeren bij timesharing en woningruil tijdens de vakantie: bij de enen valt het supergoed mee; bij de anderen valt het tegen. Je hebt met mensen te doen en daar is vaak geen algemeen patroon uit te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets doen is zoveel gemakkelijker dan iets doen. Laatst gewijzigd door Boduo : 30 april 2022 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een aanrader. 1ste druk 2019, nu 20ste druk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kwam weinig of niets van. De stad A'pen is volop bezig het 1ste nooddorp te bouwen; er zijn al enkele woningen bewoonbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat het opnemen in gezinnen niet zo'n goed plan is. Wij proberen dat hier te vermijden, ook al kregen we veel kritiek van mensen die hun huis wilden openstellen. |
|
![]() |
![]() |