![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heb jij de burgerbevraging ingevuld? | |||
Ja, volledig |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
Neen, onvolledig, maar ik ga dat wel nog volledig invullen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 72,41% |
Ja, maar slechts 1 hoofdstuk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Ja, maar slechts een paar hoofdstukken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen glazen bol, maar vermoed dat het item burgerbevraging gretig aangepakt zal worden in de volgende verkiezingsshows en dito propaganda,
om Anneliesje in haar slip te zetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie 2 mogelijkheden:
* de burgerbevraging wordt misbruikt om er zaken uit te halen die er feitelijk niet inzitten OFWEL * de burgerbevraging sterft een roemloze dood, wordt ergens in een schuif gelegd om er zeker niet meer uit te komen. Ik vermoed dat dat laatste is wat er zal gebeuren. Een te grote afgang voor Vivaldi.
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Rechtse splitsers die nu al bang zijn dat Vlaanderen hun domme onzin niet gaat volgen. Het belang van limburg heeft dat goed gezien..’angst voor de waarheid. Vlaanderen is slim genoeg om de idiote splitsers niet te volgen
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 mei 2022 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Neen, hoor, ik heb het over de leugenaars van Vivaldi, die hebben maar weinig met Vlaanderen van doen.
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tel de uitslag van de laatste Vlaamse verkiezingen en kom dan zeggen dat het niet waar is.
Ik begrijp wel dat je smoelen trekt, want de cijfers bevallen u niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is er ééntje : NVA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat je je waandenkwereld voor realiteit neemt als je zegt dat er maar één partij is met zulks programma.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 mei 2022 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is één partij met een confederaal programma. NVA dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een doodgeboren kind. Iets dat doodgeboren is, kan niet sterven, al dan niet roemloos. Ik vermoed dat het simpele cijfertje van hoeveel mensen het spel volledig ingevuld hebben, en ook de cijfertjes van hoeveel mensen 1, 2, 3 ... hoofdstukken ingevuld hebben, .... STAATSGEHEIM zal zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Iets wat ik persoonlijk wel verwacht. Ik hoor alleen kotsneigingen als men het over meer opsplitsen heeft
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoe mensen stemmen (veel N-VA en VB), en dan de voorstellen vergelijkt, dan kun je alleen tot de conclusie komen dat dit vooral B plussers zijn.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen zouden dat nu al gedaan hebben, buiten a) parlementairen b) de studenten van de proffen die het in mekaar staken of bij uitbreiding alle studenten die een vak ivm politiek hebben, en c) een paar werknemers van de partijen en een koppel partijleden van elke partij ... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steekproefje.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Bij sommige hoofdstukken had ik wel minder inspiratie dan bij andere.
En neen, ik ben geen partijlid, dus ik schrijf mijn mening, niet die van wat in een of ander programma staat.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 mei 2022 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig maar zonder de tijd te nemen dus helemaal niet goed.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je ziet wat er van de Europese toekomstbevraging is gekomen belooft de Belgische evenmin veel goeds ... een ding is zeker, echte doorslaggevende referenda over belangrijke zaken zoals bevoegdheidsoverdrachten, migratie, verdragswijzigingen, ... gaat men in België of Europa nooit (meer) toestaan.
Citaat:
Is er iemand hier gehoord ? ![]() Het cynisme ... ![]()
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 10 mei 2022 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar was dat te vinden? In mijn brievenbus alvast niets daaromtrent en in mijn e-mail al evenmin.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die daar hun tijd aan willen verschijten zijn goed zot. Dit is gewoon een duur marketingprojectje van Vivaldi. Het is niet dat er ook maar iets gaat gebeuren met de voorstellen die geformuleerd gaan worden hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn tenslotte in Belgie.
![]() |
![]() |