![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat bv in Zeeland zou zijn lijkt me dat heel normaal, als het in Amsterdam is ga je eerst moeten uitleggen aan de nederlander dat het heus niet nodig is om hem in toeristen-engels aan te spreken aangezien we dezelfde taal spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in een ziekenhuis lig , wil ik echt geholpen worden , en ....
doen ze niet wat ze moeten doen , dien ik klacht in !! Brussel , Wallonië , Vlaanderen , en het Duitstalige gedeelte !! Ik spreek enkel Vlaams , Nederlands & een beetje Engels !! Vele verstaan vermoedelijk ook wel Engels !! Lig ik in't buitenland , tja , English 4 me ?? In Nederland & Suriname , Nederlandse Antillen , daar zal ik denk ik nog wel Nederlands kunnen spreken ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 mei 2022 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() In Zeeland bestaat de kans dat men in het Duits begint. In toeristische delen van Amsterdam, voor Nederlanders (in eigen land) en Nederlandstaligen Belgen, zoals Vlamingen, is dit ongemakkelijk, maar ik snap het wel. Je wilt zo goed mogelijk communiceren, wij snappen wel toeristen-Engels of -Duits, maar zij geen Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het horecapersoneel spreekt een aardig mondje Duits, heb ik gemerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Absoluut niet, het zijn heel goede klanten. Maar het blijft gênant (en terecht), voor een Zeeuw of Zeeuwse, als je ze vervolgens in normaal Nederlands verteld, dat ze gewoon Nederlands kunnen praten. We zijn gvd in ons eigen land, hoe is 't...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten we hier aan zee tegen iedere Franstalige klant zeggen dat ze ook Nederlands mogen praten dan staan ze recht en gaan elders iets eten of drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 4 juni 2022 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is gewoon onzin, je bent in Vlaanderen aan de Vlaamse kust, dan moet de bediening ook gewoon Nederlands kennen, punt. Desnoods toeristen-Engels, maar dan kom je ook niet terug. Min of meer hetzelfde, wat ik over de Zeeuwse kust denk, jullie zijn nota bene in jullie eigen land...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hollands "Toeristen Engels". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bij ONS in België is iedereen vrij om de voertaal in zijn handelszaak te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kustgemeenten die niet ver naast de Franse grens gelegen zijn, zijn ook ruim overspoeld door Noord-Fransen die ergens wel een job gekregen hebben in één of andere winkel of restaurant. Die Fransen nemen het ook niet nauw met de verkeersregels zoals wij die kennen en zijn 'meesters' in het wildparkeren. Tijdens een wandeling zagen wij dat er tal van mensen waren die de plaats (geen parkeerplaatsen zijnde) voor hun meestal riante woningen afgemaakt hadden dat men er niet meer kon staan. Denk u dat die zich daar iets van aantrekken? Ze gooien de palen zelfs tegen de grond van mensen die aan de werken aan bepaalde straten bezig zijn zelfs tegen de grond of rijden bepaalde palen gewoon omver. Is er Politiecontrole op: neen. Op basis van taal: het kan soms dat er tweetalig zijn maar... (<-- dat is die eeuwige maar)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2022 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zwei cola ein fruhstuck und ein caffee .....Zie je wel zelfs ik trek al mijn plan ![]() |
|
![]() |
![]() |