Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 21:05   #101
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
er kijken toch bijna een miljoen Vlamingen naar hoor. VTM is tenminste vlaamsgezinder dan de rest en zeker meer dan de VRT!
Wacht maar tot wij zelf over de licenties mogen beslissen.
Dan gaan we hier iets beleven zie!

Denk maar aan de chantage die tav VT4 heeft plaatsgevonden of het interview van Mary waarin hij verklaarde "mijn journalisten zullen progressief zijn of niet" of de poll die werd gedaan in het vakblad "de journalist" waaruit bleek dat 80% van de journalisten links tot extreem links had gestemd.

Woehaa!

Hou Zee!
Oud 21 december 2004, 21:11   #102
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Vindt u dat Turkije mag toetreden tot de Europese Unie?
Neen 69.94% (1310)
Ja 25.68% (481)
Geen mening 4.38% (82)
Bedankt voor je stem!

en dat Guyke nu eens luistert naar de dorpsstraat !!!!!!!!

of moet hij helemaal "verafstoot" worden ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 21 december 2004 om 21:13.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 21:13   #103
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Dus de poll op de telefacts site (een 1700 stemmen ) geeft dus ook aan dat een ruime meerderheid van "de Vlamingen" tegen de toetreding van de Turken zijn !!
Wat betreft de statistieken mijnen beste man ,gebruikt men deze naargelang het hen uitkomt ,dat zien we met de criminaliteitscijfers ,met de werkloosheidscijfers de cijfers en statestieken over de gevangenis bevolking (daarom dat men ze snel een belgische pas geven ,zijn dan belgen ...)
Men moet niet een aantal mensen ondervragen ,en dan vermeningvuldigen met x ,omdan zogezegd "de mening" te kennen van de Vlaming.
Die statistieken zijn nooit juist ,zie de statistieken voor de verkiezingen er maar opna ,waar de cijfers ook worden verdraaid ,en het vb steeds ruimschoots beter scoort dan hun "statestieken "
Een poll op een website is waardeloos, vermits de steekproef NIET representatief is. Onder andere, omdat een bepaald segment van de populatie (zij die geen computer en/of computerkennis hebben) sowieso van deelname worden uitgesloten. Verder is er het fenomeen van autoselectie, wat betekent dat de deelnemers zichzelf aanmelden om de vragenlijst te beantwoorden. Nog een onoverkomelijk probleem met internet-enquêtes is het feit dat multipele responsen (personen die meer dan één keer deelnemen) niet uit te sluiten zijn. Enzoverder...

Om de waarde van een statistisch onderzoek te kennen, is het ook belangrijk te weten wie het onderzoek gevoerd heeft. Dit kan, samen met een methodologische kritiek, een bron van twijfel omtrent het onderzoek zijn. Maar gewoon out of the blue beweren dat de steekproef te klein is, is vaak het argument van hen die moeite hebben met de inhoud van het onderzoek... Gewoon omdat de resultaten niet in overeenstemming zijn met hun eigen vooroordelen.

Dat statistieken vaak tot statistrikken worden herleid is waar, maar daar trapt enkel hij of zij in die de moeite niet doet om even verder te kijken dan de eigen neus lang is en vooral het denken maar liefst aan een ander overlaat.

Laatst gewijzigd door Fille van de Foor : 21 december 2004 om 21:18.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 21:13   #104
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
VTM sensatie troef... zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.

Op blauw stramien : hoe gekker hoe beter, hoe heter hoe beter, hoe senieler hoe debieler... voorbeelden bij de vleet !
Mag ik zeggen dat dat net de tactiek van het Vlaams Belang is. Zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 21:14   #105
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Denk maar aan de chantage die tav VT4 heeft plaatsgevonden of het interview van Mary waarin hij verklaarde "mijn journalisten zullen progressief zijn of niet" of de poll die werd gedaan in het vakblad "de journalist" waaruit bleek dat 80% van de journalisten links tot extreem links had gestemd.

Woehaa!

Hou Zee!
[size=7]Vreemde [/size]
[size=7][/size]
[size=7]Rode[/size]
[size=7][/size]
[size=7]Televisie[/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 december 2004, 21:15   #106
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

met "vreemde" boedoel ik rare, verbazende, ongelooflijke, onwaarschijnlijke...
Oud 21 december 2004, 21:16   #107
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, om het kwartier "de vlaamse leeuw" op de radio, en "tinneke van heule" en "ik zag cecilia komen" terug in de top dertig ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 21:20   #108
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Mag ik zeggen dat dat net de tactiek van het Vlaams Belang is. Zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.
neen jongen... dat is meestal bittere waarheid !

kom uit uw rode burcht en open uw ogen ! ga eens kijken aan het doplokaal, ocmw, cafe's in grootsteden en winkelen tijdens de dag tussen 9u en 16u... en maak daar eens statistieken !
Oud 21 december 2004, 21:21   #109
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Jaja, om het kwartier "de vlaamse leeuw" op de radio, en "tinneke van heule" en "ik zag cecilia komen" terug in de top dertig ???
En elk radiotoestel moet thuis - verplicht - op een plank staan die minstens 1,9m boven de vloer hangt... Kwestie van meteen de gepaste groet uit te brengen wanneer men hem aanzet om de redevoeringen van de führer te beluisteren.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 21:22   #110
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Woehaa!

Hou Zee!
volgens Stevaert moeten we 51 % halen nog een verkiezing of drie denk ik !
Oud 21 december 2004, 21:31   #111
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
En elk radiotoestel moet thuis - verplicht - op een plank staan die minstens 1,9m boven de vloer hangt... Kwestie van meteen de gepaste groet uit te brengen wanneer men hem aanzet om de redevoeringen van de führer te beluisteren.
zal niet gaan... ben al 1m86 ! zal zeker 2m20 moeten zijn

Als Simpele Sjarel op de radio komt ?

Het is een groot redenaar en de favoriet van vele Limburgers of mensen die in gratis geloven !

Hij weet ook wat goed voor u is...
Oud 21 december 2004, 22:49   #112
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Inderdaad, de kinderen zijn meer het 'Belgische' terrein.
Inderdaad, BELGISCH! Maar niet Vlaams!8)
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 22:52   #113
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Een pubertje dat niet buiten komt? Spijtig genoeg voor jou niet, woon al jaren in de gevaarlijke "migrantenbuurt" van Gent. Nog nooit heb ik er problemen gehad, maar het is misschien mijn manier van omgaan met de "andere'' mens die mij geholpen heeft.
Och, nog zo een kontlikkertje.
Oud 21 december 2004, 22:52   #114
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
]
niet Noord-Korea, maar in de Sovjet-Unie of de DDR tijdens de jaren '60 of '70 zou ik willen wonen.
Van een grenzeloos simplisme gesproken.........
anakin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 23:07   #115
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Met "de broek laten zakken tot op de enkels " bedoel ik het niet letterlijk natuurlijk .
Ik bedoel daarmee dat ik uw manier van "omgaan met" ken ,het bejegenen van de vreemdelingen ,het altijd maar relativeren van de problemen (ja ,het zijn ni allemaal slechte) .
Of met andere woorden hun gedrag steeds weer minimaliseren ,en vooral geen kritiek geven op hun gebruiken en of godsdienst . Met andere woorden u zelf aanpassen aan hen ,terwijl het net andersom zou moeten zijn .
Dat is uw broek laten zakken tot op de enkels ,is niet letterlijk te nemen of persoonlijk .
Maar indien u niet op mijn postings wenst te antwoorden ,ben ik daar niet boos om hoor .
Benji, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, dit zegt genoeg over Towelie's interpretatie vermogen.8)
Oud 21 december 2004, 23:12   #116
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Als u u zich niet wenst aan te passen dan bent u gewoon een deel van het probleem, wat eigenlijk ook uit u post blijk("achterlijke woestijnbende"). Wel interessant dat u over het vragen en kolonisatie begint. Ik heb ook nooit gevraagd op te groeien in een overdraagzame egocentrische kapitalistische wereld, maar hij is er wel. Maar gelukkig heeft de Derde Wereld wel gevraagd of ze het slagveld van de wereld mochten worden en dan vervolgens nog eens leeggeroofd mochten worden. Nog een vraag zou jij je aanpassen in een land als bijvoorbeeld Iran?
Zal niet nodig zijn, omdat ik daar niets verloren ben. Moest ik er dan toch naar emigreren, ja... dan zou ik mij aanpassen.
Moeilijk hé.
Oud 21 december 2004, 23:15   #117
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag. U neemt het IK als uitgangspunt ipv de maatschappij. Mijn vraag is nu:''Neemt u ook het IK als uitgangspunt voor geloof en levensvisie?"
Zie niet in waarom ik de maatschappij als uitgangspunt zou MOETEN kiezen voor MIJN bedrijf. Mijn geloof en of levensvisie gaan in ieder geval niet uit van naïviteit tov AL mijn medemensen..
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 23:24   #118
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
1) een gebrek aan cultuurrelativisme, een reden waarom u deel van het probleem bent, hebt u ooit al eens de Islam bestudeert?
2)Nooit gezegd dat ik in een communistisch systeem wilde leven.
3)Het is een feit dat de transfer van zuid naar noord nog steeds aan de gang is

Marc Vandepitte: "De problematiek van ontwikkeling in het Zuiden, en meer bepaald ook de kloof tussen Noord en Zuid heeft alles te maken met machtsverhoudingen. Die machtsverhoudingen situeren zich zowel economisch als politiek en militair. Economisch, daar is al heel veel over gepubliceerd, dat gaat over slechte ruiltermen, zwakke positie op de wereldmarkt, schuldaflossing en een heleboel andere mechanismen die ervoor zorgen dat die landen economisch, jaar na jaar, eigenlijk worden leeggezogen vanuit het Noorden.
4) Alweer doet u een uitspraak zonder enige kennis, weet niet hoe ik dat zou noemen... . Wel zegt u dat u uw nooit zou aanpassen in Iran. Geen logische redenering. U moet zich niet aanpassen terwijl zij dat wel zouden moeten.
In plaats van hier de intellectueel te willen uithangen, leer eerst eens lezen wat de mensen schrijven. Hij zegt duidelijk,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
In Iran kom ik NOOIT : waarom zou ik het in m'n hoofd halen naar een van de achterlijkste landen ter wereld te trekken om er mij te gaan assimileren. Je bent goed gek. Ik niet : ik ben consequent en verhuis niet naar een land waar ik niet zou kunnen assimileren.
Toch niet zo moeilijk om te verwerken in uw hersenpan?
Oud 21 december 2004, 23:27   #119
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimbalé
Uiteraard bepaal JIJ zelf wie in JOUW bedrijf komt werken. Maar is het niet logisch dat JIJ voor JOUW bedrijf, in het belang van JE EIGEN bedrijf, op zoek gaat naar de beste werknemers, ongeacht ras? Of kan een Marrokaan niet werken misschien? We kunnen inderdaad van racisme spreken wanneer JIJ louter op basis van ras bepaalde werknemers niet te werk wenst te stellen. Jammer genoeg beschouwen steeds meer mensen in Vlaanderen de term Racist als een compliment...
Als ik oordeel dat in mijn bedrijf geen marokkaan past ongeacht van zijn kwalifikaties ben ik dan een racist? Ik neem misschien wel een chinees/japanner , ja voor mijn part een aboriginal aan.......
Enne de te pas en onpas gebruikte 'racist' betittelingen van een bepaald soort mensen laten mij kouder dan een blok noordpoolijs van duizend jaar oud.
Oud 21 december 2004, 23:39   #120
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
]niet Noord-Korea, maar in de Sovjet-Unie of de DDR tijdens de jaren '60 of '70 zou ik willen wonen.
Iran is veel westerser dan je zou denken, het is zeker niet een van de achterlijkste landen ter wereld. En de mensen zijn er opvallend openminded. Het regime, da's iets anders.
Al ooit in uw leven eens gesproken met iemand die in die mooie tijd in droomlanden als DDR of USSR leefden? Zelden zo'n zielige uitlating gelezen.

Iran westers?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be