Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Dit filmpje wekt...
afschuw... maar je wist dit al en at het sowieso nooit 33 66,00%
afschuw... en nu ben je voorgoed overtuigd: nooit meer 5 10,00%
een irritatie op... je eet het toch maar zelden en enkel op restaurant 7 14,00%
totaal niets op... 't is gewoon lekker en wat kan het jou verdommen dat die beesten zo afzien 4 8,00%
ergernis op... nu ga je 't speciaal kopen, gewoon om tegendraads te doen 1 2,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 22:07   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee talk, ik heb dat eens gezien bij een voedselproducent van veevoeders natuurlijk die een samenstelling had laten slingeren. Talkpoeder en als ik me niet vergis was het zelfs iets van een 80% op de ganse samenstelling.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:07   #102
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Harder vlees vind jij minder van kwaliteit? Ik vind de smaak veel lekkerder, en ik durf er mijn kop opzetten dat het veel gezonder is. Wat is dan nog je voordeel? Dat je het met een rietje kan opzuigen?
Ik telt niet, als de klant zacht vlees vraagt dan moet je niet met hard vlees afkomen.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:09   #103
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Ja, evenzo met varkens en dan? Er zijn ook vele boeren die holstein koeien gaan halen zijn in Duitsland.What's the problem?
Ik eet graag vlees en weet dat die dieren daardoor niet een best leven hebben. Maar ik eet met meer smaak van een stuk vlees als ik weet dat het dier niet gemarteld en moegetergd door het leven is moeten kruipen.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:09   #104
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Nee talk, ik heb dat eens gezien bij een voedselproducent van veevoeders natuurlijk die een samenstelling had laten slingeren. Talkpoeder en als ik me niet vergis was het zelfs iets van een 80% op de ganse samenstelling.
Welke veevoeder producent?
Oud 23 december 2004, 22:10   #105
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik eet graag vlees en weet dat die dieren daardoor niet een best leven hebben. Maar ik eet met meer smaak van een stuk vlees als ik weet dat het dier niet gemarteld en moegetergd door het leven is moeten kruipen.
Daar heb ik zeer zeker respect voor.
Oud 23 december 2004, 22:11   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het begint met een A en eindigt met E, nogal groot en bekent dus.
Oud 23 december 2004, 22:12   #107
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik telt niet, als de klant zacht vlees vraagt dan moet je niet met hard vlees afkomen.
Als de klant wat beter zou ingelicht worden, dan zouden ze dat zacht stukje vlees vol medicamenten en water links laten liggen, en genoegen nemen met een kleiner maar lekkerder en gezonder stukje van een gelukkige koe of varken.
Oud 23 december 2004, 22:12   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is talk schadelijk? Of is dit de domste vraag ooit?
Oud 23 december 2004, 22:14   #109
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het begint met een A en eindigt met E, nogal groot en bekent dus.
Aveve dus, ok zal het nakijken (toevallig heb ik een tante met een aveve winkel) en één van mijn ouders werkt bij quarters, als dit zo moest zijn, dan zal ik je ook de reden melden van het waarom?
Oud 23 december 2004, 22:16   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet niet of uw tante dat kan nakijken hoor. Dat wordt ginder in de fabriek gemaakt.
Oud 23 december 2004, 22:19   #111
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de klant wat beter zou ingelicht worden, dan zouden ze dat zacht stukje vlees vol medicamenten en water links laten liggen, en genoegen nemen met een kleiner maar lekkerder en gezonder stukje van een gelukkige koe of varken.
hm nogmaals, meedicamenten in belgisch vlees, No way die tijden zijn voorbij, medicamenten in vlees van hollandde V.s of Brazilië, wie weet? En vlees vol water? Ik heb wel weet van varkensvet in kip maar dit moet men ook niet overdrijven, al zou men dit wel moeten vermelden op de verpakking(respect voor joodse medemens). Nogmaals in belgië strenste wetgeving in de wereld.

Laatst gewijzigd door maarte : 23 december 2004 om 22:21.
Oud 23 december 2004, 22:20   #112
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weet niet of uw tante dat kan nakijken hoor. Dat wordt ginder in de fabriek gemaakt.
Vader werkt in fabriek Quarters (als de ene dit doet, dan doet de andere dit meestal ook).
Oud 23 december 2004, 22:26   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hm nogmaals, meedicamenten in belgisch vlees, No way die tijden zijn voorbij, medicamenten in vlees van hollandde V.s of Brazilië, wie weet? En vlees vol water? Ik heb wel weet van varkensvet in kip maar dit moet men ook niet overdrijven, al zou men dit wel moeten vermelden op de verpakking(respect voor joodse medemens). Nogmaals in belgië strenste wetgeving in de wereld.
Het verhaal doet toch al lang de ronde dat ze de geslachte stukken vlees boven kuipen water hangen voor extra gewicht.
En het verhaal doet evengoed de ronde dat bepaalde kip stukken zoals saté of weet ik veel met ander vlees is dan kip met een kippensmaak door toevoeging van één of ander.
En nog maar kort geleden is uitgekomen dat bijna alle produkten die in frituren en dergelijke verkocht worden (vooral die in de chaplure) eigenlijk slachtafval is.
En tonnen varkensbuikvet worden afgesmolten om een ganse resem snoepjes mee te maken die gekleurd worden en op smaak gebracht zijn.
Oud 23 december 2004, 22:32   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En weet iemand waarom kippensoep zo goed is bij een verkoudheid?
Nee zeker, vanwege de hoge antibiotica gehalte. Daarom is die zo goed.
Oud 23 december 2004, 22:36   #115
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het verhaal doet toch al lang de ronde dat ze de geslachte stukken vlees boven kuipen water hangen voor extra gewicht.
En het verhaal doet evengoed de ronde dat bepaalde kip stukken zoals saté of weet ik veel met ander vlees is dan kip met een kippensmaak door toevoeging van één of ander.
En nog maar kort geleden is uitgekomen dat bijna alle produkten die in frituren en dergelijke verkocht worden (vooral die in de chaplure) eigenlijk slachtafval is.
En tonnen varkensbuikvet worden afgesmolten om een ganse resem snoepjes mee te maken die gekleurd worden en op smaak gebracht zijn.
heb ook van deze voorvallen gehoord, kip die door bakken met varkensvet gaan enz. allemaal niet schadelijk maar eigenlijk wel consumenten bedrog(voor zover het vermeld staat op de verpakking). Curry worsten worden toch altijd van slachtafval gemaakt, dit is voor de meeste mensen toch bekend, dacht ik?
Oud 23 december 2004, 22:38   #116
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat? Het kost boeren om en bij de drieduizend oude belgische franken voor alle tests. Diegene die hier komt beweren dat belgische boeren hormonen spuiten is gewoon een onwetende. België heeft de strengste normen ter wereld.
Ik kom niet uit de sector dus kan ik het niet weten. Ik weet wel dat België ondertussen zeer strenge normen heeft, maar als sommigen echt willen hormonen spuiten vinden ze toch altijd wel iets nieuw, zou ik denken. Waar geld mee gemoeid is... Allé, ik hoop dat ge gelijk hebt en dat het inderdaad een pak gebeterd is. (Maar ik merk dat sommigen op dit forum toch andere dingen beweren.)
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 22:38   #117
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
En weet iemand waarom kippensoep zo goed is bij een verkoudheid?
Nee zeker, vanwege de hoge antibiotica gehalte. Daarom is die zo goed.
wel daarom ben ik nooit ziek
Oud 23 december 2004, 22:40   #118
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik kom niet uit de sector dus kan ik het niet weten. Ik weet wel dat België ondertussen zeer strenge normen heeft, maar als sommigen echt willen hormonen spuiten vinden ze toch altijd wel iets nieuw, zou ik denken. Waar geld mee gemoeid is... Allé, ik hoop dat ge gelijk hebt en dat het inderdaad een pak gebeterd is. (Maar ik merk dat sommigen op dit forum toch andere dingen beweren.)
er zijn idd nog altijd mensen die in hormonen handelen o.a voor de poolse en tsjechische markten en voor de belgische wielrijdersmarkt (belgische runderen zijn gezonder dan belgische sportmensen)
Oud 23 december 2004, 22:40   #119
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hm nogmaals, meedicamenten in belgisch vlees, No way die tijden zijn voorbij.
Neem het nu gewoon aan van iemand die het kan weten, m'n beste. Als je iets wil bijleren of iets wil opsteken op dit forum, geloof me dan maar. Ik mag hier ter plekke dood vallen achter mijn pc als ik lieg of overdrijf.

Ik zeg niks over het feit of dit nu schadelijk (of misschien zelfs gezond) is. Ik ben geen wetenschapper over dit gegeven.
Oud 23 december 2004, 22:43   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb ook van deze voorvallen gehoord, kip die door bakken met varkensvet gaan enz. allemaal niet schadelijk maar eigenlijk wel consumenten bedrog(voor zover het vermeld staat op de verpakking). Curry worsten worden toch altijd van slachtafval gemaakt, dit is voor de meeste mensen toch bekend, dacht ik?
Was het maar die worsten alleen.
Het beste zou nog de lookworst schijnen te zijn, maar al de rest is puur afval die ze mooi weten te maken en op smaak zetten.
Weet je, ik heb ooit eens iemand 200'000 miljoen weten te erven bij leven van een "groothandelaar in vlees". Nu ze waren wel met 5 kinderen en elk kreeg dat bedrag bij leven en bij overlijden nog eens hetzelfde. Da's 2 miljard!
We zullen maar denken dat alles dat uitgevoerd was ook dat was wat ze beweerden te zijn hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be