Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2022, 17:51   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Pandareus gebruikt die termen slechts als 'buzzwoord'. En als constante bewijsdrang om zichzelf ervan te distantiëren. Hij wil als NVA'er namelijk kosten wat het kost niet dat mensen hem als 'extreemrechts' zien.

Super schattig.
De dag dat de Panda een lidkaart van de nva koopt,
zal ik de mijne scheuren (knippen met een grote tang) en persoonlijk gaan afgeven in Deurne.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 27 september 2022 om 17:52.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 18:54   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Parole, parole,…

De realiteit bewijst dat ze liegt:

https://www.france24.com/en/europe/2...ght-eyes-power

New hurdles are being raised in regions administered by far-right parties, like Marche and Abruzzo, where Giorgia Meloni’s party Fratelli d’Italia (Brothers of Italy) rules in coalition with the anti-immigrant Lega of Matteo Salvini. Women’s rights activists fear the same could happen nationwide after the country’s general election on September 25, in which Meloni and her allies are tipped to win a sweeping majority.
Waar lees jij hier dat ze de abortuswetgeving in Italie heeft aangepast?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 22:52   #103
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

we gaan het hier toch ook niet hebben over de moord op de ongeboren mens? In ieder geval, als Meloni duidelijk anti-ongeboren-mens-moord is dan is dat goed, en krijgt ze nog meer mijn zegen.
Ik las wel ergens dat ze voor de “groene pas” was, ge weet wel, zo’n fascistisch chantage-middel om u te laten injecteren met een chemisch goedje, zodat je mocht.....
En dat zijn zeer slechte punten. Dat zal ze toch nog eens moeten rechtzetten. Ik hoop dat iemand haar er op aanspreekt.
Oud 28 september 2022, 06:00   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
we gaan het hier toch ook niet hebben over de moord op de ongeboren mens?
Aangezien we al het gros van de geboren mensen zullen moeten termineren, zie ik niet welke daar het probleem is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 09:00   #105
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien we al het gros van de geboren mensen zullen moeten termineren, zie ik niet welke daar het probleem is.
Ok, het grootste gedeelte van de wereldbevolking zijn nutteloze brood-eters. Maar er moet reciprociteit zijn. Een 18-jarige mag een 18-jarige extermineren. Een 75-jarige mag een 75-jarige extermineren.
enzovoort.
Oud 28 september 2022, 09:26   #106
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ok, het grootste gedeelte van de wereldbevolking zijn nutteloze brood-eters. Maar er moet reciprociteit zijn. Een 18-jarige mag een 18-jarige extermineren. Een 75-jarige mag een 75-jarige extermineren.
enzovoort.
en doodstraf voor wie het moordregelement overdtreedt
Oud 28 september 2022, 09:57   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had al weerlegd dat het Italiaans madammeke de eerste minister zo anti-abortus is als in de Vlaamse pers getoeterd wordt,
en nu is het ook weerlegd dat zij in de oorlog in Oekraïne aan de verkeerde kant van de geschiedenis zou staan:

https://www.hln.be/buitenland/giorgi...unen~a50775e6/

Citaat:
Giorgia Meloni: nieuwe Italiaanse regering zal Oekraïne steunen

De winnaar van de Italiaanse parlementsverkiezingen, Giorgia Meloni, heeft Oekraïne verzekerd dat de nieuwe regering van Italië volledige steun aan het land zal bieden.
Citaat:
Giorgia Meloni ???????? ?
@GiorgiaMeloni
·
Follow
Dear @ZelenskyyUa, you know that you can count on our loyal support for the cause of freedom of Ukrainian people. Stay strong and keep your faith steadfast! ????????????????
10:44 PM · Sep 27, 2022

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 september 2022 om 09:58.
Oud 28 september 2022, 10:09   #108
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had al weerlegd dat het Italiaans madammeke de eerste minister zo anti-abortus is als in de Vlaamse pers getoeterd wordt,
en nu is het ook weerlegd dat zij in de oorlog in Oekraïne aan de verkeerde kant van de geschiedenis zou staan:

Het zijn Salvini van de Lega en Berlusconi van Forza Italia die Poetin paaien, niet Meloni. Die is eerder pro-Ukraïne en pro-Navo.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 10:19   #109
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en doodstraf voor wie het moordregelement overdtreedt
Ik doel uiteraard ook op de reciprociteit naar de ongeboren mens toe. Enkel ongeboren mensen mogen ongeboren mensen vermoorden. En dus geldt inderdaad de doodstraf voor zij die deze regel overtreden.

En aangezien we toch mikken op een drastische reductie van de wereldbevolking zijn we ineens van dubbel zoveel mensen verlost; de ongeboren mens, en zij die de ongeboren mens hebben vermoord.

Immers, abortus verbieden gaat het vermoorden van ongeboren mensen niet stoppen, net zomin dat dat geldt bij het verbieden van wapen, dat heeft een moordenaar nog nooit tegengehouden.

De enige manier om van abortus af te geraken is de aborteerders te vermoorden, net zoals de enige manier om van moordenaars af te geraken is, door alle moordenaars te vermoorden.

Abortus of wapens verbieden heeft nog nooit een mensenleven gered.

Quite simple, actually.
Oud 28 september 2022, 10:26   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Geef eens een link naar die massa’s artikels uit onze nationale’leugenpers’ die beweren dat Meloni anti-Oekraine zou zijn.

Zo kan ik het ook: ‘en nu is het ook weerlegd dat DeCroo in de oorlog in Oekraïne aan de verkeerde kant van de geschiedenis zou staan’

En voor dat weerleggen dat ze anti-abortus is:

https://www.euronews.com/2022/09/27/...er-melonis-win

There are entire regions where ... the gynaecologists are all conscientious objectors," Bonino said, referring to the Marche region in central Italy, among others.

For the past two years, Meloni’s far-right Brothers of Italy party has been in control of the area.

One of the first measures it enacted was to restrict abortions, limiting access to the procedure from nine weeks of pregnancy to just seven weeks.

Luister niet naar haar woorden, kijk naar haar daden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 september 2022 om 10:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 10:33   #111
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een link naar die massa’s artikels uit onze nationale’leugenpers’ die beweren dat Meloni anti-Oekraine zou zijn.
In de artikels van de laatste weken heb ik vooral gelezen dat Meloni wel degelijk aan de NATO-zijde staat.

In een artikel uit De Tijd van vlak voor de verkiezingen:

Citaat:
In interviews met buitenlandse media benadrukt ze haar steun voor Oekraïne en de NAVO. En terwijl Meloni vroeger erg kritisch over de EU en de euro was, is haar toon nu een stuk milder, al was het maar omdat Brussel bijna 200 miljard euro uit het coronaherstelfonds in de kas van Rome stort.
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10415900.html

Ben dus ook benieuwd waar dat vandaan komt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 13:33   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In de artikels van de laatste weken heb ik vooral gelezen dat Meloni wel degelijk aan de NATO-zijde staat.

In een artikel uit De Tijd van vlak voor de verkiezingen:

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10415900.html

Ben dus ook benieuwd waar dat vandaan komt.

Dat was ook te lezen in de analyse van politico.eu
https://www.politico.eu/article/how-...io-berlusconi/

Ze is pragmatisch, in 2018 was ze nog hevige fan van Poetin, maar heeft na de invasie van oekraïne een bocht van 180 graden gemaakt en is nu openlijk pro oekraine en pro NATO.

Haar standpunt inzake abortus zullen we gaandeweg leren kennen : vanuit haar extreem-rechtse ideologie is ze daar zeer zeker tegen. Of ze ook hier een pragmatische koers gaat varen zal moeten uit de feiten blijken. Wat lullige verwijzingen naar 'het partijprogramma' weegt niet veel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 14:06   #113
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...Haar standpunt inzake abortus zullen we gaandeweg leren kennen : vanuit haar extreem-rechtse ideologie is ze daar zeer zeker tegen. Of ze ook hier een pragmatische koers gaat varen zal moeten uit de feiten blijken. Wat lullige verwijzingen naar 'het partijprogramma' weegt niet veel.
Ze wenst abortussen onmogelijk maken door aan de bron ervan de nodige maatregelen te treffen. Als vurig christen is ze uiteraard tegen elke soort van voorbehoedsmiddelen. Maar net zoals in vele steden met het oog op de veiligheid een algemeen snelheidsverbod van 30 km/uur geldt, ziet ze meer in een veralgemeende verplichte sexuele onthouding met de uitzondering voor hen, die zich werkelijk wensen voort te planten.

Het is een ingrijpende maatregel, maar het biedt ook werk aan het nieuwe korps maatschappelijke werkers, die vergaande politionele bevoegdheden zullen hebben en de sexuele activiteit van elke inwoner elektronisch zullen nagaan. Daartoe wordt een chip ingeplant in het desbetreffende lichaamsdeel. Overtreders mogen overal op heterdaad betrapt worden en kunnen verplicht worden een ontwenningskuur te ondergaan of kunnen zelfs tot een transgenderoperatie veroordeeld worden.

Deze maatregelen gelden niet voor de partijleden van de "Fratelli d'Italia".
Oud 28 september 2022, 14:18   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze is pragmatisch, in 2018 was ze nog hevige fan van Poetin, maar heeft na de invasie van oekraïne een bocht van 180 graden gemaakt en is nu openlijk pro oekraine en pro NATO.

Haar standpunt inzake abortus zullen we gaandeweg leren kennen : vanuit haar extreem-rechtse ideologie is ze daar zeer zeker tegen. Of ze ook hier een pragmatische koers gaat varen zal moeten uit de feiten blijken. Wat lullige verwijzingen naar 'het partijprogramma' weegt niet veel.
Ik zie niet echt het verband, in elke partij zijn voor- en tegenstanders van abortus, ook in uw partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 14:36   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ze wenst abortussen onmogelijk maken door aan de bron ervan de nodige maatregelen te treffen. Als vurig christen is ze uiteraard tegen elke soort van voorbehoedsmiddelen. Maar net zoals in vele steden met het oog op de veiligheid een algemeen snelheidsverbod van 30 km/uur geldt, ziet ze meer in een veralgemeende verplichte sexuele onthouding met de uitzondering voor hen, die zich werkelijk wensen voort te planten.

Het is een ingrijpende maatregel, maar het biedt ook werk aan het nieuwe korps maatschappelijke werkers, die vergaande politionele bevoegdheden zullen hebben en de sexuele activiteit van elke inwoner elektronisch zullen nagaan. Daartoe wordt een chip ingeplant in het desbetreffende lichaamsdeel. Overtreders mogen overal op heterdaad betrapt worden en kunnen verplicht worden een ontwenningskuur te ondergaan of kunnen zelfs tot een transgenderoperatie veroordeeld worden.

Deze maatregelen gelden niet voor de partijleden van de "Fratelli d'Italia".
Oud 28 september 2022, 14:42   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij toch wel een beetje dat sommige mensen waar jij ook toe behoort, een soort van sofisme toepassen met het concept extreem-rechts, waarbij je dat eerst vrij ruim openzet om veel mensen als dusdanig te kunnen taxeren, en nadien sterk gaat vernauwen rond een stroman beeld dat je er dan van wil maken.

Als je dus altijd extreem-rechts met "anti abortus" wil associeren, dan heb je de keuze:

1) oftewel enkel maar mensen die expliciet anti-abortus zijn, als potentieel extreem-rechts duiden en iedereen die dus niet expliciet anti-abortus is onmogelijk tot extreem-rechts kunnen rekenen

2) oftewel ophouden met te beweren dat extreem-rechts overeenkomt met anti-abortus.

Hetzelfde kan men stellen van bijvoorbeeld "ondemocratisch".

1) oftewel enkel maar mensen die beweren dat ze de democratie willen afschaffen, als extreem-rechts taxeren of

2) ophouden met te zeggen dat extreem-rechts automatisch ondemocratisch zou zijn.

Er zijn zo vele van die sofismen die terug te vinden zijn.

Natuurlijk kennen we het excuus wel: "IN DE GROND zijn ze anti-abortus en ondemocratisch MAAR ZE ZEGGEN UITERAARD HET OMGEKEERDE".

Maar als we die weg opgaan, dan kunnen we van ELKE politicus van ELKE stroming beweren dat die anti-abortus en anti-democratie is he. want ELKE politicus die BEWEERT niet anti-abortus en niet anti-democratisch te zijn KAN DAT IN DE GROND NATUURLIJK WEL ZIJN maar BEWEREN VAN NIET.
Oud 28 september 2022, 15:00   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga de kranten die ik vorige dagen las, niet opnieuw doorploegen.
In mijn post 89 van deze draad, lees ik wel bevestiging van mijn idee daarover, namelijk journalist Op De Beeck, toch niet de eerste de beste.
https://twitter.com/JohanOpdeBeeck

Citaat:
Luister niet naar haar woorden, kijk naar haar daden.
Dat gaan we doen!
Dan pas zal blijken of ze centrum-rechts, rechts of extreem-rechts is.
(alhoewel al deze drie visies op de politiek door velen als éénzelfde pot grote foei betiteld worden)

Oud 28 september 2022, 15:06   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie heeft na die invasie geen bocht gemaakt? De ene een bocht van 45 graden, de andere van 90 en nog anderen van 180 graden?

Ook ik als kleine garnaal van een flut-in-politiek-geïnteresseerde, was van gedacht, in het algemeen, dat "met wie je als land handel dreef in een win-win-situatie, je geen oorlog riskeerde".

Oud 28 september 2022, 15:11   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen even een grootmeester aan het woord laten ( dkke lol ) (uit facebook)

Citaat:
De Italiaanse orkaan

Vlam! Een bord spaghetti voor de Europese mandarijnen aan het Schumanplein. Een welgemeende F*** You vanuit Rome voor de Von der Leyens, Timmermansen en Verhofstadts van dit roestige continent.
Zondag koos Italië massaal voor Giorgia Meloni en haar partij ‘Broeders van Italië’ (Fratelli d’Italia). Een partij met een aangebrande Mussolini-voorgeschiedenis en een voorzitster die de maatschappelijke bocht scherp durft aansnijden.

Melaatsenratel

In de Italiaanse media wordt ze bestempeld als centrumrechts tot rechts. In het links-liberale West-Europa is ze unisono ‘extreemrechts’. De ultieme melaatsenratel vanwege het Europese establisment. Wie stempel en inkt bezit om politici (en hun miljoenen kiezers) tot maatschappelijke paria’s te taggen, blijft me - na 22 jaar Wetstraat - nog steeds een raadsel. Liggen ze in handen van de haute finance, de syndicale wereld of onze politiek correcte media en academiën?
De Magere Hein van het Schumanplein
En wanneer juist krijg je die stempel? Als je tegen illegale massamigratie bent? Tegen de hoofddoek? Tegen de LGBTQI-agenda? Tegen de genderideologie? Tegen abortus? Hoeveel ondeugpunten moet je scoren vooraleer de Magere Hein van het Schumanplein langskomt om het gras onder je carrièrepad weg te maaien door je te bestempelen als racist/fascist/seksist?
Meloni is geen van allen en haar koers zal centrumrechts zijn, toch lees je de grootste onzin in onze media. En heb je die bijgewerkte foto van Knack gezien? Meloni grijs, grauw en agressief gemaakt. Giorgia la befana. En dat vanwege ons weekblad der herauten tegen alternatieve waarheden en fakenews.

Selectieve democratie

Vandaag kopt De Tijd: ‘Net wat Europa kon missen, een Italiaanse ruk naar rechts.’ Zelfs van onze enige Europese kwaliteitskrant krijgt Meloni geen eerlijke kans. Op geen enkele links-liberale bank een proficiat te bespeuren. Uiteraard ook niet van onze Belgische paarsgroene regering voor wie politieke correctheid een staatszaak is. ‘De eeuw van de vrouw’ opent zich niet voor de eerste vrouwelijke premier van Italië indien ze ideologisch rechts-conservatief is.
Links verwijt rechts de democratie te ondermijnen, maar doet zelf niets anders door miljoenen Europeanen weg te zetten als dommeriken. Noteer alvast het woord van de 21ste eeuw: ‘deplorables’. Thank you, Hillary.

Les infréquentables

Dat ze er in de Brusselse salons al maar aan beginnen wennen, les infréquentables worden groter en groter. Na de overwinning van de Zweedse Democraten en nu de Fratelli vertegenwoordigt onze Europese ECR fractie nu al meer miljoenen Europeanen dan de traditionele christendemocratische, groene en liberale fracties. Enkel de socialisten zijn groter.

Christendemocratie, tanend en radeloos

Vooral de tanende macht van de Euopese christendemocratie valt daarbij op. Gisteren zagen we er een fraai staaltje van in onze Vlaamse hemisfeer. Kersvers voorzitter Sammy Mahdi liet zijn twee aanhorigen in de regering op elk compromisvoorstel koud ‘Neen’ zeggen. Gebikkel om een handvol euro extra terwijl de westerse wereld op haar grondvesten davert.
Geef de Vlamingen een project om van te dromen zoals eigen energiezekerheid, zeker, duurzaam en betaalbaar. Laat de Vlaming mee participeren en dromen van een betere toekomst.
Jambon deed alles voor Beke. Verdedigde het onverdedigbare en krijgt nu stank voor dank. De radeloosheid van de christendemocratie toonde zich nooit markanter. Het ‘goed bestuur’ ingeruild voor sabotagepolitiek. Kris Peeters bis. Ze gaan er wel mee varen.

Poetin

Of Giorgia Meloni een goede premier van Italië zal worden ‘remains to be seen’. In een land dat al jaren kampt met nulgroei, hoge werkloosheid en immense regionale verschillen zal dat geen sinecure zijn. De duurtijd van Italiaanse regering is kort, de coalitie onuitgegeven. En aangezien politieke idolatrie niet aan me besteed is, zal ook ik kritisch toekijken, zeker naar hun Poetin-lijn en NAVO-koers.

Giorgia

Vast staat dat Giorgia Meloni de Italianen terug heeft leren dromen. Na de jarenlange gortdroge technocratische pap van Mario Draghi en co stond er een vrouw op. Uit het niets. Maar met een diepe overtuiging, de welbespraaktheid van een oud-Romeinse redenaar en de innerlijke kracht van een orkaan.
Succes, Giorgia. Viva Italia. ????????

Prettige dag,
Theo

Deel gerust. Grazie mille. ????

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 september 2022 om 15:13.
Oud 28 september 2022, 15:16   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waar lees jij hier dat ze de abortuswetgeving in Italie heeft aangepast?
Waar zeg ik dat ze de abortuswetgeving in Italie heeft aangepast?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be