Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2005, 14:13   #101
MVB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
@MVB

Waarde MVB, ik merk dat je niet echt inhoudelijk ingaat op mijn vorige post. Zoals zovelen meen je je haat te kunnen staven door enige anecdotes te spuien en en passant daardoor een gehele gemeenschap te veroordelen. Heel voorspelbaar, maar ik word wel heel moe van dergelijke standaard antwoorden.

Ik vind het heel jammer dat de Marokkaanse je vertrouwen heeft beschaamd doch je logica alsdat alle Marokkanen/moslims zo zijn, ontgaat me volkomen. Idem dito indien je andere anecdotes naar voor mocht brengen. Mag ik stellen dat er absoluut geen logica aan te pas komt, enkel en alleen vooroordelen, gebaseerd op negatieve ervaringen met individuen?

Tevens ben je allesbehalve consequent, gezien je steeds de begrippen "moslims" en "Marokkanen" in dezelfde zinnen door elkaar haspelt. Hoeveel procent maken de Marokkaanse moslims uit van de gehele moslimwereld : 1%, 2%...? Ik raad maar wat. Zijn er dan geen Marokkaanse christenen, atheisten,...?

Je haat moslims en hun regime, doch je stelt dat je geen problemen hebt met Pakistani. Voor zover ik weet is Pakistan een islamitisch land (staatsgodsdienst) en is de meerderheid der Pakistani moslim. Sorry hoor, maar je redenering houdt geen steek. De logica is ook hier ver te zoeken. Mag ik hieruit concluderen dat je enkel Marokkaanse moslims haat?nog eens marrokanen hebben bij mij NU voorgoed afgedaan. Jammer voor die percentage die het goed meent. Al ben ik nog niet vijandig tov hen en zit ik er soms nog eens tegen m'n zin midden in. Maar ik zal altijd argwanig zijn tov hen en zal altijd zo blijven. Maar er is een oud boeren gezegde die zegt soort zoekt soort,zou dit waar zijn!? alhoewel ik nie echt een boer ben, of toch .
Neen kijk, ik vind het tof tussen allerlei soort mensen te zitten. Nu nog, maar ik heb de knop ivm marrokanen (moslim of niet) omgedraaid. Zij zijn de oorzaak dat ik da knopje heb doen omdraaien, om miserie & complicaties te vermijden.
Het kan toch geen toeval meer zijn dat mensen op de 5 wereldcontinenten er ook zo over denken.

Hoe kun je vermijden dat ge niet door een giftige slang gebeten word, door te maken dat er in je omgeving geen zijn en zo heb je geen problemen.
Is toch heel simpel.

Er is al teveel gebeurt en dagdagelijks gebeuren er nog schandalige gebeurtenissen ivm dit onderwerp, aanslag Bali,911,kelen oversnijden,enz....
We zitten nu al in een stadia die voorbij de helft is, maw op een bepaald moment zit ge op een point of no return.

New Zeeland here i come als het ooit zover zou komen.

De stelling dat de Islam misdaad goedkeurt is flauwekul.Nood breekt wet!! Er zullen ongetwijfeld wel passages in de Koran voorkomen die stellen dat ongelovigen dienen te worden vermoord, hun bezittingen in beslag genomen, hun dienstmaagden aangerand, enz... Dergelijke passages komen in ieder godsdienstboek en/of religieuze tractaten/geschriften voor. Is nu eenmaal eigen aan godsdiensten die honderden jaren geleden zijn ontstaan.
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 14:51   #102
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

NoPasarán: opnieuw, "gradaties".

Natuurlijk zou ik het verwijderen van het woord "godsdienst" uit de (Nederlandse) Grondwet toejuichen - en géén "voetbal" daarvoor in de plaats, uiteraard.

Ik heb in mijn jeugd voldoende "godsdienst" met de trechter moeten slikken om te weten waar ik het over heb.
Daarbij leerde ik toch snel lezen en goed onthouden wat krom is, vooral als het gaat om de mij tegenstaande oplegging "van hogerhand" van negatieve routines/rituelen.

Ik voel mij als bewust Heiden niet alleen te goed en te trots maar ook TE LUI om te liegen (en dus te moeten blijven onthouden wat ik loog).

Goedpraten van cq begrip aansmeren voor slechtheid beschouw ik als bedrog.

Dankzij Internet is practisch alle lectuur bereikbaar voor degene die bereid is te lezen.

Ik respecteer moslims die ik persoonlijk ken en welke mij, een onbekeerbare harbi/kufar en daarmee "vijand van het geloof", (nog) niet dood wensen maar realiseer mij tevens dat zij daardoor op gespannen voet met hun eigen cultuur geraken en zich bij te duidelijk blijk geven daarvan zelf in levensgevaar begeven. Ik belast, indachtig o.a koran 5:51, zulken dan ook niet met mijn "vriendschap" doch blijf uit RESPECT voor hun ingewassen doctrine op niet kleinere afstand dan burgerlijk-beleefd.

Libanon was minder dan een eeuw geleden nog een modern en welvarend land. Dit is over sinds de ratio moslims / andersdenkenden zich wijzigde van 40/60 naar 60/40. Ik zou geen land met een moslim-meerderheid weten te noemen waar het leven mij de moeite waard schijnt en zal dus ook niet vrijwillig dergelijke landen bezoeken. Jammer dat zulk respect weinig wederkerig schijnt te bestaan, want allen willen zij hun griezelige armoe-culturen aanvankelijk eerst ontvluchten met een tamelijke voorkeur voor het vrijzinnige Nederland, om vervolgens die onheilsbrengende riten te trachten opnieuw hier door te voeren en aan de moderne mens op te dringen.

Lees de koran en (h(er))ken de VIJAND.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 januari 2005 om 14:53.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 15:41   #103
MVB
Banneling

Standaard

Ik respecteerde hen vroeger ook, waarom nu niet meer!?

Ik respecteer mensen naargelang hun gedrag&daden, hun gedrag&daden hebben de moslim's de laatste jaren genoeg getoond.

Wat moet een vrij volk doen om vrij te blijven, en niet gedomineerd te worden door een Moslim regime geleid door mensen in een zieke geestestoestand.
Oud 1 januari 2005, 15:59   #104
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik respecteer mensen naargelang hun gedrag&daden, hun gedrag&daden hebben de moslim's de laatste jaren genoeg getoond.

Ja, natuurlijk hebben alle moslims aansslagen gepleegd en mensen vermoord. Je moet gewoon niet generaliseren.

Citaat:
Wat moet een vrij volk doen om vrij te blijven, en niet gedomineerd te worden door een Moslim regime geleid door mensen in een zieke geestestoestand.
Hoe kom je erbij dat dit land gedomineerd gaat worden door moslims???
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 16:01   #105
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
sinan123: ... Hoe kom je erbij dat dit land gedomineerd gaat worden door moslims??? ...
Vergelijk Libanon, Indonesia, Sudan.
Oud 1 januari 2005, 16:59   #106
MVB
Banneling

Standaard

Hoe kom je erbij dat dit land gedomineerd gaat worden door moslims???[/quote]Acht u dit soms onmogelijk!?
En ik spreek nog niet alleen van dit land, maar heel europa.
Er zullen weer grootse tijden komen, want mensen die geestesziek zijn en leven volgens een bepaalde code houd je niet zomaar tegen.

Bali wil ook onafhankelijk worden, en om welke reden denk je.
Enkele maanden na de aanslag was ik daar en de bevolking heeft niets van inkomen, denkt ge dat de verantwoordelijken (moslims) van de aanslag dit kan schelen.
Is een van de mooiste landen ter wereld, maar in de politiek zitten er ook weer moslims die het voor het zeggen hebben. Vandaar dat het een corrupte warboel is.
Velen nemen onze westerse vrijheid vanzelfsprekend, maar wat hebben jullie ervoor over om dit te verdedigen.
Er zal een tijd komen dat leuke discusietjes rond de tafel misschien niet meer zullen helpen.

in afwachting van uw antwoord verblijf ik ;

nu even gaan sporten seeyaaa : mensana in corpore sano
Oud 1 januari 2005, 22:14   #107
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ja, natuurlijk hebben alle moslims aansslagen gepleegd en mensen vermoord. Je moet gewoon niet generaliseren.

Hoe kom je erbij dat dit land gedomineerd gaat worden door moslims???
Het is wel een feit waar je niet omheen kunt dat als je alle moslims uit een plaats verwijdert, uit die plaats ook meteen de kans op moslimextremisme verdwenen is. En aangezien de meest gematigde moslim nog extremer is dan de meest extreme christen in Europa, zit er voor de Europeanen niets anders op dan de moslims van hun gebied te verwijderen.

Het is voor de Europeanen ofwel dat ofwel leven met moslimextremisme.

Dat is de keuze die Europa de komende jaren zal moeten nemen.

Laatst gewijzigd door Wreker : 1 januari 2005 om 22:15.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 22:39   #108
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is wel een feit waar je niet omheen kunt dat als je alle moslims uit een plaats verwijdert, uit die plaats ook meteen de kans op moslimextremisme verdwenen is. En aangezien de meest gematigde moslim nog extremer is dan de meest extreme christen in Europa, zit er voor de Europeanen niets anders op dan de moslims van hun gebied te verwijderen.
Jij zegt dat de gematigde moslim extremer is dan dan de gematigde Christen, dit feit baseer jij op dat de Christenen niet vasten tijdens de vastenperiode. Er is hiervoor wel een logische verklaring, vasten is een van de 5 zuilen van de Isam, dus het is heel belangrijk, voor Christenen daarentegen is het niet zo belangrijk. Jij vergelijk appels met peren.
Oud 1 januari 2005, 22:42   #109
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Acht u dit soms onmogelijk!?
En ik spreek nog niet alleen van dit land, maar heel europa.
Er zullen weer grootse tijden komen, want mensen die geestesziek zijn en leven volgens een bepaalde code houd je niet zomaar tegen.
Ik acht dit als onmogelijk, ja. Er is hier een heel andere situatie dan de landen die hier worden genoemd. Worden hier elke dag aanslagen gepleegd? Of wordt een enkele aanslag overdreven en wordt een hele bevolkingsgroep daarvoor schuldig geacht?
Oud 1 januari 2005, 22:43   #110
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
zit er voor de Europeanen niets anders op dan de moslims van hun gebied te verwijderen.
Volgens uw vorige post mochten sommige mensen toch wel blijven?, of ben je in een ander stadium van je Islam-haat gekomen?
Oud 2 januari 2005, 00:01   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat de gematigde moslim extremer is dan dan de gematigde Christen, dit feit baseer jij op dat de Christenen niet vasten tijdens de vastenperiode. Er is hiervoor wel een logische verklaring, vasten is een van de 5 zuilen van de Isam, dus het is heel belangrijk, voor Christenen daarentegen is het niet zo belangrijk. Jij vergelijk appels met peren.
Waarom is dat zo belangrijk ?
Er was een tijd dat het voor de christenen ook belangrijk was maar behoorde niet tot de tien geboden.
De tien geboden zijn buiten "bovenal bemin één god" en "heilig steeds de dag des heren", nog steeds wettelijke geboden in onze wereldlijke samenleving.
Welk misdrijf zou niet vasten inhouden volgens u, wie heeft er buiten uw god last van ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 00:26   #112
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk misdrijf zou niet vasten inhouden volgens u, wie heeft er buiten uw god last van ?
Hoe bedoel je misdrijf? Ik zei dat het een van de 5 zuilen was en dat het daarom gewoon niet extreem is. Hoe komt u erbij dat iemand er last van zou hebben?
Oud 2 januari 2005, 00:48   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je misdrijf? Ik zei dat het een van de 5 zuilen was en dat het daarom gewoon niet extreem is. Hoe komt u erbij dat iemand er last van zou hebben?
Ik begrijp gewoon niet waarom het deel uitmaakt van de vijf zuilen.
De belangrijkste bekommernis van een schepper moet er toch in bestaan zijn schepping in stand te houden.
Als ik een auto koop krijg ik daar onderhoudsrichtlijnen bij die de levensduur kan verlengen. Drie keer daags het lof zingen van de ontwerper verbetert de kwaliteit niet. Het kan hoogstens de aandacht van mankementen afleiden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 10:08   #114
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Drie keer daags het lof zingen van de ontwerper verbetert de kwaliteit niet. Het kan hoogstens de aandacht van mankementen afleiden.
Nee, maar volgens de Islam moet je niet vergeten wie je schepper is en je moet jezelf aan hem herrineren. Volgens de Islam verbetert het de kwaliteit van je denkwijze en doen slechte mensen de dingen goed in hun leven (niet stelen, niet doden) en weten dat ze daarvoor beloond zullen worden.

Hier de vijf zuilen.

* De geloofsbelijdenis
* De gebeden
* Het geven van aalmoezen
* Het vasten tijdens Ramadan
* De pelgrimstocht naar Mekka

Voor al deze dingen geldt, je moet het alleen doen als je de mogelijkheid ervoor hebt.
Oud 2 januari 2005, 10:29   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is hiervoor wel een logische verklaring, vasten is een van de 5 zuilen van de Isam, dus het is heel belangrijk, voor Christenen daarentegen is het niet zo belangrijk. Jij vergelijk appels met peren.
Vasten is een integraal deel van het christendom, het traditioneel, orthodox christendom wel te verstaan. In onze tijd moet men altijd een onderscheid maken tussen het naamchristendom en het echte christendom. Zelfs een toch wel begenadigd prediker als sjeik Ahmed Deedat wist dit. Ik herinner mij dat hij eens tijdens een voordracht de vraag van een toehoorder of hij met een christenvrouw al dan niet mocht trouwen een dergelijk antwoord gaf. Deedat vond dat een moslimman weldegelijk met een christelijke vrouw (die dan ook de regels van het geloof en de Kerk volgde) mocht trouwen, echter niet met een die zich christen noemde maar het eigenlijk niet was (dus zich niet teveel aantrok van de geloofsregels).

De Kerk schrijft voor dat we aan onthouding en vasten moeten doen tijdens de veertigdagenperiode (alsdusdanig bekend onder "de vasten"), wat betekent dat we ons onthouden van lekkernijen (snoepgoed, versnaperingen allerhande...), geen vlees eten tijdens de week- en zaterdagen, naast het plegen van een aantal morele onthoudingen (bijvoorbeeld een tijdje geen tv kijken, geen bioscoopbezoek...). Daarnaast kent de Kerk vier maal per jaar een korte vastenperiode bij de wisseling van de seizoenen waarbij steeds een reeks smeekbeden voor het welzijn van natuur en mens worden gedaan. In het Latijns christendom kent men daarenboven een vastendag voor Kerstmis. In het oosters christendom kent men dergelijke vastendagen voor ieder groot feest, een vasten die daarbij zelfs tot een week kan duren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2005, 10:39   #116
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Vasten is een integraal deel van het christendom, het traditioneel, orthodox christendom wel te verstaan.
Ik had het over de christenen in Europa.

Maar ik ben wel wat wijzer geworden van jouw tekst.
Oud 2 januari 2005, 10:42   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over de christenen in Europa.
Denkt u dat ik geen christen van of in Europa ben? Maar laten we zeggen dat de meerderheid van de mensen in Europa die zich christen noemen heel ver staan van het christendom: in veel gevallen volgen ze niet meer de morele, kerkdisciplinaire en geloofsleer die de Kerk ons leert. Natuurlijk zijn er gradaties daarin.

De regels voor het vasten zijn nog altijd de voorschriften van de Kerk van Rome. In sommige landen is die sociale omzetting van de kerkelijke regels nog altijd heel sterk (Polen, Litouwen, Malta, Ierland...). En ook bij ons heb je nog mensen die zich daadwerkelijk conformeren aan het christelijk geloof en dat in alle aspecten navolgen.
Oud 2 januari 2005, 10:44   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vasten is een integraal deel van het christendom, het traditioneel, orthodox christendom wel te verstaan. In onze tijd moet men altijd een onderscheid maken tussen het naamchristendom en het echte christendom.
Misschien voor alle duidelijkheid: met "orthodox" christendom bedoelde ik hier "rechtgelovig", "bijbelgetrouw" eerder dan "oosters" christendom. In het Nederlands kan men in die zin spreken over "orthodoxe protestanten" (= rechtgelovige, bijbelvaste protestanten).
Oud 2 januari 2005, 10:52   #119
MVB
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik acht dit als onmogelijk, ja. dit is omdat je gelukkig al heel je leven lang in het beschutte beschermd europa, Belgie leeft. Nu hebben we de kanker nog onder controle, maar er komt misschien een tijd dat ze het laatste woord zal hebben. Zeker met zo'n naïeve, maar wel goedbedoelende, reacties. Er is hier een heel andere situatie dan de landen die hier worden genoemd.?! Worden hier elke dag aanslagen gepleegd? Weet u hoeveel aanslagen er al verijdeld geweest zijn!?
Bent u al vergeten wat er in Nedereland gebeurd is.....
Weet dat Europa de draaischijf voor fundamentalisten is.
Of wordt een enkele aanslag overdreven 911 !? en wordt een hele bevolkingsgroep daarvoor schuldig geacht alleen de moslims he ?
LA riots 1992 Rodney king : één zwarte werd neergeslagen door blanke agenten,
en heel LA was een oorlogzone geworden.
Hier is europa VERMOORDEN moslims gewoon mensen omdat ze iets gezegd hebben, en dan krijgt ge leuke reacties als !! Maar er worden hier toch geen elke dag aanslagen gepleegd!! En moet een hele groep dan daar voor opdraaien, omdat er een paar mensen vermoord werden!!!! En over 911 Twin towers mag ik niets zeggen, want das europa niet he, dus tellen die +/-2000 mensen waarschijnlijk voor julie niet mee.
Ook in die gebouwen zaten belgen(europeanen) die er werkten, maar dan zal je antwoorden krijgen als "ze moesten maar hier een job zoeken ofzo!!!!!
Vertel dat maar eens aan de mensen die er hun vrouw,man of kinderen verloren hebben.

Waarschijnlijk moeten de meesten hier zelf eerst hun familie&vrienden verliezen in zo'n laffe aanslag, vooraleer ze zouden kunnen toegeven dat er eventueeeeeel iets zou kunnen verkeerd zijn met de huidige stand van zaken.
Oud 2 januari 2005, 11:43   #120
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk moeten de meesten hier zelf eerst hun familie&vrienden verliezen in zo'n laffe aanslag, vooraleer ze zouden kunnen toegeven dat er eventueeeeeel iets zou kunnen verkeerd zijn met de huidige stand van zaken.
Je begrijpt het niet he? Iedereen geeft toe dat er iets mis, alleen ik vind da het overdreven wordt ja, en dat is mijn mening. Denk jij dat ik die aanslagen net walgelijk bindt, ik vind het ook walgelijk dat sommige mensen een helebevolingsgroep daarvoor schuldig achten.

Citaat:
dit is omdat je gelukkig al heel je leven lang in het beschutte beschermd europa, België leeft.
Je hebt het mis, ik woon in Nederland, zie onder mijn avatar. Ik maak uit jou post uit, dat ik heel erg dankbaar mot zijn dat ik n Nederland mag wonen, maar waarom zou ik dan meer of minder dankbaar dan u moeten zijn? We zijn allebei (waarschijnlijk) hier geboren.

Citaat:
Ook in die gebouwen zaten belgen(europeanen) die er werkten, maar dan zal je antwoorden krijgen als "ze moesten maar hier een job zoeken ofzo!!!!!
Vertel dat maar eens aan de mensen die er hun vrouw,man of kinderen verloren hebben.
Er zaten ook trouwens veel moslims in die gebouwen, die aanslagen zijn gewoon walgelijk, punt

Citaat:
Hier is europa VERMOORDEN moslims gewoon mensen omdat ze iets gezegd hebben, en dan krijgt ge leuke reacties als !!

Als een mongool iemand vermoordt om zijn mening moet niet een hele bevolkingsgroep daarvoor schuldig geacht worden, of vindt u van wel??

Hoeveel Europeanen zijn door moslims vermoord om hun mening 2, 3?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be