![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
NoPasarán: opnieuw, "gradaties".
Natuurlijk zou ik het verwijderen van het woord "godsdienst" uit de (Nederlandse) Grondwet toejuichen - en géén "voetbal" daarvoor in de plaats, uiteraard. Ik heb in mijn jeugd voldoende "godsdienst" met de trechter moeten slikken om te weten waar ik het over heb. Daarbij leerde ik toch snel lezen en goed onthouden wat krom is, vooral als het gaat om de mij tegenstaande oplegging "van hogerhand" van negatieve routines/rituelen. Ik voel mij als bewust Heiden niet alleen te goed en te trots maar ook TE LUI om te liegen (en dus te moeten blijven onthouden wat ik loog). Goedpraten van cq begrip aansmeren voor slechtheid beschouw ik als bedrog. Dankzij Internet is practisch alle lectuur bereikbaar voor degene die bereid is te lezen. Ik respecteer moslims die ik persoonlijk ken en welke mij, een onbekeerbare harbi/kufar en daarmee "vijand van het geloof", (nog) niet dood wensen maar realiseer mij tevens dat zij daardoor op gespannen voet met hun eigen cultuur geraken en zich bij te duidelijk blijk geven daarvan zelf in levensgevaar begeven. Ik belast, indachtig o.a koran 5:51, zulken dan ook niet met mijn "vriendschap" doch blijf uit RESPECT voor hun ingewassen doctrine op niet kleinere afstand dan burgerlijk-beleefd. Libanon was minder dan een eeuw geleden nog een modern en welvarend land. Dit is over sinds de ratio moslims / andersdenkenden zich wijzigde van 40/60 naar 60/40. Ik zou geen land met een moslim-meerderheid weten te noemen waar het leven mij de moeite waard schijnt en zal dus ook niet vrijwillig dergelijke landen bezoeken. Jammer dat zulk respect weinig wederkerig schijnt te bestaan, want allen willen zij hun griezelige armoe-culturen aanvankelijk eerst ontvluchten met een tamelijke voorkeur voor het vrijzinnige Nederland, om vervolgens die onheilsbrengende riten te trachten opnieuw hier door te voeren en aan de moderne mens op te dringen. Lees de koran en (h(er))ken de VIJAND. http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 januari 2005 om 14:53. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
Ik respecteerde hen vroeger ook, waarom nu niet meer!?
Ik respecteer mensen naargelang hun gedrag&daden, hun gedrag&daden hebben de moslim's de laatste jaren genoeg getoond. Wat moet een vrij volk doen om vrij te blijven, en niet gedomineerd te worden door een Moslim regime geleid door mensen in een zieke geestestoestand. |
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ja, natuurlijk hebben alle moslims aansslagen gepleegd en mensen vermoord. Je moet gewoon niet generaliseren. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
Hoe kom je erbij dat dit land gedomineerd gaat worden door moslims???[/quote]Acht u dit soms onmogelijk!?
En ik spreek nog niet alleen van dit land, maar heel europa. Er zullen weer grootse tijden komen, want mensen die geestesziek zijn en leven volgens een bepaalde code houd je niet zomaar tegen. Bali wil ook onafhankelijk worden, en om welke reden denk je. Enkele maanden na de aanslag was ik daar en de bevolking heeft niets van inkomen, denkt ge dat de verantwoordelijken (moslims) van de aanslag dit kan schelen. Is een van de mooiste landen ter wereld, maar in de politiek zitten er ook weer moslims die het voor het zeggen hebben. Vandaar dat het een corrupte warboel is. Velen nemen onze westerse vrijheid vanzelfsprekend, maar wat hebben jullie ervoor over om dit te verdedigen. Er zal een tijd komen dat leuke discusietjes rond de tafel misschien niet meer zullen helpen. in afwachting van uw antwoord verblijf ik ; nu even gaan sporten seeyaaa : mensana in corpore sano |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is voor de Europeanen ofwel dat ofwel leven met moslimextremisme. Dat is de keuze die Europa de komende jaren zal moeten nemen.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 1 januari 2005 om 22:15. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er was een tijd dat het voor de christenen ook belangrijk was maar behoorde niet tot de tien geboden. De tien geboden zijn buiten "bovenal bemin één god" en "heilig steeds de dag des heren", nog steeds wettelijke geboden in onze wereldlijke samenleving. Welk misdrijf zou niet vasten inhouden volgens u, wie heeft er buiten uw god last van ? |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De belangrijkste bekommernis van een schepper moet er toch in bestaan zijn schepping in stand te houden. Als ik een auto koop krijg ik daar onderhoudsrichtlijnen bij die de levensduur kan verlengen. Drie keer daags het lof zingen van de ontwerper verbetert de kwaliteit niet. Het kan hoogstens de aandacht van mankementen afleiden. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hier de vijf zuilen. * De geloofsbelijdenis * De gebeden * Het geven van aalmoezen * Het vasten tijdens Ramadan * De pelgrimstocht naar Mekka Voor al deze dingen geldt, je moet het alleen doen als je de mogelijkheid ervoor hebt. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Kerk schrijft voor dat we aan onthouding en vasten moeten doen tijdens de veertigdagenperiode (alsdusdanig bekend onder "de vasten"), wat betekent dat we ons onthouden van lekkernijen (snoepgoed, versnaperingen allerhande...), geen vlees eten tijdens de week- en zaterdagen, naast het plegen van een aantal morele onthoudingen (bijvoorbeeld een tijdje geen tv kijken, geen bioscoopbezoek...). Daarnaast kent de Kerk vier maal per jaar een korte vastenperiode bij de wisseling van de seizoenen waarbij steeds een reeks smeekbeden voor het welzijn van natuur en mens worden gedaan. In het Latijns christendom kent men daarenboven een vastendag voor Kerstmis. In het oosters christendom kent men dergelijke vastendagen voor ieder groot feest, een vasten die daarbij zelfs tot een week kan duren. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik ben wel wat wijzer geworden van jouw tekst. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De regels voor het vasten zijn nog altijd de voorschriften van de Kerk van Rome. In sommige landen is die sociale omzetting van de kerkelijke regels nog altijd heel sterk (Polen, Litouwen, Malta, Ierland...). En ook bij ons heb je nog mensen die zich daadwerkelijk conformeren aan het christelijk geloof en dat in alle aspecten navolgen. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en heel LA was een oorlogzone geworden. Hier is europa VERMOORDEN moslims gewoon mensen omdat ze iets gezegd hebben, en dan krijgt ge leuke reacties als !! Maar er worden hier toch geen elke dag aanslagen gepleegd!! En moet een hele groep dan daar voor opdraaien, omdat er een paar mensen vermoord werden!!!! En over 911 Twin towers mag ik niets zeggen, want das europa niet he, dus tellen die +/-2000 mensen waarschijnlijk voor julie niet mee. Ook in die gebouwen zaten belgen(europeanen) die er werkten, maar dan zal je antwoorden krijgen als "ze moesten maar hier een job zoeken ofzo!!!!! Vertel dat maar eens aan de mensen die er hun vrouw,man of kinderen verloren hebben. Waarschijnlijk moeten de meesten hier zelf eerst hun familie&vrienden verliezen in zo'n laffe aanslag, vooraleer ze zouden kunnen toegeven dat er eventueeeeeel iets zou kunnen verkeerd zijn met de huidige stand van zaken. |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als een mongool iemand vermoordt om zijn mening moet niet een hele bevolkingsgroep daarvoor schuldig geacht worden, of vindt u van wel?? Hoeveel Europeanen zijn door moslims vermoord om hun mening 2, 3? |
||||
|
|
|