Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 20:33   #101
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Turkijke, Marokko, Afrikaanse landen, het zijn eigenlijk allemaal schone landen. En de mensen zijn er nog vriendelijker ook.
het zou maar erg zijn om onbeschoft te zijn tegen een rijke ongelovige die in dezer landen zijn westers geld komt uitgeven... tuurlijk zijn deéze mensen vriendelijk, niemand zegt dat ze onvriendelijk zijn.

het probleem is echter, dat deze mensen in belgie en de rest van europa heeeeel wat minder vriendelijk zijn.
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:44   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh? Diep in Congo, op het Vrt-nieuws dan? Ja toch?
Raar, want ik had het ook gezien en eerlijk gezegd: 200 km moeten fietsen met een fiets zonder remmen, soms zonder banden en pedalen in een verschroeiende hitte op bijna geen wegen, dat vindt ik alles behalve het goed hebben.

Ik weet niet of u het weet, maar bij ons gaat het anders. Lading wordt opgenomen door een vorkheftruck, mooi in een camion geplaatst waarvan de chauffeur rij-uren moet respecteren, vervolgens over goede wegen rijdt tegen 90 km per uur om tenslotte zijn vracht af te laten halen door vorkheftrucks.

Inderdaad, wij maar klagen dat we het slecht hebben...
Ik weet niet of u het weet, maar bij ons ging het 60 jaar geleden ook nog anders, niet altijd in een verschroeiende hitte maar ook in de winter.
Geloof het of niet maar sommigen spreken dan over de goede oude tijd.
Wat stelt ge voor, halen we ze allemaal naar hier ?
Deze die naar hier komen doen het niet met een fiets zonder remmen, soms zonder banden en pedalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:48   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkijke, Marokko, Afrikaanse landen, het zijn eigenlijk allemaal schone landen. En de mensen zijn er nog vriendelijker ook.
Zeker als ge veel geld uitgeeft.
Probeer het maar eens zonder geld bij het plaatselijke OCMW of ga ze maar eens bestelen.
Oud 28 februari 2005, 21:04   #104
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Dat wij er dan duizenden opvangen in Belgie kost dan ook geen geld waarschijnlijk,en dan spreek ik niet alleen over Congolezen hoor want die dienen wij op te vangen als ex landgenoten ;maar over duizenden anderen die hier van onze sociaal dienstbetoon komen leven,zodoende dat de pot straks leeg is en er voor onze kinderen niks meer overblijft.
Dat is ook wat Bobke bedoelde, veronderstel ik.
Inderdaad.
Het volstaat zelfs niet ze binnen te laten.
Alleen kunnen ze meestal niet eens functioneren.
Ge hebt ook nog een legertje tolken, advocaten, sociale helpers enz. nodig.
Oud 28 februari 2005, 22:38   #105
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Huh? Diep in Congo, op het Vrt-nieuws dan? Ja toch?
Raar, want ik had het ook gezien en eerlijk gezegd: 200 km moeten fietsen met een fiets zonder remmen, soms zonder banden en pedalen in een verschroeiende hitte op bijna geen wegen, dat vindt ik alles behalve het goed hebben.

Ik weet niet of u het weet, maar bij ons gaat het anders. Lading wordt opgenomen door een vorkheftruck, mooi in een camion geplaatst waarvan de chauffeur rij-uren moet respecteren, vervolgens over goede wegen rijdt tegen 90 km per uur om tenslotte zijn vracht af te laten halen door vorkheftrucks.

Inderdaad, wij maar klagen dat we het slecht hebben...
Ge moet eens leren lezen wat ik schrijf,ik zeg juist dat ze het niet goed hebben!
Dat het vroeger in de koloniale tijd beter was om te leven voor die mensen,niet tegenstaande dat er ook wel vanalles zal gebeurd zijn.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:42   #106
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
We zullen ginder ook eens de ocmw kas gaan ledigen,eens zien hoe lang ze nog vriendelijk zullen blijven!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 16:38   #107
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is er inderdaad wel beter weer...aah warmer. Maar voor de rest moet je maar eens als arme Afghaan of zo eens in Turkije proberen te geraken. Dat "vriendelijk zijn" is heel relatief.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 16:59   #108
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Waarom lees je niet de Nos, veel objectiever. Daar kan je vinden er zijn nog steeds mensenrechten problemen, maar dat was al duidelijk. Zo zijn er volgens Amnesty ook mensenrechten problemen in ander Europese landen. Onlangs reageerde frankrijk nog fel tegen een nieuw plan, die meer rechten aan minderheden gaf het land gebruikte als argument: ''Hiermee komt de éénheid van Frankrijk in gevaar''.
Ik wil hier niet met de ene fout een adere fout goedpraten, maar de meeste problemen van Turkije zullen in de 15 jaar durende onderhandelingen opgelost worden, niemand zei ook dat Turkije morgen moet toetreden,
Mvg
Ik lees eerder de boeken van Orhan Pamuk . Een tijdje geleden bejubeld in Turkije. Maar na "Kar" (vooral nadat dit boek vertaald en verspreid in Europa werd) en een paar stoute uitspraken over Koerden (30.000 minder) en Armeniers (1.000.000 minder) afgeschreven. Uitgeroepen tot "vatan hain" = landverader. Er word opgeroepen om zijn boeken te verbranden. Wat dan ook grelig gebeurt . Verder krijgt hij elke dag bedreigingen, zelfs openlijk door de MHP (sorry maar die zijn nog veel erger dan het VB) en soortgenoten. Doet het dan zo'n zeer als je de waarheid hoort?
In welk Europees land zijn er vandaag de dag nog boekverbrandingen?
Hoe kan jij denken dat zulke problemen in 15 jaar zullen opgelost geraken?
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2005, 19:09   #109
alexi
Burger

Standaard

Ik denk dat Cynicus wel eens gelijk kan hebben. Als alle moslimfamilies voortdien zoals nu, en ze brengen allemaal gemiddeld 4 a 6 kinderen ter wereld, en de Vlamingen maken er gemiddeld 1, dan hebben we binnen een 50tal jaar een probleem. Een groot probleem. Vooral als die 6 kinderen op hun beurt ook 6 kinderen maken, en de Vlamingen er geen meer willen maken. Wie schiet er dan binnen 100 jaar over? exact!
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 11:56   #110
Piet Hein
Minister

Standaard

blanke ras = meest hypocriete ras.

Men oogst wat men gezaaid heeft.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 2 maart 2005 om 12:18.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 23:48   #111
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
blanke ras = meest hypocriete ras.
En dan heb je de moslims
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 18:40   #112
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
het probleem is echter, dat deze mensen in belgie en de rest van europa heeeeel wat minder vriendelijk zijn.
Ja, want u hebt al met elke moslim die in elk europees land gesproken. U kan het weten.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.

Laatst gewijzigd door Bakkebaard : 4 maart 2005 om 18:40.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 18:44   #113
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Blank zijn is maar een uiterlijk en wat DNA. Meer niet: rassen vermengeng zich al sinds mensenheugenis, waarom moet dat nu ineens stoppen?
Groot gelijk. Ik bedoel als een charming lady je vraagt 'hoe laat het is' dan vraag je je toch ook niet eerst af wat haar DNA-make up is? Ik toch niet , er zijn belangrijke dingen waar je dan op moet letten.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 13:31   #114
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

ivm de moslims op indonesë "bali" waar ik soms eens ga omdat surf's always up is over there.8)

Het eilandje Bali wil onafhankelijk worden omwille van de moslims!!
De mensen daar hebben geen enkel goed woord over voor de moslims.
Heel de economie op Bali is naar de vaantjes omwille van de moslims en hun daden.
En vanuit de politiek waar natuurlijk ook de moslims zitten krijgen ze niets van steun!!!!!!! De moslims politiekers daar, lagen nog nooit wakker van het feit dat de mensen er het zeer moeilijk hadden na die bom periode, ik dacht dat de "goede moslims in de politiek" die mensen toch op een of ander vlak financieel gingen steunen. Ook al om te bewijzen dat ze de aanslagen niet goedkeuren.Sommige hebben het wel gezegd in vier volle seconden dat het niet goed te keuren valt punt en dan waren ze weg. Zo zie je maar dat er maar één echte islam is en al de rest is larie. En nie die softe brave europese versie die ze ons willen doen slikken want die is fake want de mullah's die leermeesters zijn ivm de islam lachen die softe versie zelfs weg. En welke moslim zal een mullah confronteren en zeggen dat hij verkeerd bezig is?!

Vele mensen op bali krijgen steun van de the educational instructors team van de the australian lifeguards die steunen tenminste de local's die op de stranden eigenlijk moesten overleven van het toerisme. En geven dus ook opleiding aan de jongelui daar als redder. Die er dan als ze de examens hebben voltooid een job krijgen.
Zo zie je maar dat in die islam landen de hulp en de organisatie voor hun eigen volk weer van westerlingen moet komen.

Nogmaals waar ze aanwezig zijn is het land naar de kloten.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 18:55   #115
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want u hebt al met elke moslim die in elk europees land gesproken. U kan het weten.
Ik moet niet met elke moslim praten om te weten dat er fanatiekelingen tussen zitten, u daarentegen bent volgens mij steke blind of zo stoned als het maar kan zijn, als u nu gaat beweren dat er geen enkel probleem is met fanatieke moslims van het soort Osama Bin (bombardeer de westerse )lande(n) die verkondigt heeft dat het de taak is van de muhajadin om de wereld terug te islamitiseren.

heeft 11 september 2000 en madrid 2004 nog niet genoeg gedaan om op zen minst deze realiteit te doen inzien?
of moet er nog zo eentje in een omaskleed met een potske en een lange baard iemand neersteken (lees ritueel slachten) omdat deze kritiek heeft op de intrepretatie die sommige geven aan de koran?

Misschien vindt U het wel Ok dat er eere moorden worden gepleegd, en dat de vrouw nog slechter behandeld wordt dan een schaap dat dient geslacht te worden, en weet je wat dit is fijn voor u, als u vind dat dit allemaal maar moet kunnen, dan wens ik u nog veel sterkte en hoop dat de roes waar u zich nu in bevind niet u dood zal worden.

http://www.femistyle.be/nl/portretten/nahed_selim.shtml

Veel leesplezier
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 22:38   #116
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
We zijn nog maar in 2005. Het is een beetje vroeg om te zien wat er deze eeuw zal gebeuren
Een beetje meer vooruitziendheid in de politiek zou helemaal geen kwaad kunnen. Dat steeds groter wordende vreemdelingenprobleem is grotendeels het gevolg van de kortetermijnpolitiek uit de jaren zestig toen er een economische expansie was. Toen werden hier vreemdelingen binnengehaald om te gaan werken in de kolenmijnen. Toen reeds had men kunnen weten dat die kolenmijnen niet al te veel toekomst meer hadden, en had men ook reeds kunnen weten dat er na een economische hoogconjunctuur ooit nog eens een laagconjunctuur zou komen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 20:40   #117
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat dachten Amerikanen een eeuw geleden ook. Eens de slavernij afgeschaft werd een apartheidsregime ingevoerd wat gedoemd was te mislukken en kijk, buiten enkele bejaarde racisten leven ze nu vredig samen zonder burgeroorlog.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 21:43   #118
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Dat dachten Amerikanen een eeuw geleden ook. Eens de slavernij afgeschaft werd een apartheidsregime ingevoerd wat gedoemd was te mislukken en kijk, buiten enkele bejaarde racisten leven ze nu vredig samen zonder burgeroorlog.
Ik vermoed dat het ''allochtonenprobleem'' in de 4e generatie opgelost zal zijn.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 21:11   #119
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Die rassenrellen die daar geregeld plaatsvinden, zijn dan waarschijnlijk een vorm van multiculturele folklore.
Oud 8 april 2005, 19:49   #120
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf

Echt wel een obsessie bij jou he. Alsof 'onaantrekkelijk' gelijkstaat met zwakke genen.Pffff.
Naast het feit dat het genetisch verantwoord moet zijn om zich voort te planten, moet het ook esthetisch verantwoord zijn om zich voort te planten. Indien aan beide voorwaarden niet voldaan is, is het beter zich niet voort te planten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be