![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot eind jaren '70 was ons bedrijf rendabel (1200 varkens). De meelprijs steeg en de prijs voor vetgemeste varkens daalde. We kregen bezoek van de meelleverancier (nee, niet de boerenbond, daar werkten wij niet mee), ze wilden investeren in ons bedrijf, we moesten onze capaciteit gewoon verdubbelen, zo konden we onze inkomsten iets optrekken. We mochten dan wel geen producten van onze eigen landbouw (bieten, koolrapen, mais) meer voederen aan onze 130 zeugen Mijn ouders hebben daarvoor gepast. Bevriende boeren, deden dat wel (via de boerenbond), ondertussen zitten zij al met een bedrijf van 15.000 varkens, en kunnen ze moeilijk overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme Jan... ![]() Als ik denk aan Jan & zijn ruziekabinet bekruipt me spontaan dit beeld : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat wel waanzin is, is Vlaamse bedrijven, Vlaamse levenswerken en Vlaams erfgoed afbreken voor een stikstofhoax waar het grootste deel van uit het buitenland komt aangewaaid. Een VlaReg en Vlaams Nationalisten die in zulke gevallen eerst het eigen Vlaanderen wil kapot maken is eerder extreem links of groen links. En zeker niet in het belang van de Vlaming.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het daarom dat Zulma het vertikte om die vrij te geven, en ze bewaarde in een afgesloten kamer waar de commissieleden ze enkel even konden inkijken ? Waarom saboteerde ze dan de inhoudelijke controle en evaluatie van die bezwaren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Mensen die een bijdrage, hoe minimaal ook, leveren aan het politieke debat op dit forum hoeven niet geblokeerd door mij. Ook al ben ik het totaal oneens met hun politieke ideeën. Maar wie zelfs niet die minimale bijdrage kan leveren, en zich beperkt tot persoonlijke aanvallen, daar kan ik niets van leren en daarvoor is die negeerlijst perfect. Ik dacht dat ik die nooit zou moeten gebruiken. Maar soms is de realiteit inhoudslozer dan mijn wensen.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pers laat zich niet in de luren leggen.
Ook VRT NWS trekt een parallel met het Marrakesh debacle van N-VA in de regering Michel, en legt haar oor te luisteren bij politicoloog Bouteca. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BHV is meer te vergelijken met dit dossier, want er is geen princiepskeuze meer. De rechterlijke macht heeft al beslist dat er IETS gedaan moet worden, en de opties van wat gedaan kan worden zijn beperkt. Hier moet er wel een stikstof wetgeving komen die de Europese regelgeving UITVOERT. Het gaat hem dus niet meer over keuzes of principes of zo, men moet gewoon een job klaren, en daar is een opgelegde termijn voor (zoals met BHV) die niet gerespecteerd zal worden met alle gevolgen van dien. Het is trouwens grappig om over Marrakesh te beginnen om daar de N-VA kunnen bij te betrekken, terwijl het hier WEER gaat over de CD&V die niet akkoord is om iets dat ondertussen wettelijk verplicht is, te doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2023 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarover kan (en zal uiteindelijk) wel een akkoord gemaakt worden, alleen zal het nu wel beginnen te dagen dat het spelletje dat de N-VA minister één sector harder aanpakt dan de andere vanuit politieke motieven niet doorgaat. Men is er te snel vanuit gegaan dat de tsjeven toch altijd toegeven. Aan haar eerste reacties denk ik dat Zulma dat nu nog altijd denkt, haar baas Jan weet ondertussen beter. Ik merk op dat je weer vervalt in de klassieke fout van Marrakesh te verengen tot het foutieve verhaal dat 'N-VA niet akkoord was' terwijl dit gewoon fout is. De politieke besluitvorming daarover was achter de rug, dit was door het kernkabinet gegaan. Hendrik Vuye heeft dat met groot detail nog beschreven, en wees erop dat N-VA komedie aan het spelen was uit electorale schrik voor het Vlaams Blok. Dat ze daarom hun kak terug wilden intrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
CD&V en Schauvlieghe hebben die wetgevig vervolgens jarenlang genegeerd. Dat ging goed tot natuurpunt het talmen van de Vlaamse regering beu was en een afgeleverde vergunning aanvocht met als resultaat het beruchte (eerste) stikstofarrest in 2021. Procedures bij de rechtbank duren lang en die in 2021 vernietigde vergunning werd in 2019 afgeleverd door CD&V minister Koen Van den Heuvel... Denkt er iemand dat het toeval is dat CD&V na de verkiezingen in 2019 na 15 jaar (oid) opeens de minister van natuur niet meer wilde leveren ? CD&V wist eind 2019 al goed genoeg wat de rechter in dat beroep zou beslissen en heeft N-VA genaaid door hen die ministerpost te 'gunnen', goed wetende dat de het stikstofarrest de boel zou doen ontploffen in het gezicht van een NVA-minister. Schaamteloos politiek opportunisme dat nu heel Vlaanderen lamlegt (niet alleen de boeren hé).
Laatst gewijzigd door koe de poing : 18 februari 2023 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Vlaamse partijen staan voor 'Marrakech-scenario'": hoe de stikstofcrisis de Vlaamse regering verlamt
Door de partijvoorzitters van de Vlaamse regeringspartijen samen te roepen, heeft Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) duidelijk gemaakt dat de gesprekken over het stikstofdossier muurvast zitten. Niet voor het eerst zit zijn regering in een impasse, merken politieke analisten op. Zeker voor de N-VA is dat bijzonder vervelend. Gaat N-VA lopen ? ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02...gering-wat-nu/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat als de huidige regeringspartijen het niet eens raken, en als Vooruit tegelijk niet de plaats wil innemen van CD&V? Dan zit je muurvast, en je kunt geen verkiezingen uitschrijven. Voor mij is het al jaren duidelijk, een regering moet kunnen vallen, niet omdat dat leuk is, maar omdat dat noodzakelijk is om uit dit soort patstellingen te kunnen geraken. Dat men op papier kan verkondigen dat er geen verkiezingen komen tot de volgende vastgelegde datum, is makkelijk. Papier is gewillig, de gebeurtenissen iets minder.
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onthoud dat de CD&V de agro-industrie probeert af te schermen tegen beter weten in,en desnoods ten koste van andere sectoren dan maar...Dat ZIJN geen "boeren",dat zijn INDUSTRIELEN,een zware industriele sector die om een of andere reden nog steeds op ons resterend platteland mag opereren...wat cokesfabrieken,staalfabrieken of zelfs hoevensmisses niet zouden mogen ....wat is me dat toch voor een wetgevend kader in "wat we zelf doen doen we beter" zeg?
Aan onze overdreven grote Vlaamse bevolking (grondslag van de problematiek waardoor er geen opties/hectare meer zijn) kunnen we nu niks doen (hoewel medeforummer PVE misschien ideetjes heeft)... Die agro-industrie echter moet hier WEG.... En let wel,al decennialang sluiten veetelers die "niet meer meekunnen" met de waanzin . Ik moet zelf geen 1000 meter van mijn zetel zijn om zo een industrieel gebouw dat zich boerderij mag noemen te zien....waar amper 3 jaar geleden weideland was,voor wat koeien,is nu enkele hectares betonvloer met zo halfopen stallen er op en weet ik hoeveel koeien die daar staan te eten en wachten tot de vrachtwagen van de slachterij komt...... morsen met onze kostbare grond....voor wie of wat eigenlijk? voedselzekerheid? wel....de Oekraine crisis toonde ons glashelder aan dat we die niet hebben met al die industriele veeteelt...Zoek zelf maar eens uit wat die beesten eten en van waar het komt.... Andere CD&V politici tekenden en stemden op EU niveau vlijtig mee de stikstofnormen die nu voor kleine dichtbevolkte naties voor zeer zware politieke problemen zorgen (Nederland was ons voor) hallo? Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2023 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik heb nooit begrepen hoe lidstaten zo een dingen kunnen goedkeuren op Europees vlak zonder REEDS EEN VRIJ GOED IDEE TE HEBBEN hoe ze het gaan doen, maar ja, in de politiek moet men totaal niet rationeel zijn of aan bestuur doen, dat is waar. Men moet gewoon maar individuele punten scoren en de rotzooi voor uw opvolgers. Politiek is een van de heel weinige vakgebieden waar men nooit verantwoordelijk is voor wat men gedaan heeft. Men kan dus naar de Europese Raad gaan, daar zeggen dat de commissie zus en zo een directieve moet uitwerken om dat te bereiken, en niet nagedacht hebben hoe, eens dat er is, je dat in je eigen land gaat realiseren. Het is zo een van die vele hickups die we hebben als er teveel "democratische" indirectie en delegatie is natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier is een "nee" niet meer mogelijk, want Europa HEEFT al beslist dat het moet gebeuren, je mag enkel nog wat rammelen in de marge van HOE, en er is een datum. NET ZOALS BHV, waar de Raad van State gezegd had dat er een oplossing MOEST komen (waaronder een splitsing) voor 2009 als ik mij niet vergis. Het is dus in ZO een situatie waarin men zit: men is GEDWONGEN om een zeker kader voor een zekere datum tot uitvoer gebracht te hebben, het gaat niet over of men "akkoord" is met een principe of niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Het is gewoon zo dat men rechtbanken ook teveel macht heeft gegeven in dit land, waardoor er bijna niets meer kan gerealiseerd worden.
Het wordt hoog tijd dat de macht van de rechterlijke macht wordt ingeperkt en die van de uitvoerende macht wordt vergroot. Maar ja dan kan alleen via wijziging van de grondwet en moet via Belgisch niveau gebeuren.... Het komt weeral op hetzelfde neer : Vlaanderen onafhankelijk en uit de Europese Unie en dan kunnen we eindelijk korte metten maken met de waanzin van de zogenaamde "rechtstaat". Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 februari 2023 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, daar durft men al eens een gouverneur belasten om een hoge ambtenaar af te vaardigen om sommige bevoegdheden uit te oefenen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was het niet ! Dat is nu juist het punt. De keuze was al gemaakt.
Het is een leugen dat men zich 'nog kon bedenken en nee zeggen.' Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het erger dat de vice-premier Jan Jambon die de beslissing mee nam, daar achteraf ook de hypocriet heeft over uitgehangen. In het kernkabinet neemt men de echte beslissingen. Dat is niet voor strantjeanetten die achteraf bang worden voor hun eigen beleidsbeslissingen. .[/quote]
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 februari 2023 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |