Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2004, 14:57   #101
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
wij zitten hier ook met een economische crisis, of niet? of ga je doen als Guynocchio en zeggen dat er weinig faillissementen zijn en dat er geen jobs verloren gaan?

versta me niet verkeerd: ik ben er niet tegen dat je andere volkeren helpt, maar niet ten koste van je eigen land. omgekeerd hoeven wij toch ook nooit hulp te verwachten?
Wij met een crisis? Hahaa, laat me niet lachen. Heb jij gisteren een boterham minder gegeten dan de dag ervoor? Wel die mensen hebben de laatste paar dagen niet veer meer te eten gehad, die mensen ontbreekt elke vorm van onderdak.

Ga ons niet vergelijken op gebied van miserie met hen. Ik denk dat we daarvoor VEEL te verwend zijn.

Maar ik moet zeggen dat de postings van sommigen wel heel goed staven in wat voor een klimaat we hier in het westen leven.
Oud 29 december 2004, 15:00   #102
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Bakkebaard, ik ben ook van die mening togedaan dat er veel te veel mensen op deze wereld zijn. En ik heb al lang de beslissing genomen mijn ding daartegen te doen.
Ik ben niet hypocriet, en plant me moedwillig niet voort.

Langs de andere kant, wens ik niemand de dood toe.Maar ben ook niet hypocritisch verdrietig indien het wel gebeurd. We moeten nog lang kunnen leven op moeder aarde, en met 6miljard + is dat niet te doen. Trouwens, wat is nu 70 000 of zelfs 150 000 doden op 6 000 000 000?
Maddox, langs 1 kant heb je gelijk. We moeten ons niet schuldig gaan voelen voor wat er daar is gebeurd. Maar langs de andere kant kunnen we best wel even die mensen helpen, het kost ons relatief gezien niets om daar een arme sukkelaar terug een dak boven zijn hoofd te geven.
Oud 29 december 2004, 15:04   #103
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

't Is onvoorstelbaar hoe gevoelloos sommigen zijn voor de miserie van anderen.
Wat vooral opvalt bij de vreemdelingenhaters is dat ze atijd schermen met hoezeer zij op humaan vlak boven de moslims staan, maar wanneer dan beroep wordt gedaan op die humaniteit is hun steeds hun excuus: "De moslimlanden helpen niet, dus wij ook niet." Van hypocrisie gesproken.
Wat mijzelf betreft, ik kan gewoon niet naar die beelden kijken zonder daarvan de tranen in m'n ogen te krijgen.
Of zoiets nu blanken, negers of Chinezen overkomt, doet niets terzake.
Het zijn tenslotte allemaal MENSEN.
Toppunt is dan nog dat ene rechtse hufter, die niet eens weet dat zinnen met een hoofdletter beginnen, het bestaat van een vergelijking te maken tussen een aanslag in Madrid met enkele doden en een natuurramp die waarschijnlijk meer dan 100.000 slachtoffers gaat maken. En dat wil zichzelf dan nog op de borst kloppen omdat hij zogezegd opkomt voor de daklozen in ons land en anderen verwijten egoïstisch te zijn.
In ieder geval, ik kan het mij financiëel permiteren hulp te bieden en dat doe ik dan ook. Mijn vrouw zou zelfs nooit toelaten géén hulp te bieden.Ze zou het wel in mijnplaats doen, mocht ik het vertikken. Alhoewel ik ook wel besef dat ik niet kan controleren of al mijn centen wel op de juiste plaats terecht komen, het strookt gewoon niet met m'n rechtvaardigheidsgevoel helemaal niets te ondernemen voor al deze slachtoffers.
Oud 29 december 2004, 15:04   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klopt HerrUU, met een euro of 50 kan je in bepaalde streken een arm gezin een betere levenstandaard bezorgen dan voor de ramp.

Alleen de vraag is, hoe krijg je ginder 50 euro in nuttige vorm, zonder het aan een aantal vingers is blijven plakken.En als je die daar krijgt, hoe kan je garanderen dat die mensen er iets nuttigs mee doen, en niet bijvoorbeeld een afdak met TV neerzetten.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2004 om 15:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 15:09   #105
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Klopt HerrUU, met een euro of 50 kan je in bepaalde streken een arm gezin een betere levenstandaard bezorgen dan voor de ramp.

Alleen de vraag is, hoe krijg je ginder 50 euro in nuttige vorm, zonder het aan een aantal vingers is blijven plakken.En als je die daar krijgt, hoe kan je garanderen dat die mensen er iets nuttigs mee doen, en niet bijvoorbeeld een afdak met TV neerzetten.
Ok, maar stel nu dat ik 50 euro aan het Rode Kruis schenk. Nu weet ik zeker dat daarvan zo'n 40 euro in de organisatie van het Rode Kruis zelf zal kruipen en slechts 10 euro bij die arme stakker terecht komt. Maar is het feit dat ik investeer in de structuur van het rode kruis niet juist de motor die maakt dat het Rode Kruis de middelen heeft om in die landen te kunnen opereren?

En als die 10 euro nu maakt dat er 1 kind in die streek een inenting kan krijgen tegen tetanus en daardoor niet aan een infectie zal sterven, dan is dat die 50 euro meer dan waard. En of zij nu ooit die gunst zullen terugdoen of niet, maakt mij geen bal uit. Ik doe dit uit eigen humane overwegingen niet om hun te verplichten tot een wederdienst.
Oud 29 december 2004, 15:10   #106
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste wil ik zeggen dat een dergelijke overstroming niet een golf is zoals je soms ziet op eurosport waar ze lekker in surfen .Bij dergelijke overstroming stijgt het zeewater plots een aantal meters.dus surfen kun je er niet op.Maar het is wel een verwoestende kracht en ik heb medelijden voor de arme mensen daar die daar leven en hun kleine huisjes hebben.

Maar wat mij wel stoort is dat wij zogezegd massaal geld zouden moeten storten terwijl je de dag erna op het nieuws ziet hoe bepaalde blanke mensen terug lekker liggen te zonnen aan het strand waar net zoveel mensen zijn gedood en andere liggen netjes te spelen in hun zwembadje aan hun luxe hotel.
En voor sommige hoteleigenaars is het zo dat in plaats van om hun landgenoten te geven is het zwembad van het hotel belangrijker dan onderdak en eten en drinken voor hun landgenoten.
ik besef wel dat toerisme er zeer belangrijk is maar dit vind ik toch ongehoord.
En waarom zou ik bijvoorbeeld geld geven voor de heropbouw van srilanka waar al jaren een bloedige burgeroorlog is tussen het leger en de rebellen.
Dit geld verdwijnt dan toch maar weer in de zoveelste aankoop voor nog meer en beter wapens.

Ik vind het heel erg voor vele van die mensen daar maar ik ga geen gelden storten waar ik op voorhand van weet dat het niet op zijn plaats zal terecht komen waar het moet komen.
tot mijn grote spijt voor de armere lokale mensen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 15:10   #107
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Wat vooral opvalt bij de vreemdelingenhaters is dat ze atijd schermen met hoezeer zij op humaan vlak boven de moslims staan, maar wanneer dan beroep wordt gedaan op die humaniteit is hun steeds hun excuus: "De moslimlanden helpen niet, dus wij ook niet." Van hypocrisie gesproken.
Wat mijzelf betreft, ik kan gewoon niet naar die beelden kijken zonder daarvan de tranen in m'n ogen te krijgen.
Toppunt is dan nog dat ene rechtse hufter, die niet eens weet dat zinnen met een hoofdletter beginnen, het bestaat van een vergelijking te maken tussen een aanslag in Madrid met enkele doden en een natuurramp die waarschijnlijk meer dan 100.000 slachtoffers gaat maken. En dat wil zichzelf dan nog op de borst kloppen omdat hij zogezegd opkomt voor de daklozen in ons land en anderen verwijten egoïstisch te zijn.
In ieder geval, ik kan het mij financiëel permiteren hulp te bieden en dat doe ik dan ook. Mijn vrouw zou zelfs nooit toelaten géén hulp te bieden.Ze zou het wel in mijnplaats doen, mocht ik het vertikken. Alhoewel ik ook wel besef dat ik niet kan controleren of al mijn centen wel op de juiste plaats terecht komen, het strookt gewoon niet met m'n rechtvaardigheidsgevoel helemaal niets te ondernemen voor al deze slachtoffers.
En het zal jou dan ook sieren als mens dat je zulks doet. En wat dat bepaalde sujet betreft, hij moet met zichzelf leven, niet wij.
Oud 29 december 2004, 15:12   #108
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ten eerste wil ik zeggen dat een dergelijke overstroming niet een golf is zoals je soms ziet op eurosport waar ze lekker in surfen .Bij dergelijke overstroming stijgt het zeewater plots een aantal meters.dus surfen kun je er niet op.Maar het is wel een verwoestende kracht en ik heb medelijden voor de arme mensen daar die daar leven en hun kleine huisjes hebben.

Maar wat mij wel stoort is dat wij zogezegd massaal geld zouden moeten storten terwijl je de dag erna op het nieuws ziet hoe bepaalde blanke mensen terug lekker liggen te zonnen aan het strand waar net zoveel mensen zijn gedood en andere liggen netjes te spelen in hun zwembadje aan hun luxe hotel.
En voor sommige hoteleigenaars is het zo dat in plaats van om hun landgenoten te geven is het zwembad van het hotel belangrijker dan onderdak en eten en drinken voor hun landgenoten.
ik besef wel dat toerisme er zeer belangrijk is maar dit vind ik toch ongehoord.
En waarom zou ik bijvoorbeeld geld geven voor de heropbouw van srilanka waar al jaren een bloedige burgeroorlog is tussen het leger en de rebellen.
Dit geld verdwijnt dan toch maar weer in de zoveelste aankoop voor nog meer en beter wapens.

Ik vind het heel erg voor vele van die mensen daar maar ik ga geen gelden storten waar ik op voorhand van weet dat het niet op zijn plaats zal terecht komen waar het moet komen.
tot mijn grote spijt voor de armere lokale mensen.
Toon mij die foto's eens? Want de stranden die ik op de foto's zag, daar ga je niet zo snel meer zonnebaden...
Oud 29 december 2004, 15:14   #109
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
U verdient alle respect!
Oud 29 december 2004, 15:14   #110
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Misschien een beetje misplaatst in deze topic, maar ik wou toch het volgende kwijt over solidariteitsfondsen, geldinzamelingen, hulporganisaties ed. Mijn ervaring situeert zich tijdens de grote droogte in 1984 in de Hoorn van Afrika (men sprak voornamelijk over Ethiopie, maar Eritrea, Somalie en Djibouti werden eveneens door de hongersnood van de opeenvolgende mislukte oogsten getroffen). Op het ogenblik dat de hulp voor die landen op gang schoot lag ik met mijn eenheid gekazerneerd in Djibouti. In het teken van de internationale hulpverlening werden wij opgevorderd om de voedsel,- en matriele transporten te beveiligen tegen aanvallen en plunderingen van rebellerende plaatselijke krijgsheren/stamhoofden. Op een paar schermutselingen na verliepen deze, rekening houdend met de acute nood van de plaatselijke bevolking tamelijk rustig. De meesten onder ons hielpen er op vrijwillige basis (in hun vrije tijd) de bevolking met het verdelen van water en voedsel. Ik ga de aanwezige hulporganisaties hier niet bij naam noemen maar wat we er meemaakten grenst aan het ongelooflijke. Hulpverleners die met hun volgeladen trucks de dorpen doorreden waar mensen op elkaar lagen te kreperen van honger om hun lading bij de goed doorvoede rebellen tegen betaling af te leveren. Het komt er dus op neer dat met belastinggeld betaalde hulpgoederen ginder tegen betaling aan de hoogstbiedende afgeleverd werden. Vele goederen kwamen wel bij de echte behoeftigen terecht maar het toont allezins aan dat medewerkers van zulke organisaties niet zuiver op de graat zijn.
Oud 29 december 2004, 15:16   #111
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Bakkebaard, ik ben ook van die mening togedaan dat er veel te veel mensen op deze wereld zijn. En ik heb al lang de beslissing genomen mijn ding daartegen te doen.
Ik ben niet hypocriet, en plant me moedwillig niet voort.

Langs de andere kant, wens ik niemand de dood toe.Maar ben ook niet hypocritisch verdrietig indien het wel gebeurd. We moeten nog lang kunnen leven op moeder aarde, en met 6miljard + is dat niet te doen. Trouwens, wat is nu 70 000 of zelfs 150 000 doden op 6 000 000 000?
Niks, maar echt alles gewoon wiskundig bekijken is ook geen oplossing.
En als ge het toch niet erg vindt, pleeg dan gerust zelfmoord.
Het is dan toch een goed begin. U doet dan toch al iets.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 15:22   #112
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een en al waarheid. Heel de wereld stond op zijn kop toen de twin towers naar beneden kwamen. Hele dagen,weken was dat het enige dat in het nieuws kwam. Oke, afgrijselijke beelden. Gewoon waanzin dat ik enkel voor mogelijk achtte in de films.
Maar owee, de wereld was totaal veranderd. Want er waren 3000 amerikanen dood. Nu vandaag de dag zijn er al meer dan 70.000 mensen dood, van alle nationaliteiten, rijken,armen,kreupelen,kerngezonden. Kortom iedereen. Maar wat is de redenering: "bwah, het is toch maar in een moslimgebied. Ze zijn toch al met teveel, en dat ze sterven. Dan komen ze tenminste niet naar hier." Met 2€ kan men al veel doen, op die manier kan men misschien 1 kind gewoon drinkwater geven. Maar neen, hoor. Die 2€ hou ik wel voor een pintje bier. Laat die moslim maar problemen hebben
En dan ons afvragen waarom de maatschappij kapot is.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 29 december 2004, 15:23   #113
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Misschien een beetje misplaatst in deze topic, maar ik wou toch het volgende kwijt over solidariteitsfondsen, geldinzamelingen, hulporganisaties ed. Mijn ervaring situeert zich tijdens de grote droogte in 1984 in de Hoorn van Afrika (men sprak voornamelijk over Ethiopie, maar Eritrea, Somalie en Djibouti werden eveneens door de hongersnood van de opeenvolgende mislukte oogsten getroffen). Op het ogenblik dat de hulp voor die landen op gang schoot lag ik met mijn eenheid gekazerneerd in Djibouti. In het teken van de internationale hulpverlening werden wij opgevorderd om de voedsel,- en matriele transporten te beveiligen tegen aanvallen en plunderingen van rebellerende plaatselijke krijgsheren/stamhoofden. Op een paar schermutselingen na verliepen deze, rekening houdend met de acute nood van de plaatselijke bevolking tamelijk rustig. De meesten onder ons hielpen er op vrijwillige basis (in hun vrije tijd) de bevolking met het verdelen van water en voedsel. Ik ga de aanwezige hulporganisaties hier niet bij naam noemen maar wat we er meemaakten grenst aan het ongelooflijke. Hulpverleners die met hun volgeladen trucks de dorpen doorreden waar mensen op elkaar lagen te kreperen van honger om hun lading bij de goed doorvoede rebellen tegen betaling af te leveren. Het komt er dus op neer dat met belastinggeld betaalde hulpgoederen ginder tegen betaling aan de hoogstbiedende afgeleverd werden. Vele goederen kwamen wel bij de echte behoeftigen terecht maar het toont allezins aan dat medewerkers van zulke organisaties niet zuiver op de graat zijn.
Riksken, puur uit interesse : welke eenheid?

Verder vertel je niet veel nieuws hoor, maar als je stelt dat 20% van alle hulp weggesjoemeld wordt, betekent dat ook dat er 80% op bestemming raakt.
Oud 29 december 2004, 15:24   #114
slegie
Staatssecretaris

Standaard

ik heb het op het nieuws gezien.heb het helaas niet opgenomen maar heb het wel gezien dat een vrouw in een witte bikini op het strand zat met langs haar verschillende brokstukken.(nu dit zal waarschijnlijk een stuk strand zijn waar de ramp niet zo extreem was in kracht dat weet ik dus niet hé)

en ook toonden men beelden van lachende mensen aan een zwembad.

nu ik weet wel dat het leven ergens door moet gaan ook na zo'n enorma ramp en ik vind het niet erg dat onze overheid een deel van onze centjes als steun geeft maar kom mij niet nog eens om extra steun vragen als ik niet zeker ben of dit geld wel op zijn plaats zal komen.
En ik ben maar ene gewone man kwa verdienste en ik vind het jammer dat vele miljonairs of BV of VIP of wat dan ook over de hele wereld hun smoel op tv willen laten zien hoe menselijk en lief ze wel zijn maar ge moet niet denken dat deze mensen ook maar 1 euro van hun persoonlijk fortuin zullen geven aan deze landen.En het is dit waar ik me zo aan hekel alsook da vele centjes verdwijnen in zakken van gierige mensen in deze hulporganisaties en dikwijls ook bij de overheden van die landen om zo hun eigenbelangen te dienen in een eventuele burgeroorlog en zo meer.

Ik ben dus zeker geen onmens en als ik kon zou ik deze mensen helpen en vooral de armere onder hen maar ik kan dat niet door zomaar blindelings 50 euro te steken in sommige hulporganisaties.Dat men maar eens het kapitalisme onderhanden neemt en eens grote belastingen doen op grote vermogens over de gehele wereld en vooral op miljonairs en zo meer.
Ik werk al hard genoeg voor mijn eurokes terwijl andere het woord werken niet kennen.
Oud 29 december 2004, 15:24   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bakkebaard, je humor en onbaatzuchtigheid zijn niet aan mij besteed.

Ik zeg alleen dat ik niet hypocriet ben. Wat niet van jou gezegd kan worden. Je wenst iemand anders dood, zodanig je zelf beter kan leven. Namelijk Mitgard en mij.
En da's iets dat ik niet doe.
Maar ja, je bent van de linkse strekking, en in een humaan technocraat. Enorm verschil.
Oud 29 december 2004, 15:27   #116
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Toon mij die foto's eens? Want de stranden die ik op de foto's zag, daar ga je niet zo snel meer zonnebaden...
Ja, ook gezien op het nieuws. En die dame in hare witte bikini vond het verdacht dat zij de enigste was dat daar lag te zonnen.
Ook wel schandalig dat er een vrouw zei: "spijtig dat ik naar huis moet, ik wil nog genieten van mijn welverdiende vakantie". Oke, ze mag dan wel hard werken, maar eerlijk gezegd: wie kan er genieten van een vakantie als men over straat een weg probeert te banen door de afval en de lijken? En toch een beetje egoistisch: liggen zonnen op het strand terwijl mensen rondom u op zoek zijn naar iet wat nog op hun bezit kan lijken of doorgaan. En dat allemaal zonder water.

www.vrtnieuws.net op het nieuws van vandaag.

Oud 29 december 2004, 15:27   #117
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
ik heb het op het nieuws gezien.heb het helaas niet opgenomen maar heb het wel gezien dat een vrouw in een witte bikini op het strand zat met langs haar verschillende brokstukken.(nu dit zal waarschijnlijk een stuk strand zijn waar de ramp niet zo extreem was in kracht dat weet ik dus niet hé)

en ook toonden men beelden van lachende mensen aan een zwembad.

nu ik weet wel dat het leven ergens door moet gaan ook na zo'n enorma ramp en ik vind het niet erg dat onze overheid een deel van onze centjes als steun geeft maar kom mij niet nog eens om extra steun vragen als ik niet zeker ben of dit geld wel op zijn plaats zal komen.
En ik ben maar ene gewone man kwa verdienste en ik vind het jammer dat vele miljonairs of BV of VIP of wat dan ook over de hele wereld hun smoel op tv willen laten zien hoe menselijk en lief ze wel zijn maar ge moet niet denken dat deze mensen ook maar 1 euro van hun persoonlijk fortuin zullen geven aan deze landen.En het is dit waar ik me zo aan hekel alsook da vele centjes verdwijnen in zakken van gierige mensen in deze hulporganisaties en dikwijls ook bij de overheden van die landen om zo hun eigenbelangen te dienen in een eventuele burgeroorlog en zo meer.

Ik ben dus zeker geen onmens en als ik kon zou ik deze mensen helpen en vooral de armere onder hen maar ik kan dat niet door zomaar blindelings 50 euro te steken in sommige hulporganisaties.Dat men maar eens het kapitalisme onderhanden neemt en eens grote belastingen doen op grote vermogens over de gehele wereld en vooral op miljonairs en zo meer.
Ik werk al hard genoeg voor mijn eurokes terwijl andere het woord werken niet kennen.
Kijk, dat die toerist daar zo het krapuul uithangt daar kan die arme sukkel die in de sloppenwijk achter het hotel woonde niet aan doen hé? Maar welk nieuws was het? die zenden toch dagen aaneen hetzelfde beeldmateriaal uit.
Oud 29 december 2004, 15:29   #118
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ja, ook gezien op het nieuws. En die dame in hare witte bikini vond het verdacht dat zij de enigste was dat daar lag te zonnen.
Ook wel schandalig dat er een vrouw zei: "spijtig dat ik naar huis moet, ik wil nog genieten van mijn welverdiende vakantie". Oke, ze mag dan wel hard werken, maar eerlijk gezegd: wie kan er genieten van een vakantie als men over straat een weg probeert te banen door de afval en de lijken? En toch een beetje egoistisch: liggen zonnen op het strand terwijl mensen rondom u op zoek zijn naar iet wat nog op hun bezit kan lijken of doorgaan. En dat allemaal zonder water.

www.vrtnieuws.net op het nieuws van vandaag.
Ah, das al beter. Nu, zoals ik al zei : freaks heb je altijd. Hopelijk kan dat mens nog met zichzelf leven.
Oud 29 december 2004, 15:46   #119
slegie
Staatssecretaris

Standaard

ja ik weet het maar als je zoiets ziet op het nieuws en ik ben geen miljonair en kan elke euro ook goed gebruiken dan heb ik toch mijn bedenkingen en als je dan in de krant leest(het belang van limburg) een artikel over Srilanka en de tammil tijgers en het leger dat zij zelfs nu nog niet mekander willen helpen in zo'n perdiode van hoge nood dan vraag ik mij eerlijk af waarom zou ik dan hard verdiende centjes zomaar blindelings moeten weg geven.wetende dat er mensen genoeg zijn die miljonair zijn of die een inkomen hebben waar ik alleen van kan dromen.Als al de europese parlementsleden voor 1 keer eens 20% van hun loon zouden storten ge zou zien hoeveel miljoenen men dan had.En wat is 20% van hun loon als je weet dan de gewone arbeider in dit land 50% van zijn brutoloon naar de RSZ ziet gaan en andere dingen.

Ik wil niet onmenselijk overkomen en vind het heel erg voor mijn gelijken in die landen maar ik ben er zeker van dat er geen enkele euro voor hen zal zijn die ik stort en daarom weiger ik dit ook te doen.Ik ben niet bij machten om het lot van de armen daar te verbeteren en zij die dit wel kunnen vullen liever hun eigen zakken met onze centen.
Oud 29 december 2004, 15:53   #120
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Wat ik vooral frappant vind: de Zweedse reddingsteams die enkel oog hebben voor Zweden, de Britse reddingsteams die enkel oog hebben voor de Britten, idem dito voor Beaucourt en zijn team. Dat steekt de lokale bevolking flink de ogen uit. Bij de aardbeving in Turkije of in Iran was dit wel even anders.

Dit doet me denken aan de titanic waarbij de goed verzekerde toeristen veeleer eerste klassepassagiers zijn terwijl de derde klassepassagiers (lokale bevolking) niet meetellen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be