![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is al campagne aan het voeren van net na de verkiezingen van 2019. LDD moet nog beginnen. Die 2,8% haalt ie dus zonder campagne te voeren. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 september 2023 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, vandaag.
Ik vrees dat deze peiling voor de N-VA er niet goed uitziet. Volgens mij krijgen de partijen die uitslag iets eerder dan dat wij die krijgen. Ik vrees dat Jean-Marie en Bart daarom zo snel geschakeld hebben, zodat het niet op een paniekreactie lijkt als de uitslag bekend wordt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 september 2023 om 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yin en yang.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A, of aan B, of aan A en B.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Decker die zegde
dat de grote overwinning van de Vlamingen en de Vlaamse strijd namelijk Het Vlaamse parlement Een veredelde A'pense gemeenteraads is, de palliatieve zorg van de politiek. is Hebt u ook die deja vu ? Den Bracke, die andere platte graai-opportunist noemde de Vlaamse vlag een vod.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 september 2023 om 07:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Een partij in krimpmodus die het onder de kiesdrempel gaat zoeken om de sterkst mogelijke lijst te maken Dat heet gewoon bloedarmoede
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 september 2023 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk was dat de hele tijd politique politicienne. Niks over wat hij zou willen realiseren. Ik vind dat echt een overschat politicus. Ik ben gloeihard tegen het Vb, maar in tegenstelling tot Dedecker zijn die wel concreet in de themas die de kern van hun ideologie vormen.
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() als de stemmen maar gaan naar nva of vb
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ziet er wel naar uit dat het (vooral ook het uiterst-) rechtse blok als motto heeft: "allen tegen Vivaldi!" Welnu, die mensen die denken dat het rechtse blok het beter zal doen dan Vivaldi op bestuursvlak, zullen er bekaaid vanaf komen. Maar goed, we zullen zien wat de kiezer zegt. JMDD is overigens passé. Passé composé. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 september 2023 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun vorige lijsttrekker voor het Vlaams Parlement is een kluns en Sanderke zei zojuist impliciet dat hij een ministerpostje krijgt.
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
die Sander zijn werk geapprecieerd dan hadden ze hem niet behandeld als een Loones Tunes en hem federaal lijsttrekker gemaakt. Nu wordt hij weggestampt door een buitenstaander die van het Vlaams parlement zegt dat het een veredelde A'pense gemeenteraad is, de palliatieve zorg van de politiek En Sanderke stond erbij en lachte eens onnozel.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De recente peiling, die vandaag gepubliceerd wordt, zal daar ook op wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Ook al kan ik de man op politiek gebied echt niet hebben
ik denk dat vanuit de N-VA rond Sander Loones toch wel een sterke federale N-VA campagne kon worden gebouwd. En ik vermoed dat er voor de Vlaamse lijst toch ook wel sterkere eigen leden te vinden waren en die perfect konden geframed worden in die Vlaamse rol. Het enige nut van het oprapen van De Decker lijkt mij het voorkomen van de versnippering van de rechtse stemmen Hoewel die gepeilde 2,5% niet veel zou uitgemaakt hebben. Of nu 1+1 twee zal blijven ? Het onthaal van het nieuws is overwegend negatief.