![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is vergelijkbaar, Hamas is de vijand in Israël en de coke-maffia is de vijand in Z-Amerika. Maar ik maak mij geen illusies, die regeringen van Peru, Colombia en ecuador zullen wel doordrongen zijn van corrupte figuren die mee profiteren vd coke-opbrengst. Maar om heel die coke-maffia uit te schakelen zou dit de enige oplossing zijn, maar ik heb nooit beweerd dat dat eenvoudig zou zijn. En onschuldige burgerslachtoffers vallen in elke oorlog met massa's, zeker hier waar die maffia de lokale bevolking als levend schild zou gebruiken, zoals Hamas ook doet in Gaza. Maar Israël houdt daar zo te zien ook geen rekening mee.
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we die regeringen, die er volgens u regelmatig eens "invliegen" mogen geloven, juist wel.
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen vullen een leegte op of proberen iets leefbaar te maken.
We zijn te ver van God afgedwaald en daarom ervaren wij zulk verval in onze samenleving. Of het nu illegale drugs of alcohol is. Men countert beter de "waarom" in de volgende generatie. Voed hen met wijsheid op en breng hen niet bewust aan het dwalen om beleid te dirigeren. We worden in een onnatuurlijke omgeving en beleid grootgebracht. We apen dat sedert kinds na als overlevingsmechanisme, maar het resultaat is dat mensen steeds vroeger zelfmoord plegen. Ik ben nuchter geboren, maar het leven is zo onnatuurlijk ontwikkeld terwijl de pure basis ons gratis gegeven is. Wie kan zich overigens ontplooien in een jungle van beton zoals Brussel of Antwerpen? Voer een oorlog tegen armoede en tegen onrecht. Voer geen zinloze oorlog met als vrucht een kat en muis spel waar de tegenpartij meer budget heeft dan de politiek. Pak dit toch eens slimmer aan. Verplaats soft drugs naar de apotheker bijvoorbeeld. Wie kan olie maken met een co2 extractie als gewone mens? Sensibiliseer, bied een beter alternatief dan de roes die nog als enige rust kan bieden in deze onnatuurlijke wereld.
Laatst gewijzigd door CUFI : 21 februari 2024 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis bestaat al duizenden jaren. Alcohol eveneens. Cocaine en MDMA waren tot nog niet zo lang geleden medicijnen. XTC of MDMA werd tot zelfs in de jaren 80 gebruikt als medicijn. Beetje bizar men daar nu zulke drama's wil aan breien. https://nl.wikipedia.org/wiki/MDMA Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oppervlakte van de Gaza-strook is 365km2. De gecombineerde oppervlakte van Ecuador, Peru en Colombia is meer dan 2.500.000km2. Oftewel een goeie 7000 Gaza-stroken. Die twee ga jij vergelijken en daar ga je, tussen al het regenwoud-groen, al even groene coca-plantages localiseren? Straf. Citaat:
Is dat wat u wil zeggen of mis ik ergens iets?
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drugs waren minder problematisch omdat ze medisch werden toegepast en niet commercieel. Mijn ogen gaan traag maar zeker open, en ik heb er nog niet alle woorden voor. Maar het komt er in kort op dit neer: als ik geen subject van experimentele medicatie werd maar gewoon medicinale cannabis kreeg; mijn leven had heel anders gelopen. Wat voor nut heeft het mensen te criminaliseren die willen voldoen aan wat als normaal geëtaleerd wordt? Wat zin heeft het deze mensen aan een karaktermoord te onderwerpen? Families tegen elkaar op te zetten via propaganda om beleid verder te rechtvaardigen? Ik heb me niet zonder reden in totale afzondering geplaatst en toen ik gebruikte zonder erover na te denken, leefde ik niet in isolatie. Uiteraard had ik mijn verleden mee, maar het maakte me normaal, sociaal en gaf mij levensenergie. Ik deed alleen maar het nodige om te voldoen. Geef me 3 trekken en ik zeg "ik voel mij weer helemaal mij worden" en kan normaal functioneren. Nu kom ik overprikkeld thuis gelijk wat ik doe of waar ik ook ga. Het moet dringend medisch erkend worden zodat mensen als mij niet langer in de duisternis moeten leven. Maar het is wat het is, het licht aan de tunnel dooft uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 21 februari 2024 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila en de reden waarom is ondertussen door iedereen met wat gezond verstand bekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten andere landen het toelaten dat wij hun grondgebied platbombarderen (met de nodige onschuldige slachtoffers tot gevolg) omdat wij van mening zijn dat onze landgenoten geen drugs mogen gebruiken? 't Is gewoon omdat we zo naief als de pest zijn en blijven geloven dat we op de één of de andere manier het drugsprobleem uit de wereld kunnen helpen dat er met zulke doorgeslagen, absurde voorstellen afgekomen wordt. Al gooi je heel Peru, Colombia en Ecuador plat, dan nog zullen er drugs naar hier komen. Gooi zelfs hun buurlanden ook plat en dan nog ga je drugsprobleem niet uit de wereld helpen. Hoe hovaardig zijn we hier in het Westen geworden als we menen dat we aan de andere kant van de wereld (grote delen van) landen mogen gaan platgooien omdat wij een drugsprobleem hebben?
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die in hun ivoren toren zijn de aarding met de realiteit verloren. En hun plebs die daar gehoor aan geeft, verliezen daarbij mede die aarding. Nuance is niet meer van tel. Je kan het plebs als paarden met oogkleppen op bezien om de kar verder te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het, schoof.
Bidden tot je er bij neervalt of het is om zeep.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit al op mijn knieën. Voor mijn heilige maagd die me al drie kinderen schonk en me nu vastpakt bij mijn hoofd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 februari 2024 om 20:56. |
||
![]() |
![]() |