Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2024, 11:52   #101
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heb jij de kaarten van Ecuador, Peru en Colombia al eens naast mekaar gelegd?
Al eens gekeken over welke oppervlakte je het dan hebt?
Al eensn nagedacht hoe je een plan als "ze moeten de plantages platbombarderen" in de praktijk gaat uitvoeren?
Wie gaat die duizenden vierkante km afspeuren naar coca-planten?

Hoeveel vliegtuigen gaan we nodig hebben om duizenden vierkante km's plat te leggen?
Hoe gaan we onschuldige burgers in de buurt verwittigen? Wie gaat uitzoeken wie daar in de buurt werkt en woont?
Hoe gaan we voorkomen dat nieuwe plantages opgezet worden in het zuiden terwijl men aan't bombarderen is in't noorden?

Je kan even goed zeggen dat je brandnetels in België gaat uitroeien door elke plant te gaan bespuiten met Roundup.
Dat werkt op papier ook.
Met sateliet-beelden lijkt dat niet onmogelijk. Hoe doet Israël het in Gaza ??
Het is vergelijkbaar, Hamas is de vijand in Israël en de coke-maffia is de vijand in Z-Amerika. Maar ik maak mij geen illusies, die regeringen van Peru, Colombia en ecuador zullen wel doordrongen zijn van corrupte figuren die mee profiteren vd coke-opbrengst. Maar om heel die coke-maffia uit te schakelen zou dit de enige oplossing zijn, maar ik heb nooit beweerd dat dat eenvoudig zou zijn. En onschuldige burgerslachtoffers vallen in elke oorlog met massa's, zeker hier waar die maffia de lokale bevolking als levend schild zou gebruiken, zoals Hamas ook doet in Gaza. Maar Israël houdt daar zo te zien ook geen rekening mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 11:58   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het is vergelijkbaar, Hamas is de vijand in Israël en de coke-maffia is de vijand in Z-Amerika.
Of net niet
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 12:00   #103
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of net niet
Als we die regeringen, die er volgens u regelmatig eens "invliegen" mogen geloven, juist wel.

Citaat:
Oud 21 februari 2024, 12:18   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we die regeringen, die er volgens u regelmatig eens "invliegen" mogen geloven, juist wel.

Ge moet niet geloven wat ze op TV zeggen of wat er in de gazet staat.
Oud 21 februari 2024, 14:10   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Mensen vullen een leegte op of proberen iets leefbaar te maken.
We zijn te ver van God afgedwaald en daarom ervaren wij zulk verval in onze samenleving. Of het nu illegale drugs of alcohol is. Men countert beter de "waarom" in de volgende generatie. Voed hen met wijsheid op en breng hen niet bewust aan het dwalen om beleid te dirigeren. We worden in een onnatuurlijke omgeving en beleid grootgebracht. We apen dat sedert kinds na als overlevingsmechanisme, maar het resultaat is dat mensen steeds vroeger zelfmoord plegen.

Ik ben nuchter geboren, maar het leven is zo onnatuurlijk ontwikkeld terwijl de pure basis ons gratis gegeven is. Wie kan zich overigens ontplooien in een jungle van beton zoals Brussel of Antwerpen?

Voer een oorlog tegen armoede en tegen onrecht. Voer geen zinloze oorlog met als vrucht een kat en muis spel waar de tegenpartij meer budget heeft dan de politiek. Pak dit toch eens slimmer aan.
Verplaats soft drugs naar de apotheker bijvoorbeeld. Wie kan olie maken met een co2 extractie als gewone mens?

Sensibiliseer, bied een beter alternatief dan de roes die nog als enige rust kan bieden in deze onnatuurlijke wereld.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 februari 2024 om 14:13.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 14:41   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
We zijn te ver van God afgedwaald en daarom ervaren wij zulk verval in onze samenleving. Of het nu illegale drugs of alcohol is. Men countert beter de "waarom" in de volgende generatie. Voed hen met wijsheid op en breng hen niet bewust aan het dwalen om beleid te dirigeren. We worden in een onnatuurlijke omgeving en beleid grootgebracht. We apen dat sedert kinds na als overlevingsmechanisme, maar het resultaat is dat mensen steeds vroeger zelfmoord plegen.

Ik ben nuchter geboren, maar het leven is zo onnatuurlijk ontwikkeld terwijl de pure basis ons gratis gegeven is. Wie kan zich overigens ontplooien in een jungle van beton zoals Brussel of Antwerpen?

Voer een oorlog tegen armoede en tegen onrecht. Voer geen zinloze oorlog met als vrucht een kat en muis spel waar de tegenpartij meer budget heeft dan de politiek. Pak dit toch eens slimmer aan.
Verplaats soft drugs naar de apotheker bijvoorbeeld. Wie kan olie maken met een co2 extractie als gewone mens?

Sensibiliseer, bied een beter alternatief dan de roes die nog als enige rust kan bieden in deze onnatuurlijke wereld.
Drugs zijn van alle tijden. Echter werd daar amper aandacht aan geschonken tot wanneer de politiek zich daar mee is gaan bemoeien . Ik dacht dat de eerste drugswetgeving maar een 100-tal jaren oud is.
Cannabis bestaat al duizenden jaren. Alcohol eveneens. Cocaine en MDMA waren tot nog niet zo lang geleden medicijnen.
XTC of MDMA werd tot zelfs in de jaren 80 gebruikt als medicijn. Beetje bizar men daar nu zulke drama's wil aan breien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/MDMA

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 14:47.
Oud 21 februari 2024, 14:58   #107
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we een beetje serieus blijven aub?
De oppervlakte van de Gaza-strook is 365km2.
De gecombineerde oppervlakte van Ecuador, Peru en Colombia is meer dan 2.500.000km2. Oftewel een goeie 7000 Gaza-stroken.
Die twee ga jij vergelijken en daar ga je, tussen al het regenwoud-groen, al even groene coca-plantages localiseren?
Straf.

Citaat:
Het is vergelijkbaar, Hamas is de vijand in Israël en de coke-maffia is de vijand in Z-Amerika. Maar ik maak mij geen illusies, die regeringen van Peru, Colombia en ecuador zullen wel doordrongen zijn van corrupte figuren die mee profiteren vd coke-opbrengst. Maar om heel die coke-maffia uit te schakelen zou dit de enige oplossing zijn, maar ik heb nooit beweerd dat dat eenvoudig zou zijn. En onschuldige burgerslachtoffers vallen in elke oorlog met massa's, zeker hier waar die maffia de lokale bevolking als levend schild zou gebruiken, zoals Hamas ook doet in Gaza. Maar Israël houdt daar zo te zien ook geen rekening mee.
Dus omdat Israël geen rekening houdt met burgerslachtoffers in een oorlog om grondgebied moet er ook geen rekening gehouden worden met burgerslachtoffers aan de andere kant van de wereld in een oorlog tegen drugsproducenten?
Is dat wat u wil zeggen of mis ik ergens iets?
Oud 21 februari 2024, 15:12   #108
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Drugs zijn van alle tijden. Echter werd daar amper aandacht aan geschonken tot wanneer de politiek zich daar mee is gaan bemoeien . Ik dacht dat de eerste drugswetgeving maar een 100-tal jaren oud is.
Cannabis bestaat al duizenden jaren. Alcohol eveneens. Cocaine en MDMA waren tot nog niet zo lang geleden medicijnen.
XTC of MDMA werd tot zelfs in de jaren 80 gebruikt als medicijn. Beetje bizar men daar nu zulke drama's wil aan breien.

https://nl.wikipedia.org/wiki/MDMA
Wij zijn geboden nuchter en waakzaam te blijven. De wereld heeft ons idd al duizenden jaren veel te bieden, maar we hebben drugs reeds beproefd en het goede niet behouden.
Drugs waren minder problematisch omdat ze medisch werden toegepast en niet commercieel.

Mijn ogen gaan traag maar zeker open, en ik heb er nog niet alle woorden voor. Maar het komt er in kort op dit neer: als ik geen subject van experimentele medicatie werd maar gewoon medicinale cannabis kreeg; mijn leven had heel anders gelopen.

Wat voor nut heeft het mensen te criminaliseren die willen voldoen aan wat als normaal geëtaleerd wordt? Wat zin heeft het deze mensen aan een karaktermoord te onderwerpen? Families tegen elkaar op te zetten via propaganda om beleid verder te rechtvaardigen?
Ik heb me niet zonder reden in totale afzondering geplaatst en toen ik gebruikte zonder erover na te denken, leefde ik niet in isolatie. Uiteraard had ik mijn verleden mee, maar het maakte me normaal, sociaal en gaf mij levensenergie. Ik deed alleen maar het nodige om te voldoen.

Geef me 3 trekken en ik zeg "ik voel mij weer helemaal mij worden" en kan normaal functioneren. Nu kom ik overprikkeld thuis gelijk wat ik doe of waar ik ook ga.

Het moet dringend medisch erkend worden zodat mensen als mij niet langer in de duisternis moeten leven.
Maar het is wat het is, het licht aan de tunnel dooft uit.
Oud 21 februari 2024, 15:17   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gecombineerde oppervlakte van Ecuador, Peru en Colombia is meer dan 2.500.000km2. Oftewel een goeie 7000 Gaza-stroken.
Die twee ga jij vergelijken en daar ga je, tussen al het regenwoud-groen, al even groene coca-plantages localiseren?
Straf.

Dus omdat Israël geen rekening houdt met burgerslachtoffers in een oorlog om grondgebied moet er ook geen rekening gehouden worden met burgerslachtoffers aan de andere kant van de wereld in een oorlog tegen drugsproducenten?
AI he , voor je het weet vinden ze zelf die papaver plantjes in uwen hof.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 16:18   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Misschien moeten ze het eens aan de taliban vragen.
https://www.unodc.org/unodc/en/press...dc-survey.html
Niet slecht voor wat 'geitenhoeders'.
Ook boerenprotesten ginder
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2024, 16:49   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf.

De discussie begint inderdaad een rare vorm aan te nemen Straks komen we weer uit bij het Vlaams Belang en de Nazi's

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2024 om 16:49.
Oud 21 februari 2024, 17:07   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf.

Ik ga ervan uit dat de respectievelijke overheden van elk van die landen goed weten waar die plantages gesitueerd zijn, en met de hedendaagse technologie breng je die zo in beeld. Het is een kwestie van echt willen, en daar wringt de schoen natuurlijk.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 februari 2024 om 17:08.
Oud 21 februari 2024, 17:59   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat de respectievelijke overheden van elk van die landen goed weten waar die plantages gesitueerd zijn, en met de hedendaagse technologie breng je die zo in beeld. Het is een kwestie van echt willen, en daar wringt de schoen natuurlijk.
Voila en de reden waarom is ondertussen door iedereen met wat gezond verstand bekend.
Oud 22 februari 2024, 08:07   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ook boerenprotesten ginder
https://www.youtube.com/watch?v=CBjKZaSvfGg

ze zijn al aan het oefenen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2024, 11:19   #115
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke, en dan nog...

Moeten andere landen het toelaten dat wij hun grondgebied platbombarderen (met de nodige onschuldige slachtoffers tot gevolg) omdat wij van mening zijn dat onze landgenoten geen drugs mogen gebruiken?

't Is gewoon omdat we zo naief als de pest zijn en blijven geloven dat we op de één of de andere manier het drugsprobleem uit de wereld kunnen helpen dat er met zulke doorgeslagen, absurde voorstellen afgekomen wordt.

Al gooi je heel Peru, Colombia en Ecuador plat, dan nog zullen er drugs naar hier komen. Gooi zelfs hun buurlanden ook plat en dan nog ga je drugsprobleem niet uit de wereld helpen.

Hoe hovaardig zijn we hier in het Westen geworden als we menen dat we aan de andere kant van de wereld (grote delen van) landen mogen gaan platgooien omdat wij een drugsprobleem hebben?
Oud 23 februari 2024, 12:36   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe hovaardig zijn we hier in het Westen geworden als we menen dat we aan de andere kant van de wereld (grote delen van) landen mogen gaan platgooien omdat wij een drugsprobleem hebben?
De meeste zijn dat gelukkig niet.
Maar die in hun ivoren toren zijn de aarding met de realiteit verloren. En hun plebs die daar gehoor aan geeft, verliezen daarbij mede die aarding.

Nuance is niet meer van tel. Je kan het plebs als paarden met oogkleppen op bezien om de kar verder te trekken.
Oud 23 februari 2024, 16:22   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht

Oei, is het dat ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 16:36   #118
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, is het dat ?
Dat is het, schoof.

Bidden tot je er bij neervalt of het is om zeep.
Oud 24 februari 2024, 15:04   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het, schoof.

Bidden tot je er bij neervalt of het is om zeep.
Ik zit al op mijn knieën. Voor mijn heilige maagd die me al drie kinderen schonk en me nu vastpakt bij mijn hoofd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 20:56   #120
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zit al op mijn knieën. Voor mijn heilige maagd die me al drie kinderen schonk en me nu vastpakt bij mijn hoofd.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 februari 2024 om 20:56.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be