Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2024, 15:20   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ze wel degelijk minister wil blijven.

Ze moet zich gewoon nog een week profileren als burgemeester kandidaat, om stemmen in Genk te ronselen.

Na een weekje of twee kan ze dan zeggen dat N-VA / de Vlaamse regering haar toch overtuigd heeft om haar verantwoordelijkheid op te nemen blablabla.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 16:17   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Ze moet zich gewoon nog een week profileren als burgemeester kandidaat, om stemmen in Genk te ronselen.

Na een weekje of twee kan ze dan zeggen dat N-VA / de Vlaamse regering haar toch overtuigd heeft om haar verantwoordelijkheid op te nemen blablabla.
Tja, u zegt nu zoiets...
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 17:28   #103
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je draait het om en je hebt het precies niet begrepen. Competente mensen willen niet werken voor dergelijk loon en dat is nu net het punt. Maar goed, het dringt niet door precies.
U lijkt me wat wereldvreemd.

Ik zou het aantal Burgemeesters en Schepenen die ganser dagen dronken zijn niet willen tellen. En jij gaat dat vergelijken met een (bekwame) CEO ??

Hier dat was de Burgemeester van onze hoofdstad....Brussel is nog wat anders dan Genk He....pas op goede straatvechter en buitenwipper geweest

Naam: 443955a1dc73059300ea1cc599462370.jpg
Bekeken: 105
Grootte: 43,4 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 17:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 17:29   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U lijkt me wat wereldvreemd.

Ik zou het aantal Burgemeesters en Schepenen die ganser dagen dronken zijn niet willen tellen. En jij gaat dat vergelijken met een (bekwame) CEO ??

Hier dat was de Burgemeester van onze hoofdstad....Brussel is nog wat anders dan Genk He....pas op goede straatvechter geweest

Bijlage 120003
Hier nog zo ene. Hardwerkende bekwame mens Naar het schijnt kende hij zelfs het verschil niet tussen het College en of de Gemeenteraad.
Tussen een Duvel en een Trappist des te meer

Naam: 12419637.jpg
Bekeken: 68
Grootte: 213,7 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 17:44.
Oud 10 oktober 2024, 17:32   #105
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja, klopt. Een mooi besparing voor de burger en nog altijd gene vetpot. Ik blijf me er dan ook over verbazen dat mensen klagen over incompetente politici als ze niet bereid zijn om hen deftig te verlonen. Dat is zoals gaan eten in de lunch garden en dan klagen dat het geen sterrenkwaliteit is.
Grapjas. Want als je ze goed geld geeft trek je wel de bekwame aan zeker.....man man loop toch door met die onzin.

Hier de meest bekwame want Burgemeester geweest neen niet van flutstadje Genk maar wel van Uw en mijn hoofdstad

Naam: 12419637.jpg
Bekeken: 73
Grootte: 213,7 KB

Het doet me denken aan wat E Vemeersch daarover zei. Toen men een bedrijf vroeg waarom ze zoveel geld gaven aan die zogezegd beste CEO zei Vermeersch waarom gaan jullie dan niet voor de tweede beste zoveel verschil kan daar toch niet opzitten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 17:47.
Oud 10 oktober 2024, 17:42   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De verschillende ambtenaren, typen de college besluiten uit , maken dat alles juridisch klopt. en. de schepenen en burgemeesters moeten hun poot eronder zetten.

in t slechtste geval is er wat discussie , wat ze wel moeten doen natuurlijk is ideen voortbrengen of ze toch tenminste (als ze van iemand anders komen zoals dikwijls het geval zal zijn). ze voorleggen , presenteren en weten te verkopen.

verder wat dienstbetoon en dus vooral veel pinten zuipen, heel veel pinten zuipen, ...
Heb een vriend Arts die jaaaren schepen is geweest. Die was op het gemeentehuis 3 dagen per week tussen 8 en 9u30. Nadien ging hij naar zijn praktijk. De leidinggevende ambtenaar moest zich aanbieden die dagen tussen 8 en 9 nadien was hij de piste in.
Dat zijn lucratieve baantjes en zelfs voor vele bijverdiensten met de nodige inspraak.. Zoals velen hier aanhalen er wordt voor die postjes idd gevochten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2024 om 17:48.
Oud 10 oktober 2024, 18:09   #107
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Na al wat zij en De Wever gezegd hebben? Ze heeft nu al zeker 3 keer klaar en duidelijk gezegd dat ze verkiest burgemeester wil worden.
Dan zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt(als ze die nu al niet kwijt zijn).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2024, 08:24   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen is er blijkbaar ook ‘kiezersbedrog’ bij Vooruit.
Oud 11 oktober 2024, 08:43   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hola: De Wever op de radio

1. Het staat pertinent vast dat Demir liever burgemeester wordt dan minister van Begroting.
2. Demir eiste ook het viceminister-presidentschap op.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 oktober 2024 om 08:44.
Oud 11 oktober 2024, 11:50   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Much ado about nothing.

De sossen ontweken al handig de angel van het verkiezen van een parlementsvoorzitter. Wellicht, het kan niet anders, omdat er absoluut geen enkele valabele kandidaat wou garanderen dat hij/zij geen burgemeester wou worden.

Nu begrijp ik wel dat de andere partijen daar veel tamtam over maken.
Ik deed dat ook met de (veel straffere) heen en weer danspasjes van de burgemeesteres van Aarsschot (bewuste tokfout).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2024, 11:52   #111
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Na al wat zij en De Wever gezegd hebben? Ze heeft nu al zeker 3 keer klaar en duidelijk gezegd dat ze verkiest burgemeester wil worden.
Dan zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt(als ze die nu al niet kwijt zijn).
Kom, we zijn met politiek bezig hé.

"Ja, ik wou echt heel graag burgemeester worden maar persoon X, Y en Z hebben me overtuigd blabla, groter doel blabla, verantwoordelijkheid blabla,..."

En tegen de volgende verkiezingen vindt niemand dat nog relevant, want kiezers kijken zelden naar wat er jaren geleden is gebeurd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be