Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2024, 07:03   #101
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ontspoorde jongeren gebruikten vroeger verdovende middelen, deden aan vandalisme en diefstal.
Maar elkaar half doodkloppen? En dat na een mp3 moord van hoe lang geleden? Zijn naam was Joe Van Holsbeeck.

En de politiek? Een boete en schadevergoeding aan het slachtoffer wat de dader enkele jaren naar nederigheid dwingt is dan intolerantie anno 2024?
Wij tolereren die bende politici al van aan die mp3 moord en zij komen er mee weg oldat ze ons opjutten met thema's waarmee ze ons beleid willen aandoen, in plaats van te corrigeren wat die wereldrijkers ons aandeden.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 09:39   #102
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je kiest er een uiterst extreem voorbeeld uit en gaat mij daarop dan afrekenen. Een stropop noemt men dat.
Is dat een extreem voorbeeld?
Waar ging deze draad dan over?
Jongeren die belleke-trek doen?

Lees het nieuws.
Staat vol van kopschoppers, messentrekkers, vechtpartijen,...
Dat zijn tegenwoordig echt niet meer de extremen hoor.

Citaat:
Terzijde: het zal je wellicht ontgaan zijn dat ik in dezelfde post oa zwaar geweld, moord en sexueel geweld uitsloot van een tweede kans en de daarbij horende pedagogische actie.
Ja, dus?
Wie wil je dan aanpakken met uw pedagogische actie?
Niet degenen die geweld gepleegd hebben, geen moordenaars of zedendelicten.
Wie dan wel?

Ik weet niet dat de jongeren die jij dan bedoelt nog wel onder de noemer "ontspoorde jongeren" thuishoren.
Mij lijken dat dan precies eerder 'kwajongens' en ik denk niet dat deze draad daarover gaat.
Oud 13 oktober 2024, 11:45   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Is dat een extreem voorbeeld?
Volgens u niet dan?
Citaat:
Waar ging deze draad dan over?
Jongeren die belleke-trek doen?
Niet echt. Maar da's de reden waarom we hier geen bel hebben.
Citaat:
Lees het nieuws.
Staat vol van kopschoppers, messentrekkers, vechtpartijen,...
Dat zijn tegenwoordig echt niet meer de extremen hoor.
Moet het al incesteus kannibalisme zijn voor het extreem is?
Citaat:
Ja, dus?
Wie wil je dan aanpakken met uw pedagogische actie?
Niet degenen die geweld gepleegd hebben, geen moordenaars of zedendelicten.
Wie dan wel?
Ik weet niet dat de jongeren die jij dan bedoelt nog wel onder de noemer "ontspoorde jongeren" thuishoren.
Mij lijken dat dan precies eerder 'kwajongens' en ik denk niet dat deze draad daarover gaat.

Het volgens u niet zo extreme voorbeeld is naar mijn mening wel extreem, maar is een fait divers geworden omdat onze (r)overheid vele delen van de zelfopgeëiste taken faliekant verkloot heeft.

De zaken die E. Gidius vermeld, zoals geweldpleging, al dan niet in combinatie met verkrachting, beroving enzoverder zijn ook in mijn boek alleen maar te bestraffen met een permanente verwijdering uit onze maatschappij, en dan nog liefst zo goedkoop mogelijk.
En al zeker bij herhaling.

Daar gaat pedagogie niet meer bij helpen. Misschien bent u vergeten vergeten dat het eerste deeltje van dat woord slaat op "jeugdigen", en het tweede deel op "opvoeden", "opleiden" met als doel jonge mensen klaar te stomen tot een nuttig personen binnen de samenleving waar ze toe behoren.
Oud 13 oktober 2024, 14:25   #104
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens u niet dan?
Niet als we het over ontspoorde jongeren hebben nee.
Iemand die anderen (al dan niet politieagenten) tegen het hoofd schopt is volgens mij wel degelijk ontspoord.
En ja, dat is extreem gedrag.
Maar als we het over ontspoorde jongeren hebben gaat het volgens mij sowieso over extreem gedrag.

Waar gaat het dan volgens jou wel over? Geweld is volgens mij per definitie extreem. Over wat soort ontspoorde jongeren hebben we het hier dan volgens jou?

Citaat:
Moet het al incesteus kannibalisme zijn voor het extreem is?
Moord is voor mij al extreem genoeg, dank u.

Citaat:
Het volgens u niet zo extreme voorbeeld is naar mijn mening wel extreem, maar is een fait divers geworden omdat onze (r)overheid vele delen van de zelfopgeëiste taken faliekant verkloot heeft.
Oke, we zijn het dus eens dat de 'pedagogische actie' hier niets uit gaat halen.
In welke gevallen dan wel?

Citaat:
De zaken die E. Gidius vermeld, zoals geweldpleging, al dan niet in combinatie met verkrachting, beroving enzoverder zijn ook in mijn boek alleen maar te bestraffen met een permanente verwijdering uit onze maatschappij, en dan nog liefst zo goedkoop mogelijk.
En al zeker bij herhaling.
Ja, maar vertel jij mij dan eens: over welke 'ontspoorde jongeren' heeft hij het dan als hij ze op het rechte pad wil krijgen met een pedagogische actie?
Bij geweld gaat dat blijkbaar al niet meer op.
Wanneer wel dan?

Citaat:
Daar gaat pedagogie niet meer bij helpen.
Dat was exact mijn punt.

Citaat:
Misschien bent u vergeten vergeten dat het eerste deeltje van dat woord slaat op "jeugdigen", en het tweede deel op "opvoeden", "opleiden" met als doel jonge mensen klaar te stomen tot een nuttig personen binnen de samenleving waar ze toe behoren.
Nee, echt??

Maar serieus nu.
Deze draad gaat over 'ontspoorde jongeren'.
De eerste twee voorbeelden in deze draad gaan over geweld (een leraar in mekaar kloppen en een 14-jarige met 4 man in mekaar kloppen).
En dan komt er iemand aandragen met "pedagogische acties" maar niet als het over geweld gaat...
Tsja,... waar gaat het dan nog over?
Over welke 'ontspoorde' jongeren hebben we het hier dan?

Laatst gewijzigd door BigF : 13 oktober 2024 om 14:26.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2024, 14:30   #105
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Raar hoor.

De meeste pleiten hier voor een harde aanpak ("permanente verwijdering uit de maatschappij", "niet te zachtaardig") maar als ik iemand wijs op het feit dat een pedagogische aanpak niet gaat helpen mag ik het komen uitleggen...

Want het voorbeeld dat ik gaf is dan ineens blijkbaar "extreem".

Wat is het nu? Gaan we voor de pedagogische aanpak (en zo ja; in welke gevallen) of gaan we hard aanpakken?

En ten tweede: als geweld als 'extreem' beschouwd kan worden: wie zijn dan de 'ontspoorde jongeren' waarover het gaat? Wat hebben die dan gedaan?
Oud 13 oktober 2024, 15:05   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar hoor.
Met een spiegel begrijp ik u wel
Citaat:
De meeste pleiten hier voor een harde aanpak ("permanente verwijdering uit de maatschappij", "niet te zachtaardig") maar als ik iemand wijs op het feit dat een pedagogische aanpak niet gaat helpen mag ik het komen uitleggen...
Dat is dan ook door uw spreidstand
Citaat:
Want het voorbeeld dat ik gaf is dan ineens blijkbaar "extreem".
Ik schrijf het dan ook, uw voorbeeld is in mijn boek "extreem".
Baihrev vind het dan weer een "tonen van ruggengraat'."
Citaat:
Wat is het nu? Gaan we voor de pedagogische aanpak (en zo ja; in welke gevallen) of gaan we hard aanpakken?
Als de opvoeding door omstandigheden gefaald heeft een persoon voort te brengen die in de desbetreffende samenleving past, dan moeten er keuzes gemaakt worden. Mijn keuze is dikke garnalen.
(is dat nu door opvoeders die een andere vorm van opvoeden beter vonden, of door een psychisch alternatief bij de niet inpassende persoon, dat laat ik in het midden).
Citaat:
En ten tweede: als geweld als 'extreem' beschouwd kan worden: wie zijn dan de 'ontspoorde jongeren' waarover het gaat? Wat hebben die dan gedaan?
Oh, een hoop voorbeelden.
Hofleveranciers die kindjes in de kelder bewaren tot ze verhongerd zijn, jeugdige drillCrappers en/of een minderjarige bendeleden die een mes in buiken ploffen, snuggere figuren die een AK47 lader in autobestuurders ledigen, of een idioten die vuurwerk aan een jerrycan vol benzine aan iemands voordeur zet, daar hebben we weinig nut voor in een moderne maatschappij.
Zelfs figuren in patserbakken die verkeersslachtoffer na verkeersslachtoffer opleveren. Stop met zeiken aub.

En neen, ik verbind daar geen religie of huidskleur aan.

Wat "we" willen is dat zulke figuren snel en vakkundig de mogelijkheid ontzegd wordt de maatschappij waar "wij" in leven teveel kosten opleveren.

U mag u geroepen voelen niet tot die "we" te behoren.
Oud 13 oktober 2024, 15:14   #107
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, een hoop voorbeelden.
Hofleveranciers die kindjes in de kelder bewaren tot ze verhongerd zijn, jeugdige drillCrappers en/of een minderjarige bendeleden die een mes in buiken ploffen, snuggere figuren die een AK47 lader in autobestuurders ledigen, of een idioten die vuurwerk aan een jerrycan vol benzine aan iemands voordeur zet, daar hebben we weinig nut voor in een moderne maatschappij.
Zelfs figuren in patserbakken die verkeersslachtoffer na verkeersslachtoffer opleveren. Stop met zeiken aub.
Snap je het zelf nog?

Als ik iemand post die een ander tegen zijn kop stampt is dat een "extreem" voorbeeld. Want dat gaat over geweld en jongeren die zich met geweld inlaten gaan geen baat hebben bij een pedagogische aanpak.

Dan vraag ik over welke jongeren het dan wel gaat en dan krijg ik een lijst met gasten die met AK47 schieten, messentrekkers, brandstichters,...

Dat zijn volgens u ontspoorde jongeren.
En die hebben geen baat bij een pedagogische aanpak.

Jaja.

Maar als ik een foto van zo'n jongere post en ik meld dat die geen baat gaat hebben bij een pedagogische aanpak is mijn voorbeeld "extreem".

Ik weet dat u een hekel aan me hebt en u me wel in meer draden achter de rokken zit maar probeer aub eens een beetje meer moeite te doen om dat te verbergen.
Hier wordt het wel heel doorzichtig.
Oud 13 oktober 2024, 15:21   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snap je het zelf nog?

Als ik iemand post die een ander tegen zijn kop stampt is dat een "extreem" voorbeeld. Want dat gaat over geweld en jongeren die zich met geweld inlaten gaan geen baat hebben bij een pedagogische aanpak.

Dan vraag ik over welke jongeren het dan wel gaat en dan krijg ik een lijst met gasten die met AK47 schieten, messentrekkers, brandstichters,...

Dat zijn volgens u ontspoorde jongeren.
En die hebben geen baat bij een pedagogische aanpak.

Jaja.

Maar als ik een foto van zo'n jongere post en ik meld dat die geen baat gaat hebben bij een pedagogische aanpak is mijn voorbeeld "extreem".

Ik weet dat u een hekel aan me hebt en u me wel in meer draden achter de rokken zit maar probeer aub eens een beetje meer moeite te doen om dat te verbergen.
Hier wordt het wel heel doorzichtig.
Een hekel hebben aan iemand vergt inspanning, en dat bent u niet waard.

Mijn reacties op u zijn bedoeld voor anderen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 oktober 2024 om 15:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2024, 07:07   #109
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Als ge als volk hierin zelfs verdeeld staat omdat er een paar liever aan de ouders of dader denken, is het wachten op de volgende doden.

Die fascisten zijn niet geschikt en brengen vrouw, zoon en dochter in gevaar met hun wereldrijk. Deze generatie fascisten zijn het grootste gevaar sedert de nazi, en die criminelen weten dat en profiteren daarvan.
Oud 14 oktober 2024, 15:55   #110
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zullen we eens een topic starten over de tsunami van criminele feiten door de losgeslagen, respectloze en oncontroleerbare jongeren van vandaag? Vechtpartijen, mes-delicten, drugsfeiten, ….
En hoe er zou moeten ingegrepen worden?
Laten we starten:

Leerkracht krijgt rake klappen:

https://www.hln.be/hasselt/kijk-sla-...icht~ab2a2d36/
Ik denk dat het grootste probleem hier de traagheid is waarmee gereageerd wordt.
Verrotting krijgt teveel tijd om zich te ontwikkelen en zelfs andere aan te steken.

Soms reeds in het lager onderwijs.
Heel vaak in het middelbaar (of op het einde ervan).

Ontoelaatbaar gedrag wordt niet (of zeker) onvoldoende gecorrigeerd.

Diverse redenen daar, ondermeer:
-Personeelstekort
-Gedemotiveerd personeel (het kan sommigen niks schelen).
-Ouders die soms/vaak het gedrag van zoon of dochterlief (te lang) blijven vergoelijken (soms owv cultuurverschillen).
-Druk van bovenaf om boefjes toch maar in het schoolsysteem te houden (terwijl voor sommigen eerder een heropvoedingskamp aan de orde is) (met andere woorden, te weinig uitwegen of middelen beschikbaar voor leerkrachten die het hardnekkiger probleem signaleren of willen aanpakken, na de kleine sanctie moet er telkens een grotere beschikbaar zijn, zodat het jonge krapuul weet dat het beter niet die weg inslaat omdat aan het einde van de sanctiereeks wel een heel grote knuppel klaarstaat - onaangepast gedrag ontmoedigen vooraleer het nog maar begint te borrelen onder de hersenpan dus).

Laatst gewijzigd door satiper : 14 oktober 2024 om 15:56.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 22:51   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu zit ik met dat incestueus kannibalisme in mijne kop, allee als ge daar eens goed over nadenkt is dat wel behoorlijk kinky.

Nu ja niet dat ik dat zou willen gaan proberen, net zo min dat ik met een boormachine gaatjes in ene zijne kop ga boren omdat m belletje trek gedaan heeft.

Deze week stond er wel ene voor de krombank, twee geburen besloten om iets terug te gaan pieken en in te breken in die gast zijn appartement, stonden rapper terug buiten als dat ze binnen waren, maar ze misten wel wat vingers, en er was ook wel wat bloed mee gemoeid. Die gast was met een machete op die kerels los gegaan.

Allee ja bezint eer ge begint, zeker als ge weet dat uwen buurman wat nen apparaten is en over een groot mes of kapmes beschikt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 08:01   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nu zit ik met dat incestueus kannibalisme in mijne kop, allee als ge daar eens goed over nadenkt is dat wel behoorlijk kinky.

Nu ja niet dat ik dat zou willen gaan proberen, net zo min dat ik met een boormachine gaatjes in ene zijne kop ga boren omdat m belletje trek gedaan heeft.

Deze week stond er wel ene voor de krombank, twee geburen besloten om iets terug te gaan pieken en in te breken in die gast zijn appartement, stonden rapper terug buiten als dat ze binnen waren, maar ze misten wel wat vingers, en er was ook wel wat bloed mee gemoeid. Die gast was met een machete op die kerels los gegaan.

Allee ja bezint eer ge begint, zeker als ge weet dat uwen buurman wat nen apparaten is en over een groot mes of kapmes beschikt.
Kannibalisme kan ook pure nieuwsgierigheid zijn he. Wie zou nu geen smout maken van een kippetje haar vetrandjes als die zo lekker als Ana de Armas zou zijn?
Of is dat er toch al over? Ze moet blijven leven he, gewoon wat buikvet.

Maar we mogen niet dwalen en inzien democraten en liberalen een slecht beleid uutvoeren en de mensen knettergek maakt. Als ze daar op basis van gevoelens al hele scholen kapot schieten, moeten we misschien die invloed van de politiek wat meer dempen en ze wat meer afstraffen.

Zijn naam was Joe Van Holsbeeck!
Oud 16 oktober 2024, 08:45   #113
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Moest het mogelijk zijn , doch het is niet. Pure utopie.

Al die gastjes die graag vechten en boel zoeken deporteren naar oorlogsgebieden. Vecht gij graag, wel jong ga uw gang. Zie maar dat ge er het levend vanaf brengt.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 09:52   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Moest het mogelijk zijn , doch het is niet. Pure utopie.

Al die gastjes die graag vechten en boel zoeken deporteren naar oorlogsgebieden. Vecht gij graag, wel jong ga uw gang. Zie maar dat ge er het levend vanaf brengt.
Bouw een paar van die voetbaltempels om tot arena's en geef ze elk een twijgje waarmee ze dan mekaar dood mogen slaan. (t gaat wel lang duren, ondertussen versnaperingen verkopen aan het volk)
Oud 16 oktober 2024, 12:06   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bouw een paar van die voetbaltempels om tot arena's en geef ze elk een twijgje waarmee ze dan mekaar dood mogen slaan. (t gaat wel lang duren, ondertussen versnaperingen verkopen aan het volk)
Als het te lang duurt, of ze spartelen tegen, ik kan wel een rondrijdende shredder op maat voorzien. Afstandsbediening te huur per 5 minuten.
Oud 17 oktober 2024, 07:08   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het te lang duurt, of ze spartelen tegen, ik kan wel een rondrijdende shredder op maat voorzien. Afstandsbediening te huur per 5 minuten.
Ene die met jetonnekes werkt, die ge dan kunt gaan kopen aan de kassa.
Oud 17 oktober 2024, 12:29   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of zoiets ?

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2024, 13:18   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beteke groot, en te gemakkelijk te vermijden.
Oud 17 oktober 2024, 16:30   #119
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tot ze meerderjarig zijn en kunnen vervolgd worden als een volwassene?
Neen, niet “jongeren” als in niet-van-hiers maar alle minderjarigen, ook autochtone.
Wordt het niet hoogtijd dag er stevig wordt ingegrepen in de dagelijkse vechtpartijen en mesaanvallen?
Dat kan vanaf 16 jaar.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2024, 17:24   #120
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat kan vanaf 16 jaar.
Kan maar is toch niet automatisch het geval? Moet een rechter dat niet beslissen om ze uit de handen van het jeugdrecht te geven?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be