![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ging deze draad dan over? Jongeren die belleke-trek doen? Lees het nieuws. Staat vol van kopschoppers, messentrekkers, vechtpartijen,... Dat zijn tegenwoordig echt niet meer de extremen hoor. Citaat:
Wie wil je dan aanpakken met uw pedagogische actie? Niet degenen die geweld gepleegd hebben, geen moordenaars of zedendelicten. Wie dan wel? Ik weet niet dat de jongeren die jij dan bedoelt nog wel onder de noemer "ontspoorde jongeren" thuishoren. Mij lijken dat dan precies eerder 'kwajongens' en ik denk niet dat deze draad daarover gaat.
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens u niet dan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volgens u niet zo extreme voorbeeld is naar mijn mening wel extreem, maar is een fait divers geworden omdat onze (r)overheid vele delen van de zelfopgeëiste taken faliekant verkloot heeft. De zaken die E. Gidius vermeld, zoals geweldpleging, al dan niet in combinatie met verkrachting, beroving enzoverder zijn ook in mijn boek alleen maar te bestraffen met een permanente verwijdering uit onze maatschappij, en dan nog liefst zo goedkoop mogelijk. En al zeker bij herhaling. Daar gaat pedagogie niet meer bij helpen. Misschien bent u vergeten vergeten dat het eerste deeltje van dat woord slaat op "jeugdigen", en het tweede deel op "opvoeden", "opleiden" met als doel jonge mensen klaar te stomen tot een nuttig personen binnen de samenleving waar ze toe behoren.
![]() |
![]() |
#104 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als we het over ontspoorde jongeren hebben nee.
Iemand die anderen (al dan niet politieagenten) tegen het hoofd schopt is volgens mij wel degelijk ontspoord. En ja, dat is extreem gedrag. Maar als we het over ontspoorde jongeren hebben gaat het volgens mij sowieso over extreem gedrag. Waar gaat het dan volgens jou wel over? Geweld is volgens mij per definitie extreem. Over wat soort ontspoorde jongeren hebben we het hier dan volgens jou? Citaat:
Citaat:
In welke gevallen dan wel? Citaat:
Bij geweld gaat dat blijkbaar al niet meer op. Wanneer wel dan? Citaat:
Citaat:
Maar serieus nu. Deze draad gaat over 'ontspoorde jongeren'. De eerste twee voorbeelden in deze draad gaan over geweld (een leraar in mekaar kloppen en een 14-jarige met 4 man in mekaar kloppen). En dan komt er iemand aandragen met "pedagogische acties" maar niet als het over geweld gaat... Tsja,... waar gaat het dan nog over? Over welke 'ontspoorde' jongeren hebben we het hier dan?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 oktober 2024 om 14:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar hoor.
De meeste pleiten hier voor een harde aanpak ("permanente verwijdering uit de maatschappij", "niet te zachtaardig") maar als ik iemand wijs op het feit dat een pedagogische aanpak niet gaat helpen mag ik het komen uitleggen... Want het voorbeeld dat ik gaf is dan ineens blijkbaar "extreem". Wat is het nu? Gaan we voor de pedagogische aanpak (en zo ja; in welke gevallen) of gaan we hard aanpakken? En ten tweede: als geweld als 'extreem' beschouwd kan worden: wie zijn dan de 'ontspoorde jongeren' waarover het gaat? Wat hebben die dan gedaan?
![]() |
#106 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een spiegel begrijp ik u wel
Citaat:
Citaat:
Baihrev vind het dan weer een "tonen van ruggengraat'." Citaat:
(is dat nu door opvoeders die een andere vorm van opvoeden beter vonden, of door een psychisch alternatief bij de niet inpassende persoon, dat laat ik in het midden). Citaat:
Hofleveranciers die kindjes in de kelder bewaren tot ze verhongerd zijn, jeugdige drillCrappers en/of een minderjarige bendeleden die een mes in buiken ploffen, snuggere figuren die een AK47 lader in autobestuurders ledigen, of een idioten die vuurwerk aan een jerrycan vol benzine aan iemands voordeur zet, daar hebben we weinig nut voor in een moderne maatschappij. Zelfs figuren in patserbakken die verkeersslachtoffer na verkeersslachtoffer opleveren. Stop met zeiken aub. En neen, ik verbind daar geen religie of huidskleur aan. Wat "we" willen is dat zulke figuren snel en vakkundig de mogelijkheid ontzegd wordt de maatschappij waar "wij" in leven teveel kosten opleveren. U mag u geroepen voelen niet tot die "we" te behoren.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iemand post die een ander tegen zijn kop stampt is dat een "extreem" voorbeeld. Want dat gaat over geweld en jongeren die zich met geweld inlaten gaan geen baat hebben bij een pedagogische aanpak. Dan vraag ik over welke jongeren het dan wel gaat en dan krijg ik een lijst met gasten die met AK47 schieten, messentrekkers, brandstichters,... Dat zijn volgens u ontspoorde jongeren. En die hebben geen baat bij een pedagogische aanpak. Jaja. Maar als ik een foto van zo'n jongere post en ik meld dat die geen baat gaat hebben bij een pedagogische aanpak is mijn voorbeeld "extreem". Ik weet dat u een hekel aan me hebt en u me wel in meer draden achter de rokken zit maar probeer aub eens een beetje meer moeite te doen om dat te verbergen. Hier wordt het wel heel doorzichtig.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn reacties op u zijn bedoeld voor anderen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 oktober 2024 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge als volk hierin zelfs verdeeld staat omdat er een paar liever aan de ouders of dader denken, is het wachten op de volgende doden.
Die fascisten zijn niet geschikt en brengen vrouw, zoon en dochter in gevaar met hun wereldrijk. Deze generatie fascisten zijn het grootste gevaar sedert de nazi, en die criminelen weten dat en profiteren daarvan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verrotting krijgt teveel tijd om zich te ontwikkelen en zelfs andere aan te steken. Soms reeds in het lager onderwijs. Heel vaak in het middelbaar (of op het einde ervan). Ontoelaatbaar gedrag wordt niet (of zeker) onvoldoende gecorrigeerd. Diverse redenen daar, ondermeer: -Personeelstekort -Gedemotiveerd personeel (het kan sommigen niks schelen). -Ouders die soms/vaak het gedrag van zoon of dochterlief (te lang) blijven vergoelijken (soms owv cultuurverschillen). -Druk van bovenaf om boefjes toch maar in het schoolsysteem te houden (terwijl voor sommigen eerder een heropvoedingskamp aan de orde is) (met andere woorden, te weinig uitwegen of middelen beschikbaar voor leerkrachten die het hardnekkiger probleem signaleren of willen aanpakken, na de kleine sanctie moet er telkens een grotere beschikbaar zijn, zodat het jonge krapuul weet dat het beter niet die weg inslaat omdat aan het einde van de sanctiereeks wel een heel grote knuppel klaarstaat - onaangepast gedrag ontmoedigen vooraleer het nog maar begint te borrelen onder de hersenpan dus).
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 14 oktober 2024 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu zit ik met dat incestueus kannibalisme in mijne kop, allee als ge daar eens goed over nadenkt is dat wel behoorlijk kinky.
Nu ja niet dat ik dat zou willen gaan proberen, net zo min dat ik met een boormachine gaatjes in ene zijne kop ga boren omdat m belletje trek gedaan heeft. Deze week stond er wel ene voor de krombank, twee geburen besloten om iets terug te gaan pieken en in te breken in die gast zijn appartement, stonden rapper terug buiten als dat ze binnen waren, maar ze misten wel wat vingers, en er was ook wel wat bloed mee gemoeid. Die gast was met een machete op die kerels los gegaan. Allee ja bezint eer ge begint, zeker als ge weet dat uwen buurman wat nen apparaten is en over een groot mes of kapmes beschikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat er toch al over? Ze moet blijven leven he, gewoon wat buikvet. Maar we mogen niet dwalen en inzien democraten en liberalen een slecht beleid uutvoeren en de mensen knettergek maakt. Als ze daar op basis van gevoelens al hele scholen kapot schieten, moeten we misschien die invloed van de politiek wat meer dempen en ze wat meer afstraffen. Zijn naam was Joe Van Holsbeeck! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moest het mogelijk zijn , doch het is niet. Pure utopie.
Al die gastjes die graag vechten en boel zoeken deporteren naar oorlogsgebieden. Vecht gij graag, wel jong ga uw gang. Zie maar dat ge er het levend vanaf brengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bouw een paar van die voetbaltempels om tot arena's en geef ze elk een twijgje waarmee ze dan mekaar dood mogen slaan. (t gaat wel lang duren, ondertussen versnaperingen verkopen aan het volk)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het te lang duurt, of ze spartelen tegen, ik kan wel een rondrijdende shredder op maat voorzien. Afstandsbediening te huur per 5 minuten.
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beteke groot, en te gemakkelijk te vermijden.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan maar is toch niet automatisch het geval? Moet een rechter dat niet beslissen om ze uit de handen van het jeugdrecht te geven?