![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Te bezoeken, voor het afbrand bij een volgende Californische vuurzee, als ge ooit in de buurt mocht komen -Op voorwaarde dat ge vandaag nog naar de USA durft te reizen- maar ok, ik dwaal af.) De documentaire -2 episodes- doet ietwat angstaanjagend denken aan de huidige politieke situatie in de VS met zowel Musk als Donald. (Al komt de echte Trump nog niet aan de hielen van Hearst qua succesvolle realisaties en eigenaar van een zakenimperium, maar -met uitzondering van één individu uiteraard- weet de rest van de wereld dat ook wel.) "Hearst was Really Rich" ![]() De vergelijkingen blijven nochtans chillend.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 maart 2025 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"bij een volgende Californische vuurzee"² Cfr. Lytton, Brits Columbia, Canada, juni 2021. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 maart 2025 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Canada wil in de EU maar de EU blijft potdoof.
Natuurlijk niet, dan loopt het hier leeg. ![]()
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump heeft bij verschillende gelegenheden gezegd dat hij Canada wil annexeren.
Dat is waarom de Canadezen fors terugslaan en niet geneigd toe te geven.....De wereld is groter dan de VS....Uiterst onfortuinlijk gezien de geografische realiteit ,maar het is van moetens... Donald is nu in een vergelijkbare situatie als zijn grote voorbeeld Wladimir.. Hij kan de miserie weer stilleggen door een simpel telefoontje naar diegenen die hij bedreigt,met de plechtige belofte om de situatie te resetten naar voordien. Het door hem persoonlijk getekende vrijhandelsakkoord tussen de VS,Canada en Mexico,moeilijker is het niet. Maar,net als Wlad is hij mentaal onbekwaam zijn fouten toe te geven,laat staan te beginnen aan de reparatie ervan... De Mexicanen zijn territoriaal niet bedreigd (alleen beledigd),dus kunnen die discreter te werk gaan... Niettemin zullen de VS gaan merken dat andere spelers belang winnen aldaar..... Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2025 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=_o_BitznmQU
Kort en eigenlijk duidelijk... Vvoor Canada is de oude relatie met de Verenigde Staten van Amerika nu over.... Trump zal uiteindelijk weer verdwijnen,maar onherstelbare schade is aangericht....niet alleen in Canada overigens. Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2025 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar hebben Tesla en/of speculanten in Canada recent een spelletje gespeeld om ,kortweg gezegd,zoweel mogelijk Tesla's in Canada te krijgen voordat de tarieven in gingen....
Of dit fysieke wagens betrof die dan ergens staan,dan wel vlugvlug papierwerk voor de ingangsdatum van de import-taxen erdoor krijgen terwijl er feitelijk geen bestaande private Canadese kopers zijn....we zullen het nog horen. Spijtig genoeg heeft de Canadese overheid hiervan lucht gekregen en heeft Tesla uitgesloten van de bestaande EV-steunende maatregelen totdat de zaak tot op de bodem uitgezocht is.....Het was de bedoeling om het wagenpark te electrificeren,NIET om speculanten te helpen.... (ik bijt op mijn tong totdat het bloed er uit loopt nu...over wat ik eigenlijk denk van die woke stimulatiemaatregelen,maar kom,het is wat het is) We gaan straks dan misschien horen van "whole lots" met Tesla's die nu zo mogelijk nog onverkoopbaarder zijn in Canada .En als die al in canada zijn wordt het NOG leuker ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2025 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over 3 weken zijn er verkiezingen.
De liberale partij, die nu regeert, staat in de polls ergens tussen de 42 en 49%, met nu een ruime voorsprong op de conservatieve partij. Trumps agressie is een cadeau voor de liberalen, die in decennia niet zo goed gescoord hebben.
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om maar te zeggen dat Gunter nog moet werken aan zijn talenten als visionair.
De Canadezen zien wat er bij hun zuidelijke buren gaande is en stemmen voor de antithese.
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het betekent dat het pad dat werd ingezet onder Justine Castreau niet verlaten zal worden, en dat Canada verder zal afglijden naar NOG meer globalistische verdorvenheid. https://www.zerohedge.com/political/...arger-expected Nu, Poilievre zal Carney zéker het vuur aan de schenen leggen, als de "big banker" geen orde op zaken stelt, na de dampende shitpile die Trudeau achter heeft gelaten. Dus, ik hoop dat de Canadezen beseffen wat ze hebben gedaan...
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat Trump niet voor Amerika draait, maar voor Vladimir. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verkozene is een centraal bankier.
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Althans, de globalisten hangen die raap toch voor iedereen zijne neus. En er trappen er daar nog veel in ook.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets minder unipolair, zegt hij, terwijl men in Washington (en Londen) Navo wil uitbreiden helemaal tot in Vladivostok.
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel % van de bevolking is dat? Die met bijlen en kettingzagen bedoel ik. 0,5%? We mogen bijgevolg veralgemenen, Canadezen zijn woke janetten, de uitzonderingen ten spijt.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, eerlijk gezegd denk ik dat de uitslag helemaal anders was geweest als Trump niet zijn begerig oog op Canada laten vallen. Zoiets is een electoraal cadeau aan om het even welke partij die in Canada regeert.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Canada voor de Canadezen.
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Dus jawel, wij hebben hier wél mee te maken. De Canadezen gaan gewoon verder verarmen, ter meerdere eer en glorie van een hele rist "we gaan er allemaal aan" crisissen die als bij toverslag verdwijnen als niet-globalisten ergens aan de macht komen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2025 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |