![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Partijlid
|
![]() Juist! Je bent een vrouw naar mijn hart!
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() De miljarden die niet eens dienen om Wallonië er economisch op te doen vooruitgaan, gesymboliseerd in een scheepslift die verschrikkelijk veel heeft gekost en alleen dient als would-be toeristische attractie is een nuttige besteding; een ludieke actie die amper 1500 Euro heeft gekost en de nationale media bereikt is dan weer pure verspilling. Tja, logica volgens de Belzen.
Wat de actie zelf betreft: ludiek en een beetje onnozel, maar toch nuttig, want zo kunnen "de mensen" (dat verdomde SS-taaltje toch!) zich een goed beeld vormen van de grootte van de bedragen. Anderzijds hoop ik uit de grond van mijn hart dat de N-VA niet een patent op dergelijke lichtvoetige acties gaat verwerven, teneinde een rookgordijn op te werpen waarachter de sinds lang geanticipeerde splitsing van BHV dient te verdwijnen.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() De BUB is blijkbaar kwaad - en legt zelfs klacht neer
![]() Mijn vraag aan de hier aanwezige BUB'ers: Erkent u dat er een geldstroom is van 11,3 Miljard Euro van Vlaanderen naar Wallonië + Brussel? Indien ja, waarom dan een klacht? Indien neen, waarom niet en wat zijn uw argumenten om dit te ontkennen? [size=5]En graag antwoord!!![/size]
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() http://www.belgiantransfers.org/docu...scale_bril.pdf
Zegt genoeg. Weg met België, weg met de walekoppen!
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zal ook niet gemakkelijk zijn om de geretardeerde pipo's die men vanuit de paarse kabinetten in het CGKR heeft gedropt een halt toe te roepen want een gedeelte van die achterlijken snapt niet dat ze gewoonweg gebruikt zijn door het royalistische establishment om af te rekenen met de vlaamse vrijheidsstrijders.
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoiets is van maatschappelijk belang. Ik heb uiteraard de vlaamse media niet kunnen volgen in hun berichtgeving hierover, maar voor mij is dit genoeg om dit item bovenaan de nieuwsitems te zetten voor 1 dag.
![]() |
![]() |
#119 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar wees nu eerlijk: Wallonië als bedrijf, en elke staat moet dat ook zijn volgens het verdrag van Maastricht, stapelt gedurende tientallen (sommige eminenties zeggen honderdvijftig) jaren verliezen op die steeds groter en groter worden. Elk bedrijf dat verliezen opstapelt wordt door de aandeelhouders verplicht het over een andere boeg te gooien. Door de jaarlijkse miljardenstroom naar Wallonië is dit voor het bedrijf Wallonië niet nodig. In tegendeel is de état-PS voor de modale Waal zelfs een garantie op status quo, afhankelijk als hij is van deze transferts door de onwil om iets te doen aan de door de PS veroorzaakte en geconsolideerde uitkeringsmaatschappij. Wordt het niet stilaan tijd dat wij de Walen hun fierheid terugschenken en een scenario opstellen waardoor hun afhankelijkheid van Vlaanderen (ergo de PS) van jaar tot jaar wordt afgebouwd? Kan jij mij in dit geval een scenario uittekenen zonder te denken aan een (eventueel internationaal gecontroleerde) begeleide ontvoogding van zowel Wallonië als Vlaanderen waarbij de solidariteit voorop staat maar dan in een volledig transparant dossier?
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |