Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 19:57   #101
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Juist! Je bent een vrouw naar mijn hart!
Oud 7 januari 2005, 20:28   #102
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Juist! Je bent een vrouw naar mijn hart!
Oud 7 januari 2005, 20:31   #103
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Om dan nog maar te zwijgen van die twaalf vrachtwagens vol verknoeid papier. Het is een regelrechte schande dat zoiets zelfs maar k�*n met het geld van de belastingbetaler!
T was maar een vals wandeke in één camion, er waren geen 12 camions gevuld met nepgeld, als dat u gerust kan stellen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 20:33   #104
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX
Ik ben openlijk TEGEN partijen die het nationaal gevoel schaden, en ben da communitair gezever serieus moe. Kvindt da politiekers zich op deze gebieden kinderachtig gedragen en dergelijke stunten zijn meer dan overbodig. En voor U is dat misschien slechts, voor mij is da veel geld.

Een partij kan heel eenvoudig zeer goede en goedkope publiciteit bekomen door haar werk goed te doen.
Interessant. Vijftienhonderd euro is een schandelijk geldverspilling, elf miljard euro, daar moet over gezwegen worden...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 20:34   #105
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Pardon, je foto. Pardon!
Oud 7 januari 2005, 20:44   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Interessant. Vijftienhonderd euro is een schandelijk geldverspilling, elf miljard euro, daar moet over gezwegen worden...
1500,00 Euro aan strapatsen of 11 mld aan sociale zekerheid, behoeftigen, zieke mensen, werklozen is idd het verschil tussen verspilling en goed besteed geld.
Oud 7 januari 2005, 20:51   #107
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1500,00 Euro aan strapatsen of 11 mld aan sociale zekerheid, behoeftigen, zieke mensen, werklozen is idd het verschil tussen verspilling en goed besteed geld.
Als ik zie wat sommige partijen maandelijks in mijn bus duwen. Dat is pas verpatsing. Als je dit berekend voor de gemeente dan komt men met 1500 € niet toe. Sommige partijen krijgen ook rap gratis propaganda. Als er een scheet verkeerd zit komen ze in het nieuws. Andere partijen moeten er meer voor doen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 21:02   #108
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Als ik zie wat sommige partijen maandelijks in mijn bus duwen. Dat is pas verpatsing. Als je dit berekend voor de gemeente dan komt men met 1500 € niet toe. Sommige partijen krijgen ook rap gratis propaganda. Als er een scheet verkeerd zit komen ze in het nieuws. Andere partijen moeten er meer voor doen.
MEt dien verstande dat dit de bedoeling was van de NVA .
Oud 7 januari 2005, 21:07   #109
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
MEt dien verstande dat dit de bedoeling was van de NVA .
Ze doen in alle geval iets van moeite om propaganda te krijgen. Anderen moeten zelfs die moeite niet doen en krijgen het gewoon in de schoot geworpen.
Oud 7 januari 2005, 21:22   #110
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

De miljarden die niet eens dienen om Wallonië er economisch op te doen vooruitgaan, gesymboliseerd in een scheepslift die verschrikkelijk veel heeft gekost en alleen dient als would-be toeristische attractie is een nuttige besteding; een ludieke actie die amper 1500 Euro heeft gekost en de nationale media bereikt is dan weer pure verspilling. Tja, logica volgens de Belzen.
Wat de actie zelf betreft: ludiek en een beetje onnozel, maar toch nuttig, want zo kunnen "de mensen" (dat verdomde SS-taaltje toch!) zich een goed beeld vormen van de grootte van de bedragen.
Anderzijds hoop ik uit de grond van mijn hart dat de N-VA niet een patent op dergelijke lichtvoetige acties gaat verwerven, teneinde een rookgordijn op te werpen waarachter de sinds lang geanticipeerde splitsing van BHV dient te verdwijnen.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 21:56   #111
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze doen in alle geval iets van moeite om propaganda te krijgen. Anderen moeten zelfs die moeite niet doen en krijgen het gewoon in de schoot geworpen.
zoals?
Oud 7 januari 2005, 22:00   #112
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

De BUB is blijkbaar kwaad - en legt zelfs klacht neer - omdat de N-VA op een visuele manier aantoont hoeveel de geldstromen naar Wallonië + Vlaanderen bedragen. Blijkbaar mag je van de BUB de waarheid al niet meer vertonen.

Mijn vraag aan de hier aanwezige BUB'ers:

Erkent u dat er een geldstroom is van 11,3 Miljard Euro van Vlaanderen naar Wallonië + Brussel?
Indien ja, waarom dan een klacht?
Indien neen, waarom niet en wat zijn uw argumenten om dit te ontkennen?

[size=5]En graag antwoord!!![/size]

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 22:17   #113
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard BUB teveel tijd en geld...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
BRUSSEL - De uitstap van de N-VA naar Wallonië met een lading nepgeld levert de partij een klacht op van de BUB (Belgische Unie-Union belge) bij het Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding (CGKR). Volgens de partij bezondigt de N-VA zich aan racisme en discriminatie.

De N-VA trok gisteren in een colonne kleine vrachtwagens, volgestouwd met 11,3 miljard euro aan nepbriefjes, naar de scheepslift van Strépy-Thieu. De partij stelde daarmee de transfers van het noorden naar het zuiden van het land aan de kaak en de betaling met Vlaams geld van ,,nutteloze'' projecten in Wallonië. Die actie is volgens de BUB een brug te ver. ,,Systematisch en zonder ophouden worden al onze Waalse landgenoten door deze partij en door Vlaams Belang als profiteurs afgeschilderd'', aldus nationaal secretaris Cedric Vloemans.
De Waals-nationalistische partij BUB laat weer van zich horen. Een keertje op de bek gaan, was blijkbaar niet genoeg. Ik kan gewoon niet wachten op het verdict !! YES YES YES !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 22:25   #114
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard Miljardentransfer naar Wallonië: sinds 1830!

http://www.belgiantransfers.org/docu...scale_bril.pdf

Zegt genoeg.

Weg met België, weg met de walekoppen!
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 22:31   #115
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
zoals?
Met alle respect voor haar, maar minister VDB is in verwachting, (Gefeliciteerd van mijn kant trouwens) Het feit dat dergelijk feit in het nieuws komt is al propaganda. Voor mij is dit geen nieuws. Het is trouwens al verschillende keren op dit forum vermeld hoe sommige partijen in de media opgehemeld worden.
Oud 7 januari 2005, 22:39   #116
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
De Waals-nationalistische partij BUB laat weer van zich horen. Een keertje op de bek gaan, was blijkbaar niet genoeg. Ik kan gewoon niet wachten op het verdict !! YES YES YES !!
Tja: eigenlijk zou de rechtbank deze klacht moeten ontvankelijk verklaren en daarmee bewijzen dat de talloze wetten die speciaal zijn gemaakt om het Blok te kunnen laten pakken door hun eigen rechters nu dringend moeten worden afgeschaft.

Het zal ook niet gemakkelijk zijn om de geretardeerde pipo's die men vanuit de paarse kabinetten in het CGKR heeft gedropt een halt toe te roepen want een gedeelte van die achterlijken snapt niet dat ze gewoonweg gebruikt zijn door het royalistische establishment om af te rekenen met de vlaamse vrijheidsstrijders.
Oud 7 januari 2005, 22:46   #117
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
De BUB is blijkbaar kwaad - en legt zelfs klacht neer - omdat de N-VA op een visuele manier aantoont hoeveel de geldstromen naar Wallonië + Vlaanderen bedragen. Blijkbaar mag je van de BUB de waarheid al niet meer vertonen.

Mijn vraag aan de hier aanwezige BUB'ers:

Erkent u dat er een geldstroom is van 11,3 Miljard Euro van Vlaanderen naar Wallonië + Brussel?
Indien ja, waarom dan een klacht?
Indien neen, waarom niet en wat zijn uw argumenten om dit te ontkennen?

[size=5]En graag antwoord!!![/size]
Wel, lees onze klacht. Ze is zes pagina's lang.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 22:57   #118
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor haar, maar minister VDB is in verwachting, (Gefeliciteerd van mijn kant trouwens) Het feit dat dergelijk feit in het nieuws komt is al propaganda. Voor mij is dit geen nieuws. Het is trouwens al verschillende keren op dit forum vermeld hoe sommige partijen in de media opgehemeld worden.
Het is toch de eerste keer dat een federaal minister zwanger wordt tijdens haar mandaat? Ik ga akkoord dat dit weinig society-waarde heeft, maar ik kan me voorstellen dat vrouwen zich hierin interesseren, het is een vraagstuk dat ook hen overkomt: zwanger worden, carriere kiezen of ze proberen te combineren?

Zoiets is van maatschappelijk belang. Ik heb uiteraard de vlaamse media niet kunnen volgen in hun berichtgeving hierover, maar voor mij is dit genoeg om dit item bovenaan de nieuwsitems te zetten voor 1 dag.
Oud 7 januari 2005, 23:07   #119
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een groot en oprecht voorstander van solidariteit, laat daar AUB geen enkel misverstand over bestaan.

Maar wees nu eerlijk: Wallonië als bedrijf, en elke staat moet dat ook zijn volgens het verdrag van Maastricht, stapelt gedurende tientallen (sommige eminenties zeggen honderdvijftig) jaren verliezen op die steeds groter en groter worden.
Elk bedrijf dat verliezen opstapelt wordt door de aandeelhouders verplicht het over een andere boeg te gooien.
Door de jaarlijkse miljardenstroom naar Wallonië is dit voor het bedrijf Wallonië niet nodig.
In tegendeel is de état-PS voor de modale Waal zelfs een garantie op status quo, afhankelijk als hij is van deze transferts door de onwil om iets te doen aan de door de PS veroorzaakte en geconsolideerde uitkeringsmaatschappij.

Wordt het niet stilaan tijd dat wij de Walen hun fierheid terugschenken en een scenario opstellen waardoor hun afhankelijkheid van Vlaanderen (ergo de PS)
van jaar tot jaar wordt afgebouwd?

Kan jij mij in dit geval een scenario uittekenen zonder te denken aan een
(eventueel internationaal gecontroleerde) begeleide ontvoogding van zowel Wallonië als Vlaanderen waarbij de solidariteit voorop staat maar dan in een
volledig transparant dossier?
Oud 7 januari 2005, 23:13   #120
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wel, lees onze klacht. Ze is zes pagina's lang.
We mogen ze blijkbaar niet lezen, Uw partijgenoot zegt dat we hem krijgen te zien wanneer jullie dat willen. Jullie geven ze ons niet, iets te verbergen misschien ?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be