![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld, als man heb ik niet het perifeer zicht dat vrouwen hebben, omdat mannen beter in staat zijn zich te concentreren op 1 welbepaalde taak, en vrouwen beter in staat zijn te multi-tasken, mede omwille van dat perifeer zicht. Een vrouw kan U aankijken zonder U rechtstreeks aan te kijken. Een man kan dat niet. Daarnaast, zou je beter kunnen duiden WIE die extreem-rechtse religioten zijn, en op welke manier ze komaf willen maken met de gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : Gisteren om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat angstbeeld wordt wel wanhopig opgepookt door links om te proberen toch nog wat stemmen te krijgen, maar dat schijnt niet zo goed te lukken. Herinner je je nog hoe allerlei linksen, feministen, lgbt-activisten en dergelijke meer voor en na november 2024 voorspelden dat vrouwen, homo's, zwarten etc. al hun rechten zouden verliezen? Een jaar later is nog geen enkele van die groepen ook maar één recht verloren. Het is dan ook heel stil op dit front.
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat fox het natuurlijk over moslims had.
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Nog eentje voor de panda de ongelovige, gelukzoekers kosten volgens het sinees beertje geen geld.
https://www.facebook.com/share/v/16P7ghzZPT/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Ik ben uiterst-extreem-tot-in-het-gaatje-individualistisch-rechts.
Of links. Ik weet het niet meer zo goed. Fox mag zélf ook verklaren wat hij bedoelt met "extreem-rechtse religioten" uiteraard. Maar dat gecentraliseerde religie vooral als doel heeft NIET na te denken, dat is wel duidelijk ja.
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al een interessante beperking die getuigt van nuance en werkelijkheidszin.
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Ik schrijf dat je statistisch niet kan vergelijken wegens een compleet ander werkloosheidssysteem. Jij schrijft dat ambtenaren een loopbaan hebben die gemiddeld een 10 jaar langer is dan in de privé. Als ambtenaren op hun 64 op pensioen gaan, dan zijn ze met een volledige loopbaan op hun 19 begonnen. Als men in de privé 10 jaar minder lang zou werken, dan beginnen ze in de privé gemiddeld hun 29ste dan. Dat is gewoon compleet onzinnig. Ik heb de vraag ook eens gesteld aan chatgpt, en die kon géén zinnig antwoord geven. Dus, waar haal jij dat?
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
We kunnen natuurlijk een "Weimarke" doen. De "riante" pensioenen waar jij over spreekt (blijf je achter die idiote uitspraak staan?) zijn het probleem niet. Het repartitie-systeem is het probleem. Bij een lage levensverwachting en een jonge bevolking werkt dat. Eventjes. En dan kan je inderdaad vele stemmetjes kopen "stem voor mij, en ge moogt op uw 50 op pensioen" Een kapitalisatiesysteem, zéker als het privaat wordt uitgebaat, en als je vrije concurrentie toelaat, werkt ALTIJD in ALLE OMSTANDIGHEDEN
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de vraag die ik Grok net stelde en de AI gaf hetzelfde antwoord als deze morgen: Citaat:
Ik las trouwens nog iets interessants: 70% van de uitbetaling van private pensioenfondsen gaat naar 10% van diegenen die aan pensioensparen doen. Die groep heeft hogere pensioenen én is groter dan de ambtenaren. Het wordt dus stilaan tijd dat de hele hetze tegen de ambtenaren eens stopt. Men helpt er alleen de onbekwame politici mee die wanhopig naar geld op zoek zijn om hun kaduke systeem drijvende te houden. Ambtenaren gaan niet te vroeg op pensioen en trekken geen te hoge pensioenen. Ze zijn wel met teveel omdat de staat aan de wensen van een veel te veeleisende bevolking probeert te voldoen ipv enkel kerntaken uit te voeren.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
De wereld valt niet stil als er geen ambtenaren meer zijn, de wereld valt stil als er geen meerwaarde meer wordt gecreëerd. Men zou kunnen stellen dat er ambtenaren zijn die meerwaardecreatie faciliteren, zoals leraars of buschauffeurs. Maar die zouden perfect privaat kunnen ingezet worden. Echter, ambtenaren die ingezet worden om zinloze regels op te leggen en te controleren, vernietigen meerwaarde.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : Gisteren om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wel 300% van het BNP? Dan kunnen we nog een jaar of 25 door met strooigeld voor inactieven die vermogend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moest maar eens zelf gaan werken, dan krijg je na veertig (of meer) jaar als inactieve ook "strooigeld".
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Vermogende inactieven zijn niet het probleem. Stemmen kopen met onhoudbare beloften is het probleem. Jan en Mia die gewerkt hebben, als bakker, schoenmaker, bediende, of bedrijfsleider, en hun deel hebben afgedragen, zijn het probleem niet. Sociopatische politiekers die verkopen dat ge het geld van Jan en Mia moogt stelen om utopische walhalla verhaaltjes te realiseren zijn het probleem.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : Gisteren om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het zo dat als een staat zijn eigen munt heeft, die altijd kan bijdrukken. Het probleem zit hem dan niet in het lenen, maar in hyperinflatie. Wanneer beslissen mensen dat die munt niks meer waard is. Dat is een geloofsysteem dat ineenstuikt. Dat kan men ook niet exact weten. Eigenlijk draait het daarom: een zelf-propagerend effect van verlies in vertrouwen. En wanneer dat toeslaat, weet geen kat. Het is zoals met een cancel cultuur. Je weet niet wanneer ze aanslaat. Het is een sociaal fenomeen, zij het dat het bij het verlies van financieel vertrouwen, een sociaal fenomeen is tussen leden van een selecter groepje. Soms zijn er daar enkele leden van die hun vertrouwen wat opzeggen, en de anderen profiteren daarvan, en die enkelingen waren de pineut. En soms zijn er enkelen die hun vertrouwen wat opzeggen, en dat stuurt een signaal naar de anderen om dat ook te doen. Wanneer het "dooft" en wanneer het "propageert" is in de grijze zone moeilijk te voorzien.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 04:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de demografie niet meer op een piramide lijkt, dan is het wel idioot om met opvulsel daar weer een piramide van te maken, als de aanvangshypothese, dat wat erbij komt in de productieve leeftijd productief zou zijn, niet meer geldig is, en zelf ook evenveel of nog meer last veroorzaakt dan het oude topje natuurlijk. Dan maak je het probleem gewoon erger, want dan moet het ECHT productieve deel dat dus niet de ganse breedte van de piramide is, niet alleen voor het topje produceren, maar ook nog eens voor het opvulsel dat de niet-piramide meer op een piramide doet lijken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 04:51. |
|
![]() |
![]() |