Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2005, 22:59   #101
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik wil hiet zeker niet versleten worden voor verdediger van het huidige systeem en daarom toch nog even dit;

Het politieke systeem waarin we nu leven draagt ook mijn voorkeur niet weg maar dat neemt niet weg dat ik momenteel geen betere alternatieven zie. Het heeft dus weinig zin om met argumenten ala
Citaat:
15% van 10.000.000 is heel wat meer dan 51% van een paar honderd 'verkozenenen'
De demokratische legitimiteit is dus heel wat groter.
Maar dat zal de partikraten dikke worst wezen........
af te komen, want ik wil geloven dat dat waar is, maar het vergroten van de demokratische legitimiteit is voor mij geen doel op zich.
Citaat:
Je kan het niemand kwalijk nemen dat hij zich bij gebrek aan beter inpast in het huidige systeem.
Da's waar het op neerkomt, dank.
Citaat:
Sommige mensen willen die elitokratie zelfs nog verder doortrekken. Hoe vaak hoor je niet verzuchten:"Den Dolf was nog zo slecht niet, hij moest terugkomen!"
Even voor de duidelijkheid; dat zal je mij nooit horen zeggen!!
Citaat:
Het wetgevend werk is nu in handen van een 600-tal volksvertegenwoordigers.
..................
Deze uiterst beperkte elite is voor jou wél voldoende?
Dat bedoel ik nou, nee en nog eens nee, deze beperkte elite is voor mij niet voldoende, probleem is dat er momenteel geen betere alternatieven zijn (volgens mij althans).
Citaat:
Ik prefereer mensen zoals BigF die tenminste openlijk toegeven geen democraat te zijn,......
Dan maar geen democraat, ik zal er mijn slaap niet voor laten.
In het diepst van mijn hart ben ik anarchist, maar ik tracht me aan te passen aan het huidige politieke systeem omdat ik ondertussen oud genoeg ben om te beseffen dat anarchie een complete utopie is. Ga me dus nu niet trachtten te pakken op anti-anarchistische uitspraken van mij want ik zoek gewoon constant een tussenweg tussen al de discussies en mogelijkheden in... Ik probeer gewoon voor mezelf uit te maken wat de beste oplossing is, zonder rekening te houden met wat de politieke partijen zeggen.
Wees blij, vele anderen met mijn (droom)ideaal houden zich onledig met bommen en ander tuig. Ik ben een brave anarchist die netjes gaat werken voor vrouw, kind en staat.
En tussendoor wat gaat discussieëren met de échte democraten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be