Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda?
Ja, er moet een doortrekking komen 17 35,42%
Ja, er moet een stevig onderzoek komen 6 12,50%
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd 11 22,92%
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat 14 29,17%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2005, 09:00   #101
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Je hebt een goede analyse van de beslissing die is genomen, BCD, maar ik deel niet je analyse van het probleem. Er zijn alternatieven genoeg, die soms wel over Frans grondgebied gaan, maar hey, who cares in een Europa zonder grenzen? Mag ik de verkeersredacties aanraden, om ook enkele N-wegen in hun lijstje op te nemen van wegen waarvan files worden gemeld? En kan men het alternatief niet geven van de E42? Voor mensen uit de omgeving van Doornik moet dat haast even gemakkelijk zijn, als de route via Kortrijk en Ieper of Brugge.
Ik zie niet in welk alternatief er geboden wordt over frans grondgebied. Het feit is dat je nu ongeveer één uur rijd om van Kortrijk naar Veurne met de A19 doe je dit in één halfuur. (dit zonder verkeersdrukte mee te rekenen) Voor een werkgever die een kost heeft van +/- 30 Euro per uur maakt dat een ongelooflijk verschil. Het alternatief dat jij aanbied is gelijklopend met dat van Brakel die eveneens omringd wordt door autosnelwegen maar het dichtsbijzijnde is op 15 �* 20 km per uur en dat is op onze wegen +/- 30min.

Het volgende is eerder een vraag. Een vrachtwagen (eigenlijk alle bedrijfsvervoer) die kiest voor het alternatief via de Franse wegen. Moet hij dan geen tweemaal stoppen om zijn goederen aan te geven?
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 11:20   #102
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
wie er ook rijdt, of die er nu woont of niet, ik heb al verschillende keren gelezen en gehoord van mensen die er wonen dat in het weekend het levensgevaarlijk is op die dorpswegen waar het soms waanzinnig druk is.

Ik zou een burger die nu zou dood gereden worden bij het oversteken van de weg veel erger vinden dan duizend soldaten die bijna honderd jaar geleden gesneuveld zijn.

dus leg die weg en ontlast de woonkernen.
Of ontmoedig het verkeer daar en maak het tegelijk een stukje veiliger door het heraanleggen van kruispunten e.d.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 11:20   #103
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Het volgende is eerder een vraag. Een vrachtwagen (eigenlijk alle bedrijfsvervoer) die kiest voor het alternatief via de Franse wegen. Moet hij dan geen tweemaal stoppen om zijn goederen aan te geven?
Moeten die tegenwoordig nog stoppen aan de grenzen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 11:24   #104
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Moeten die tegenwoordig nog stoppen aan de grenzen?
Dat is juist de vraag
Oud 21 januari 2005, 19:26   #105
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Zowel Frankrijk als België behoren tot de Schengenlanden, dus normaal niet. Je kan natuurlijk altijd een vliegende brigade tegen het lijf lopen, maar dat risico bestaat ook in België. Ik zou Frankrijk alleen vermijden, als de truckers staken...
Ik heb het zonet opgezocht via www.routenet.be, om te berekenen wat de snelste weg is van Doornik tot Veurne (via Frankrijk wou hij niet, maar met wat hulp wel). Via de N8 was het 1u en 12, via Brugge 1u en 9 (sneller!), via Duinkerken was het 1u26. Ik vond dat dat goed meeviel, als alternatief. Zeker als je kan verwachten, dat de N8 in de zomermaanden zeer filegevoelig is. En als we er nog wat verkeersremmers inrichten, dan komt de E42 in Frankrijk zeker in beeld.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 20:07   #106
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel Frankrijk als België behoren tot de Schengenlanden, dus normaal niet. Je kan natuurlijk altijd een vliegende brigade tegen het lijf lopen, maar dat risico bestaat ook in België. Ik zou Frankrijk alleen vermijden, als de truckers staken...
Ik heb het zonet opgezocht via www.routenet.be, om te berekenen wat de snelste weg is van Doornik tot Veurne (via Frankrijk wou hij niet, maar met wat hulp wel). Via de N8 was het 1u en 12, via Brugge 1u en 9 (sneller!), via Duinkerken was het 1u26. Ik vond dat dat goed meeviel, als alternatief. Zeker als je kan verwachten, dat de N8 in de zomermaanden zeer filegevoelig is. En als we er nog wat verkeersremmers inrichten, dan komt de E42 in Frankrijk zeker in beeld.
Mijn berekeningen zijn ongeveer dezelfde alleen weet ik niet of je de maximumsnelheden hebt gebruikt of ietsjes minder want je kan nooit maximumsnelheden gebuiken. Soit er is eveneens een trucje om ongeveer te bereken hoeveel tijd je zou winnen mocht de A19 er liggen.
Je stelt alle snelheden in op 110km/h waardoor je een berekening krijgt van een autosnelweg.

Via Lille: 1h36
Via Brugge: 1h21
Via N8: 0h58 (in werklijkheid ook 1h20)
Via A19: 0h40

Het verschil tussen N8 en A19 lijkt niet zo groot maar vergis je niet. De N8 loopt door bebouwde kom met onvoorspelbare obstakels, de weg zal snelheidremmers bevatten en telt een tal van kruispunten dus als een baas moet kiezen is een bedrijf minder interessant in de Westhoek.
Oud 21 januari 2005, 21:44   #107
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Mijn berekeningen zijn ongeveer dezelfde alleen weet ik niet of je de maximumsnelheden hebt gebruikt of ietsjes minder want je kan nooit maximumsnelheden gebuiken. Soit er is eveneens een trucje om ongeveer te bereken hoeveel tijd je zou winnen mocht de A19 er liggen.
Je stelt alle snelheden in op 110km/h waardoor je een berekening krijgt van een autosnelweg.

Via Lille: 1h36
Via Brugge: 1h21
Via N8: 0h58 (in werklijkheid ook 1h20)
Via A19: 0h40

Het verschil tussen N8 en A19 lijkt niet zo groot maar vergis je niet. De N8 loopt door bebouwde kom met onvoorspelbare obstakels, de weg zal snelheidremmers bevatten en telt een tal van kruispunten dus als een baas moet kiezen is een bedrijf minder interessant in de Westhoek.
Persoonlijk vind ik het een gevaarlijke weg. De N8 loopt door bebouwde kommen. Scholen komen erop uit. Komt daarbij dat er veel traag verkeer Tractor) op deze weg zit waardoor er veel vertragingen zijn.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 21 januari 2005 om 21:45.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 01:39   #108
groentje
Minister-President

Standaard

Als je ingeeft, in www.routenet.be, dat je ipv een personenwagen een vrachtwagen neemt, dan veranderen de tijden drastisch. Ik vermoed dus, dat ze een gemiddelde snelheid zullen nemen...
A19 zou sneller zijn, inderdaad, maar de kosten wegen m.i. niet op tegen de baten. Weer een nieuwe weg, die moet worden aangelegd, inclusief de nodige onteigeningen, en die achteraf moet worden onderhouden (liefst toch). De Vlaamse dienst voor wegenonderhoud is ondergefinancierd, en in Wallonië is het nog erger. Of beter, ze hebben teveel wegen om te onderhouden. Nee, geef mij dan maar de de snelweg tussen Kortrijk en Brugge, of de Franse snelweg tussen Rijsel en Duinkerken, die genoeg ontsluiting bieden aan een redelijke tijd. En dan hoeft dat verkeer ook de N8 niet meer op...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 22 januari 2005, 11:03   #109
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A19 zou sneller zijn, inderdaad, maar de kosten wegen m.i. niet op tegen de baten.
Het moet niet gaan over sneller. Laten we in de eerste plaats eens rekening houden met de mensen die daar wonen, werken of naar school gaan. Nu is het gewoon gevaarlijk om niet tespreken over andere hinder. Komt daarbij dat er veel tractoren op die weg rijden waardoor andere weggebruikers soms risico's nemen. Wie blijft er graag kilometers lang, aan 30km/u, achter een tractor rijden?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 15:22   #110
groentje
Minister-President

Standaard

Daarom dat ik pleit, om de N8 af te raden als doorgangsweg, door verkeersremmers aan te leggen (zorg je ook voor een veiliger verbinding), en door de alternatieven veel duidelijker aan te kondigen. Ook die die over Frans grondgebied gaan.
Jeroen Boone
Oud 22 januari 2005, 18:05   #111
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik pleit, om de N8 af te raden als doorgangsweg, door verkeersremmers aan te leggen (zorg je ook voor een veiliger verbinding), en door de alternatieven veel duidelijker aan te kondigen. Ook die die over Frans grondgebied gaan.
dit kan je maar doen als er een degelijke alternatieve verbinding wordt aangelegt. (Poperinge is volledig uitgesloten van autostrades)
Want met vrachtvervoer door dergelijke verkeersremmers rijden is niet echt aan te raden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 19:06   #112
groentje
Minister-President

Standaard

Poperinge ligt vlak tegen de Franse grens, en de aansluiting op de E42 in Houtkerque is maar een paar km weg. La suggestion du chef est la E42...
Jeroen Boone
Oud 22 januari 2005, 19:34   #113
DidiusTheGreat
Partijlid

Standaard

Update
Zoals Groentje al zei mogen we ons aan een A19 verwachten.

Ik steun Leterme niet in deze beslissing.
Waarom legt hij zijn alternatieven van vroeger niet voor?

De plannen zijn dus als volgt
1)A19 doortrekken tot aan vleteren.

=> Pilkem ridge mag het m.a.w. vergeten.
Ik vraag aan jullie echt eens om te gaan naar een van die slagvelden in de streek van Ieper. Trek er tijd voor uit.
En denk dan eens na hoe het er zou zijn moest er een snelweg vlak ertegen liggen.
Het gevoel is totaal anders.

2) De N8 wordt een expresweg. Het wordt een bredere weg, zonder kruispunten en belemmeringen van Vleteren tot in Veurne.

=> Waarom heeft men 1 jaar geleden volop geinvesteerd in nieuwe kruispunten langs deze weg (die dan niet eens het aantal doden verminderen, integendeel)
=> Hoe zal hij dit gaan doen met Hoogstade

3) Er werd nog gesproken over een of andere flessenhals i.v.m. Diksmuide, maar dat snap ik niet echt.

Eindconclusie.
Leterme zegt misschien dat de A19 onaanvaardbaar is en heeft misschien alternatieven liggen, toch doet voort hij een 'ietwat beperkte vorm' van de A19 uit. Want het is vooral Pilkem Ridge die het obstakel was in het dossier A19.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 22:33   #114
groentje
Minister-President

Standaard

Zei ik dat? Nu ja, ik vrees dat je gelijk hebt, er zijn nog wel beslissingen genomen, die niet de beste waren, gewoon omdat men niet verder durft kijken dan zijn eigen neus...
Jeroen Boone
Oud 22 januari 2005, 23:50   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
=> Pilkem ridge mag het m.a.w. vergeten.
Ik vraag aan jullie echt eens om te gaan naar een van die slagvelden in de streek van Ieper. Trek er tijd voor uit.
En denk dan eens na hoe het er zou zijn moest er een snelweg vlak ertegen liggen.
Het gevoel is totaal anders.
Is dat nu al een argument in deze discussie? Het "gevoel is anders"? Ooit al eens door de Kempen gewandeld of gefietst? 't Gevoel zou ook anders zijn zonder die snelweg Antwerpen-Eindhoven...

En wandelen in het Bulskampveld (nog een van de grootste bossen in Vlaanderen) zou ook anders zijn, mocht daar niet de autosnelweg Brugge-Gent (alias Oostende-Brussel) rakelijks naast liggen. 't Gevoel zal ongetwijfeld ook anders zijn.

Indien dat het criterium is, dan kunnen we maar best ALLE autosnelwegen zo snel mogelijk uitbreken. 't Gevoel zal wel anders zijn...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2005, 23:55   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3) Er werd nog gesproken over een of andere flessenhals i.v.m. Diksmuide, maar dat snap ik niet echt.
Dit heeft weinig met de autosnelweg te maken, maar alles met de N35 die zich door Diksmuide moet wringen om dan over de ene brug in de buurt over de IJzer te gaan.
Oud 22 januari 2005, 23:59   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want het is vooral Pilkem Ridge die het obstakel was in het dossier A19.
Dit lijkt me helemaal niet zo te zijn: http://www.pilkemridge.be/index1.htm

Vooral het kaartje op dit webstek spreekt boekdelen.
Oud 23 januari 2005, 00:22   #118
DidiusTheGreat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Is dat nu al een argument in deze discussie? Het "gevoel is anders"? Ooit al eens door de Kempen gewandeld of gefietst? 't Gevoel zou ook anders zijn zonder die snelweg Antwerpen-Eindhoven...

En wandelen in het Bulskampveld (nog een van de grootste bossen in Vlaanderen) zou ook anders zijn, mocht daar niet de autosnelweg Brugge-Gent (alias Oostende-Brussel) rakelijks naast liggen. 't Gevoel zal ongetwijfeld ook anders zijn.

Indien dat het criterium is, dan kunnen we maar best ALLE autosnelwegen zo snel mogelijk uitbreken. 't Gevoel zal wel anders zijn...
Ik raad je echt eens aan naar een van de kerkhoven van de commonwealth te gaan, en daar even stil te staan. Je tijd te nemen om eens te 'bezinnen'. Of bijvoorbeeld eenss naar de Last Post in de Menenpoort, te Ieper te gaan. Misschien begrijp je dan meer wat ik bedoel.

Een vergelijk met een of ander ordinair bos gaat niet op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit lijkt me helemaal niet zo te zijn: http://www.pilkemridge.be/index1.htm

Vooral het kaartje op dit webstek spreekt boekdelen.
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Het einde/begin van de huidige A19 stopt/begint aan Pilkem Ridge.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 00:45   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik raad je echt eens aan naar een van de kerkhoven van de commonwealth te gaan, en daar even stil te staan. Je tijd te nemen om eens te 'bezinnen'. Of bijvoorbeeld eenss naar de Last Post in de Menenpoort, te Ieper te gaan. Misschien begrijp je dan meer wat ik bedoel.
???

Zal de A19 misschien onder de Menenpoort doorlopen? Ik zie dus hoegenaamd niet wat dit hier komt doen.

Bij mijn weten liggen er in die omgeving ook nog andere kerkhoven dan die van het Brits Gemenebest. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Duitse kerkhoven. Ieder jaar bezoek ik dat van Vladslo trouwens. Maar ook op de Britse, Canadese, Belgische en Franse ben ik al geweest.

Eventjes opmerken: liggen er dan geen kerkhoven in de buurt van de reeds bestaande A19? Is er daar dan minder eerbied voor de gesneuvelden? Neen toch.

Ik vond dat bijgevolg een totaal non-argument.
Oud 23 januari 2005, 00:45   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Het einde/begin van de huidige A19 stopt/begint aan Pilkem Ridge.
Tja, als u de webstek waarnaar ik verwijs niet doorneemt, kunt u het inderdaad niet begrijpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be