Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 15:31   #101
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Die zijn er zeker wel. In Maroko zijn er veel van. Van die niet criminele Marokanen
DUS het ligt aan de belgen, dat de marokanen crimineel zijn geworden?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 15:36   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het zou kunnen Ashrawi.
De eersten zijn binnengehaald om hard te werken in de steenkoolmijnen enzo. Hun kinderen hebben een mogelijkheid gekregen tot gedegen educatie.

Misschien was die educatie en het sociale vangnet er te veel aan?
Oud 27 januari 2005, 16:26   #103
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Het zou kunnen Ashrawi.
De eersten zijn binnengehaald om hard te werken in de steenkoolmijnen enzo. Hun kinderen hebben een mogelijkheid gekregen tot gedegen educatie.

Misschien was die educatie en het sociale vangnet er te veel aan?
De MOGELIJKHEID gekregen!!!! Dat klinkt grappig
Dat je als gezin van 6 minimum enkel een apartement kunt betalen van drie kamers, zorgt er volgens mij toch niet dat je goed kunt studeren.

Het is nu ook al algemeen geweten dat allochtonen te snel door het CLB naar BSO gestuurd worden om een stomme taalachterstand. Dat probleem zou men makkelijk kunnen oplossen door taalcursussen te geven (tijdens de vakantie).

Hierdoor zitten er nu mensen in het BSO die makkelijk ASO of TSO aan zouden kunnen.
Oud 27 januari 2005, 18:53   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
De MOGELIJKHEID gekregen!!!! Dat klinkt grappig
Dat je als gezin van 6 minimum enkel een apartement kunt betalen van drie kamers, zorgt er volgens mij toch niet dat je goed kunt studeren.

Het is nu ook al algemeen geweten dat allochtonen te snel door het CLB naar BSO gestuurd worden om een stomme taalachterstand. Dat probleem zou men makkelijk kunnen oplossen door taalcursussen te geven (tijdens de vakantie).

Hierdoor zitten er nu mensen in het BSO die makkelijk ASO of TSO aan zouden kunnen.
Dan hadden ze er in eerste instantie wel voor moeten zorgen dat ze de lessen BEGREPEN! Als je de taal niet kent begrijp je de uitleg niet. Iemand die intelligent genoeg is om ASO of TSO te doen wéét dat op voorhand.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 19:02   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ook waarom zou je moeite doen. Het is een hemel op aarde, zeker als je de verhalen van je ouders moet geloven.
School, zelfs al is de taal geen struikelblok, lijkt meer op een langdurige kwelling. Gaan werken brengt geld op. En aangezien de gastlanden zo tolerant zijn, af en toe een beetje illegale dingen doen is snel verdiend.
En werken, waarom, als je niks doet krijg je ook geld. En da's genoeg om de basisbehoeften te voorzien, mits wat creativiteit en een levensstandaard die stukken boven wat je ouders je vertelden ligt.

En wat betreft opleidingsmogelijkheden. Zowat elke leraar is dolblij met een leerling die iniatief toont, en daarvoor hebben de meesten zelfs tijd over buiten de lesuren. Helaas is door de jaren heen de motivatie bij zowel de lesbehoevenden als de lesgevenden totaal weggevaagd door het betuttelingsbeleid. Ook de hedendaagse arogantie is een gevolg van dit betuttelen en gedeeltelijk lui gedrag.

Versta me niet verkeerd.
Ook onder de autochtonen zitten er ook een hoop modellen die liever thuis in de zetel een soap volgen met een cara pils in plaats van te werken of naar school te gaan, alhoewel onder de spijbelaars een biertje in de kroeg een betere optie lijkt dan thuis een soapje mee te pikken.
Oud 28 januari 2005, 14:08   #106
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

"den dop" is inderdaad sneller en veel gemakkelijker verdient. Voor mijn part mogen ze het afschaffen voor 18 tot 25 jarigen, dan zullen de meesten er wel voor zorgen dat ze werken in die tijd of verder studeren (nog beter!).
Volgens de islam mag je toch geen geld krijgen waar je niet voor hebt gewerkt.
Oud 28 januari 2005, 14:33   #107
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is niet waar dat alle marokkanen criminelen zijn.
Het is niet waar dat alle marokkaanse jongeren in het BSO terechtkomen.

Het is wel waar dat er een groep mensen in onze samenleving "nestelt" in de sociale zekerheid, leefloontoestanden en zo. In die groep zitten behalve marokkanen
ook echte vlamingen en andere etnieën.. etc.. Het is ook niet zo dat alle steŭntrekkers
die steŭn onterecht trekken doordat ze nog "zwart" bijklussen of "bijcriminelen"

Het is oa. spijtig dat sommige wel bekwame op enig vakgebied nog niet toegelaten asielzoekers gewoon niet officieël mogen werken (en het dan dus toch maar zwart doen)

Zijn we niet helemaal off-topic ? Of is iedereen het nu eens met de stelling
dat criminaliteit vele wortels heeft, waaronder slechts 1 de "sociale achteruitstelling"
is en dat die niets te maken heeft met de etniciteit van de betrokkene crimineel.

Van de andere vormen van criminaliteit is er de moord binnen familie en kennissenkring
en die is geen monopolie van enige bevolkingsgroep - komt voor bij koninklijke families in Nepal, werklozen in Eeklo, gangsters in Chicago en Joden in Antwerpen..

Voorkomen van moord - zou men dus best beginnen met verdraagzaamheid binnen
de familie en kennissenkring & zo komen we misschien op den duur uit op verdraagzaamheid binnen een ganse geemeenschap.
Oud 28 januari 2005, 15:02   #108
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Amen!
Oud 29 januari 2005, 08:34   #109
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik zie nog steeds de overeenkomst tussen sociale status en criminaliteit niet.Ik beschik over een invaliditeitsuitkering wat ook niet is om u tegen te zeggen,ben alleenstaande ouder en heb studerende tiener.Iedere maand moet ik zorgen rond te komen maar ik heb het nog nooit in men hoofd gehaald de criminele toer op te gaan.Ik koop minder dure dingen ga meer naar grootwarenhuizen die heel goedkoop zijn en geef alleen uit wat nodig is geen overbodige luxe.Maar crimineel gedrag sluit ik uit.Dat heeft volgens mij niks te maken met sociale status.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be