![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar een criterium om van een wereldtaal te kunnen spreken is dat natuurlijk niet. Wereldtalen zijn talen die over de hele wereld, of althans in een groot deel van de wereld, worden gesproken. Frans is enkel in Frankrijk, Wallonië, Romandië, Québec e.o. en onder de elite van een aantal Afrikaanse landen de spreektaal. Verder niet. In de ranglijst van meest gesproken talen staat het Frans dan ook niet eens bij de top tien. Engels en Spaans zijn wel twee wereldtalen, talen die in grote delen van de wereld gesproken worden en daarmee op de tweede en derde plaats staan van meest gesproken talen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op de hoeveelste plaats staat het Nederlands?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trekken we dit even door op Europees vlak dan betekent dat dat heel veel talen als "onbelangrijk" moeten worden afgedaan. Vraag is dan welke gevolgen u aan uw eigen redenering wil hechten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Waarom zijn de flaminganten dan tegen de tweetalige scholen en media zoals de B.U.B. die voorstelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of geldt ook hier de ondertussen kenmerkende Bubbelhouding: de Vlaming moet zich maar aanpassen aan de Franstalige, zelfs al ligt die Nederlandstalige in de meest helse pijnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Ik wil altijd dat mensen geholpen worden in noodsituaties, ook al moet men daarvoor van over de taalgrens komen, wegens een tekort aan ambulanciers in eigen regio. De taalonkunde neem ik erbij, de urgentiearts stelt immers de diagnose, niet de patiënt. 2. In Vlaendern spreekt men Vlaemsch!!! Géén Vlaemsch, géén toegang! (JVDB koos voor antwoord 2.)
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 22 januari 2005 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 22 januari 2005 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering mogen we er dan ook van uitgaan dat alle ambulanciers die ergens rond een grens wonen en werken de aan de overkant gebruikelijke taal moeten kennen: in Roubaix Nederlands, in Aken Nederlands, in Luik Nederlands en Duits (hohoho, we zullen eens horen hoe de Waalse ambulanciers daarop reageren), enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de wet van de communicerende vaten. Maar er is een federale wet die maar x aantal diensten per gebied tolereert, waardoor Vlaanderen of Wallonië zichzelf niet voldoende kan voorzien in hulpdiensten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() voor de rest, is het betoog van mensen zoals Raf hier maar zielig, en getuigt van weinig maatschappelijke kennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je legt steeds woorden in mijn mond en daarna zeg je dat is wansmakelijk. Het moedwillig woorden verdraaien of fantaseren is de gewoonte van de BUB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me toch af wat de BUB zou roepen indien een Vlaamse ambulancier opgeroepen was voor hulp aan een franstalige, en deze franstalige zou gestorven zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, maar als daadwerkelijk blijkt dat de Franstalige overleden is doordat de ambulancier totaal Fransonkundig was, dan vind ik dat een zeer spijtige zaak en benadruk ik NOGMAALS dat het van zeer groot belang is om de tweede landstaal zo vroeg mogelijk verplicht aan te leren. Trouwens, ik stel me trouwens ernstige vragen bij sommige opmerkingen van Albert. Stel, de utopie wordt werkelijkheid: Vlaanderen onafhankelijk. Volgens Albert (zo zie ik het toch) spreekt men enkel Nederlands in Vlaanderen en is het niet nodig dat men andere talen kent. Albert gaat blijkbaar nooit op reis. Zeg nu eerlijk, in het Europa van vandaag is het toch niet mogelijk om je enkel tot één taal te beperken!
![]() |