Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet Remmery zijn gesluierderde werkneemster ontslaan?
Ja (Ik stem VB) 8 12,70%
Nee (Ik stem VB) 9 14,29%
Ja (Ik stem niet VB) 4 6,35%
Nee (ik stem niet VB) 42 66,67%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2005, 13:28   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ashrawi,
Citaat:
Bedoel je de periode voor, tussen of na dat de marokanen de europeanen mede- bevrijd hebben van de nazi's
Je vergeet wel zeer duidelijk de andere kant van de medaille vermelden. Ons famililid van Arafat die religieuze spreekbuis speelde in het gebied waar nu Israël ligt.

Lekker Nazi's steunen. En je mag zeggen wat je wil. Hitler was niet vies van die steun.
Was er geen SS moslim divisie?

Het feit dat die Marrokaantjes in WO II Franse soldaten moesten voorstellen is een heel pak andere mouwen. En ja, in WO I heeft Frankrijk met alle plezier vele Algerijnse soldaten de dood in gejaagd.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 februari 2005 om 13:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 02:01   #102
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De moslims gedragen zich hier bij ons in overgrote meerderheid als een stel hypocriete gluurders op een nudistenstrand.

In on ze maatschappij is een van de waarden dat vrouwen zich niet opzettelijk lelijk en onaantrekkelijk maken. Net zoals bij zowat ALLE culturen ter wereld trachten vrouwen hier bij ons om zich mooi en aantrekkelijk te maken. Dat is eigen aan de vrouw, zowel qua natuurlijke gaven als in haar drang om die gaven nog meer te benadrukken. Enkel in de super-achterlijke en tegennatuurlijke leer van de islam vermommen de vrouwen zich onder sociale druk tot van kop tot teen ingepakte huissloven en monsterlijke spoken.

Zo'n mensvisie past hier geheel niet.

Ondertussen geven de vuile moslims hun ogen gretig de kost aan de westerse vrouwen. Net als onbeschofte geilaards die op een nudistenstrand in kledij zonder respect en schaamte gaan gluren.

De moslims gedragen zich hier als een bende onbeschofte wilden die als dusdanig moeten behandeld worden.
beste vriend

stel dat u in een hypothetisch geval een vrouw of een vriendin zou hebben:
hoe vaak zou u koken, de was doen, strijken, de vloer dweilen, ...?
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 03:47   #103
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belachelijke nonsens over die reclame. Zie eender welke cultuur ter wereld op een paar uitzonderingen van godsdienstfanaten na. Van Afrika over Azië en Amerika tot Europa. Overal willen vrouwen er mooi uitzien. Willen ze mooie kleren dragen en zich versieren. Enkel bij godsdienstfanaten als de islamieten moet de schepping van God verborgen worden.
iik denk dat er een misverstand is tussen u en George. George zal bedoelen dat vrouwen er hedendaags heel goed moeten uitzien en dit door de media en de reclamewereld die perfecte vrouwen tonen. Dat klopt maar ook klopt uw stelling Wreker namelijk dat het in de natuur van de vrouw is dat deze zich mooi opmaakt, wij de mannen zijn de jagers. Een vrouw besteed meer aandacht aan haar uiterlijk dan een man. Een vrouw is het symbool van schoonheid.
Daarom vind jij (Wreker) het niet kunnen dat vrouwen geen hoofddoek mogen dragen.
Wel ik ben het daar mee eens maar ik vind dat ongeacht het een vrouw of man is dat gewoon niet hoort. Een mens tout court mag niet besluierd worden omdat één of andere godsdienst dat zogezegd zou toelaten. Het probleem is dat de mannen dat wel eens accepteren en desnoods fysisch geweld gebruiken om hun dat duidelijk te maken. Met dat onverdraagzaam aspect heb ik het moeilijk. Daarom stel ik me vragen omtrent de islam. Filip Dewinter heeft gelijk als hij zegt dat we toch beter waakzaam zijn en de nodige voorzorgsmaatregelen nemen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 03:54   #104
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
beste vriend

stel dat u in een hypothetisch geval een vrouw of een vriendin zou hebben:
hoe vaak zou u koken, de was doen, strijken, de vloer dweilen, ...?
dat stamt uit de oertijd en kan de vrouw beter vind ik. Vroeger gingen wij mannen jagen en moesten stil zijn, de vrouwen hielden zich bezig met de opvoeding en het gezin.
bovendien vind ik dat iedere vrouw die beslist om voor haar kinderen te zorgen en dus niet wenst te gaan werken beloond moet worden. Nu is dat moeilijk omdat het te duur is en zijn er tweeverdieners. Het Vlaams Belang wil dat veranderen door uw kind niet naar een crèche te moeten sturen of kosten hebben aan babysit, nee je krijgt gewoon een premie en zo kunnen al de taken op zich genomen worden. De man gaat immers werken. Dat noem ik respect hebben voor het gezinsbeleid en dat vinden we blijkbaar terug bij het Vlaams Belang. Kinderen hebben hun kroost nodig. Een vrouwvriendelijk standpunt als je het mij vraagt. Maar ja als jullie dat geld liever naar moskeeën zien gaan, uitbouw van flitspalen, wallonië, brussel enz dan vind ik dat jammer want uiteindelijk leid jij er zelf onder.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 18:05   #105
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrouw heeft geen respect voor onze waarden.
Sjesus!
Onder welke steen kom jij vandaan?
Te lange winterslaap gehouden misschien?

Mogen we dan nog enkel Calvinisten toelaten, met Bourgondisch tintje, met een pinteke in de ene hand en de andere in het kruis?
Sorry hoor, maar voor die kortzichtigheid pas ik. Ja, Extremisme is een probleem (aan het worden). Nee, dat los je niet op door zelf net zo dom-radicaal te zijn. Dat los je juist op door integratie, zoals deze vrouw deed. En dat zij is opgevoed met een hoofddoek, nou en?

Ik ga jou toch ook niet vragen om je Belgisch accent achterwege te laten als je bij mij komt werken? óf ik neem je niet aan, óf ik accepteer dat accent. En dat die hoofddeksels bij jou aan de kapstok gaan? Dit is geen deksel, dit is een doek.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 18:11   #106
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
dat stamt uit de oertijd en kan de vrouw beter vind ik. Vroeger gingen wij mannen jagen en moesten stil zijn, de vrouwen hielden zich bezig met de opvoeding en het gezin.
bovendien vind ik dat iedere vrouw die beslist om voor haar kinderen te zorgen en dus niet wenst te gaan werken beloond moet worden. Nu is dat moeilijk omdat het te duur is en zijn er tweeverdieners. Het Vlaams Belang wil dat veranderen door uw kind niet naar een crèche te moeten sturen of kosten hebben aan babysit, nee je krijgt gewoon een premie en zo kunnen al de taken op zich genomen worden. De man gaat immers werken. Dat noem ik respect hebben voor het gezinsbeleid en dat vinden we blijkbaar terug bij het Vlaams Belang. Kinderen hebben hun kroost nodig. Een vrouwvriendelijk standpunt als je het mij vraagt. Maar ja als jullie dat geld liever naar moskeeën zien gaan, uitbouw van flitspalen, wallonië, brussel enz dan vind ik dat jammer want uiteindelijk leid jij er zelf onder.
Right.
1. Ik kook gráág, ik ben man, in jouw ogen wellicht een watje maar dat is vice versa.
2. Vrouwen belonen voor thuisblijven en babysitten? Hoe dan, door ze te laten wassen, strijken, koken, luiers spoelen enzovoort?
3. Hoezo sexistisch. Vrouwen beter in het verschonen van een luier? Je bedoelt dat de man fysiek vaak sterker is en zichzelf er liever aan onttrekt. Die luier moet tóch verschoond worden, of je nu hoog of laag springt. En vaak geeft de vrouw dan toe. Onder druk van de man.

Zoals bij de gemiddelde hoofddoek gebeurt (vrouwen wel, mannen niet), gebeurt dus ook boven de gemiddelde poepluier. En dan durf jij nog te beweren dat dat "de schuld van de Islam" is?

tsja..
Oud 25 februari 2005, 21:25   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Right.
2. Vrouwen belonen voor thuisblijven en babysitten? Hoe dan, door ze te laten wassen, strijken, koken, luiers spoelen enzovoort?
Natuurlijk.
Vindt u het beter dat ze naast haar taak in eigen huis ook nog eens de was, de strijk en de kuis bij uw buurman moet gaan doen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 21:29   #108
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk.
Vindt u het beter dat ze naast haar taak in eigen huis ook nog eens de was, de strijk en de kuis bij uw buurman moet gaan doen ?
Dus vlaams belang wil vrouwen opsluiten thuis ?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 21:42   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Dus vlaams belang wil vrouwen opsluiten thuis ?
Ik zie het meer als de keuze laten.
Of vindt u het een voorrecht om voor een hongerloontje iemand anders zijn werk te moeten gaan doen en de helft van dat loontje aan kinderopvang te besteden?
Oud 25 februari 2005, 21:53   #110
alexi
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Bullshit. Er is niemand, maar dan ook niemand (noch autochtoon, noch allochtoon) die verplicht is "onze waarden" te respecteren. Enkel en alleen de wetgeving dient te worden gerespecteerd en nageleefd. Al de rest is flauwe kul.
Onze waarden worden wel verwoord in onze wetgeving, hoor.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 21:55   #111
alexi
Burger

Standaard

Wie in zijn jeugd niet links was had geen hart.
Wie het op latere leeftijd nog is heeft geen verstand.

Prachtige en zeer correcte quote, Bobke. Komt die toevallig uit den Humo? Ja toch?
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 22:04   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexi

Prachtige en zeer correcte quote, Bobke. Komt die toevallig uit den Humo? Ja toch?
Die is al wat ouder dan de humo hoor
Oud 26 februari 2005, 02:14   #113
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexi

Van Wilfried Martens.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 05:11   #114
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Komt van Winston Churchill.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 08:55   #115
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Spreuk nr. 8.543 van de Bond zonder Naam...
Oud 26 februari 2005, 09:33   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Komt van Winston Churchill.
Een kus van de juf en een bank voorruit.
Oud 26 februari 2005, 09:45   #117
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Ik zie het meer als de keuze laten.
Of vindt u het een voorrecht om voor een hongerloontje iemand anders zijn werk te moeten gaan doen en de helft van dat loontje aan kinderopvang te besteden?
vind u het normaal dat ik man voor een hongerloon moet gaan werken?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 10:55   #118
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
óf je hebt niet begrepen wat ik bedoel, óf je bent gewoon naïef.
Wat zou je zeggen van een beloning in natura? En dan niet middels het mislukt robbertje sex-aan-de-haak 's avonds in bed, maar rasechte TaakverdelinG van het huishouden, tussen man en vrouw? (of tussen man & man, of vrouw & vrouw)
En daarmee bedoel ik niet dat zij moet wassen, strijken, kuisen terwijl hij met zijn poten op de bank naar de buis ligt te staren. Dat is geen taakverdeling, dat is slavernij. Dat is dezelfde kortzichtige houding als die welke ik bespeur in die groep van achterlijke moslims (moslims die 50 jaar geleden hierheen werden gehaald, hun cultuurgoed van het platteland meenamen en vervolgens zijn vergeten te evolueren) en waarop de gemiddelde VB-er of Lonsdaler loopt te schelden. Gelukkig zijn dat er niet zoveel, beiderzijds.

Mijn vriendin heeft trouwens een mooi woord voor die bank-hangende oelewappers: marginalen
Oud 26 februari 2005, 11:25   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
óf je hebt niet begrepen wat ik bedoel, óf je bent gewoon naïef.
Wat zou je zeggen van een beloning in natura? En dan niet middels het mislukt robbertje sex-aan-de-haak 's avonds in bed, maar rasechte TaakverdelinG van het huishouden, tussen man en vrouw? (of tussen man & man, of vrouw & vrouw)
En daarmee bedoel ik niet dat zij moet wassen, strijken, kuisen terwijl hij met zijn poten op de bank naar de buis ligt te staren. Dat is geen taakverdeling, dat is slavernij. Dat is dezelfde kortzichtige houding als die welke ik bespeur in die groep van achterlijke moslims (moslims die 50 jaar geleden hierheen werden gehaald, hun cultuurgoed van het platteland meenamen en vervolgens zijn vergeten te evolueren) en waarop de gemiddelde VB-er of Lonsdaler loopt te schelden. Gelukkig zijn dat er niet zoveel, beiderzijds.

Mijn vriendin heeft trouwens een mooi woord voor die bank-hangende oelewappers: marginalen
Maakt het uit wie de huishoudelijke taal op zich neemt?
Het blijft een feit dat nog steeds veel vrouwen aan de slag zijn in slecht betaalde baantjes en als schoonmaakster.
Ik heb een hekel aan die vrouwenbevrijders die pleiten voor de werkende vrouw en zelf een kuisvrouw in dienst nemen. Liefst nog met bonnetjes die door de gemeenschap betaald worden. Vraag eens aan uw vriendin hoe ze die noemt.
Oud 26 februari 2005, 12:41   #120
Mephisto
Minister

Standaard

Profiteurs waarschijnlijk.

Nogmaals, to-the-point:
Waar al die moslimhaters het lef vandaan halen weet ik niet, maar meestal behandelen ze hun vrouw op dezelfde wijze in deze cultuur als die moslims dat doen in hun cultuur.

En dat wij leven in multi-culti hebben we toch ècht aan ons zelf te danken. Wij hadden goedkope arbeiders nodig voor op de vuilkar. Die trokken we uit de bergen van Spanje, Marokko, Turkije en Griekenland (en Polen nu). Niet gaan zeiken achteraf, als blijkt dat dat niet zo'n slimme zet was. Oplossen dat probleem. En dat bereik je niet middels uitzetting of onzichtbaar maken van het probleem. (Hoofddoekjes, keppeltjes, kruisen en andere religieuze symbolen verbieden). Dat werkt extremisme in de hand (vaders die hun kinderen thuis gaan houden enzo)

Opvoeding is een basis-element bij bestrijding van extremisme. (en de bedreiger in kwestie getuigt van een duidelijk gebrek hieraan!). Aangezien wij leven in een maatschappij die bewust heeft gekozen voor scheiding van kerk en staat, zullen mensen die hier komen wonen zich dáár aan dienen te houden. Wat betekent dat? Dat de Islamitische wetten hier even hard gelden als de 10 geboden. Ze zijn niet verplicht, al hebben ze een maatschappelijk en wettelijk draagvlak gekregen.

(Al beginnen de 10 geboden al discriminerend ten opzichte van andere geloven: Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben - Right!)

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 februari 2005 om 12:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be