![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is waarnaar ik streef. Als de USA de lont heeft aangestoken in het Midden-Oosten, dan vind ik dat fout, omdat de USA dat deed, niet de VN. Dat leidt automatisch tot nieuwe stellingen, nieuwe kampen. Geen wereldleiding. Dat de lojnt is aangestoken is niet slecht. Dat de vrijheidsdrang van het Midden-Oosten wordt aangewakkerd, is alleen maar toe te juichen. Alleen had ik het liever met handel & soevereiniteit gezien, in plaats van met propaganda en oorlog.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 april 2005 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#104 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Denk jij er anders over? Een feit is dat het symbool in verschillende kleuren(combinaties) en huodingen terug te vinden is in verschillennde westerse streken... Luke
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De leeuw is al in zegels van de Graven van Vlaanderen gevonden voor de Kruistochten. Moslims mogen geen levende wezens verbeelden. Heraldiek is taboe voor de islam. http://www.rennes.be/genealogie/Vlaamse-leeuw.htm ![]() |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Luke
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2° Het woordje "zou" wordt in deze draad wel veelvuldig toegepast... 3° Ik ben geen Vlaamse, dus ben ik ook niet onderricht geweest in Vlaamse heraldiek. 4° Nu ik zo deze draad eens overloop, zal het mij eerlijk gezegd een worst wezen, waar de Vlaamse Leeuw vandaan komt. Ik heb het niet begrepen op al dat symbolengedoe. Ik was gewoon nieuwsgierig, dat is alles.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 april 2005 om 06:05. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ondertussen blijkt mijn overtuiging over de herkomst van die Vlaamse Leeuw, wel flink afgekalfd te zijn. Graag neem ik kennis van de ondertussen flink geevolueerde bewijsvoering, met excuus voor mijn "ouderwetse" ideeen... Heb inderdaad wat bijgeleerd.Nooit te oud daarvoor. Luke
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Toen ik daar vele jaren geleden op verlof ging bij mijn tantes, had ik goede relaties met die hun kinderen(nu nog). Ik kan getuigen dat mijn neefjes en nichtjes verdomd veel wisten van de Vlaamse kwestie, mij met genoegen demonstreerden dat ze de Vlaamse Leeuw konden zingen. Ik herinner mij nog vooral mijn familie uit Aardenburg, een groot gezin, waarvan de jongens allen een stiel gevonden hebben als bakker in...Brugge. Waren leerrijke jaren voor mij.Voelde dat wij een volk waren... Luke
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() het doet er niet toe waar en wanneer de Vlaamse Leeuw is verschenen maar enkel wwat hij betekent voor diegenen die hem voeren.
Het is namelijk een symbool. Het VB heeft nooit het alleenrecht opgeeist voor dit symbool en hoeft dat ook niet te doen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken onder welk symbool hij zich uit. voor de rest een herhaling van wat ik hier al eerder schreef. Naar inhoud heeft de originele vraag niets te maken met een al dan niet Vlaamse Leeuw. Het is inderdaad zo dat angst voor een (gekend) verleden geprojecteerd wordt op het rechts gedachtengoed. Nochtans zijn de wantoestanden als gevolg van links beleid evenzeer bekend (Stalin, Mao, de moorden in de gevangenissen door Ché in opdracht van Castro, minilandjes met 100% comunistische inslag die maar wat graag met atoombommetjes willen spelen...) maar het is gewoonweg niet de MODE om om hierover ongerust te zijn. Nochthans, zoals bovenstaande tekst zeer duidelijk bewijst (en men moet enkel maar in staat zijn een soort literaire regel van 3 te kunnen maken om hem te snappen) zouden wij even veel angst moeten hebben, zo niet meer, van een toekomstig links beleid. Ergo, het verleden bewijst alleen wat er al gebeurd is, niet wat er nog kan gebeuren. Is het verleden dus een nuttig instrument om van te leren ( zo zijn wijsgeren aan de scheiding der machten gekomen bijvoorbeeld ) ? Jazeker! Bewijst het verleden de uitkomst van de toekomst? Natuurlijk niet! Men hoeft geen genie te zijn om dit te vatten. Wat de eindeloze discussie over de Vlaamse Leeuw betreft, het doet er niet toe hoeveel versies er van zijn op papier, op vlaggen, op het internet of op welk media dan ook... Er is er eigenlijk maar één, alle uiterlijke verschijningen ervan zijn slecht visuele voorstellingen ervan. De Vlaamse Leeuw is namelijk een symbool. Wanneer men een graf schendt is dat niet verschrikkelijk omdat je een mooi beeld of zo vernietigt, maar vanwege het feit dat je de eerbied voor de dode(n) hiermee schendt. Een vlag verbranden bvb is dus niet zomaar een vod in vlam steken maar... een welbewuste verwerping van een ideologie. Vandaar dat sommige mensen er een probleem mee hebben dat in een K VLAAMSE S een VLAAMSE leeuw verbrandt wordt. In een betoging van BUB'ers zou dat op zijn plaats zijn en niet meer dan een reflectie van hun denken. In de K VLAAMSE S hoort dit duidelijk niet thuis. zie de lezersbrief van Marc Dhaenens uit Zaventem in de Meervoud van maart/april van 2005 er maar eens op na. Een mens met inzicht, die Marc. Besluit, hou nu toch eens op met Vlaamse Leeuwping-pong te spelen. Zijn er mensen die zich hier mee willen amuseren? Ik zal u een ander hint geven. Laat Ché met het kruisvizier de opvolger zijn van Bush in de openbare toiletten. Dat is inderdaad het niveau van mensen die zo nodig op symbolen moeten p****n. Voor mij liever een Vlaamse Leeuw dan een massamoordenaar als idool.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof dat de Vlaamse leeuw is afgeleid uit de Welsche draak. Vanwaar die leeuw komt...tja welk dier lijkt wat op een drakenafbeelding zoals Wales er één heeft? Een leeuw hé.
Maja beter dan Wallonië met dat achterlijk kieken:d Kzal die kippen uit onzen hof es pakken zie, misschien passen ze op die vlag:d |
![]() |