![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Criterium 2 van het Vlaams Netwerk:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de nagel op de kop in een berichtje dat ik en king al gans de tijd proberen diets te maken aan vele anderen. Goed en scherp gezien!
Het probleem moet aangekaart worden uit de beweging kans-arm zelf. In gans zijn breed spectrum omdat op die manier allen die er in thuishoren zich dan ook aangesproken voelen. Focussen op de huisvesting, de rijken in het algemeen, de industrie, etc... Jawel, de nagel op de kop! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de medewerkers moeten allen uit dit systeem weten gehaald te worden. Vrijwilligers en ook betaalde natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry maar emancipatorish gericht zijnde vindt ik die benaming heel belangrijk - vindt ik he ? Ik zou ook willen vragen om in deze discussie het aub strikt te houden bij de benaming van de armen. Desnoods een nieuwe starten over de benaming van de op te richten organisatie en over de definitie van armen.
Citaat:
Tot slot behoudt ik mij persoonlijk voorlopig het recht toe mijzelf andersgefortuneerde te blijven noemen tot er een beter woord uit de lucht komt vallen. Weet je volgens mij is het ook teveel gevraagd ... dat ze meteen zullen gaan stoppen met etiketjes kleven Het hele project zal een stapjes bij stapjes - proces zijn. Eerst een beter etiketje. Uiteindelijk zien ze ons gewoon als mensen We mogen zeker ook wel niet gaan denken dat - nu we een ander etiketje zouden hebben dat we daarom - ? soit je weet wel wat ik bedoel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 maart 2005 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=29544
hier de koppeling naar de discussie over het netwerk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Maar voorlopig ben ik pecies wel de enige andersgefortuneerde ?
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Zou eigenlijk alsnog een peiling moeten kunnen toevoegen
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe dan ook; we moeten een definitie maken van wanneer men een andersgefortuneerde is. Met andere woorden, vanaf wanneer komt die aanmerking? Arm financieel en kans-arm zijn twee verschillen die echter een snijpunt hebben. Kans-arm is ruimer in begrip. Arm financieel zou je kunnen zeggen bv het minimum leefloon. Volgens de oeso is het iets van de helft van het gemiddelde inkomen. Rara hoeveel ze nu in feite hebben gezegd want ik heb daar dus geen enkel getal bij. Zie je, andergefortuneerden voor armen is vanaf een bepaalde ondergrens goed. Zit je er boven zou je in feite niet langer meer een andersgefortuneerde kunnen zijn. Het is een stappenplan dat wel, maar ik vind dat het gedachtengoed al verschrikkelijk goed op weg is. Persoonlijk zou ik een 10 prioriteiten samenstellen en daar een plan op ontwikkelen. Dat is al heel wat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dat doet, dan ben je naar mijn mening verkeerd bezig. Je moet niet het woord vervangen, maar wel de definitie ervan. Als je kijkt naar alle verschillende woorden er al naar boven zijn gekomen om armoede te definiëren (armen, kansarmen, generatie-armen, nieuwe armen, ...) dan zie ik zeker het nut er niet van in om een nieuw woord te maken voor een bestaande definitie. Wat er is gebeurd in het verleden is dat men de groep armen telkens is gaan verder onderverdelen, waardoor er steeds meer kleine groepjes ontstaan. Dit lijkt een beetje op 'divide and conquer' als je snapt wat ik bedoel. Trouwens van alle organisaties die al deze leuke nieuwe benamingen en verdere onderverdeling hebben gemaakt, is nog niet veel concreets uit de bus gekomen. Alle kleine groepjes die deze organisaties hebben gemaakt hebben in feite echt 1 ding gemeenschappelijk: het gaat om armen, mensen die in armoede leven. En dus gezien er al een woord bestaat om deze groep mensen aan te duiden, lijkt het mij meer logisch om de betekenis van het woord oftewel de definitie ervan te herschrijven zodoende dat het negatieve beeld niet wordt weerkaatst op de armen zelf, maar op de rest van de maatschappij die er voor een stuk schuld aan heeft dat armoede ontstaat en in stand gehouden word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Ik vind de definitie van armoede van de site www.a-deux.be zowat het beste dat ik ooit tegenkwam, maar misschien moet deze een stuk verder uitgewerkt worden om een zeer duidelijk en volledig beeld te krijgen van wat het eigenlijk betekend om arm te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door t134806 : 2 maart 2005 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() De eerste stap van je plan moet eigenlijk niet meer zijn dan een duidelijke definitie van wat je wil bereiken. De rest zou vanzelf moeten volgen, hoop ik ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door t134806 : 3 maart 2005 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Wat betrefd het nadenken over deze materie, ik heb daar al heel wat ervaring mee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Ik vind definities van armen ook gevaarlijk. Je bakent dan af wie hulpbehoevend is en wie niet. Wie door de mazen valt en wie niet. Ik denk dat elke definitie onvolmaakt blijft
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Misschien is het geen slecht idee als ik nog zoek waar deze definitie vandaan komt. Deze mensen lijken toch te weten waarover ze het hebben.
|
![]() |
![]() |