Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 10:01   #101
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zot!!!
Wie helpt deze imperialisten???
Volgens mij is het duidelijk dat 'onze erfvijand' in JULLIE EIGEN FDF-Hans rangen zaten inplaats van in die van de Vlaams-nationalisten. Wie de ware beulsknechten zijn van jouw geliefde Belgique. Soort zoekt soort!
Jij weet maar al te goed dat wij van Fransen en Fransgezinde imperialisten niks moeten hebben.
En WAAROM dat zo is! Omdat het de beulsknechten van Vlaanderen zijn, begot!

Kan jij dan nooit anders dan de waarheid verdraaien?
Jij weet maar al te goed dat JULLIE geliefkoosde franstalige broedervolk is dat er zijn Frans broedervolk bijhaalde.
Door belgicisme en flamingantenhaat verblinde mollen zijn jullie!
Ik begrijp er niets van. Die vrouw kraamt wartaal uit.
Oud 7 maart 2005, 10:18   #102
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Natuurlijk is het waar.
'k Moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat het een vuile vod was.

@everytime en vriendjes : vlaggen kun je ook WASSEN he.

*Knip*

Gelieve uw manieren te houden en niet te schelden, ook niet in het Frans.

Arnold.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 10:26   #103
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
La prochaine fois, on en viendra aux coups!!!!!!!!!!!!!!!!!!Een lekkere burgeroorlog tussen Franstaligen en Vlamingen!!!!!!!!!! 8)
Tof! Hoe eerder de bom barst, hoe beter.
(Intussen wel leren hoe je je vlag stevig moet vasthouden he! )
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 10:35   #104
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Gelieve de discussie op niveau te houden en niet te schelden of persoonlijke verwijten erin te betrekken. Gelieve ook om scheldproza NIET te quoten.

mvg,
Arnold
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 11:21   #105
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*Knip*

Gelieve uw manieren te houden en niet te schelden, ook niet in het Frans.

Arnold.
Wat krijgen we nu, ik die dacht dat "Les gens distingués parlent le français"....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 11:41   #106
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Klopt, ik heb RWF-, Franse, FDF-, Belgische, ... vlaggen in handen gezien van medenationalisten.
ik heb hier nog een waals haantje liggen , oorlogsbuit
Oud 7 maart 2005, 11:51   #107
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ik heb hier nog een waals haantje liggen , oorlogsbuit
Was jij dat?
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:28   #108
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
nog voor geen geld van de wereld wil frankrijk die strontvlek wallonië annexeren.
best wel genant voor al die walen die met hun franse vlagskes stonden te zwaaien.
Wat Everytime precies heeft uitgekraamd weet ik natuurlijk niet, en misschien is het stukken erger dan wat hierboven geciteerd staat.
Maar ik vind dat soort woordenschat al buiten de perken. Als je jezelf de toelating geeft zulke dingen te zeggen, moet je wel verwachten dat je met hetzelfde soort troetelnaampjes wordt aangesproken.
Ik heb nog niemand aangeklaagd voor gescheld maar ik vind wel dat de grenzen tussen gescheld en zogezegd aanvaardbare termen hier niet duidelijk zijn.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:37   #109
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wat doet Vlamingenhater everytime nog op dit forum? Ik dacht dat racisme verboden was, en elk van zijn posts druipt van het racisme.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:58   #110
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wat doet Vlamingenhater everytime nog op dit forum? Ik dacht dat racisme verboden was, en elk van zijn posts druipt van het racisme.
Zou uit jouw mond niet "Belgenhater" moeten komen?
Oud 7 maart 2005, 17:32   #111
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Ik heb de webstek van het RWF bezocht. Deze mensen vertellen zinnige dingen.
Wallonië hoort inderdaad thuis bij Frankrijk. Het is dwaas van de RWF-leiding dat ze op de FDF-meeting aanwezig waren. Het FDF is allesbehalve separatistisch en is gewoon de partij van de franskiljons. Bourgeois, soms van Vlaamse afkomst, die zich boven het "gewone" volk wanen. Zij willen, door te weigeren om Nederlands te praten, zich profileren als de zogenaamde rijke bovenlaag... Weg ermee!!
Het RWF zou beter contact zoeken met hun objectieve bondgenoten de separatisten in Vlaanderen. Ze moeten dan wel hun belachelijke dromen laten varen over de faciliteitengemeenten en over Voeren.

Een tip voor RWF: voer actie voor de aansluiting bij Frankrijk tijdens de festiviteiten 175 jaar belgië in Wallonië.
De Vlaamse Nationalisten van Voorpost zullen hetzelfde doen in Vlaanderen.

België is onze gemeenschappelijke vijand!
Republiek Vlaanderen!
Wallonie: retour �* la France!
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 17:33   #112
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Wallonië hoort inderdaad thuis bij Frankrijk. Het is dwaas van de RWF-leiding dat ze op de FDF-meeting aanwezig waren. Het FDF is allesbehalve separatistisch en is gewoon de partij van de franskiljons. Bourgeois, soms van Vlaamse afkomst, die zich boven het "gewone" volk wanen. Zij willen, door te weigeren om Nederlands te praten, zich profileren als de zogenaamde rijke bovenlaag... Weg ermee!!
Het RWF zou beter contact zoeken met hun objectieve bondgenoten de separatisten in Vlaanderen. Ze moeten dan wel hun belachelijke dromen laten varen over de faciliteitengemeenten en over Voeren.

Een tip voor RWF: voer actie voor de aansluiting bij Frankrijk tijdens de festiviteiten 175 jaar belgië in Wallonië.

Republiek Vlaanderen!
Klopt helemaal tot op het punt dat België echt barst. Dan zal er een conflict ontstaan over Brussel. Mja.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 17:51   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Daar ben ik het nu eens niet mee eens. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de politieke klasse in Frankrijk niet zou geïnteresseerd zijn in de annexatie van een gebied met 4 miljoen inwoners boven zijn noordelijke grens en zelfs evtl een wereldstad(je).
Misschien bent u het daar niet mee eens, maar ik baseer me gewoon op de belangstelling die in Frankrijk daarvoor kan vaststellen. En die belangstelling is heel klein.

Misschien dat dit anders is in allerlei besloten cenakels, maar naar buiten wordt daar toch niets van getoond.

Ik denk gewoon dat de Franse machthebbers meer dan genoeg weten dat een uitbreiding van Frankrijk binnen de EU gewoon niet aan de orde is. Vergeten we niet dat voor de hereniging van Duitsland het VK alsook Frankrijk hun instemming moesten geven (waarbij op dat ogenblik de plannen voor een gemeenschappelijke munt gebaseerd op de sterke DM werden voorgesteld door de Fransen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 17:55   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Retour?

Wallonië heeft nauwelijks een historische binding met Frankrijk. Daarnaast is het zo dat de enige tijd waarbij Wallonië bij het Franse Rijk behoorde een kortstondige periode is in de 18e eeuw (het gevolg van een militaire bezetting eerst door de Franse revolutionaire troepen en later door Napoleon).

Indien de Walen bij Frankrijk willen aansluiten, dan is dat hun goed recht. Maar van een "retour" kan men niet echt spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 17:57   #115
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Retour?

Wallonië heeft nauwelijks een historische binding met Frankrijk. Daarnaast is het zo dat de enige tijd waarbij Wallonië bij het Franse Rijk behoorde een kortstondige periode is in de 18e eeuw (het gevolg van een militaire bezetting eerst door de Franse revolutionaire troepen en later door Napoleon).

Indien de Walen bij Frankrijk willen aansluiten, dan is dat hun goed recht. Maar van een "retour" kan men niet echt spreken.
Meer als 20 jaar zullen ze er niet bij hebben gezeten. Toch heb ik liever dat ze daar een 'Anschluss' doen dan zijn wij van ze vanaf. Wel Brussel zal iets worden dan.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 18:29   #116
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Republiek Vlaanderen!
Spreek niet te vlug. Dit is wat Olivier Maingain in een RTL-TVI debat zei : "Si, sur la poussée du nationalisme flamand, l'Etat belge va vers l'éclatement, je ne suis pas non plus partisan de la République des bords de Meuse avec José Happart pour président. Alors autant participer �* la vie d'un grand Etat et d'une grande nation comme la France." Dat lijkt me toch duidelijk.

En wat te zeggen dan van ex PS-voorzitter Robert Collignon? En van Pierre Kroll, de tekenaar van de RTBF-uitzending "Mise au point" die al openlijk zei dat "Vlaanderen een exotische land voor hem was"? Bon, ok, die zin wil niet zeggen dat hij rattachist is. Maar dat toont toch duidelijk in welke richting hij gaat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 00:52   #117
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uw vlag dan? Met de lelijke Vlaemsche leeuw???????????? U weet hoe men ziet dat een Vlaming in zijn broek heeft gedaan? Zijn slip is geel en zwart!
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 12:26   #118
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien bent u het daar niet mee eens, maar ik baseer me gewoon op de belangstelling die in Frankrijk daarvoor kan vaststellen. En die belangstelling is heel klein.

Misschien dat dit anders is in allerlei besloten cenakels, maar naar buiten wordt daar toch niets van getoond.

Ik denk gewoon dat de Franse machthebbers meer dan genoeg weten dat een uitbreiding van Frankrijk binnen de EU gewoon niet aan de orde is. Vergeten we niet dat voor de hereniging van Duitsland het VK alsook Frankrijk hun instemming moesten geven (waarbij op dat ogenblik de plannen voor een gemeenschappelijke munt gebaseerd op de sterke DM werden voorgesteld door de Fransen).
Zou het niet kunnen dat FR en GB hun toestemming aan Duitsland moesten geven als gevolg van een verdrag uit WOII?
Wat België betreft is Frankrijk volgens mij wel degelijk geïnteresseerd in Wallonië MET Brussel maar het mag zich daar niet over uitspreken want dat is inmenging in de politiek van een ander land en dat zou een diplomatiek incident creëren.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 12:35   #119
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Retour?

De walen willen dat niet.
Oud 8 maart 2005, 12:37   #120
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De walen willen dat niet.
Inderdaad. Bevestiging van een Waal. 8)
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be