![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Knip* Gelieve uw manieren te houden en niet te schelden, ook niet in het Frans. Arnold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(Intussen wel leren hoe je je vlag stevig moet vasthouden he! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Gelieve de discussie op niveau te houden en niet te schelden of persoonlijke verwijten erin te betrekken. Gelieve ook om scheldproza NIET te quoten.
mvg, Arnold |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat soort woordenschat al buiten de perken. Als je jezelf de toelating geeft zulke dingen te zeggen, moet je wel verwachten dat je met hetzelfde soort troetelnaampjes wordt aangesproken. Ik heb nog niemand aangeklaagd voor gescheld maar ik vind wel dat de grenzen tussen gescheld en zogezegd aanvaardbare termen hier niet duidelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet Vlamingenhater everytime nog op dit forum? Ik dacht dat racisme verboden was, en elk van zijn posts druipt van het racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb de webstek van het RWF bezocht. Deze mensen vertellen zinnige dingen.
Wallonië hoort inderdaad thuis bij Frankrijk. Het is dwaas van de RWF-leiding dat ze op de FDF-meeting aanwezig waren. Het FDF is allesbehalve separatistisch en is gewoon de partij van de franskiljons. Bourgeois, soms van Vlaamse afkomst, die zich boven het "gewone" volk wanen. Zij willen, door te weigeren om Nederlands te praten, zich profileren als de zogenaamde rijke bovenlaag... Weg ermee!! Het RWF zou beter contact zoeken met hun objectieve bondgenoten de separatisten in Vlaanderen. Ze moeten dan wel hun belachelijke dromen laten varen over de faciliteitengemeenten en over Voeren. Een tip voor RWF: voer actie voor de aansluiting bij Frankrijk tijdens de festiviteiten 175 jaar belgië in Wallonië. De Vlaamse Nationalisten van Voorpost zullen hetzelfde doen in Vlaanderen. België is onze gemeenschappelijke vijand! Republiek Vlaanderen! Wallonie: retour �* la France! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dat dit anders is in allerlei besloten cenakels, maar naar buiten wordt daar toch niets van getoond. Ik denk gewoon dat de Franse machthebbers meer dan genoeg weten dat een uitbreiding van Frankrijk binnen de EU gewoon niet aan de orde is. Vergeten we niet dat voor de hereniging van Duitsland het VK alsook Frankrijk hun instemming moesten geven (waarbij op dat ogenblik de plannen voor een gemeenschappelijke munt gebaseerd op de sterke DM werden voorgesteld door de Fransen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië heeft nauwelijks een historische binding met Frankrijk. Daarnaast is het zo dat de enige tijd waarbij Wallonië bij het Franse Rijk behoorde een kortstondige periode is in de 18e eeuw (het gevolg van een militaire bezetting eerst door de Franse revolutionaire troepen en later door Napoleon). Indien de Walen bij Frankrijk willen aansluiten, dan is dat hun goed recht. Maar van een "retour" kan men niet echt spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat te zeggen dan van ex PS-voorzitter Robert Collignon? En van Pierre Kroll, de tekenaar van de RTBF-uitzending "Mise au point" die al openlijk zei dat "Vlaanderen een exotische land voor hem was"? Bon, ok, die zin wil niet zeggen dat hij rattachist is. Maar dat toont toch duidelijk in welke richting hij gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat België betreft is Frankrijk volgens mij wel degelijk geïnteresseerd in Wallonië MET Brussel maar het mag zich daar niet over uitspreken want dat is inmenging in de politiek van een ander land en dat zou een diplomatiek incident creëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementslid