![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(Ofwel lig ik in het ziekenhuis lol )
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want dat blijft zo, ook bij legalisatie/liberalisatie. Alleen wordt de kwantiteit wat groter en de grens wat lager. Nu moet je best moeite doen om een effectief pistool te pakken te krijgen. Vanaf legalisatie volstaat het om de registers van een wapenhandelaar te jatten (zijn laptop of PC thuis?). Dan kun je bij die mensen inbreken en de juiste wapens for the job scoren. Gemakkelijker en minder gevaarlijk dan via allerlei louche tussenhandelaren uit Armenië en Oesbekistan.. Los van dat ik jouw argumentatie verwerp, vond ik het mijne wel steek houden, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst is het één kluis, nu toch weer 300 kluizen. Weet je nog wat je vertelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens horen wapens nergens thuis, ze zijn er nu eenmaal. Welke last hebt gij van een wapen in iemand anders zijn huis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik zal u eens een voorbeeldje geven van de last die ik kan hebben van een wapen in iemand anders zijn huis. Vroeger, heel lang geleden, toen ik nachtelijke bezoekjes bracht aan mijn lief (ondertussen mijn vrouw) ben ik dikwijls door de buurman van mijn vrouw zijn tuin geslopen om dan over het muurtje te springen tot in mijn vrouw haar tuin om zo binnen te sluipen langs de achterdeur en zo een paar spannende uurtjes bij haar te beleven terwijl haar ouders een kamer verder lagen te slapen. Mijn vrouw haar ouders vonden 15 nog een beetje jong om al 'een vriend' in huis te laten. Jaren later was er een barbecue met de buren. En ook toen kwam een discussie als deze ter sprake. De buurman vond wapenbezit ook heel gewoon en zei dat hij een wapen had. Toen ik hem vertelde over mijn nachtelijke passages door zijn tuin van jaren geleden zei hij mij dat ik toen veel geluk heb gehad dat hij mij nooit heeft gehoord. Niemand heeft iets verloren in zijn huis en tuin zei hij, en zeker 's nachts niet. Ziedaar het gevaar van wapenbezit door een bange man die vind dat hij het recht heeft 'zich te beschermen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wilt ge nu aantonen, gaan ze niet vluchten als er een wapen in huis is. En je bent inderdaad wel een bangerik als je schrik hebt van wapens. Er zijn altijd wapens geweest en raad eens, nog geen enkel wapen heeft mij iets aangedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het enige verschil is dat mensen hun bezit en zichzelf mogen beschermen meer niet. Trouwens je begint met te zeggen, dit blijft zo. Awel als dit zo blijft dan wil je dus eigenlijk zeggen dat gewoon word gezorgt dat mensen die een wapen willen enkel voor eigen bescherming dit word ontnomen en mensen met criminele intenties evengoed aan hun wapens geraken. Zou men nu niet eens beter wat meer gaan doen om de illegale wapens uit het land te houden? Laatst gewijzigd door illwill : 10 maart 2005 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze zouden dwangarbeid terug moeten invoeren. Zelfs de doodstraf zou ook wel niet slecht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er 300 agenten op uw dienst met elk 1 tot 10 wapens of meer? En uw deurtjes mogen niet te klein zijn hé, anders krijgt ge er uw geweer niet in. ![]() |
|
![]() |
![]() |