Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 14:30   #101
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
De kans dat ze een vuurwapen gaan dragen, wordt groter als vuurwapens worden toegestaan. Zowel omdat ze die nu zelf kunnen aanschaffen, als omdat ze 'geacht' te begrijpen, dat er nu wel eens een burger met vuurwapen voor hun neus kan staan, 's nachts..

Goed idee, die liberalisatie van vuurwapens!
Mensen die nu een vuurwapen willen gebruiken voor hun crimineel feit kunnen het gemakelijker vastkrijgen dan iemand die het legaal wil kopen dus je argument slaat nergens op.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 14:31   #102
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klasse-argument!

Want dat is precies wat ten koste van alles voorkomen moet worden, volgens bovenstaande heren, wedden?
Op straat moet meer blauw rondlopen die wat meer verdacht personen controleren ipv geld in de kas te brengen door constant auto's te flitsen.
Oud 10 maart 2005, 14:43   #103
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De kans dat ze een vuurwapen gaan dragen, wordt groter als vuurwapens worden toegestaan. Zowel omdat ze die nu zelf kunnen aanschaffen, als omdat ze 'geacht' te begrijpen, dat er nu wel eens een burger met vuurwapen voor hun neus kan staan, 's nachts..

Goed idee, die liberalisatie van vuurwapens!
En toch, de eerste die in MIJN huis binnenkomt om MIJN bezittingen te stelen zal gegarandeerd er niet goed van zijn.

(Ofwel lig ik in het ziekenhuis lol )
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 15:05   #104
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Mensen die nu een vuurwapen willen gebruiken voor hun crimineel feit kunnen het gemakelijker vastkrijgen dan iemand die het legaal wil kopen dus je argument slaat nergens op.
En dit argument slaat wel ergens op?
Want dat blijft zo, ook bij legalisatie/liberalisatie. Alleen wordt de kwantiteit wat groter en de grens wat lager. Nu moet je best moeite doen om een effectief pistool te pakken te krijgen. Vanaf legalisatie volstaat het om de registers van een wapenhandelaar te jatten (zijn laptop of PC thuis?). Dan kun je bij die mensen inbreken en de juiste wapens for the job scoren. Gemakkelijker en minder gevaarlijk dan via allerlei louche tussenhandelaren uit Armenië en Oesbekistan..

Los van dat ik jouw argumentatie verwerp, vond ik het mijne wel steek houden, ja.
Oud 10 maart 2005, 15:39   #105
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ten eerste, dat ik een mening heb over wapens in huis hebben heeft niets te maken met bangerik zijn of niet. Als je het wil uitproberen hoe bang ik ben...stel maar iets voor, zullen we eens kijken wie de bangerik is van ons 2 ok?

Ten 2de, hoe weet jij dat in 95% van de gevallen het licht aan doen genoeg is?

Ten 3de, stel dat je degene in je huis hebt die bij de 5% behoren, mogen mensen zich dan niet voorbereiden inhet geval dat het om deze 5% gaat die bij hen in huis zit? Waarom vind jij dat jij het recht hebt om te beslissen of iemand anders graag een wapen in huis wil hebben VOOR HET GEVAL DAT...Heb je die 95% in je huis en je doet het licht aan zijn ze weg en hoef je dus niets te doen, zijn het zware mannen dan kun je je tenminste verdedigen als je daarvoor kiest.

Gewapend op straat? Heb ik dat ergens gezegt?
Dat men de criminelen wat harder straft en dan zouden de mensen zich misschien wat veiliger voelen en zouden criminelen misschien 2x nadenken voor ze een crimineel feit willen plegen.
Omwille van dat soort van uitspraken (in het rood) heb ik niet graag dat mensen als jij een wapen in huis zouden hebben.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 15:46   #106
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Je hebt dus echt nog nooit een wapenkluis gezien hé. Er bestaan collectieve wapenkluizen waarbij ieder wapen apart kan worden opgeborgen en waarbij iedereen zijn eigen sleutel heeft. Of dacht je dat bij de politie als die mannen naar huis gaan ze alle wapens op een hoopje gooien in één en dezelfde kluis.
Man man toch.
Eerst is het één kluis, nu toch weer 300 kluizen.
Weet je nog wat je vertelt?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 15:50   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en waar gaan we de koffiezet steken en het barbecuestel,...
We wijken af. Wapens horen niet thuis in een privéwoning.
Uw barbecuestel hebt ge niet nodig om wapens te onderhouden.
Trouwens horen wapens nergens thuis, ze zijn er nu eenmaal.
Welke last hebt gij van een wapen in iemand anders zijn huis?
Oud 10 maart 2005, 15:50   #108
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Man man toch.
Eerst is het één kluis, nu toch weer 300 kluizen.
Weet je nog wat je vertelt?
Waarmee je dus bewijst dat je er nooit één hebt gezien. 1 kluis met verschillende deurtjes met verschillende sleutels. Als je ooit eens in een politie-commissariaat komt, vraag dan eens vriendelijk om de wapenkluis te mogen zien. Dan zullen ze je 1 kluis laten zien met verschillende deurtjes waarin iedere politieagent zijn eigen wapen kan opbergen achter zijn eigen deurtje met zijn eigen sleutel, maar wel allemaal in diezelfde ene kluis.
Oud 10 maart 2005, 15:56   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewapende overvallers overvallen een bank, een juwelier, een apotheek,... Ik heb nog nooit een gewapende overvaller aan een huis weten aanbellen of binnenstormen met de woorden : 'Handen omhoog, dit is een overval, geef mij uw portefeuille'. Als gewone burger moet je niet bang zijn om thuis overvallers over de vloer te krijgen.
Ik wel, de kranten staan er vol van.
Oud 10 maart 2005, 16:00   #110
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Uw barbecuestel hebt ge niet nodig om wapens te onderhouden.
Trouwens horen wapens nergens thuis, ze zijn er nu eenmaal.
Welke last hebt gij van een wapen in iemand anders zijn huis?
Neen, en ik heb ook nog nooit iemand weten vermoorden met kuisgerief.
En ik zal u eens een voorbeeldje geven van de last die ik kan hebben van een wapen in iemand anders zijn huis.
Vroeger, heel lang geleden, toen ik nachtelijke bezoekjes bracht aan mijn lief (ondertussen mijn vrouw) ben ik dikwijls door de buurman van mijn vrouw zijn tuin geslopen om dan over het muurtje te springen tot in mijn vrouw haar tuin om zo binnen te sluipen langs de achterdeur en zo een paar spannende uurtjes bij haar te beleven terwijl haar ouders een kamer verder lagen te slapen. Mijn vrouw haar ouders vonden 15 nog een beetje jong om al 'een vriend' in huis te laten.
Jaren later was er een barbecue met de buren. En ook toen kwam een discussie als deze ter sprake. De buurman vond wapenbezit ook heel gewoon en zei dat hij een wapen had. Toen ik hem vertelde over mijn nachtelijke passages door zijn tuin van jaren geleden zei hij mij dat ik toen veel geluk heb gehad dat hij mij nooit heeft gehoord. Niemand heeft iets verloren in zijn huis en tuin zei hij, en zeker 's nachts niet. Ziedaar het gevaar van wapenbezit door een bange man die vind dat hij het recht heeft 'zich te beschermen'.
Oud 10 maart 2005, 16:02   #111
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik wel, de kranten staan er vol van.
Van wat ? Van zwaar gewapende overvallers die uw huis binnenkomen om de pc te stelen. Welke gazet staat daar vol van ? Verwart ge de kranten niet met het propagandablaadje van een extremistische partij ?
Oud 10 maart 2005, 16:06   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent echt wel een bangerik hé. Ik zal je eens iets vertellen. Als je inbrekers in huis hebt volstaat het in 95 % van de gevallen, gewoon even het licht aan te doen, iets te roepen, kortom laten weten dat je er bent. Dan slaan ze op de vlucht. Je hebt trouwens veel meer kans op straat aangerand te worden dan in je huis. Bij deze overvallen op straat wordt er ook meer gebruik gemaakt van een wapen. Gaan we nu allemaal gewapend de straat op ?
Allez 't is toch al maar 95 %.
Wat wilt ge nu aantonen, gaan ze niet vluchten als er een wapen in huis is.
En je bent inderdaad wel een bangerik als je schrik hebt van wapens.
Er zijn altijd wapens geweest en raad eens, nog geen enkel wapen heeft mij iets aangedaan.
Oud 10 maart 2005, 16:11   #113
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dit argument slaat wel ergens op?
Want dat blijft zo, ook bij legalisatie/liberalisatie. Alleen wordt de kwantiteit wat groter en de grens wat lager. Nu moet je best moeite doen om een effectief pistool te pakken te krijgen. Vanaf legalisatie volstaat het om de registers van een wapenhandelaar te jatten (zijn laptop of PC thuis?). Dan kun je bij die mensen inbreken en de juiste wapens for the job scoren. Gemakkelijker en minder gevaarlijk dan via allerlei louche tussenhandelaren uit Armenië en Oesbekistan..

Los van dat ik jouw argumentatie verwerp, vond ik het mijne wel steek houden, ja.
Kerel, kun je mij nu eens uitleggen waarom mensen met criminele bedoelingen moeite zouden doen om de registers van een wapenhandelaar te gaan jatten? Dit slaat gewoon nergens op .
Het enige verschil is dat mensen hun bezit en zichzelf mogen beschermen meer niet.

Trouwens je begint met te zeggen, dit blijft zo. Awel als dit zo blijft dan wil je dus eigenlijk zeggen dat gewoon word gezorgt dat mensen die een wapen willen enkel voor eigen bescherming dit word ontnomen en mensen met criminele intenties evengoed aan hun wapens geraken.
Zou men nu niet eens beter wat meer gaan doen om de illegale wapens uit het land te houden?

Laatst gewijzigd door illwill : 10 maart 2005 om 16:13.
Oud 10 maart 2005, 16:12   #114
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Ik verwacht eerder, dat ze ervoor zullen zorgen, dat ze goed bewapend zijn, als inbreker. Geld = geld, brood = brood. Al verwacht ik we, dat de inbrekers brutaler zullen worden: grotere huizen, directer naar de kas toe. Want het risico op moord neemt ook toe met het wapenbezit. En dat risico afkopen door het land voortijdig te kunnen verlaten is duur!
Er is wel een klein verschilleken op gewapende overval en ongewapende overval... .

Ze zouden dwangarbeid terug moeten invoeren. Zelfs de doodstraf zou ook wel niet slecht zijn.
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:15   #115
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omwille van dat soort van uitspraken (in het rood) heb ik niet graag dat mensen als jij een wapen in huis zouden hebben.
Waarom? Ik snap het niet. Opkomen voor jezelf is ook verkeerd?
Oud 10 maart 2005, 16:18   #116
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd wapens geweest en raad eens, nog geen enkel wapen heeft mij iets aangedaan.
Van wapens op zich heb ik geen schrik, wel van de bezitters die vinden dat ze zich ten allen tijde moeten 'verdedigen tegen inbrekers'. Herlees het relaas hierboven betreffende het bezoek aan mijn liefje.
Oud 10 maart 2005, 16:19   #117
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom? Ik snap het niet. Opkomen voor jezelf is ook verkeerd?
Juist daarom wil ik niet dat mensen als jij over een wapen beschikken.
Oud 10 maart 2005, 16:21   #118
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Kerel, kun je mij nu eens uitleggen waarom mensen met criminele bedoelingen moeite zouden doen om de registers van een wapenhandelaar te gaan jatten? Dit slaat gewoon nergens op .
Het enige verschil is dat mensen hun bezit en zichzelf mogen beschermen meer niet.

Trouwens je begint met te zeggen, dit blijft zo. Awel als dit zo blijft dan wil je dus eigenlijk zeggen dat gewoon word gezorgt dat mensen die een wapen willen enkel voor eigen bescherming dit word ontnomen en mensen met criminele intenties evengoed aan hun wapens geraken.
Zou men nu niet eens beter wat meer gaan doen om de illegale wapens uit het land te houden?
Omdat het serienummers heeft slimme
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:22   #119
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Voila je zegt het zelf. Het is dus overbodig om er één in huis te halen om je 'verdedigen' tegen wapens waar je geen last van hebt.
Oud 10 maart 2005, 16:22   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus bewijst dat je er nooit één hebt gezien. 1 kluis met verschillende deurtjes met verschillende sleutels. Als je ooit eens in een politie-commissariaat komt, vraag dan eens vriendelijk om de wapenkluis te mogen zien. Dan zullen ze je 1 kluis laten zien met verschillende deurtjes waarin iedere politieagent zijn eigen wapen kan opbergen achter zijn eigen deurtje met zijn eigen sleutel, maar wel allemaal in diezelfde ene kluis.
Waarmee ge dus weer rond de pot draait en toegeeft dat er een kluis nodig is zoals ik bij de aanvang schreef, maar dan voor 300 man.
Zijn er 300 agenten op uw dienst met elk 1 tot 10 wapens of meer?
En uw deurtjes mogen niet te klein zijn hé, anders krijgt ge er uw geweer niet in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be