![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Volgens welk model valt België uit elkaar? | |||
Niet, België blijft ondanks alles samen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
Tsjechoslowakije |
![]() ![]() ![]() |
36 | 65,45% |
Joegoslavië |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
Oostenrijk-Hongarije |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
een ander model, nl... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik zou in het gewapend verzet gaan peins ik ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() De inquisitie zal je te pakken krijgen en onderwerpen aan een vreselijke tortuur !
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan ik wel mee leven denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb zoëvven besloten een politieke beweging op te richten nl.
"Goede Dag/Bonan Tagon" beweging die sttat voor het idee dat de Vllaamse cultuur zeer waardevol is voor de ganse wereld en geen behoefte heeft aan taal of ras om zich te verwezenlijken. Zij die dit kunnen onderschrijven mogen me een Pmmetje sturen zodat we onmiddelijk tot actie kunnen overgaan. Goede Dag = iedereen Vlaams !
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() de BUB is een partij van de franssprekende elite , hoe kan deze partij van het volk worden ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Une elite francophone avec une culture flamande ensemble avec une elite néerlandophone avec la même culture flamande ...
Na grote delen van het hertogdom Brabant te hebben geannexeerd en het graafschap Loon (voormalig deel van het Prinsbisdom Luik) staat Vlaanderen voor haar grootste uitdaging : bevestigen dat haar Cultuur groter is dan een ras of taal. Talrijk zijn diegenen die buiten de grenzen van dit kleine land aan de Noordzee beseffen dat zij van een groter geheel deel uitmaken : De Vlaamse Cultuur , laat ons dezen verwelkomen en aan onze gastvrije boezems drukken...
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |