Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2005, 19:28   #101
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart
Nu voelt Elio de grote kindervriend zich geroepen om de supporters van de Vlaamse ploeg bij uitstek, Club Brugge, wat te pesten. We zullen hem belonen door op Bergen te winnen, zo kampioen te spelen en meteen zijn ploegje naar tweede klasse te sturen.

Vanwaar toch die voorliefde voor jeugdploegen alweer vanwege onze Waalse roze ridder ? Hopelijk heeft hij geen bijbedoelingen met het uitnodigen van jonge jongetjes in zijn stadion...
Toch nog een geluk dat zowel RSCA als Brugge nog tegen Bergen moeten spelen, anders was de opportuniteit dat een Waalse ploeg alweer de kluit belazert levensgroot geweest...
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 19:50   #102
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk was er in de VS in 1994 niet bij ze werden in de kwalificatieronden door Bulgarije uit geschakeld.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 19:54   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Omdat ze tegen fascisme zijn, zijn ze volgens u tegen de Vlamingen?? Behoorlijk lage dunk heeft u van de Vlamingen!
Mij is totaal onduidelijk wat een dergelijk spandoek komt doen op een voetbalwedstrijd. Of gaat men binnenkort ook allerlei doeken meedragen tegen het communisme, tegen het stalisme, tegen het nazisme, tegen welke andere staatsideologie ook?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 19:54   #104
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Het wordt trouwens tijd voor een BeNe liga. Meer topmatchen, een competitie met meer uitstraling en meer televisierechten. Stel je eens voor elk weekend matchen met FC Brugge, Ajax, Anderlecht, Feyenoord, Standard, PSV, Racing Genk, KAA Gent, Utrecht, ...
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 20:07   #105
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat bedoel je hier nu mee, als antwoord op mijn opmerking dan?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 20:09   #106
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Het wordt trouwens tijd voor een BeNe liga. Meer topmatchen, een competitie met meer uitstraling en meer televisierechten. Stel je eens voor elk weekend matchen met FC Brugge, Ajax, Anderlecht, Feyenoord, Standard, PSV, Racing Genk, KAA Gent, Utrecht, ...
... en Sporting Lokeren en ADO Den Haag, maar voor de rest ben ik het volledig met je eens...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 20:18   #107
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Twee muggen samen vormen allesinds iets groters dan een mug -> we halen er wel degelijk voordeel uit.

U wil een olifant, maar of dat mogelijk is met een klein landje...
Wie zegt dat alle muggen gelijkwaardig zijn ?
Dat is hetzelfde bij landsverdediging....Waalse soldaten zijn doetjes
Oud 3 mei 2005, 20:25   #108
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hahahaha!!! Flaminganten moeten zwijgen over dingen waar ze NIKS vanaf weten.
Laten we hetzelfde doen voor de BUB ivm politiek & bestuur.
Laat u niet omkopen met een Wafel ;p
Oud 3 mei 2005, 20:40   #109
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Ach Patriot, geef nu toch gewoon toe dat dit een pure provocatie is. Of was het toeval dat dit net tegen Beerschot werd gedaan misschien? En Jan vd Berghe heeft 100% gelijk, politieke slogans horen niet thuis in een voetbalstadion. Vlaamse Leeuwen en Waalse Hanen moeten volgens mij wel kunnen.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 21:10   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir
Ach Patriot, geef nu toch gewoon toe dat dit een pure provocatie is. Of was het toeval dat dit net tegen Beerschot werd gedaan misschien? En Jan vd Berghe heeft 100% gelijk, politieke slogans horen niet thuis in een voetbalstadion. Vlaamse Leeuwen en Waalse Hanen moeten volgens mij wel kunnen.
Slogans in het voetbal zijn er om je eigen troepen en achterban op te jutten, of om die te schreeuwen richting de tegenstander. Nu moet men mij eens uitleggen hoe die slogan hier dan in past.

Inderdaad, dit is een politiek geladen slogan. Ik kan me niet goed indenken wat dit hier komt doen, tenzij men de tegenstander als fascisten beschouwt en de eigen supporters als anti-fascisten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:51   #111
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Helaas voor mij als Clubsupporter ging Club tegen GBA met de billen bloot en het schaamrood op de wangen naar huis. Een pijnlijke maar toch welgemeende proficiat aan de Mannekes.

Wat zeer opvallend was en wellicht nog nooit gebeurd in het Koning Boudewijnstadion : de brabançonne werd voor de match door een meerderheid van de 21.000 blauwzwarte en 16.000 GBA-fans oorverdovend weggehoond en weggefloten. Een heerlijk en bemoedigend moment ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Blauwzwart on 03-06-2005 at 13:52
Reason:
--------------------------------

Helaas voor mij als Clubsupporter ging Club tegen GBA met de billen bloot en het schaamrood op de wangen naar huis. Een pijnlijke maar toch welgemeende proficiat aan de Mannekes.

Wat zeer opvallend was en wellicht nog nooit gebeurd in het Koning Boudewijnstadion : de brabançonne werd voor de match door een meerderheid van de 21.000 blauwzwarte en 16.000 GBA-fans oorverdovend weggehoond en weggefloten. Een heerlijk en bemoedigend moment ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Wat zeer opvallend was en wellicht nog nooit gebeurd in het Koning Boudewijnstadion : de brabançonne werd voor de match door een meerderheid van de 21.000 blauwzwarte en 16.000 GBA-fans oorverdovend weggehoond en weggefloten. Een heerlijk moment en bemoedigend moment ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 3 juni 2005 om 12:52.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:53   #112
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Wat zeer opvallend was en wellicht nog nooit gebeurd in het Koning Boudewijnstadion : de brabançonne werd voor de match door een meerderheid van de 21.000 blauwzwarte en 16.000 GBA-fans oorverdovend weggehoond en weggefloten. Een heerlijk en bemoedigend moment !
FLAUWEKUL! En ik kan het weten, geloof me! 8)[edit]
[size=1]After edit by Kim on 03-06-2005 at 13:54
Reason:

Citaat:
Wat zeer opvallend was en wellicht nog nooit gebeurd in het Koning Boudewijnstadion : de brabançonne werd voor de match door een meerderheid van de 21.000 blauwzwarte en 16.000 GBA-fans oorverdovend weggehoond en weggefloten. Een heerlijk en bemoedigend moment !
FLAUWEKUL! En ik kan het weten, geloof me! 8)[/size]

Citaat:
FLAUWEKUL! En ik kan het weten, geloof me! [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 3 juni 2005 om 12:54.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:54   #113
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit interesse gehad in voetbal, maar dit te horen is wel hartverwarmend en het vergroot mijn respect voor voetballiefhebbers en brugge supporters in het bijzonder.
Volgende match juich ik mee voor Brugge!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:55   #114
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik heb nooit interesse gehad in voetbal, maar dit te horen is wel hartverwarmend en het vergroot mijn respect voor voetballiefhebbers en brugge supporters in het bijzonder.
Volgende match juich ik mee voor Brugge!
Hij maakt je nochans blij met iets dat niet heeft plaatsgevonden. De Brabançonne werd helemaal niet weggehoond, integendeel!
Oud 3 juni 2005, 12:57   #115
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hij maakt je nochans blij met iets dat niet heeft plaatsgevonden. De Brabançonne werd helemaal niet weggehoond, integendeel!
Dat zijn uw woorden. De vorige waren de zijne. Ik persoonlijk weet het niet, maar omdat ik geen echt betrouwbare informatie heb kies ik er voor de woorden van een flamingant eerder voor waar te nemen als die van een beligischist.
Oud 3 juni 2005, 12:59   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dat zijn uw woorden. De vorige waren de zijne. Ik persoonlijk weet het niet, maar omdat ik geen echt betrouwbare informatie heb kies ik er voor de woorden van een flamingant eerder voor waar te nemen als die van een beligischist.
Geduld, de bewuste match staat binnenkort wel online. U zal onmiddelijk horen dat de uitspraak van uw collega vlaams-nationalist volledig uit de lucht gegrepen is.
Oud 3 juni 2005, 14:21   #117
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Voetballers moeten met voetbal bezig zijn. Een voetballer moet a-politiek zijn. Indien hij toch aan politiek wil doen moet hij maar bij een politieke partij gaan. Een Vlaamse of Waalse ploeg is trouwens onzin, zolang België bestaat is er maar één nationale ploeg : de Belgische. Bertje zou het graag anders zien maar deze wil dan ook alles wat ook maar naar sport ruikt kapot maken.
Er is wel een Schotse en een Engelse ploeg.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 15:21   #118
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ne t'en fais pas, ce ne sont que des gueux...
belge-belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 15:58   #119
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Ne t'en fais pas, ce ne sont que des gueux...
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Oud 3 juni 2005, 16:00   #120
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Slogans in het voetbal zijn er om je eigen troepen en achterban op te jutten, of om die te schreeuwen richting de tegenstander. Nu moet men mij eens uitleggen hoe die slogan hier dan in past.

Inderdaad, dit is een politiek geladen slogan. Ik kan me niet goed indenken wat dit hier komt doen, tenzij men de tegenstander als fascisten beschouwt en de eigen supporters als anti-fascisten.
Volgens mij hangt die spandoek daar omdat in het voetbal steeds meer racistische kreten te horen zijn vanuit supporterskernen (en beerschot heeft hier nogal een slechte reputatie bij). Dit is helemaal geen politieke slogan, maar een maatschappelijk signaal dat niet alle voetbalsupporters gediend zijn met spreekkoren naar de zwarte voetballers op onze velden.
Als u zich hierdoor geviseerd voelt bent u paranoïa.[edit]
[size=1]After edit by Meia noite on 03-06-2005 at 17:01
Reason:

Citaat:

Volgens mij hangt die spandoek daar omdat in het voetbal steeds meer racistische kreten te horen zijn vanuit supporterskernen (en beerschot heeft hier nogal een slechte reputatie bij). Dit is helemaal geen politieke slogan, maar een maatschappelijk signaal dat niet alle voetbalsupporters gediend zijn met spreekkoren naar de zwarte voetballers op onze velden.
Als u zich hierdoor geviseerd voelt bent u paranoïa.[/size]

Citaat:

Volgens mij hangt die spandoek daar omdat in het voetbal steeds meer racistische kreten te horen zijn vanuit supporterskernen (en beerschot heeft hier nogal een slechte reputatie bij). Dit is helemaal geen politieke slogan, maar een maatschappelijk signaal dat niet alle voetbalsupporters gedient zijn met spreekkoren naar de zwarte voetballers op onze velden.
Als u zich hierdoor geviseerd voelt bent u paranoïa.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Meia noite : 3 juni 2005 om 16:01.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be