Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2005, 08:21   #101
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Daar slaat u de nagel op de kop!

Jullie vallen de werkende Vlaming aan ja,en waar?Rechtstreeks in hun geldbeurs!Jullie trekken onrechtreeks miljoenen Euro's uit de goedmenende Vlaming zijn zak.Er zijn er die dat nog doen,zoals politici,maar die verrichten toch nog beetje meer als sommige bevolkingsgroepen.
Ja maar politici trekken nog véél méér en doen in verhouding tot dat geld veel minder als mij.
Die goedmenende vlaming is ook niet iets waar ik wakker van lig; te dom enzo... Met hun onnozele kleine trotskes. Ge moogt ze zoveel "neuken" als ge wilt, als ge maar genoeg glijmiddelkes gebruikt en als er maar genoeg opium voor het volk is. Moet ik DAAR medeleven mee hebben? Ge zijt wss nog trots ook dat ge daar bij hoort...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 08:23   #102
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Jullie verlagen jezelf tot een "kuddedier".Span u in in het leven en u zal zien dat u er veel voor terug gaat krijgen!

En nu ga ik slapen,bye bye
Neen dat doe ik niet, anders zou u mij niet zo met de vingen wijzen.
Of u heeft wss zo'n slimme redenering gevonden dat juist ik, warempel, het kuddedier ben.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 08:44   #103
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Eigenlijk grappig. De arme mensjes stemmen voor Steve Stunt. Deze belooft hun het behoud van hun pensioen. Maar Steve is de grote beschermer van allerlei profitariaat welke het systeem aan het ondergraven is. Uiteindelijk zal er niets overschieten voor de gewone brave mensjes en zal het profitariaat de grote winnaar zijn want deze hebben zich al een goed spaarpotje kunnen bijeenstelen.

Dus wie als arme mens voor Steve Stunt stemt graaft zijn eigen graf.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 20:41   #104
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Eigenlijk grappig. De arme mensjes stemmen voor Steve Stunt. Deze belooft hun het behoud van hun pensioen. Maar Steve is de grote beschermer van allerlei profitariaat welke het systeem aan het ondergraven is. Uiteindelijk zal er niets overschieten voor de gewone brave mensjes en zal het profitariaat de grote winnaar zijn want deze hebben zich al een goed spaarpotje kunnen bijeenstelen.

Dus wie als arme mens voor Steve Stunt stemt graaft zijn eigen graf.
De populariteit van Steve Stunt, evenals die van Bert Anciaux, is gewoon de graadmeter van het debiliteitsgehalte van onze maatschappij.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 20:54   #105
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk zal er niets overschieten voor de gewone brave mensjes en zal het profitariaat de grote winnaar zijn want deze hebben zich al een goed spaarpotje kunnen bijeenstelen.
Vind ik ook!
Men heeft al pogingen gedaan om die spaarpotjes terug naar Belgie te krijgen via fiscale amnestie. Met weinig succes tot dusver.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 21:43   #106
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Momenteel hebben 584.000 landgenoten geen job

ma 04/04/05 - Eind vorige maand waren er in België ruim 584.000 werklozen. Dat zijn er 29.000 meer dan precies een jaar geleden.

Eind maart waren er officieel iets meer dan 584.000 werklozen. Dat is zowat 12,6 procent van de beroepsbevolking. Tegenover februari was er een lichte daling.

Belangrijker is evenwel dat het aantal werklozen met een half procent gestegen is tegenover maart vorig jaar. In de praktijk zijn er nu 29.000 werklozen meer.

Opvallend is het grote verschil tussen Vlaanderen aan de ene kant en Brussel en Wallonië aan de andere kant. In Vlaanderen zit acht procent van de beroepsbevolking zonder job.

In Wallonië bedraagt de werkloosheid 18 procent. In Brussel zit meer dan 21 procent zonder werk.
[size=4]Durft U en uw vakbond het onderstaande standpunt verdedigen, te lezen op een spandoek aangebracht door arbeiders van een Bombardier-vestiging in Duitsland?[/size]

[size=4]Antwoord: NEEN, wegens angst in nationalistisch vaarwater terecht te komen wat niet past in jullie linkse, politiek-correcte bollenwinkel![/size]
[size=4]Hou dan op met uw hypocriet gedoe aub, jullie verdedigen de werkende mens niet meer maar wel jullie eigenbelangen![/size]

[size=4]Meer dan ooit is de toekomst:[/size]

[size=4]Identitair - economisch sociaal - Nationaal -ethisch conservatief[/size]

[size=4]VERSUS[/size]

[size=4]Individualistisch - economisch Liberaal - Internationaal -ethisch links-liberaal[/size]

Laatst gewijzigd door Guderian : 7 april 2005 om 21:44.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 21:50   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De toekomst is werken buiten de partij politiek. Iedere burger metelk zijn ideologie moeten samen beginnen te werken in één en dezelfde richting nu. Allen vooruit en de partij politiek opzij zetten zodoende dat ze achter de nieuwe stroom komen te varen.
Anders gaat het nog 100 jaar duren en zoveel tijd hebben we niet meer.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 09:39   #108
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De kip is de economie. Voor zover je iets van economie snapt. Als ik jou goed begrijp kunnen maar best alle bedrijven morgen hun deuren sluiten, en gewone mens zal het plots veel beter hebben : geen werk, geen vervuiling, ... en dan maar geloven dat er nog een sociale zekerheid is. Begrijpen jullie nu totaal niet dat als de economie verwoest wordt, we terug in de holbewonertijd belanden en dat de gemiddelde leeftijd van de mens nog amper de 18 jaar haalt.
______
IK begrijp alles van de economie, toch van de economie die ik elke dag toepas om de schaarste te overwinnen, en ook van de economie die ik decennia lang gediend heb, onder andere door automatiserings- en uitrustingsgoederen te verkopen aan het bedrijfsleven, ook aan beschermde werkplaatsen.

De economie draaft nu door als een op hol geslagen paard, ze moet weer onder de teugel van de civiele, plurale maatschappij gebracht worden. Maw ze moet
gedemocratiseerd
worden.
En dringend.
Zodat ze sociale, politieke, en milieunormen respecteert inplaats van zich daaraan te onttrekken en de kosten aan de maatschappij door te rekenen.
De eerste wet van de klassieke economie luidt, dat je bij de prijsvorming alle kosten moet inrekenen, inplaats van ze te externaliseren op de rug van de belastingbetaler.
Ook moet de economie zich ver houden van het subsidieëren (of omkopen) van politieke personen en partijen. Ze moet ook geen actieve politiekers op haar loonlijst plaatsen.

De economie heeft van de soevereine burger een mandaat gekregen dat loopt via wetgeving en vergunning. Als ze daar (dikwijls crimineel) misbruik van maakt, dan moet dat mandaat, die wetgeving en die vergunning herbekeken worden.

De naamloze vennootschap zonder persoonlijke aansprakelijkheid is slechts een dekmantel om zonder veranwoordelijkheid aan roofbouw te doen op de omgeving en is een institutie die al even historisch geperimeerd is als het koningshuis. Ze zal vervangen worden door bedrijven die aansprakelijk zullen gemaakt zijn aan de samenleving.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2005 om 09:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be