![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
BUB is een naief clubje dat het oude Belgie wil herstellen. Het is idealistisch maar ze gaan gewoon voorbij aan het waarom de splitsing ooit is begonnen. Trouwens de macht van de franstalige aristocratie valt niet te onderschatten. In de grootste Belgische bedrijven met oude roots zijn nog franstalige bastions. Een groot deel van de bestuurders is perfect tweetalig en wil geen strijd tussen Vlaams en Waals. Maar er zijn nog een aantal zeer rabiate aanhangers van het ancien regime die Vlamingen tot in het diepste van hun hart haten. Ze vinden trouwens ook Wallonie maar een land van boeren, maar dit terzake. De top van de haat wordt verwoordt door ons aller bekende Olivier Maingain : pester eerste klas van Vlamingen in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hela, GIJ zijt hier wel de frustré hé Ossaert!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() Waarom heeft het FDF dan het Vlaamse feest "boterhammen in het park" dan weggepest uit het park van Brussel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Het is uitvoerig in de Vlaamse kranten geweest.
vb. http://www.taalaktiekomitee.org/acti...000426pers.htm Het verwondert me niet dat men in de franstalige pers met zijn eigen rascistisch gedrag niet te koop loopt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Wel, de berichten van "Everytime" en Patriot maken nogmaals duidelijk dat de BUB en het FDF géén verschillen hebben op de gesproken taal na. Het enige verschil is dus dat de ene (BUB) een Vlaamse partij is, het andere een franstalige partij geboren uit Brussels chauvinisme. Maar beiden van hetzelfde laken een broek, allebei groot-Waalse, anti-Vlaamse agitators met weinig intellectuele inhoud, zeker wat de BUB betreft dan.
Het strafste vind ik nu wel dat de BUB niet eens in staat is zélf te zeggen wat de verschillen zijn? Dat is toch een teken aan de wand dat het intellectueel peil van deze splinterpartij beneden alle peil is? Enfin, met 0,040% krijg je de bijhorende 'politiekers', hè. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ga nog een beetje AAN ONS roepen op de bollen van het atomium, misschien kunt ge nog een paar toeristen unitair maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Misschien kan ik nu een antwoord op mijn vragen krijgen? De bedenktijd was toch genoegzaam lang, zo lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
![]() |