![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Omdat geschiedenis moeilijk objectief te benaderen is pleit ik voor een meervoudige invalshoek op de geschiedenis zodat je alle kanten van het verhaal hoort en zelf je conclusies kan trekken. Maar daar zijn diegenen die verbieden en mensen omwille van meningen opsluiten blijkbaar bang van, objectief gezien lijkt het me dan dat ze iets te verbergen hebben. Blijkbaar zijn ze er bang voor dat mensen hun eigen mening vormen en niet hun dogma's aanvaarden. Laatst gewijzigd door Beagle : 15 april 2005 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we al omwille van nonsens-ideeën mensen moeten opsluiten, dan gaan er veel gevangenissen bijkomen...........
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verschil snappen vele censuurfreakjes blijkbaar niet. Letterkes op papier ruiken niet naar gas. Voor letterkes mag niemand opgesloten worden. Sluit liever diegenen op die de kraan opendraaien.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Gouverneur
|
![]() De moeizame lijdensweg van een nazi nostalgist vormde de top hit van politic's.be met 9574 reacties. Er waren nogal wat Blokkers bij, eveneens verdedigers van de vrije meningsuiting pur sang.
Verbelen heeft dan nog gevraagd om vergast te worden met Zyklon B, als ultieme stunt om zijn gelijk te bewijzen. Dat zijn veroordeling nu bevestigd is tot effectief vloeit voort uit zijn hardnekkigheid. Er is nu eenmaal een wet in België die negationisme verbiedt. Deze wet werd overigens mede goedgekeurd door het Blok. Wat er echter opvalt is de grote aanhang van een groot aantal blokkers. Dit is verontrustend dat hier nog zo veel luisteraars zijn van Radio Nazi Nostalgie. Verbelen was lid van het Vlaams Blok, doch Karel Dillen heeft hem dringend uitgenodigd om zij lidkaart terug te geven, want hij stond de opgang van de partij in de weg. Dat was voor de uitvinding van de vrije meningsuiting bij het Blok, want deze uitvinding dateert sedert de veroordeling wegens racisme. Voor mij niet gelaten dat er nog extreem rechtse nazi groupuscules bestaan bij het Blok. Het verleden van 60 jaar geleden interesseert mij niet. De toekomst interesseert mij wel. De wijze waarop wij onze problemen zullen oplossen interesseert mij wel. Maar als sommigen denken en dromen van een neo nazi regime dan begint het mij opnieuw te interesseren want dan is het nodig om dat te bestrijden. Laatst gewijzigd door PieterP : 15 april 2005 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() Liever "amateuristische" bestrijding van het neo-nazisme dan goedkeuring ervan of zelfs verzwijging. "Stilzwijgend toestemmen" heet dat. En de mensen die zich daaraan bezoldigen zijn in mijn ogen van een verderfelijk gedachtengoed bezeten.
Het is niet mogelijk om de dood van 20 tot 25 miljoen mensen (WOII) met de woorden "vrije meningsuiting" te verdoezelen.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 april 2005 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De dood van die mensen wordt trouwens niet verdoezeld. Ze wordt echter wel misbruikt door de machtshebbers. Interessant trouwens hoe je zelf zegt "20 tot 25 miljoen". Blijkbaar kunnen we toch maar beter niet bij wet vastleggen hoeveel het er nu precies waren.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Hoewel ik negationisme en (neo-)nazisme uitermate verwerpelijk vind, doe ik niet mee met diegenen die schijnen te denken: als men het maar anti-nazi of anri-fascistisch noemt dan is het goed. Evenmin wens ik in mijn verzet tegen negatonisten en verdedigers van het Nazi-regime gemene zaak maken met de negationisten en verdedigers van de communistische regimes. Naar mijn persoonlijke mening is de anti-negationismewet één van de meest dwaze en contra-productieve instrumenten in het tegengaan van negationistische propaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Allez nu kunnen mijn kinderen terug veilig op straat komen. Er lopen geen negationisten meer vrij rond....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens denkt gij door de mimimalisering van de holocaust zwaar strafbaar te maken, dat ge een derde wereldoorlog gaat vermijden. Deze zal wel uit een totaal andere hoek afkomstig zijn. En nog trouwens, het zijn niet de vb'ers die de vijanden zijn van de Joden tegenwoordig. Deze moeten elders gezocht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Waarom alleen die genocide? Je mag de daden van Pol Pot en andere kornuiten ontkennen, maar die van de Nazi´s niet. Waren die dan erger? Bestaat er een instrument om wandaden te meten? Begrijpe wie begrijpen kan.
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 15 april 2005 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze wet getuigt van selectief racisme. De blanke Joodse holocaust mag niet ontkend worden. De zwarte Rwandese genocide mag je straffeloos ontkennen. Citaat:
Onlangs oordeelde die doodleuk dat de Rwandese moordpartij (70.000!) niet erg genoeg was omhet statuut genocide te krijgen. Ontken dus maar dapper: je vliegt er niet voor in de doos. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() [size=4]Vrijheid voor Siegfried Verbeke! Vrije meningsuiting, ook voor negationisten![/size]
Belgistan heeft weer een politieke gevangene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Ik heb hier een lijstje gevonden:
Citaat:
|
|
![]() |