![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() da's dus alvast rond (hoeveel juist zeg ik niet ![]() ![]() ![]() Ik had het op m'n nickname! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="C uit W"]
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat u toch geïnteresseerd bent in de Tweede Wereldoorlog - zoveel als mij - waarom wist u dan niet dat het het 5de leger niet was. Welke aspecten van WO2 interesseren u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote="Paulus de Boskabouter"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 'k moet zeggen dat mettertijd er ook niet zoveel nieuw meer gebeurde in de 2e WO, als je begrijpt wat ik bedoel ![]() Welke aspecten interesseren mij; ALLE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is het je nog niet opgevallen dat ik hier vrijwel nooit een bron aanhaal? Ik probeer het geheel nuchter te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou graag wat meer tijd hebben om echt alles tot de bodem eens te kunnen uitspitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld heeft deze oorlog ook een lange voorgeschiedenis, maar daar heb ik helemaaaaaaal geen tijd voor ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 'k weet het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() En dan zeggen dat ik heel die rimram nu aan het blokken ben...
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() greetz
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen de Vlamingen, Engelsen, Fransen al 10 tot 100 duizenden mensen hadden verloren, kwamen de Amerikanen in 1917 (1 jaar voor het einde van de oorlog) zich er plots mee bemoeien.
Ook zonder de Amerikanen hadden we deze oorlog gewonnen. De Tweede Wereldoorlog is natuurlijk een ander verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
En veel hulp aan de bezette gebieden werd geleverd door een Amerikaans relief-programma. Ik denk dat we de VS-politiek van toen dankbaar mogen zijn. Bovendien hielpen ze dan nog eens de Leuvens bib te bouwen. Nah, ik denk dat we zeker niet te klagen hebben van de VS. Met de Servische kwestie in 1999 hebben ze voor de zoveelste keer de Europese vuilnis buitengezet. Toen was er zelfs kritiek dat ze nie rap genoeg ageerden. De VS mag daarom geen carte blanche krijgen in hun internationale politiek. Maar de VS volledig zwart maken is ook nie de goede keuze. We gaan hun investeringen nog nodig hebben! ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Resist en LSP hebben daar handig proberen op in te spelen door alle anti-oorlogsreacties proberen te recupereren, die om te zetten naar stemmenwinst en terwijl hét symbool van het kapitalisme en passant nog een zwart gemaakt werd. Die eerste 2 zijn maar op beperkte hoogte gelukt/mislukt (het is maar hoe je het bekijkt), maar het laatste zeker niet. Afin ja, ik heb hier al genoeg onzin gehoord (Amerikanen=nazi's, Amerikanen vochten tegen de Russen ipv de nazi's etc etc etc)
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
De Tweede Wereldoorlog, een ander verhaal... wie weet. De Russen hadden het misschien ook alleen gekunnen. Feit is dat Amerika wél meedeed en dat we het nooit zullen weten.
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We mogen toch ook niet vergeten dat de Britten (en geallieerden in Europa) en de Russen ongeveer 2 respectievelijk 1 jaar alleen hebben moeten vechten, voor de Amerikanen mee de Duitsers gingen bevechten. Maar dan kowen we aan de logistieke zaken, zoals: schepen, jeeps, trucks, vliegtuigen, bevorraading, ... . Dit deden de Amerikanen wel goed. |
|
![]() |
![]() |