Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2003, 16:30   #101
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hincapie
Is het daarom dat het Blok werkgevers die allochtonen in dienst hebben, extra willen belasten? En dat de allochtonen die dan zonder werk vallen terug moeten naar hun land van oorsprong?

Ja wa wilde , da ze hier blijven op den dop ..tenzij gij ze wilt financieren.
Ze komen naar hier voor een nieuw goed leven ...als dat vertaald wordt naar : kom naar hier en je krijgt dopgeld ..dan gaan we SERIEUS in de problemen geraken (zoals het nu is trouwens).
Extra belasten ...zitte bij de VLD misschien ?
Neen het VB zei dat de P O S I T I E V E discriminatie gestopt moet worden.
Oud 19 mei 2003, 16:32   #102
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat negatieve discriminatie ook gestopt moet worden.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2003, 19:50   #103
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
Citaat:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat negatieve discriminatie ook gestopt moet worden.

?
Ze hebben dat ook niet gezegd ....waar edde gij de laatste verkiezingen gezeten ? in IRAK ?
Oud 22 mei 2003, 12:36   #104
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

U heeft dichter bij het bommengeweld gestaan als ik, uw gehoor is reeds beschadigd.

Ik zei:
Citaat:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat NEGATIEVE discriminatie ook gestopt moet worden.
U reageerde hierop:
Citaat:
Ze hebben dat ook niet gezegd
Niet verkondigen en niet zeggen zijn synoniemen...

Zoals ik dus zei.....
(moet ik altijd dingen herhalen? De andere gebruikers willen deze ruimte ook gebruiken...)
Oud 24 mei 2003, 18:45   #105
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
U heeft dichter bij het bommengeweld gestaan als ik, uw gehoor is reeds beschadigd.

Ik zei:
Citaat:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat NEGATIEVE discriminatie ook gestopt moet worden.
U reageerde hierop:
Citaat:
Ze hebben dat ook niet gezegd
Niet verkondigen en niet zeggen zijn synoniemen...

Zoals ik dus zei.....
(moet ik altijd dingen herhalen? De andere gebruikers willen deze ruimte ook gebruiken...)
Ze hebben ook nooit gezegt dat ze negatieve discriminatie willen afschaffen, het staat niet in het programma .

retard.
Oud 27 mei 2003, 11:15   #106
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben ook nooit gezegt dat ze negatieve discriminatie willen afschaffen, het staat niet in het programma .
D�*t zou pas vooruitgang zijn!!!!
Oud 4 juni 2003, 17:44   #107
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Om volledig te zijn dan welteverstaan !!!

Maar ja volledigheid en Vlaams blok?????????????????
Oud 4 juni 2003, 18:18   #108
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.

Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.

En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.
Mijn bomma (93) heeft in haar leven wat meegemaakt.
- Een gedeporteerde zuster in WO II die nooit terugkeerde. (Duitsers)
- Een kind verloren door een dronken autobestuurder (een Griek).
- Haar auto gepikt én daarmee en bank overvallen (Belgen)
- Een uitslaande woningbrand, brandweer rijkelijk laat (gemengd)
- Op straat (trachten te) overvallen ---> elleboog gebroken. (Marokkaan)
- En ook nog haar vader verloren in WO I.

De kans was groot dat mijn bomma 'groepen' van mensen zou stigmatiseren. Dat deed ze niet.
Een tijd geleden zaten we met zijn allen rond tafel ter gelegenheid van haar 93'ste verjaardag, en daar sprak ze volgende woorden:

"Er zijn maar twee soorten mensen: 'Goei' en 'slechte'! En sommige 'slechte' weten niet dá ze slecht zijn. En al de rest is flauwekul!"

't Kinkt als een boutade, maar het getuigd volgens mij van een grote innerlijke weerbaarheid om de 'zaken' in zijn juist perspectief te plaatsen.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:22   #109
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.

Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.

En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.
Mijn bomma (93) heeft in haar leven wat meegemaakt.
- Een gedeporteerde zuster in WO II die nooit terugkeerde. (Duitsers)
- Een kind verloren door een dronken autobestuurder (een Griek).
- Haar auto gepikt én daarmee en bank overvallen (Belgen)
- Een uitslaande woningbrand, brandweer rijkelijk laat (gemengd)
- Op straat (trachten te) overvallen ---> elleboog gebroken. (Marokkaan)
- En ook nog haar vader verloren in WO I.

De kans was groot dat mijn bomma 'groepen' van mensen zou stigmatiseren. Dat deed ze niet.
Een tijd geleden zaten we met zijn allen rond tafel ter gelegenheid van haar 93'ste verjaardag, en daar sprak ze volgende woorden:

"Er zijn maar twee soorten mensen: 'Goei' en 'slechte'! En sommige 'slechte' weten niet dá ze slecht zijn. En al de rest is flauwekul!"

't Kinkt als een boutade, maar het getuigd volgens mij van een grote innerlijke weerbaarheid om de 'zaken' in zijn juist perspectief te plaatsen.
Volgens mij is het ingewikkelder dan dat. Ieder mens heeft een goede en een slechte kant en het is een kwestie van het juiste evenwicht tussen die twee te vinden... Sommigen zijn zo slim dat ze daar zelf achter komen, anderen zijn zo naief dat ze altijd denken dat ze het bij het rechte eind hebben zonde te luisteren naar meningen van anderen. De grootste domheid die er dan ook bestaat is er honderd procent zeker van te zijn dat je gelijk hebt, zonder zelfrelativatie, en die mening op een gewelddadige manier op te leggen aan andere mensen... Zie Stalin en Hitler...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:50   #110
de metser
Banneling

Standaard

Ik ga mee in je redenering van het 'goede en sslechte' in elke mens. Je mag dit echter niet laten beïnvloeden door je omgeving. Je moet er zélf voor gaan. 'Diep van binnen' weten we toch allemaal wanneer de grens van 'het goede' overschreden wordt?
Oud 4 juni 2003, 18:54   #111
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga mee in je redenering van het 'goede en sslechte' in elke mens. Je mag dit echter niet laten beïnvloeden door je omgeving. Je moet er zélf voor gaan. 'Diep van binnen' weten we toch allemaal wanneer de grens van 'het goede' overschreden wordt?
Sommige mensen denken daar echt niet bij na dat ze een goede en een slechte kant in zich hebben zitten... Die laten alles zomaar eruit komen zonder er zich over te bezinnen, en dan heb ik het niet over bepaalde politiek of zo... Je zou het als een 'geweten' kunnen beschouwen, maar tot een bepaalde leeftijd wordt dat 'geweten' voor je bepaald door de omgeving... Wanneer je volwassen bent, is het de bedoeling dat je je van je 'geweten' bewust bent, en dat je dat uitdraagt naar andere mensen, maar sommige mensen blijven gewoon kinderlijk naïef zonder er ook maar tijd voor te kunnen vrijmaken om er echt 'bewust' over na te denken... Ik weet dat het allemaal vaag klinkt, maar ik ben dan ook meer een filosoof als wel een politieker....
Oud 4 juni 2003, 19:28   #112
de metser
Banneling

Standaard

Je moet achter het dagdagelijkse 'goed' zijn toch geen grote fylosofische gedachten zoeken? De stelregel; 'waar uw vrijheid begint, eindigt de mijne, en omgekeerd', voldoet al meer dan genoeg om tot een verdraagzame samenleving te komen.
Komen de individuele 'vrijheden' in conflict, dan zijn er de wetten die gelden. Wetten die opgesteld zijn door 'ons', én wat wij 'de gemene deler' van 'vrijheid' noemen. Dit vertegenwoordigd door 'onze' (politiek) afgevaardigden.
Fijne regeling vind ik dat.
Wel alle dagen even aan denken op dat je het niet zou vergeten. Daar schuilt natuurlijk bij bepaalde mensen het probleem.
Oud 4 juni 2003, 19:35   #113
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet achter het dagdagelijkse 'goed' zijn toch geen grote fylosofische gedachten zoeken? De stelregel; 'waar uw vrijheid begint, eindigt de mijne, en omgekeerd', voldoet al meer dan genoeg om tot een verdraagzame samenleving te komen.
Komen de individuele 'vrijheden' in conflict, dan zijn er de wetten die gelden. Wetten die opgesteld zijn door 'ons', én wat wij 'de gemene deler' van 'vrijheid' noemen. Dit vertegenwoordigd door 'onze' (politiek) afgevaardigden.
Fijne regeling vind ik dat.
Wel alle dagen even aan denken op dat je het niet zou vergeten. Daar schuilt natuurlijk bij bepaalde mensen het probleem.
Met deze omschrijving kan ik me zeker verzoenen...
Oud 4 juni 2003, 19:43   #114
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Met deze omschrijving kan ik me zeker verzoenen...
Dan zijn we al zeker met drie !

(de bomma meegerekend )
Oud 4 juni 2003, 21:20   #115
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Nu heb je niet het goede en slechte omschreven maar enkel een pleidooi gehouden voor de verdraagzaamheid en hoe ze te vrijwaren.

Goed en slecht hangt niet steeds af van het verstoren van vrijheden van anderen of juist niet. Is het goed of slecht om een oude dame op straat te helpen met oversteken?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft niets met vrijheden te maken. Is het goed om mensen in de derde wereld te helpen door middel van ontwikkelingshulp?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft ook niets met vrijheden te maken. Uw "regel" is dus iets te eng.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 21:39   #116
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Nu heb je niet het goede en slechte omschreven maar enkel een pleidooi gehouden voor de verdraagzaamheid en hoe ze te vrijwaren.

Goed en slecht hangt niet steeds af van het verstoren van vrijheden van anderen of juist niet. Is het goed of slecht om een oude dame op straat te helpen met oversteken?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft niets met vrijheden te maken. Is het goed om mensen in de derde wereld te helpen door middel van ontwikkelingshulp?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft ook niets met vrijheden te maken. Uw "regel" is dus iets te eng.
Het gaat dan ook, wat mij betreft, over wat er zich persoonlijk afspeelt in je hoofd. De beleving van goed en slecht...
Oud 6 juni 2003, 01:54   #117
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat dan ook, wat mij betreft, over wat er zich persoonlijk afspeelt in je hoofd. De beleving van goed en slecht...
Het hangt er vooral vanaf wat je doet, volgens mij.
Wat er in uw hoofd zit is de drijfveer, wat het resultaat is, is een daad.

Ik kan ook vanalles denken, dat heb je misschien niet altijd in de hand.
Wat je echter uitvoert, daar ben je verantwoordelijk voor.

D�*t is de essentie van sociale regels en de samenleving.
(En die is gebaseerd op wat wij denken van goed en kwaad.)
Oud 6 juni 2003, 08:22   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waar en/of in wiens programma of wetten staat dat er negatieve discriminatie moet plaatsvinden?

Waar en/of in wiens programma of wetten staan voorstellen of besluiten tot positieve discriminatie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 09:48   #119
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Waar en/of in wiens programma of wetten staat dat er negatieve discriminatie moet plaatsvinden?

Waar en/of in wiens programma of wetten staan voorstellen of besluiten tot positieve discriminatie?
Kan je het tegenhouden van het homohuwelijk als negatieve discriminatie zien ?

Kan je een opvoedersloon als positieve discriminatie zien ?
Oud 6 juni 2003, 18:01   #120
]V[06
Vreemdeling

Standaard

zeg wa da ge wilt e allemaal
ma zwijgt derover da alle allochtonen goe zen
da ze een deftig leven leiden en da ge ze me rust moe laten ze

want meer als den helft moogde in nen container steken en int midden van de zee dumpen.

der zijn der genoeg die ier zitten en enkel en alleen voor wa keet te trappen. 2 dagen geleden is maat van mij overslaan, en waarom, zomaar omdat hij passeerde. kan me iemand uitleggen waarom.
en nee dit is niet het enigste waar ik me op basseer.
net gelezen dat ze in holland in twee kleuterscholen in het turks willen lesgeven. WAAROM ?? als ze turks willen leren doe da dan thuis of blijf in u land. belgie en nederland worden nog kolonies van turkije en marokko.

Wij moesten is naar ginder gaan en uitsteken wa zij hier uitsteken
verwacht nie da ge ginder lang op vrije voeten ga rondlopen ze
en wa gebeurt der ier als der nan allochtoon opgekpakt wordt?
dan is de politie racist e .

excuseer ma voor mij kunnen ze nie veel goed doen ze
en ik let wel twee keer op als ik voorbij enkel alochtonen stap.
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem
]V[06 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be