![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja wa wilde , da ze hier blijven op den dop ..tenzij gij ze wilt financieren. Ze komen naar hier voor een nieuw goed leven ...als dat vertaald wordt naar : kom naar hier en je krijgt dopgeld ..dan gaan we SERIEUS in de problemen geraken (zoals het nu is trouwens). Extra belasten ...zitte bij de VLD misschien ? Neen het VB zei dat de P O S I T I E V E discriminatie gestopt moet worden.
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
? Ze hebben dat ook niet gezegd ....waar edde gij de laatste verkiezingen gezeten ? in IRAK ?
![]() |
![]() |
#104 | ||
Banneling
|
![]() U heeft dichter bij het bommengeweld gestaan als ik, uw gehoor is reeds beschadigd.
Ik zei: Citaat:
Citaat:
Zoals ik dus zei..... (moet ik altijd dingen herhalen? De andere gebruikers willen deze ruimte ook gebruiken...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
retard.
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Om volledig te zijn dan welteverstaan !!!
Maar ja volledigheid en Vlaams blok????????????????? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Een gedeporteerde zuster in WO II die nooit terugkeerde. (Duitsers) - Een kind verloren door een dronken autobestuurder (een Griek). - Haar auto gepikt én daarmee en bank overvallen (Belgen) - Een uitslaande woningbrand, brandweer rijkelijk laat (gemengd) - Op straat (trachten te) overvallen ---> elleboog gebroken. (Marokkaan) - En ook nog haar vader verloren in WO I. De kans was groot dat mijn bomma 'groepen' van mensen zou stigmatiseren. Dat deed ze niet. Een tijd geleden zaten we met zijn allen rond tafel ter gelegenheid van haar 93'ste verjaardag, en daar sprak ze volgende woorden: "Er zijn maar twee soorten mensen: 'Goei' en 'slechte'! En sommige 'slechte' weten niet dá ze slecht zijn. En al de rest is flauwekul!" 't Kinkt als een boutade, maar het getuigd volgens mij van een grote innerlijke weerbaarheid om de 'zaken' in zijn juist perspectief te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Ik ga mee in je redenering van het 'goede en sslechte' in elke mens. Je mag dit echter niet laten beïnvloeden door je omgeving. Je moet er zélf voor gaan. 'Diep van binnen' weten we toch allemaal wanneer de grens van 'het goede' overschreden wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Je moet achter het dagdagelijkse 'goed' zijn toch geen grote fylosofische gedachten zoeken? De stelregel; 'waar uw vrijheid begint, eindigt de mijne, en omgekeerd', voldoet al meer dan genoeg om tot een verdraagzame samenleving te komen.
Komen de individuele 'vrijheden' in conflict, dan zijn er de wetten die gelden. Wetten die opgesteld zijn door 'ons', én wat wij 'de gemene deler' van 'vrijheid' noemen. Dit vertegenwoordigd door 'onze' (politiek) afgevaardigden. Fijne regeling vind ik dat. Wel alle dagen even aan denken op dat je het niet zou vergeten. Daar schuilt natuurlijk bij bepaalde mensen het probleem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(de bomma meegerekend ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu heb je niet het goede en slechte omschreven maar enkel een pleidooi gehouden voor de verdraagzaamheid en hoe ze te vrijwaren.
Goed en slecht hangt niet steeds af van het verstoren van vrijheden van anderen of juist niet. Is het goed of slecht om een oude dame op straat te helpen met oversteken?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft niets met vrijheden te maken. Is het goed om mensen in de derde wereld te helpen door middel van ontwikkelingshulp?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft ook niets met vrijheden te maken. Uw "regel" is dus iets te eng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat er in uw hoofd zit is de drijfveer, wat het resultaat is, is een daad. Ik kan ook vanalles denken, dat heb je misschien niet altijd in de hand. Wat je echter uitvoert, daar ben je verantwoordelijk voor. D�*t is de essentie van sociale regels en de samenleving. (En die is gebaseerd op wat wij denken van goed en kwaad.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar en/of in wiens programma of wetten staat dat er negatieve discriminatie moet plaatsvinden?
Waar en/of in wiens programma of wetten staan voorstellen of besluiten tot positieve discriminatie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kan je een opvoedersloon als positieve discriminatie zien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Vreemdeling
|
![]() zeg wa da ge wilt e allemaal
ma zwijgt derover da alle allochtonen goe zen da ze een deftig leven leiden en da ge ze me rust moe laten ze want meer als den helft moogde in nen container steken en int midden van de zee dumpen. der zijn der genoeg die ier zitten en enkel en alleen voor wa keet te trappen. 2 dagen geleden is maat van mij overslaan, en waarom, zomaar omdat hij passeerde. kan me iemand uitleggen waarom. en nee dit is niet het enigste waar ik me op basseer. net gelezen dat ze in holland in twee kleuterscholen in het turks willen lesgeven. WAAROM ?? als ze turks willen leren doe da dan thuis of blijf in u land. belgie en nederland worden nog kolonies van turkije en marokko. Wij moesten is naar ginder gaan en uitsteken wa zij hier uitsteken verwacht nie da ge ginder lang op vrije voeten ga rondlopen ze en wa gebeurt der ier als der nan allochtoon opgekpakt wordt? dan is de politie racist e . excuseer ma voor mij kunnen ze nie veel goed doen ze en ik let wel twee keer op als ik voorbij enkel alochtonen stap. ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem |
![]() |
![]() |