Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe is uw houding tov het Vlaams-Nationalisme en het Nazisme?
Ik ben Flamingant en heb sympathie voor het Nazisme. 4 6,67%
Ik ben Flamingant en heb GEEN sympathie voor het Nazisme. 42 70,00%
Ik ben GEEN Flamingant en vind dat Flaminganten Nazi's zijn. 7 11,67%
Ik ben GEEN Flamingant en vind dat Flaminganten GEEN Nazi's zijn. 7 11,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 20:40   #101
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

(is hilter een BUB'er?)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:41   #102
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hilter
Tot er slechts één arisch ras overblijft het vlaamse!!

Dat is toch jullie plan nie waar ???
ai nee hij heeft het plan ontdekt
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:44   #103
Mister Hilter
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
(is hilter een BUB'er?)

Wa is da voor zever, ik heb nog nooit van de partij gehoort voor ik op dit forum zat, ik kan er gewoon nie tegen dat nazi idioten hun geschiedenis niet kennen.
Mister Hilter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:46   #104
Ambiorix

Standaard

Citaat:
(is hilter een BUB'er?)
huh dat misschien niet

alleszins een gefrustreerd pubertje na een dagje indoctrinatie door een belgicistische juffrouw. Wat ik van hem lees gaat mijn boekje te buiten. Hij overtreft zelfs Yann met het aantal keer nazi-beschuldigingen in zijn berichten.
Oud 9 mei 2005, 20:52   #105
Mister Hilter
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
huh dat misschien niet

alleszins een gefrustreerd pubertje na een dagje indoctrinatie door een belgicistische juffrouw. Wat ik van hem lees gaat mijn boekje te buiten. Hij overtreft zelfs Yann met het aantal keer nazi-beschuldigingen in zijn berichten.
Gij zijt een maat van egidius die heeft ook zo'n waanideen over propaganda op school, zoals ik hem antwoorde zal ik u antwoorden, dit zal misschien het geval zijn in uw regime maar in Belgie is het onderwijs nog steeds vrij.
Mister Hilter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:58   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt een maat van egidius die heeft ook zo'n waanideen over propaganda op school, zoals ik hem antwoorde zal ik u antwoorden, dit zal misschien het geval zijn in uw regime maar in Belgie is het onderwijs nog steeds vrij.
En wat bedoel jij dan wel met 'het onderwijs is hier nog steeds vrij'?

Dat de 'Belgische geschiedenis' die wij al in de lagere school te slikken kregen klopte met de werkelijkheid?
Oud 9 mei 2005, 21:07   #107
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En wat bedoel jij dan wel met 'het onderwijs is hier nog steeds vrij'?

Dat de 'Belgische geschiedenis' die wij al in de lagere school te slikken kregen klopte met de werkelijkheid?

Mij is nooit uitgelegd op welke ''elegante'' manier Leopold 2 met Congo is omgesprongen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 21:18   #108
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn de flaminganten weer goedgezind vandaag.
Oud 9 mei 2005, 21:28   #109
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 21:30   #110
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
huh dat misschien niet

En uw beschuldigingen ("gefrustreerd pubertje") kunnen dan wel door de beugel zeker? We weten al langer dat het onderwerp dat Hilter aankaart, zeer gevoelig ligt bij de flaminganten. Het is hun zwakke plek, en daar moeten we op mikken.
Oud 9 mei 2005, 21:51   #111
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En uw beschuldigingen ("gefrustreerd pubertje") kunnen dan wel door de beugel zeker? We weten al langer dat het onderwerp dat Hilter aankaart, zeer gevoelig ligt bij de flaminganten. Het is hun zwakke plek, en daar moeten we op mikken.
die beschuldiging vind ik vrij terecht, gezien de uitlatingen van mijnheer "Hilter". U moet ze maar eens nalezen.

En of dat gevoelig ligt? bijlange niet! Wat wel waar is is dat her nogal irritant is, om na de 468'ste keer te moeten zeggen dat het eerder u bent die fascistische waanbeelden koestert in uw hoop de ijzertoren te vernietigen en de flaminganten te vervolgen.
Oud 9 mei 2005, 22:01   #112
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die beschuldiging vind ik vrij terecht, gezien de uitlatingen van mijnheer "Hilter". U moet ze maar eens nalezen.

En of dat gevoelig ligt? bijlange niet! Wat wel waar is is dat her nogal irritant is, om na de 468'ste keer te moeten zeggen dat het eerder u bent die fascistische waanbeelden koestert in uw hoop de ijzertoren te vernietigen en de flaminganten te vervolgen.
Feit is wel dat de flaminganten al jaar en dag ons land vervolgen en beschimpen met platvloerse propaganda. En dat alleen omdat ze een minderwaardigheidscomplex hebben. Is reactie daartegen dan per definitie fascistisch?

We leven in een westers, ge-evolueerd land, dat tot de rijkste ter wereld behoort. En dan hoor je hier spreken over een Vlaamse Gaza-strook, een dictatuur, een fascistisch Koningshuis... of hoor je discussiëren over het grootste non-probleem n°1: de splitsing van een kieskring waar geen mens van wakker ligt. En dat terwijl er elke dag jobs verloren gaan (met dikwijls schrijnende familiale drama's tot gevolg). Dat is de situatie waar de Belgen, of als u liever heeft: Vlamingen, in 2005 mee te maken krijgen. Egoïsme ten top!

Daarom vind ik het niet meer dan normaal dat we de handen in elkaar slaan tegen dit verkrampt, bekrompen nationalisme. We moeten deze schimmel verdelgen met wortel en tak. En voor u weer begint te schelden, met schimmel bedoel ik het Vlaams-nationalisme, niet de flaminganten zelf.
Oud 9 mei 2005, 22:57   #113
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wa is da voor zever, ik heb nog nooit van de partij gehoort voor ik op dit forum zat, ik kan er gewoon nie tegen dat nazi idioten hun geschiedenis niet kennen.
*Bruno is terug!
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 23:06   #114
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat de flaminganten al jaar en dag ons land vervolgen en beschimpen met platvloerse propaganda. En dat alleen omdat ze een minderwaardigheidscomplex hebben. Is reactie daartegen dan per definitie fascistisch?

We leven in een westers, ge-evolueerd land, dat tot de rijkste ter wereld behoort. En dan hoor je hier spreken over een Vlaamse Gaza-strook, een dictatuur, een fascistisch Koningshuis... of hoor je discussiëren over het grootste non-probleem n°1: de splitsing van een kieskring waar geen mens van wakker ligt. En dat terwijl er elke dag jobs verloren gaan (met dikwijls schrijnende familiale drama's tot gevolg). Dat is de situatie waar de Belgen, of als u liever heeft: Vlamingen, in 2005 mee te maken krijgen. Egoïsme ten top!

Daarom vind ik het niet meer dan normaal dat we de handen in elkaar slaan tegen dit verkrampt, bekrompen nationalisme. We moeten deze schimmel verdelgen met wortel en tak. En voor u weer begint te schelden, met schimmel bedoel ik het Vlaams-nationalisme, niet de flaminganten zelf.
uw "non"probleem legt wel heel de Vlaamse en nationale politiek lam! Het is inderdaad een futieel probleem, maar de franstalige politici WEIGEREN toe te geven, hoewel ze MOETEN volgens de grondwet. Dit zorgt voor felle discussies, onderhandelingen, en dus wordt van een mug een olifant gemaakt. We kunnen dit enkel verhelpen door het probleem zo rap mogelijk van de baan te helpen, weliswaar NIET door het te negeren, maar door het op te lossen!

U vindt verder dat het Vlaams-nationalisme bekromt en verkrampt is, wel, ik denk dat u dit beter kan zeggen van het belgisch staats-nationalisme, dat u in heuse Ancien-Régime stijl tracht te verdedigen als zijnde het éen, unitair, ondeelbaar Koninkrijk Der Belgen, maar in feite niet meer is dan een anti-democratische en oer-conservatieve staatkundige constructie die sinds haar oprichting alleen maar anti-unitaire tendensen heeft gekend, dit omdat een FEDERALE STAAT MET TWEE DEELSTATEN EEN CONTRADICTIO IN TERMINIS IS. België zal op termijn verdampen of barsten, de toekomst zal het uitwijzen. Een ding is zeker, het zal geen Eeuwig Rijk zijn.
Oud 9 mei 2005, 23:09   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach, ja.
En in één moeite verdelg jij dan de Vlaamse symbolen van die 'schimmel' maar mee.
Je weet toch wie het zo graag over 'verdelgen' had?
Ik heb het een Vlaams-nationalist nog nooit over verdelging van ongedierte en mestkevers weten hebben. Leopold III echter en Karel De Gucht.....
Oud 9 mei 2005, 23:12   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
*Bruno is terug!
Wie 'A' zegt, zit al na 7 letters aan de 'H' van Hitler.
Oud 10 mei 2005, 08:44   #117
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ach, ja.
En in één moeite verdelg jij dan de Vlaamse symbolen van die 'schimmel' maar mee.
Je weet toch wie het zo graag over 'verdelgen' had?
Ik heb het een Vlaams-nationalist nog nooit over verdelging van ongedierte en mestkevers weten hebben. Leopold III echter en Karel De Gucht.....
De Gucht is een Vlaams-nationalist.
Oud 10 mei 2005, 08:45   #118
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw "non"probleem legt wel heel de Vlaamse en nationale politiek lam!
Neen, de flaminganten leggen de politiek lam!!!!!

Citaat:
Het is inderdaad een futieel probleem, maar de franstalige politici WEIGEREN toe te geven, hoewel ze MOETEN volgens de grondwet. Dit zorgt voor felle discussies, onderhandelingen, en dus wordt van een mug een olifant gemaakt. We kunnen dit enkel verhelpen door het probleem zo rap mogelijk van de baan te helpen, weliswaar NIET door het te negeren, maar door het op te lossen!
Het zal nooit opgelost zijn.

Citaat:
U vindt verder dat het Vlaams-nationalisme bekromt en verkrampt is, wel, ik denk dat u dit beter kan zeggen van het belgisch staats-nationalisme, dat u in heuse Ancien-Régime stijl tracht te verdedigen als zijnde het éen, unitair, ondeelbaar Koninkrijk Der Belgen, maar in feite niet meer is dan een anti-democratische en oer-conservatieve staatkundige constructie die sinds haar oprichting alleen maar anti-unitaire tendensen heeft gekend, dit omdat een FEDERALE STAAT MET TWEE DEELSTATEN EEN CONTRADICTIO IN TERMINIS IS. België zal op termijn verdampen of barsten, de toekomst zal het uitwijzen. Een ding is zeker, het zal geen Eeuwig Rijk zijn.
Een onafhankelijk Vlaanderen dan ook niet zeker?

In ieder geval, als België ooit ophoudt te bestaan: het zal niet aan de flaminganten gelegen hebben.

Laatst gewijzigd door Yann : 10 mei 2005 om 08:47.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 08:48   #119
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gucht is een Vlaams-nationalist.
a picture says more than a thousand words

Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 10:03   #120
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OMG in mijn scheelheid had ik Mister hitler gelezen ipv Hilter.
Ik lees al dagen mister hitler

Mss moet ik eens een bril kopen...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be