![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> wrote:
> >"Cheche" <[email protected]> wrote in message > >> Over begrip gesproken. In Yew's wereld leest iemand een boek, klapt >> het dicht en besluit iemand te vermoorden overeenkomend met de >> slechterik in het zojuist gelezen boek. > >Zoals bekend, was de brief die Bouyeri achterliet op het lichaam van Theo >van Gogh, gericht aan Ayaan Hirshi Ali. Die is een afvallige, die moet >worden gedood. Hetzelfde geldt voor de handlangers van de afvallige. Stel je toch eens voor als yew betcha nu gezegd had: "Dat heb ik wel begrip voor". |
![]() |
#102 |
|
![]() On Wed, 11 May 2005 15:04:00 +0200, "yew betcha" <[email protected]>
wrote: > >"Cheche" <[email protected]> wrote in message > >> Over begrip gesproken. In Yew's wereld leest iemand een boek, klapt >> het dicht en besluit iemand te vermoorden overeenkomend met de >> slechterik in het zojuist gelezen boek. > >Zoals bekend, was de brief die Bouyeri achterliet op het lichaam van Theo >van Gogh, gericht aan Ayaan Hirshi Ali. Die is een afvallige, die moet >worden gedood. Hetzelfde geldt voor de handlangers van de afvallige. Volgens jouw ideologie bedacht hij dat zo maar op een bepaald moment. Hij had een boek gelezen enz. >Misschien heb jij een andere Koran gelezen dan ik. De multiculti versie, >zeg maar. Speciaal voor onnozele gansjes. > Misschien, misschien, daarmee komen we nergens. Maar goed, ik begrijp dat jij je graag verdiept in sprookjesboeken. Ieder zijn ding, 'zeg maar'. Adiós, Cheche |
![]() |
#103 |
|
![]() Franneke schreef:
> Je treft het Jeroen. Laat Eric nou net de ongekroonde > onderkoning van de jijbak zijn. De vraag smeekt om gesteld te worden. Wie is dan de koning? |
![]() |
#104 |
|
![]() yew betcha tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Het verklaart wel degelijk iets. Achtergronden verklaren altijd, zij >> het dat ze nooit een volledige verklaring vormen. > > Vette onzin, in dit geval. Het verklaart helemaal niets. Zijn > persoon doet er niet toe. Wel waarvoor hij staat. > > Hij is een moordenaar, hij zal wegens moord worden veroordeeld. Zelden had > het openbaar ministerie zo'n makkie: het verschil tussen > doodslag en moord is "de periode van kalm beraad". Zeker; de door mij genoemde omstandigheden zullen weinig tot geen invloed hebben op de strafmaat. Geen hond die anders beweert. Als je echter meer te weten wil komen over de achtergronden van het opkomende "islamofascisme" in Europa, is het juist nuttig en verhelderend om je te verdiepen in de achtergronden. > Hij was helemaal niet de kluts kwijt. Hij wist precies wat hij deed. > En hij handelde niet alleen. Goed, laten we het houden op verschillende definities van het begrip "kluts". Ik vind dat iemand die een dikke man ritueel van zijn fiets af slacht de kluts kwijt is. > Over het failliet van de multi-culti ideologie: > >> Welnee. Dat er een handjevol moordenaars rondloopt toont dat >> helemaal niet aan. > > Als ik naar jou luister kan niets het falen van het multiculturalisme > aantonen. Want jij bent een gelovige. Je laat je niet corrigeren > door de feiten. Die zijn ook alleen maar lastig. Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. > Daarentegen: zelfs bij Vrij Nederland heeft men door dat er iets > broeit. Ik raad je aan om het boek van Margalith Kleijwegt te lezen. > Misschien helpt het iets en vermindert het die ontzettend dikke plaat > die je voor je kop hebt. Dat boekje kom ik vast wel tegen binnenkort. Als er tenminste kijkgaatjes zitten in die plaat. |
![]() |
#105 |
|
![]() "Cheche" <[email protected]> wrote in message > Volgens jouw ideologie bedacht hij dat zo maar op een bepaald moment. > Hij had een boek gelezen enz. Nee, dat zijn de feiten. Wil je dat ik uit Bouyeri's brief citeer? De inhoud, die moet toch ergens vandaan komen. En die citaten, die komen ook ergens vandaan. Enig idee waar vandaan? Dat laatste was een retorische vraag. Die hoef je niet te beantwoorden, want ik ken het antwoord al. Of jij het antwoord kent, vind ik niet belangrijk. Jij bent liever blind voor de feiten. |
![]() |
#106 |
|
![]() On Wed, 11 May 2005 13:12:18 +0000 (UTC), dexero <[email protected]> wrote:
>"yew betcha" <[email protected]> wrote: >> >>"Cheche" <[email protected]> wrote in message >> >>> Over begrip gesproken. In Yew's wereld leest iemand een boek, klapt >>> het dicht en besluit iemand te vermoorden overeenkomend met de >>> slechterik in het zojuist gelezen boek. >> >>Zoals bekend, was de brief die Bouyeri achterliet op het lichaam van Theo >>van Gogh, gericht aan Ayaan Hirshi Ali. Die is een afvallige, die moet >>worden gedood. Hetzelfde geldt voor de handlangers van de afvallige. > > >Stel je toch eens voor als yew betcha nu gezegd had: >"Dat heb ik wel begrip voor". Ik zou me daar wel een voorstelling bij kunnen maken hoor. Adiós, Cheche |
![]() |
#107 |
|
![]() "Jeroen ter Hofstede" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > Franneke schreef: > >> Je treft het Jeroen. Laat Eric nou net de ongekroonde >> onderkoning van de jijbak zijn. > > De vraag smeekt om gesteld te worden. Wie is dan de koning? O, ik dacht dat dat een open deur was; een vanzelfsprekendheid; een algemeen onbetwist feit. yew is zonder enige twijfel de beste, de creatiefste, de oelewapperigste jijbakker in deze newsgroup. Er is niemand die zelfs maar bij hem in de buurt komt. |
![]() |
#108 |
|
![]() Franneke wrote:
> "Jeroen ter Hofstede" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... > >>Franneke schreef: >> >> >>>Je treft het Jeroen. Laat Eric nou net de ongekroonde >>>onderkoning van de jijbak zijn. >> >>De vraag smeekt om gesteld te worden. Wie is dan de koning? > > > O, ik dacht dat dat een open deur was; een vanzelfsprekendheid; een algemeen > onbetwist feit. > yew is zonder enige twijfel de beste, de creatiefste, de oelewapperigste > jijbakker in deze newsgroup. Er is niemand die zelfs maar bij hem in de > buurt komt. Nou Franneke, JIJ komt anders zelf ook een heel eind in de buurt, JIJ Koningin der Niet Terzake Doende Tegenvoorbeelden. Was getekend, Onderkoning Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#109 |
|
![]() Jeroen ter Hofstede wrote:
> EmmO schreef: > > >>Kijk eens aan, Jeroen ter H. is inmiddels helemaal >>ingeburgerd en gebruikt naar hartelust bepaalde >>gebruiken die gangbaar zijn in nl.politiek. > > > :-) > > Laat ik het zo stellen: ik begrijp zo onderhand heel goed hoe het komt > dat je van mensen als Cheche dit soort reacties krijgt. Het is weer één en al begrip in nl.politiek! Ontroerend hoor. >>Nu nog even een jijbak van een andere bak weten te >>onderscheiden en je bent er helemaal klaar voor. > > > Ja. Doe me eens een lol, en leg me eens uit wat een jijbak dan > eigenlijk is? Nee Jeroen, doe JIJ dat even lekker zelf! Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#110 |
|
![]() On Wed, 11 May 2005 15:40:00 +0200, "yew betcha" <[email protected]>
wrote: > >"Cheche" <[email protected]> wrote in message > >> Volgens jouw ideologie bedacht hij dat zo maar op een bepaald moment. >> Hij had een boek gelezen enz. > >Nee, dat zijn de feiten. > >Wil je dat ik uit Bouyeri's brief citeer? De inhoud, die moet toch ergens >vandaan komen. En die citaten, die komen ook ergens vandaan. > >Enig idee waar vandaan? > >Dat laatste was een retorische vraag. Die hoef je niet te beantwoorden, >want ik ken het antwoord al. Of jij het antwoord kent, vind ik niet >belangrijk. > >Jij bent liever blind voor de feiten. Tuurlijk zijn dat feiten en je hoeft niet te citeren. Toch lezen meer mensen die boeken maar gaan niet over tot ritueel slachten. Bouyeri wel. Waarom hij wel en een ander niet? Adiós, Cheche |
![]() |
#111 |
|
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote:
> >yew betcha tikte: > >> Als ik naar jou luister kan niets het falen van het multiculturalisme >> aantonen. Want jij bent een gelovige. Je laat je niet corrigeren >> door de feiten. Die zijn ook alleen maar lastig. > >Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. Ik ben toch wel benieuwd hoor. Wat zou volgens jouw (in principe) het falen van het multiculturalisme kunnen aantonen? (Wat=onderwerp) |
![]() |
#113 |
|
![]() "EmmO" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Franneke wrote: > >> EmmO tikte: >> >> >>>Franneke wrote: >>> >>>>EmmO tikte: >>>> >>>> >>>> >>>>>Jeroen ter Hofstede wrote: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>EmmO wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Jeroen ter Hofstede wrote: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Demiurg schreef: >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Het gaat erover dat het woord "begrip" geen moreel oordeel >>>>>>>>>impliceert. Ik wijs je erop dat jij wel vaker woorden in je >>>>>>>>>eentje een andere betekenis meegeeft [...] >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>Het vervelende is dat dit een veel voorkomende misinterpretatie >>>>>>>>is, niet alleen voorbehouden aan EmmO. Wat extra motiveert om dit >>>>>>>>misverstand te vuur en te zwaard te bestrijden. >>>>>>> >>>>>>>Ergo: Er mag geen kritische noot worden gekraakt over de op >>>>>> >>>>>>trollerige >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>leest geschoeide begripspulp van Franneke. Waarvan akte. >>>>>> >>>>>> >>>>>>Natuurlijk mag dat wel. >>>>> >>>>>Fijn, dat scheelt weer. >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Maar kraak de taal niet, en laat woorden in hun gewone betekenis. >>>>> >>>>>Ik zal 't aan Franneke doorgeven. >>>> >>>> >>>>Waarvan akte. >>>> >>>>Van Dale: >>>>Begrip >>>>bereidheid om zich in te leven in anderen >>> >>>Begrip volgens Franneke: >>>geforceerde bereidheid om zich in te leven in anderen ook al gaat het >>>ieders voorstellingsvermogen te boven met als bedoeling te shockeren >>>en reacties uit te lokken >>> >>>Staat genoteerd. >> >> >> Je bedoelt dat je je eigen gefrabiceerde definitie van het begrip "begrip >> volgens Franneke" hebt genoteerd? > > Nou nee, niet helemaal. Het is de gefabriceerde maar volkomen legitieme > definitie naar aanleiding van de Franneke retoriek zoals ik die sinds jaar > en dag in nl.politiek heb kunnen lezen. Ah. Veel geluk ermee, Eric! >> Ja, dat begrijp ik, Eric. Hoe kan het ook anders. > > Jouw begrip kent geen grenzen, dat begrijp ik. Toch wel. Mijn begrip voor dit gedonderjaag van jou staat ernstig onder spanning. Maar dat zal je wel niet begrijpen. |
![]() |
#114 |
|
![]() "EmmO" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Franneke wrote: > >> "Jeroen ter Hofstede" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] oups.com... >> >>>Franneke schreef: >>> >>> >>>>Je treft het Jeroen. Laat Eric nou net de ongekroonde >>>>onderkoning van de jijbak zijn. >>> >>>De vraag smeekt om gesteld te worden. Wie is dan de koning? >> >> >> O, ik dacht dat dat een open deur was; een vanzelfsprekendheid; een >> algemeen onbetwist feit. >> yew is zonder enige twijfel de beste, de creatiefste, de oelewapperigste >> jijbakker in deze newsgroup. Er is niemand die zelfs maar bij hem in de >> buurt komt. > > Nou Franneke, JIJ komt anders zelf ook een heel eind in de buurt, JIJ > Koningin der Niet Terzake Doende Tegenvoorbeelden. Aldus onderkoning Eric, die weer kwistig met jijbakken rondstrooit. |
![]() |
#115 |
|
![]() Franneke wrote:
> "EmmO" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>Franneke wrote: >> >> >>>EmmO tikte: >>> >>> >>> >>>>Franneke wrote: >>>> >>>> >>>>>EmmO tikte: >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Jeroen ter Hofstede wrote: >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>EmmO wrote: >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>Jeroen ter Hofstede wrote: >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>>>Demiurg schreef: >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>>Het gaat erover dat het woord "begrip" geen moreel oordeel >>>>>>>>>>impliceert. Ik wijs je erop dat jij wel vaker woorden in je >>>>>>>>>>eentje een andere betekenis meegeeft [...] >>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>Het vervelende is dat dit een veel voorkomende misinterpretatie >>>>>>>>>is, niet alleen voorbehouden aan EmmO. Wat extra motiveert om dit >>>>>>>>>misverstand te vuur en te zwaard te bestrijden. >>>>>>>> >>>>>>>>Ergo: Er mag geen kritische noot worden gekraakt over de op >>>>>>> >>>>>>>trollerige >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>>leest geschoeide begripspulp van Franneke. Waarvan akte. >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>>Natuurlijk mag dat wel. >>>>>> >>>>>>Fijn, dat scheelt weer. >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>> >>>>>>>Maar kraak de taal niet, en laat woorden in hun gewone betekenis. >>>>>> >>>>>>Ik zal 't aan Franneke doorgeven. >>>>> >>>>> >>>>>Waarvan akte. >>>>> >>>>>Van Dale: >>>>>Begrip >>>>>bereidheid om zich in te leven in anderen >>>> >>>>Begrip volgens Franneke: >>>>geforceerde bereidheid om zich in te leven in anderen ook al gaat het >>>>ieders voorstellingsvermogen te boven met als bedoeling te shockeren >>>>en reacties uit te lokken >>>> >>>>Staat genoteerd. >>> >>> >>>Je bedoelt dat je je eigen gefrabiceerde definitie van het begrip "begrip >>>volgens Franneke" hebt genoteerd? >> >>Nou nee, niet helemaal. Het is de gefabriceerde maar volkomen legitieme >>definitie naar aanleiding van de Franneke retoriek zoals ik die sinds jaar >>en dag in nl.politiek heb kunnen lezen. > > > Ah. > Veel geluk ermee, Eric! Dank. Ik zal deze definitie netjes opbergen op een plekje waar deze a la seconde beschikbaar is voor consumptie in nl.politiek. >>>Ja, dat begrijp ik, Eric. Hoe kan het ook anders. >> >>Jouw begrip kent geen grenzen, dat begrijp ik. > > > Toch wel. Mijn begrip voor dit gedonderjaag van jou staat ernstig onder > spanning. Maar dat zal je wel niet begrijpen. Onbegrijpelijk inderdaad. Zeker voor iemand als jij die wel begrip kan opbrengen voor veel extremere zaken dan wat onschuldig verbaal gedonderjaag. Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#116 |
|
![]() Franneke wrote:
> > "Jeroen ter Hofstede" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... >> Franneke schreef: >> >>> Je treft het Jeroen. Laat Eric nou net de ongekroonde >>> onderkoning van de jijbak zijn. >> >> De vraag smeekt om gesteld te worden. Wie is dan de koning? > > O, ik dacht dat dat een open deur was; een vanzelfsprekendheid; een > algemeen onbetwist feit. > yew is zonder enige twijfel de beste, de creatiefste, de oelewapperigste > jijbakker in deze newsgroup. En niet te vergeten de grappigste. Niemand kan een jijbak zo raak en geestig formuleren. Maar het blijven jijbakken, dat wel. > Er is niemand die zelfs maar bij hem in de > buurt komt. Daarover bestaat geen twijfel. -- "Nederland mag eindelijk terug betalen wat het al die eeuwen uit die gebieden gestolen heeft en zich daardoor verrijkt heeft, en daarom zal geen enkele Antilliaan het in zijn hoofd halen om de Nederlandse nationaliteit kwijt te raken. Het is gewoon Pay back time." Albert in nl.politiek |
![]() |
#117 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote in message > Goed, laten we het houden op verschillende definities van het begrip > "kluts". Ik vind dat iemand die een dikke man ritueel van zijn fiets af > slacht de kluts kwijt is. Dan zijn er wel erg veel de kluts kwijt, in de islamitische wereld. Je hebt vast wel eens gehoord van die snuff movies. Uit Irak, bijvoorbeeld. En dat ze zich opblazen, liefst met medenemen van zo veel mogelijk mensen. Of vliegtuigen flatgebouwen in vliegen. Ja, dan moet je wel de kluts kwijt zijn. Waarom schieten Egyptenaren op toeristen? Raadsels, raadsels. Wat is het toch, dat gekmakende element in dat geloof? Dat weet ik zelf niet, maar misschien jij wel. > Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. Sterk argument, hoor. Geen verweer meer, begrijp ik. Het was een Franneke Speciaal: de jijbak. Altijd een teken dat ze eigenlijk is uitgepraat. |
![]() |
#118 |
|
![]() "Cheche" <[email protected]> wrote in message > Tuurlijk zijn dat feiten en je hoeft niet te citeren. Toch lezen meer > mensen die boeken maar gaan niet over tot ritueel slachten. > > Bouyeri wel. Waarom hij wel en een ander niet? Alweer een zeldzaam onbenullig antwoord. Lees je geen kranten? Vandaag waren er vier zelfmoordaanslagen in Irak. En nee, het vindt niet alleen in Irak plaats. Ook in de VS, en in Spanje, in Saoedi Arabië, in Pakistan, en noem maar, zijn Allahs Slachters actief. |
![]() |
#119 |
|
![]() yew betcha tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Goed, laten we het houden op verschillende definities van het begrip >> "kluts". Ik vind dat iemand die een dikke man ritueel van zijn fiets >> af slacht de kluts kwijt is. > > Dan zijn er wel erg veel de kluts kwijt, in de islamitische wereld. In sommige delen van de islamitische wereld wel, ja. Al denk ik dat er wel sprake is van een zeker optisch bedrog: het is een percentueel klein clubje dat zo veel herrie trapt, dat het lijkt alsof ze allemaal gek zijn geworden daar. > Je hebt vast wel eens gehoord van die snuff movies. Uit Irak, > bijvoorbeeld. En dat ze zich opblazen, liefst met medenemen van zo > veel mogelijk mensen. Of vliegtuigen flatgebouwen in vliegen. Ja, > dan moet je wel de kluts kwijt zijn. Waarom schieten Egyptenaren op > toeristen? Raadsels, raadsels. Je gooit natuurlijk wel een heleboel dingen op 1 hoop. Maar over het algemeen vind ik wel dat mensen die andere mensen doodmaken om godsdienstige redenen, de kluts kwijt zijn ja. > Wat is het toch, dat gekmakende element in dat geloof? Dat weet ik > zelf niet, maar misschien jij wel. Ik kan hooguit wat elementen benoemen. Ik heb in m'n leven ook een paar volkomen geflipte christenen gekend, en vond het tamelijk bizar en interessant om te zien welke plaats God in hun leven had, en hoe het ze verblindde. Maar gaan moorden voor God, nee, dat zouden ze niet zo snel doen. (effe afkloppe) >> Aldus pater yew, die de wijsheid in pacht heeft. > > Sterk argument, hoor. Geen verweer meer, begrijp ik. Nee, dat zie je verkeerd. > Het was een > Franneke Speciaal: de jijbak. Altijd een teken dat ze eigenlijk is > uitgepraat. Ook daarin verschillen we. Jij gooit je jijbakken vaak al vrijwel onmiddellijk in de strijd, ik gebruik ze als toetje. |
![]() |
#120 |
|
![]() On Wed, 11 May 2005 17:47:39 +0200, "yew betcha" <[email protected]>
wrote: > >"Cheche" <[email protected]> wrote in message > >> Tuurlijk zijn dat feiten en je hoeft niet te citeren. Toch lezen meer >> mensen die boeken maar gaan niet over tot ritueel slachten. >> >> Bouyeri wel. Waarom hij wel en een ander niet? > >Alweer een zeldzaam onbenullig antwoord. Antwoord? Hoefde ik niet te geven, zei je nog. Dat is het dan ook niet. Wel stelde ik jou een vraag. Waarom gaat Bouyeri over tot ritueel slachten en anderen niet? >Lees je geen kranten? > >Vandaag waren er vier zelfmoordaanslagen in Irak. En nee, het vindt niet >alleen in Irak plaats. Ook in de VS, en in Spanje, in Saoedi Arabië, in >Pakistan, en noem maar, zijn Allahs Slachters actief. Achter elkaar geplaatst lijkt de wereld één groot bloedbad. Ik zou Irak niet graag willen vergelijken met de situatie hier te lande. Irrelevante vergelijkingen waar je anderen altijd zo graag mee om de oren slaat. Adiós, Cheche |