Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2005, 23:25   #101
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Bedoel je dat we deze meneer moeten volgen?

Clouseau zingt: "Het zit vanbinnen". Dit is wat bij wreker van binnen zit.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2005, 23:28   #102
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Je doelstelling is duidelijk geworden namelijk het beledigen een minachten van anders gelovigen , That's it het gesprek zit erop.....zonder dank.
Ik was ook al van plan het hier af te bollen. Azijnpissers met het niveau van een regenworm zijn niet het gezelschap waar ik me prettig bij voel.

Big Daddy heeft wel een heel lage dunk van zichzelf als je ziet hoe hij overloopt van destructiviteit. Met zo'n lieden is een gesprek onmogelijk.
Oud 15 mei 2005, 23:56   #103
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel, maar Allah bestaat nog steeds niet.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 12:38   #104
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Je gedraagt je als een kleuter die zijn handjes voor zijn ogen houdt en dan beweert dat de wereld weg is.
Wat stom van mij !
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 12:41   #105
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Argument:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Big_daddy
EN waarom is dat het "woord van de schepper" toch niet omdat dat woord het zelf zegt ...?

Argument:

Citaat:
Alles wat we om ons heen zien is tastelijk maar volgens jou is er geen tastelijk bewijs. Alles om ons heen maak jij tot een teken ... Of beter gezegd dat heb je gelezen ...

Als ik jouw nederlands onkundige rommel analyseer dan zeg je : "als
het erop aan komt (tastelijke substanties)
heb ik niets te bewijzen, dus noem ik alles maar een teken (symbolische consctructies)
..."

Argument:

Citaat:
Wat een wereldvreemd wereldbeeld heb jij ... Of de enrst (=islam) [size=7]of[/size] het hedonisme ... Welke imam heeft dat in uw oortje gegoten ? Wat denk jij van andere "soorten" te kennen opdat je daar een oordeel over zou kunnen vormen ?

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lincoln
[size=7]Zou[/size] een pc van zichzelf spreken dan had hij [size=4]dezelfde woorden gezegd[/size] : Microsoft bestaat niet.... Het gaat te boven zijn petje een linda heeft inderdaad gelijk !

Argument:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door big_daddy
Feet on the ground, argumenten graag geen beweringen ... En Linda heeft geen gelijk, ze krijgt van jou gelijk. Willicht omdat ze jouw vuile was doet Koranwurm ...

[size=4]Non[/size]Argument:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lincoln
Je doelstelling is duidelijk geworden namelijk het beledigen een minachten van anders gelovigen , That's it het gesprek zit erop.....zonder dank.

Hij kan misschien gedachten lezen, maar het zijn niet de mijne ...
Als je jouw vriendje zo graag nahuppelt kun je dan ook voor zijn eer op komen ...
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 16 mei 2005, 12:44   #106
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik was ook al van plan het hier af te bollen. Azijnpissers met het niveau van een regenworm zijn niet het gezelschap waar ik me prettig bij voel.

Big Daddy heeft wel een heel lage dunk van zichzelf als je ziet hoe hij overloopt van destructiviteit. Met zo'n lieden is een gesprek onmogelijk.
Maak je maar geen zorgen over mijn lage dunk over mezelf, dat is eerder mijn probleempje dunkt me ...
Oud 16 mei 2005, 13:26   #107
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raven, wat jij als islam beschouwt, is geen islam. Je modeleert 'de islam' zodanig dat je er een uitlaatklep van maakt voor de destructieve krachten in jezelf.
Linda, een moslimman heeft vrije toegang tot 3 vrouwen waarmee hij mag trouwen, en al de 'vrije' vrouwen, zowel ongelovig als moslimah's... Nooit gehoord van mut'aa ?

Een moslim-vrouw echter hoort maagd te zijn bij het huwelijk, en bij overspel kan men de qur'an zelfs zo interpreteren dat ze gedood mag worden. (in die zin dat zulke vrouw "elke straf wacht die allah voor haar opdient", dus ook de dood) Dit is trouwens ook wat we zien gebeuren in de meer fanatische landen.
Oud 16 mei 2005, 13:46   #108
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

twee keer gepost.

Laatst gewijzigd door Wreker : 16 mei 2005 om 13:48.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 13:46   #109
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van het christendom weten we ondertussen dat het in feite niet meer is dan een boodschap om de ander te aanvaarden en "lief te hebben" zoals jezelf. Zelfs tot in het extreme toe.
Citaat:
Komop Wreker, geen onzin a.u.b.
Citaat:
Verklaar u nader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Er zijn talloze misdaden van katholieken tegen de mensheid, er zijn talloze internetsites met citaten uit de bijbel (ook N.T.), maar ik heb geen zin om die dingen te posten(ik hou namelijk niet van haatzaaien).
Je weet wel waarover ik het heb denk ik, het gaat over de "fundamentele boodschap" van het christendom hier tegenover de fundamentele boodschap van de islam. De boodschap van het christendom is inderdaad niet meer dan dat. Het ging er dus niet om de daden van "christenen" die 1000 jaar na christus leefden te vergelijken met die van Mohammed.

Dus, de discussie niet vervalsen aub.

Laat ons het hier dus maar eens hebben over wat er (eventueel) goed was aan Mohammed en zijn boodschap.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 14:05   #110
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

de fundamentele boodschap van het christendom is OOK "er is maar één weg tot god en dat is via christus" (wat zich praktisch natuurlijk wederom vertaalt naar "bemin je naaste....").

soit, het jodendom heeft ook een aantal dwaze wetten net als de islam, ook wat betreft de maagdelijkheid van een vrouw.

ik vind persoonlijk dat er niet veel goeds is aan die boodschap van mohammed, die blijkbaar alleen maar bestaat het uit archetypische en bijna karikaturale "allah' akbar". ik hoop dat hun renaissance hen even vrijzinnig kan maken.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:34   #111
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vraagje voor Linda en Lincoln,

Zijn jullie beiden praktiserend moslim ?
Oud 22 mei 2005, 20:22   #112
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

Ik zie mijzelf als een traditionele moslim a la ma'dhab al-maliki (volgens de methode van imaam malik ) met de interpretatie op de 3aqida ( geloof )van imaam al-ash3ari als je het mij vraagt, zo goed ??
Oud 22 mei 2005, 21:03   #113
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Of er iets goed is aan de islam?

Dat moet je eens aan de voorouders van de islamieten op het Indische subcontinent vragen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 21:21   #114
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Of er iets goed is aan de islam?

Dat moet je eens aan de voorouders van de islamieten op het Indische subcontinent vragen.
Voor die vraag hangen ze u op in Iran, beste
Oud 22 mei 2005, 21:34   #115
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC

Hi, hi, hi, Ik vind het altijd zo grappig dat mensen denken dat ik moslim zou zijn, omdat ik op een beschaafde wijze met de islam en moslims omga.

Neen, ik ben geen moslim.
Ik vind dat je als moslim geboren moet zijn om jezelf moslim te noemen. Ik vind ook dat veel van die zogenaamde bekeerlingen die zich dan bezighouden met allerlei niet terzake doende details en tradities betreffende de islam, geen echte moslims zijn.

Wat ik wel doe is vergelijkend wetenschappelijk onderzoek van religies en culturen.

Iets anders. Je zou best wel eens wat respect mogen opbrengen voor onze premier en voor Elio Di Rupo. Beide heren geven dit land enorm veel. Een beetje dankbaarheid zou gepast zijn.
Oud 22 mei 2005, 21:38   #116
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Hi, hi, hi, Ik vind het altijd zo grappig dat mensen denken dat ik moslim zou zijn, omdat ik op een beschaafde wijze met de islam en moslims omga.

Neen, ik ben geen moslim.
Ik vind dat je als moslim geboren moet zijn om jezelf moslim te noemen. Ik vind ook dat veel van die zogenaamde bekeerlingen die zich dan bezighouden met allerlei niet terzake doende details en tradities betreffende de islam, geen echte moslims zijn.

Wat ik wel doe is vergelijkend wetenschappelijk onderzoek van religies en culturen.

Iets anders. Je zou best wel eens wat respect mogen opbrengen voor onze premier en voor Elio Di Rupo. Beide heren geven dit land enorm veel. Een beetje dankbaarheid zou gepast zijn.
Een zeker voor onze hoogheid Koning Albert........veel respect verdiend hij wel.
Oud 22 mei 2005, 21:44   #117
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Een zeker voor onze hoogheid Koning Albert........veel respect verdiend hij wel.
Inderdaad, hij verdient veel respect.
Oud 22 mei 2005, 23:23   #118
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar wil ik gerust met je over discussiëren in een andere topic, maar niet hier.

Laatst gewijzigd door TC : 22 mei 2005 om 23:24.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 23:43   #119
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie mijzelf als een traditionele moslim a la ma'dhab al-maliki (volgens de methode van imaam malik ) met de interpretatie op de 3aqida ( geloof )van imaam al-ash3ari als je het mij vraagt, zo goed ??
Je beantwoord mijn vraag niet, ben je practiserend of niet ?
Oud 23 mei 2005, 08:49   #120
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Linda, een moslimman heeft vrije toegang tot 3 vrouwen waarmee hij mag trouwen, en al de 'vrije' vrouwen, zowel ongelovig als moslimah's... Nooit gehoord van mut'aa ?
Een moslimman mag een tweede vrouw huwen, als hij toestemming heeft van zijn eerste vrouw.
Veel 'moslim'-mannen schijnen deze voorwaarde rap te vergeten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een moslim-vrouw echter hoort maagd te zijn bij het huwelijk, en bij overspel kan men de qur'an zelfs zo interpreteren dat ze gedood mag worden. (in die zin dat zulke vrouw "elke straf wacht die allah voor haar opdient", dus ook de dood) Dit is trouwens ook wat we zien gebeuren in de meer fanatische landen.
Omdat we in een mannenwereldje leven worden de straffen enkel toegepast op de vrouwen, terwijl deze straffen ook gelden voor de mannen.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be