![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk zit je dan niet op een leefloon of het zal zijn zoals je beschrijft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een andere oplossing om de armoede op te lossen is dat we allemaal vegetatier worden (vegetariers moeten echter zeker volkoren eten !b ). vleesproductie is enorm grondoppervlakte verslindend ( voor een zelfde hoeveelheid dierlijke calorieen hebben we iets van 7 keer zoveel grond nodig of anders als we de mais die we kweken gewoon rechtstreeks opvreten ipv van ze aan varkens te voeren en die dan op te vreten hebben we zeven keer minder grond nodig. ) volgens de logica van de vrije markt maakt vleesproductie grond immers schaars en dus duur ! Ik zou wel eens een volledige wiskundige berekening willen zien van het effect van wereldwijd vergetarisme op de gemiddelde grondprijs.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dit alles doet maar weinig terzake voor armoede. Er wordt immers nog altijd enorm veel graan geproduceerd waar men amper vanaf geraakt. De prijs van graan zou er niet meer door dalen (gewoon minder geteeld worden). Maar nu de Chinezen meer vlees beginnen te eten merk je wel stijgende prijzen in de sector (vooral soya, minder voor graan). In Europa trouwens niet door de sterke euro.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 mei 2005 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Herkauwers eten trouwens vaak gras enzo van gronden die weinig geschikt zijn voor akkerbouw.
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lang leve de sterke euro!
![]() |
![]() |
#108 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals Marie-Antoinette al zei tijdens het Parijse broodtekort: de armen moeten maar taart eten. Weet je wat? Ik laat me een herkauwers-maag inplanten, dan hoef ik geen 20% van mijn huishoudgeld aan bio-zevengranenbrood meer uit te geven - tijd om te grazen heb ik dan weer genoeg. En misschien kan ik in die vermomming een paar kopstukken te grazen nemen die ons het gras voor de voeten wegmaaien.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2005 om 17:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
een bakkerij is niet zoals vroeger meer. enkele voorbeelden. het is niet uit het brood dat de bakker zijn winst haalt, laat dat ten eerste duidelijk zijn. een bakker die enkel op brood draait zal nooit met een dikke mercedes rijden. koeken, patisserie en dergelijke meer zorgen voor de grootste inkosmten. die moeten van de volksgezondheid allemaal constant op 7°C bewaard worden, dat betekent extra koelcellen, die niet erg goedkoop zijn... verder moeten alle plaatsen waar voedsel nog maar in de buurt komt afgeschermd zijn, in ons geval is dit met inox. betekent dus dat je in het ganse atelier een ganse bak in inox moet bouwen. dan is er inderdaad nog het personeel. iedereen zit te klagen over de hoge werkloosheid, mor iemand vinden die op zondagmorgen wil werken is een ramp. we hebben al mensen gehad die komen solliciteren in de bakkerij en als je ze dan vertelt dat ze er de zondag om bvb 4u moeten zijn worden ze wit. de mensen die je dus wel kan aannemen, betaal je best genoeg. bovendien bouwt een bakkerij naam en faam op op de zon-, feest- en hoogdagen... extra loon dus... en waarom zou een bakker in godsnaam geen wagen op de zaak mogen kopen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein You're only as old as the boys you feel Laatst gewijzigd door james : 27 mei 2005 om 04:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel kost een normaal bruin brood nu?
Ik heb op dezelfde dag (2 verschillende steden) een bakker gevonden die 2,30 vroeg en 1 die 1,70 aanrekende. Allebei oudbakken de dag erna; dus weinig kwaliteitsverschil ![]() |
![]() |
![]() |