![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijke situatie: regen valt, trekt in de bodem en vult grondwater bij. Het water stroomt dan ondergronds tot aan een bron (in veel verschillende vormen) die de start vormt van een rivier. Door bebouwing en landbouw is er een groter deel dat nu rechtstreeks de riolen of de rivieren ingaat, zonder eerst door de bodem te gaan. Een klein deel van dat water kunnen we inderdaad opvangen. Maar meer hebben we niet nodig.
![]() |
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nee jong, ze drinken water uit de ALDI en daar hebben ze nog water in overvloed. Citaat:
Toen was er reden tot ongerustheid en stonden zelfs de kreken laag. (Er werd ook uit gepompt om de weilanden te besproeien) En toch hadden we nog drinkbaar water. Sindsdien heb ik al heel wat natte zomers meegemaakt. Citaat:
De kwaliteit ervan is geheel afhankelijk van de aardlagen die het passeert en de duur van zijn reis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() Als een bakker plots geen brood heeft, wil dat dan zeggen dat er geen graan meer is?
Of dat hij gewoon te weinig broden gebakken heeft, of een te klein oventje heeft? Het zou het eerste kunnen zijn. Maar in realiteit zal het wel het tweede zijn. Bij water is het niet anders. Dat een paar man nu geen water heeft is gewoon omdat de infrastructuur niet aangepast is aan de plots grotere vraag.
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu spelen steeds meer de riolen en zuiveringstations een rol, maar tenslotte komen die ook in de rivieren uit. Ge weet toch dat de riool in Brussel lange tijd een overdekte rivier was (Zenne) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk wel niet dat je de jaren '80 nog kan vergelijken met de huidige toestand, of het jaar 2003. Er is meer dan 20 jaar van vervuiling bijgekomen, en doordat ons verbruik als maar blijft stijgen, mag je het dus wel een paar keer kwadrateren vrees ik. In 2003 was het dus droger. Van vorig jaar heb ik niet echt meer een idee maar dit jaar heb ik echt nog niet veel regen gezien... :-s Als we die kant opgaan dan hebben we een groot probleem. De gevolgen van de verandering van het klimaat zijn nog nooit zo duidelijk geweest vind ik als de laatste weken. Kijk vandaag bijvoorbeeld maar eens naar VTM-nieuws (oké, VTM is niet echt een referentie maar het nieuws is daardoor niet minder waar ... en ook al enkele maanden bekend).
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Je zegt het zelf: natuurlijke situatie = regen die valt. Maar hoe natuurlijk is de aarde nog op dit moment? Met de klimaatverandering kunnen we er niet meer vanuit gaan dat het evenveel gaat regenen als vroeger bijvoorbeeld. Zelfs in Engeland is 't de laatste jaren ontzettend verdroogd! En dat ligt middenin in de zee... Zelfs dat geeft dus tegenwoordig geen garantie meer ...
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
wereldwijd. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
-> Dit is de slechtste strategie die we kunnen toepassen!! Maar natuurlijk de gemakkelijkste voor onze gewetensloze individualisten / kapitalisten. We moeten de beschikbaarheid niet aanpassen aan het verbruik, we moeten het verbuik aanpassen aan de beschikbaarheid!
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Ik heb geen zin om jullie duidelijk te maken dat er een probleem is, terwijl alle rapporten daarop wijzen, die op voorhand zichzelf al oogkleppen op hebben gezet ....
al dan niet dankzij ons beste vadertje staat en het 'onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek' of als het gewoon een psychologische strategie is. De bedoeling is om oplossingen te zoeken ...
![]() |
![]() |
#112 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien moet je ook maar eens net zoals ik deed de volgende universitaire vakken volgen: Skriptum zur Vorlesung Gewässerkunde, Hydrometrie und Hydroinformatik (Achtung: 21MB PDF-Datei!) Skriptum zur Vorlesung Hydrologie (Achtung: 8MB PDF-Datei!)
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de wereldwijde watervoorraden ... Maar in België is het van hetzelfde. Erger dan in het verleden, dat lijkt me logisch, maar ik wil het graag opzoeken. Ik kan verkeerd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Het staat hier niet erg duidelijk, op internet wel maar dan in PDF-formaat.
Het is de bovenste zoekopdracht van deze site: http://www.google.be/search?q=waterv...&start=10&sa=N Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U spreekt over dorst lijden terwijl we ons drinkbaar water massaal kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Hoeveel mensen drinken leidingwater denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is juist het probleem wat groentje probeert aan te brengen. Onze hele waterhuishouding wordt om zeep geholpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() Voila zie net een douche gepakt, de bloemekes water gegeven.
En het water van het opblaaszwembad ververst.
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat wordt er momenteel om zeep geholpen in België?
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zit er weer vis in de rivieren die toen reeds dood waren. Trouwens, in 1973 beweerde mijn grootvader nog bij hoog en laag dat de zomers veel kouder en natter waren dan in zijn tijd. Daar wilde ik alleen mee aantonen dat ge niet teveel waarde moet hechten aan uw waarnemingen en die van uw vrienden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |