Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 juli 2005, 15:03   #101
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
"I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: 'Do I feel lucky?' Well, do ya punk? "
Kijk eens aan, .....hyoens heeft naar "dirty harry" gekeken.
Pietje is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:08   #102
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Kijk eens aan, .....hyoens heeft naar "dirty harry" gekeken.
foei pietje, als links-politiek correcte vakbondsbobo zou jij zelfs niet mogen weten wie "dirty harry" is! shame on you!
jan hyoens is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:20   #103
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Maar u bent wel zo stom om dat te insinueren.
Een insinuatie is inhoudelijk waardeloos. 8)
Citaat:
Kent u het gezegde: zwijgen is instemmen?
Probeer zo lang en zo veel je wilt...
Citaat:
En wat die gevoelige snaar betreft: ik heb geen snaren. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er in een westers en ge-evolueerd land als België nog mensen bestaan die mensen op basis van hun sexuele geaardheid discrimineren en beschimpen.
Tssss... 't Is toch ongehoord hé!
Guderian is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:25   #104
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nog nooit naar een homobar geweest. Dat laat ik over aan de personen die zich daar thuisvoelen.

De baas van wat jij een "homobar" noemt is een fervente belgicist! In het café hangen veel belgische symbolen!

Guderian is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:39   #105
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
....moslims, islam,...
uitbreiding:

marokkanen, allochtonen, geiteneukers, terroristen, profiteurs,...
styllo_ben is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:40   #106
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Raf mag terug maar zijn kont op de afbeelding niet.
Chipie is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:42   #107
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
of anderen die verklaren dat andersdenkenden maar neergeschoten moeten worden.
ik herinner mij nog perfect dat Distel dit zei als ironische reactie. Iedereen kon toen zien hoe jij als een kleine kleuter deed alsof Distel dit als een serieus statement poneerde, en blijkbaar hou je diezelfde smeerlapperij tot op vandaag vol.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 1 juli 2005, 15:57   #108
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
uitbreiding:

Verdere uitbreiding:

Racisten, fascisten, pedo-priesters, homofoben, stigmatiseerders,...
Oud 1 juli 2005, 15:59   #109
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
foei pietje, als links-politiek correcte vakbondsbobo zou jij zelfs niet mogen weten wie "dirty harry" is! shame on you!
Ik kan tenminste een onderscheid maken tussen fictie en werkelijkheid. Wat voor jou blijkbaar heel erg moeilijk is. 8)
Pietje is offline  
Oud 1 juli 2005, 16:11   #110
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
uitbreiding:

Tss, je vergeet de kamelenpisdrinkers!
Oud 1 juli 2005, 16:38   #111
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u bent wel zo stom om dat te insinueren. Kent u het gezegde: zwijgen is instemmen?

En wat die gevoelige snaar betreft: ik heb geen snaren. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er in een westers en ge-evolueerd land als België nog mensen bestaan die mensen op basis van hun sexuele geaardheid discrimineren en beschimpen. Dat is een beschaving onwaardig. Niet verwonderlijk dat de persoon in kwestie weer de Vlaamse Vod bij het posten meezeult.
Belziek?? Een ge-evolueerd land???
Franz Ritter Von Epp is offline  
Oud 1 juli 2005, 17:22   #112
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik zou even van de nood een deugd willen maken met volgende observatie:

Het grote probleem van dit forum is dat er zonodig twee kampen moeten zijn: zowel rechts als links hebben nogal de neiging om zich "naar elkaar" te oriënteren. Dit resulteert meestal in sterk zwart-wit getinte discussies waarbij de Ganse Waarheid wordt opgeëist door beide resp. kanten. Daarnaast bestaan er natuurlijk ook wat sub-groepjes zoals BUB e.d. die er ook een hobby van maken om dit zwart-wit gediscussieer ten berde te brengen.

Het gevolg van dit alles vertaalt zich op velerlei vlakken. Eén daarvan is dat je je "morele" en "ideologische" tegenstander gaat ridiculiseren door zogenaamde "provocaties". Bepaalde feiten worden hiertoe geherinterpreteerd totdat ze passen in het beeld van de tegenstander dat je wil propageren. Gevolg: je morele medestanders juichen, je morele tegenstanders voelen zich in hun gat gebeten. Verder gevolg: 25-bladige threads waarin oeverloze over-en-weer discussies ("ja" vs. "neen") de boventoon voeren.

Raf was een meester in dit soort provocaties, en vele van zijn threads worden dan ook gekenmert door dit soort discussies.

De vraag is dan ook hoe het verder moet, met en na deze ban. Het antwoord op die vraag ligt bij ieder van ons: willen we tot op het einde der dagen verder blijven doorgaan met ridicule provocaties en de daaropvolgende zwart-wit of ja-neen discussies? Of zijn er toch genoeg forumgebruikers die er zo stilaan hun buik van vol hebben en snakken naar een beetje frisse lucht waarin een meer "grijze" en "twijfelende" debatcultuur kan ontstaan... ?
Wij debateren niet. You're out !
PAJOT is offline  
Oud 1 juli 2005, 17:32   #113
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het is voor mij een vaststaand feit dat een grote groep op dit forum hier niet komt om te debateren. Soms lijkt het wel dat sommigen als enige bedoeling hebben om elk debat onmogelijk te maken... Ik ga er dan ook vanuit dat vele "oudgedienden" die in de loop van de afgelopen maanden van dit forum zijn weggetrokken, dit gedaan hebben omdat ze de moedeloosheid van dit forum inzagen en er geen energie meer in wilden steken. Als ik me niet vergis, staan er sommigen trouwens nog op het punt om definitief te vertrekken. Wat mij betreft betekent hun vertrek (over het algemeen) een verarming van politics.be als forum.

Ik merk trouwens nu pas dat er zelfs een soort besloten Debatclub (waarin niet gedebateerd wordt) bestaat op dit forum... Is dat al niet een teken aan de wand geweest dat er op de "klassieke" topics te weinig kans tot debat voorkomt ?

PS: de reden dat ik hierop blijf terugkomen is omdat qua moderatie, gebruiksvriendelijkheid en bekendheid, dit één van de betere fora (zoniet het beste) is in Vlaanderen. Eigenlijk is het zelfs zo erg dat ik geen ander forum ken waar er af en toe nog eens deftig kan gediscussieerd worden. De recente verschraling die ik hier opmerk, nopen mij er dan ook toe hierop te reageren.

PPS @ jan hyoens: het spijt me, maar ik heb geen zin om deze discussie te verengen tot een one-on-one met jou.
je hebt overschot van gelijk. al heel wat mensen die wel inhoudelijk willen discussieren zijn hier al weg. er zitten er nog heel wat, maar ze vallen niet op tussen het gespam en gestook. de provocaties halen de bovenhand. jammer zaak, maar als je de reacties hier bekijkt vrees ik dat het niet meteen zal veranderen. tijd om de debatclub wat te doen leven.
ingenious is offline  
Oud 1 juli 2005, 18:06   #114
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je hebt overschot van gelijk. al heel wat mensen die wel inhoudelijk willen discussieren zijn hier al weg. er zitten er nog heel wat, maar ze vallen niet op tussen het gespam en gestook. de provocaties halen de bovenhand. jammer zaak, maar als je de reacties hier bekijkt vrees ik dat het niet meteen zal veranderen. tijd om de debatclub wat te doen leven.
Klopt ook wat mezelf betreft. Als ik ergens mijn hoofd binnensteek zit het er bovenarms op. Waarom dan nog de moeite doen om goede topics schrijven of interessante debatten te voeren? Parels voor de zwijnen dus. Wie wil weten wat ik te zeggen heb, mag altijd naar mijn website surfen, of naar die van http://www.blokwatch.be. Daar staat genoeg stuff op om over door te denken, tenminste, wie dat nog kan, wil en durft.

Maar geef toe, zo af en toe eens flnk rotzooien met die mestkevers op de forums, kan lekker ontspannend werken. Jammer dat de moderatie ons niet de vrije hand geeft, het zou nogal vuurwerk geven bijwijlen.

Voor de rest mogen ze't kot hebben van mij, ik heb het al lang opgegeven en beschouw de forums als verloren voor links en progressief. Dat handvol marginalen is de energie en de ergernis niet waard. Als ze morgen de anonimiteit afschaffen, doe ik weer mee. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 01-07-2005 at 19:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Klopt ook wat mezelf betreft. Als ik ergens mijn hoofd binnensteek zit het er bovenarms op. Waarom dan nog de moeite doen om goede topics schrijven of interessante debatten te voeren? Parels voor de zwijnen dus. Wie wil weten wat ik te zeggen heb, mag altijd naar mijn website surfen, of naar die van http://www.blokwatch.be. Daar staat genoeg stuff op om over door te denken, tenminste, wie dat nog kan, wil en durft.

Maar geef toe, zo af en toe eens flnk rotzooien met die mestkevers op de forums, kan lekker ontspannend werken. Jammer dat de moderatie ons niet de vrije hand geeft, het zou nogal vuurwerk geven bijwijlen.

Voor de rest mogen ze't kot hebben van mij, ik heb het al lang opgegeven en beschouw de forums als verloren voor links en progressief. Dat handvol marginalen is de energie en de ergernis niet waard. Als ze morgen de anonimiteit afschaffen, doe ik weer mee. [/size]

[size=1]After edit by thePiano on 01-07-2005 at 19:07
Reason:

Citaat:

Voor de rest mogen ze't kot hebben van mij, ik heb het al lang opgegeven en beschouw de forums als verloren voor links en progressief. Als ze morgen de anonimiteit afschaffen, doe ik weer mee. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Klopt ook wat mezelf betreft. Als ik ergens mijn hoofd binnensteek zit het er bovenarms op. Waarom da nog de moeite doen om goede topics of debatten te voeren? Parels voor de zwijnen dus. Wie wil weten wat ik te zeggen heb, mag altijd naar mijn website surfen, of naar die van http://www.blokwatch.be. Daar staat genoeg stuff op om over door te denken, tenminste, wie dat nog kan, wil en durft.

Voor de rest mogen ze't kot hebben van mij, ik heb het al lang opgegeven en beschouw de forums als verloren voor links en progressief. Als ze morgen de anonimiteit afschaffen, doe ik weer mee. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 1 juli 2005 om 18:08.
thePiano is offline  
Oud 1 juli 2005, 18:21   #115
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Parels voor de zwijnen dus. Wie wil weten wat ik te zeggen heb, mag altijd naar mijn website surfen, of naar die van http://www.blokwatch.be. Daar staat genoeg stuff op om over door te denken, tenminste, wie dat nog kan, wil en durft.
Ik kan niet meer denken, het Blok heeft mijn denken gecensureerd.
Ik wil niet meer denken, het Blok heeft van mij een automaat gemaakt.
Ik durf niet meer denken, ik ben door Blokkers in elkaar geklopt.

Zoiets?

Ik ben blij dat we toch naar jouw website mogen surfen.
Oud 1 juli 2005, 18:27   #116
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Voor de rest mogen ze't kot hebben van mij, ik heb het al lang opgegeven en beschouw de forums als verloren voor links en progressief. Dat handvol marginalen is de energie en de ergernis niet waard. Als ze morgen de anonimiteit afschaffen, doe ik weer mee.
de verantwoordelijkheid ligt hier niet bij links of rechts, dat heeft er niets mee te maken. hier zitten heel wat mensen die simpelweg niet kunnen discussieren, en die zitten zowel bij wat voor jou de goei als de slechten zijn. dat jij hier een schietschijf bent, en dat threads die je start snel gekelderd worden, is zeker waar, en dat is jammer. maar je moet niet het slachtoffer spelen, vaak haal je zelf het niveau ver naar beneden. je mag dat dan wel doen om de redenen die je hier aangeeft, het is zeer frustrerend voor de mensen die wel enige niveau willen zien hier.
ingenious is offline  
Oud 1 juli 2005, 18:39   #117
thePiano

Standaard

Citaat:
de verantwoordelijkheid ligt hier niet bij links of rechts, dat heeft er niets mee te maken. hier zitten heel wat mensen die simpelweg niet kunnen discussieren, en die zitten zowel bij wat voor jou de goei als de slechten zijn. dat jij hier een schietschijf bent, en dat threads die je start snel gekelderd worden, is zeker waar, en dat is jammer. maar je moet niet het slachtoffer spelen, vaak haal je zelf het niveau ver naar beneden. je mag dat dan wel doen om de redenen die je hier aangeeft, het is zeer frustrerend voor de mensen die wel enige niveau willen zien hier.
Ik ben bijna 2 jaar geleden aan mijn website van de Baron begonnen, uiteraard omdat ik natuurlijk zoals iedereen hier een regelrechte internetjunkie ben, maar zoveel tijd verspeelde op de forums en dat vooral aan geruzie en geneuzel, dat ik dacht mijn tijd beter te kunnen besteden. Bovendien ben ik de laatste jaren a-politiek geworden, ik lees nauwelijks nog kranten en kijk enkel nog verveeld naar het journaal. Ook en misschien wel vooral omdat ik telkens ik de knop omdraai ik 'Vlaams Belang dit, of dat' hoor, of de een of andere VeeBee'r zijn verknipt racisme komt etaleren, dat mijn nekvel recht omhoog schiet.

Vraag VeeBee'rs om oplossingen, dan krijg je zoiets vaag te horen van 'hard ingrijpen' maar dan stokt het concreet haast onmiddellijk en krijg je een minutenlange litanie hoe slecht het hier allemaal is en hoeveel slechte mensen er rondlopen. Ik ben dat beu, kotsbeu gehoord. Ik heb een goed leven, werk hard, verdien weinig en heb te weinig vrije tijd, maar ik ben content. Waarom wilt dat VeeBee persé mijn contentiment afpakken? Mag ik soms niet gelukkig zijn met wat ik heb? Wat kan mij het schelen dat een marokkaan met een mercedes rijdt en mijn baas met een Cadillac? Pfft... al dat gezeur en geklaag werkt op mijn zenuwen.[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 01-07-2005 at 19:40
Reason:

Citaat:
Ik ben bijna 2 jaar geleden aan mijn website van de Baron begonnen, uiteraard omdat ik natuurlijk zoals iedereen hier een regelrechte internetjunkie ben, maar zoveel tijd verspeelde op de forums en dat vooral aan geruzie en geneuzel, dat ik dacht mijn tijd beter te kunnen besteden. Bovendien ben ik de laatste jaren a-politiek geworden, ik lees nauwelijks nog kranten en kijk enkel nog verveeld naar het journaal. Ook en misschien wel vooral omdat ik telkens ik de knop omdraai ik 'Vlaams Belang dit, of dat' hoor, of de een of andere VeeBee'r zijn verknipt racisme komt etaleren, dat mijn nekvel recht omhoog schiet.

Vraag VeeBee'rs om oplossingen, dan krijg je zoiets vaag te horen van 'hard ingrijpen' maar dan stokt het concreet haast onmiddellijk en krijg je een minutenlange litanie hoe slecht het hier allemaal is en hoeveel slechte mensen er rondlopen. Ik ben dat beu, kotsbeu gehoord. Ik heb een goed leven, werk hard, verdien weinig en heb te weinig vrije tijd, maar ik ben content. Waarom wilt dat VeeBee persé mijn contentiment afpakken? Mag ik soms niet gelukkig zijn met wat ik heb? Wat kan mij het schelen dat een marokkaan met een mercedes rijdt en mijn baas met een Cadillac? Pfft... al dat gezeur en geklaag werkt op mijn zenuwen.[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 01-07-2005 at 19:40
Reason:

Citaat:
Ik ben bijna 2 jaar geleden aan mijn website van de Baron begonnen, uiteraard omdat ik natuurlijk zoals iedereen hier een regelrechte internetjunkie ben, maar zoveel tijd verspeelde op de forums en dat vooral aan geruzie en geneuzel, dat ik dacht mijn tijd beter te kunnen besteden. Bovendien ben ik de laatste jaren a-politiek geworden, ik lees nauwelijks nog kranten en kijk enkel nog verveeld naar het journaal. Ook en misschien wel vooral omdat ik telkens ik de knop omdraai ik 'Vlaams Belang dit, of dat' hor, of de een of andere VeeBee'r zijn verknipt racisme komt etaleren, dat mijn nekvel recht omhoog schiet.

Vraag VeeBee'rs om oplossingen, dan krijg je zoiets vaag te horen van 'hard ingrijpen' maar dan stokt het concreet haast onmiddellijk en krijg je een minutenlange litanie hoe slecht het hier allemaal is en hoeveel slechte mensen er rondlopen. Ik ben dat beu, kotsbeu gehoord. Ik heb een goed leven, werk hard, verdien weinig en heb te weinig vrije tijd, maar ik ben content. Waarom wilt dat VeeBee persé mijn contentiment afpakken? Mag ik soms niet gelukkig zijn met wat ik heb? Wat kan mij het schelen dat een marokkaan met een mercedes rijdt en mijn baas met een Cadillac? Pfft... al dat gezeur en geklaag werkt op mijn zenuwen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik ben bijna 2 jaar geleden aan mijn website van de Baron begonnen, uiteraard omdat ik natuurlijk zoals iedereen hier een regelrechte internetjunkie ben, maar zoveel tijd verspeelde op de forums en dat vooral aan geruzie en geneuzel, dat ik dacht mijn tijd beter te kunnen besteden. Bovendien ben ik de laatste jaren a-politiek geworden, ik lees nauwelijks nog kranten en kijk enkel nog verveeld naar het journaal. Ook en misschien wel vooral omdat ik telkens ik de knop omdraai ik 'Vlaams Belang dit, of dat' hor, of de een of andere VeeBee'r zijn verknipt racisme komt etaleren, dat mijn nekvel recht omhoog schiet.

Vraag VeeBee'rs om oplossingen, dan krijg je zoiets vaag te horen van 'hard ingrijpen' maar dan stokt het concreet haast onmiddellijk en krijg je een minutenlange litanie hoe slecht het hier allemaal is en hoeveel slechte mensen er rondlopen. Ik ben dat beu, kotsbeu gehoord. Ik heb een goed leven, werk hard, verdien weinig en heb te weinig vrije tijd, maar ik ben content. Waarom wilt dat VeeBee persé mijn cententiment afpakken? Mag ik soms niet gelukkig zijn met wat ik heb? Wat kan mij het schelen dat een marokkaan met een mercedes rijdt en mijn baas met een Cadillac? Pfft... al dat gezeur en geklaag werkt op mijn zenuwen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 1 juli 2005 om 18:40.
thePiano is offline  
Oud 1 juli 2005, 18:42   #118
PAJOT
Banneling

Standaard

Hier Hugoke, neem wat suiker tegen je verzuring ....

PAJOT is offline  
Oud 1 juli 2005, 18:48   #119
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Hier Hugoke, neem wat suiker tegen je verzuring ....
Hier boven schrijf ik dat ik content ben met wat ik heb. Uiteraard kan het VeeBee en meesloffers zoals jij, contente mensen zoals ik niet gemakkelijk manipuleren. Maar als jij contentement associeert met 'verzuring' weet ik precies wat voor zure haring ik in de kuip heb met internet-apen zoals jij. 8)
Oud 1 juli 2005, 19:03   #120
PAJOT
Banneling

Standaard

Waarmee Piano zijn frustraties weer eens projekteert op anderen ...
PAJOT is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be