![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er zijn in Maaseik enkele jonge mannen van Marokkaanse afkomst in het nieuws geweest wegens vermeende banden met een of ander tereurnetwerk, zoals de cel in Madrid die daar een aanslg hebben gepleegd. Noem je dat overspoeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat die gebeurtenissen betreft : ja ik spreek uit eigen ervaringen, en jammer genoeg kan ik niet altijd ingrijpen omdat ik sterk in de minderheid ben. Het kan goed zijn dat u deze dingen niet meemaakt, dit is waarschijnlijk streekgebonden, op sommige lijnen is zelden een probleem. Op andere is het dan weer bijna wekelijks tot dagelijks hetzelfde kabaal. De bus chauffeur die in hasselt slaag kreeg van een 6tal "jongeren", dat was toevallig ook een lijn van Maaseik ![]() Ik weet waarover ik spreek, verhalen die ik van anderen hoor haal ik niet aan. Ik ben helemaal geen racist, ik heb alle mensen even graag, maar ik ben wel realist en als er iets scheelt moet dat gezegd kunnen worden. Ik ken marokkanen die perfect DIALECT spreken zelfs. Bewonderenswaardig. Ik snap wel dat u hier al ettelijke jaren langer rondloopt en u zich uw jeugd van vroeger kan herinneren, maar zo is het niet langer. Vind het normaal dat men bijvoorbeeld in Stokkem speciale maatregelen van de gemeente uit heeft moeten opleggen om er nog een fuif te kunnen laten doorgaan? Na de zoveelste steekpartij en vechtpartij... Ik heb die dingen vaak genoeg meegemaakt van dichtbij. Ik heb zelfs al het mooiste voorbeeld van laksheid gezien. Allochtone jongeren die een vlaming uitdagen, die al wat gedronken had, ze lokken hem naar buiten, ze beginnen op elkaar te meppen en wat gebeurt er? De flikken pakken hem op... en laten de anderen met rust. (Dit kon natuurlijk niet op veel bijval rekenen van de omstaanders die de flikken dan ook met hek en al omver geduwd hebbe en die gast uit de combi gehaald ![]() Maar beste Teerke, ja ik weet waar ik over spreek, ik ben daar in opgegroeid maar heb me nooit laten meeslepen in dat crimineel gedrag, ze zijn er gewoon fier op dat ze "gangsta" zijn. Dat is een hele jongerencultuur aan het worden. En daar schort het.
![]() |
![]() |
#103 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De imams die dat predikken zijn fundi's. Gematigde moslims laten homo's voor wat ze zijn. Ze hebben ze niet lief, maar ze storen er zich ook niet aan. Hier zou eens een gesprek moeten ontstaan tussen homofiele VB-er en een homofiele Marokkaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het om het principe te doen. Heo wil je iemand verplichten om volgens een bepaald model te leven? Via een dictatuur? Het klop dat veel moslims hun levensstijl naar hier importeren, maar dan voor eigen gebruik. Ik snap echt niet hoe iemand daar last van kan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vraag niemand om het daarmee eens te zijn, meer de reglementering is er nu eenmaal. Wil iemand dat veranderen, ga in de politiek en dien een wetsvoorstel in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat dat clubje nazi's betreft in Lonsdale-kleding; ik heb ze horen praten en ik heb het VB-logo in de vorm van een speld of pin op enkelen hun kleding gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het VB stelt zich zelf heel regelmatig in een slecht daglicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De aparte zwenlessen maakt deel uit van hun cultuur, hun feesten verlopen ook met scheiding der geslachten. Ik vermoed dat jij niet gemakkelijk naar zo een feest zal gaan, dus waar maak je je druk over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er bestaat zo iets als godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat ik indeze veralgemeend heb. Ik weet ook dat niet alle VB-ers nea-nazi's zijn, de grote hoop zijn gewoon malcontenten om welke redenen dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- diegenen van Vlaamse afkomst die zich te buiten gaan aan het molesteren van homo's zijn dikwijls jongeren met extreem-rechtse sympathiën zoals bijna alle jongen die geweld hoog in hun vaandel dragen - ik zie brave burgerjongtjes, a-politieke jongeren, doodgewone jongeren die graag uitgaan en zich amuseren niet gemakkelijk geweld tegen hoomo's gebruiken - waar kunnen deze gewelddadige extreem-rechtse jongeren politiek terecht? Juist, bij het VB of een van zijn antennes zoals were di, taal-actie-commité e.d.m. - bij welke jongeren haalt het VB de meeste stemmen? Juist, bij de hierboven omschreven jongeren. Kijk, mijn beste Xnorf, In een van mijn vorige berichten heb ik al verteld uit welk gezin ik kom en met welke waarden ik ben opgevoed. Ik veracht het Vlaams Belang, ik veracht racisme en fascisme. Het is mijn diepste overtuiging dat alle mensen gelijk zouden moeten zijn. Voor mij is er maar één ras en dat is het menselijk ras met zijn vele etnische variëteiten. Het VB stelt niet elke mens gelijk. Dit is hun overtuiging en die mogen ze uiteraard hebben, maar voor mij dat een verachtelijke overtuiging en gelukkig sta ikniet alleen. Als 30% voor het VB stemt dan zijn er nog die andere 70%. Ik zal steeds trachten mee te helpen aan het ontmaskeren van het VB, want veel van hun kiezers weet helaas niet welk vlees ze in de kuip hebben. Neem dit niet persoonlijk, want ik heb niets tegen de de persoon van individuele VB-kiezer, want die ken ik niet, ik ken wel het VB als geheel en zijn leiders. Ik ben nog niet vergeten dat FDW bij zijn eerste optreden in de Kamer de eed aflegde met de Romeinse groet. Zo iets spreekt boekdelen. Wel te rusten, ik ga nog een hapje eten en dan naar bed. Morgen om kwart na vijf weer op. Misschien gaan we morgen gewoon verder. Verdomme, kan je aan een of ander forum verslaafd worden? Ik ben er nog niet zo lang op, maar ik vind het wel plezant, zolang het niet al te grof wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus jij wil dat je met jouw vrouw of vriendin over de hele wereld het recht moet hebben om in bikini te lopen. Nou nou! In mijn vorig bericht stond al wal te rusten. Nu meen ik het, dit is mijn laatste van vandaag. |
|
![]() |
![]() |