![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 1845 werd Vlaanderen geteisterd door hongersnood. Enkelen richtten hun blikken naar Brussel voor een behulpzame hand. Dat de Vlamingen frans leren, was Rogier’s antwoord, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen frans kennen geven wij geen frank. (dixit Charles Rogier, in het Franse St-Quentin geboren, die uit vaderlandsliefde België in 1830 in 't leven riep.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heeft er nu niemand een link naar die enquete waar 13% voor een splitsing van België zijn, of is het gewoon een totaal uit de lucht gegrepen getal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
So ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bron: Enkele boeken die ik gelezen heb in het verleden. Vluchten voor de grote oorlog zat er tussen dacht ik..... Siegfried Debaeke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Staatssecretaris
|
![]() Als er één provincie is die streng katholiek is dan zal het West Vlaanderen wel zijn en niet Limburg. De christelijke partij scoort daar altijd goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Trouwens de oppermens ondermens behandeling van de franstaligen tegenover de Vlamingen zal wel op grotere schaal gebeurt zijn en wel voor een veel grotere periode dan gedurende de eerste wereldoorlog. Niet enkel ten tijde van oorlog wanneer een mens altijd wat egoïstischer is om zijn eigen zelfbehoud maar de franstalige minachting voor Nederlandstaligen is er altijd geweest, zowel in oorlogstijd als in vredestijd, zelfs nu nog altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een spijtige zaak dat de geschiedenis lessen in het school niet veel leren aan de kinderen over de kommer die de Vlamingen moeten ondergaan door "België" Zelfs in het onderwijs is er een "Belgische" indoctronatie en wordt er zo weinig mogelijk over de vlaamse geschiedenis gepraat als maar mogelijk is.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn begot 2005 hé. (zie mijn post elders in dit forum)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() De koning is een leugenaar ofwel een heel domme mens.
het volledige verhaal over de 87 % is het volgende. Peiling la Libre Belgique van 21/3/2005. Vraag : Moet Belgie volgens U verenigd blijven. 87 % van de ondervraagden zei : Ja. 13 % zei : neen. Geen sprake van geen mening, ik weet niet.... Van de 2000 ondervraagden waren de Vlamingen ondervertegenwoordigd. Men kan dus gerust stellen dat deze enquete geen echte waarde had. maar dan was er nog een tweede vraag (nog altijd met de Vlamingen ondervertegenwoordigd in de enquete) en daarin vroeg men of Vlaanderen, Wallonie en Brussel meer bevoegdheden moesten krijgen en onafhankelijker worden. En dan antwoorde 56 neen en 44 procent zei ja Heel opvallend onder de ondervraagde Vlamingen zei 65 ja op de tweede vraag. Ofwel liegt de koning doelbewust ofwel is hij te dom om enquetes te interpreteren zoals het hoort...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() In ieder geval : weg ermee.
Maar ja wat wil je in zijn prive leven is het ook leugens en bedrog he... dat is gewoon de familie van Saksen Coburg hunnen tweede natuur.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België is een compromis tussen Engeland, Frankrijk en Pruisen, die toenmalig moest dienen als bufferstaat.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vlaamse beweging heeft vroeger veel goeds gedaan, no question about it. Maar ga ze a.u.b. niet verdedigen sinds hun stunts tussen WO I en WO II, tijdens WO II en wat ze daarna op hun kerfstok hebben. Het doel heiligt de middelen nu eenmaal niet.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
misschien tijd dat deze wat tegengewicht brengen tegen die racistische nationalisten ? Ik zou graag weer de vlaamse vlag uit m'n venster hangen en niet geassosieerd worden met het verfoeilijke VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Egidius heeft een nieuw woordje geleerd ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Meer bepaald de grootste zakkenvuller. In zijn schoenen zou ik ook m'n werkcontract met alle middelen verdedigen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |