![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Het VB eist niets op, jij eist het op. Och, wat een tijdverspilling, die politiek correcte ettertjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Journalisten houden rekening met de inhoud van wat zij brengen. Met de relevantie ervan. Met een persoonlijke ethiek. Journalisten moeten onafhankelijk zijn van de overheid. Het kader waarin dat gebeurt moet duidelijk zijn. De tekst die je aanklaagt bevestigt hun onafhankelijkheid en zegt enkel dat zij het recht hebben om naar persoonlijk inzicht te handelen. Dat zij daarbij niet moeten aarzelen om hun geweten te volgen als mens. Dat zij hun gezond verstand moeten gebruiken. De tekst verbiedt hen niets en legt hen niets op. De tekst verduidelijkt een aantal principes om hen hierbij morele steun te verschaffen en hun terechte bezorgdheid te onderschrijven. Wat hier in 's hemelsnaam verkeerd aan is mag joost weten, dit zien als een oproep om hen te knechten of hun vrijheid te beperken is helemaal onterecht. Het recht om vrij te berichten zien als een oproep om dit niet te doen is pervers. Dat het probleem van het VB hier ter sprake komt zal niemand verwonderen. Langs rechterzijde wordt journalisten steeds weer verweten dat zij partijdig zijn. Indien nu de overheid hen duidelijk de vrijheid garandeert is het weer verkeerd. Een klote klaagpartij verdient eigenlijk een minder faire aanpak, maar onze joernalisten hebben een ethiek die onafhankelijk is van de stompzinnigheid van degenen waarover zij moeten berichten. Dat siert hen. De overheid zet op papier dat zij mogen doen wat zij verantwoord vinden en ontheft hen van elke beperking, in negatieve en in positieve zin. Dat siert deze overheid. Een partij wil journalisten betuttelen, aanklagen, hen in een verkeerd en fout daglicht stellen en daardoor die mensen onder druk zetten om meer aan bod te mogen komen dan verantwoord is; Een partij is daarmee in opspraak omdat ze met haar haatcampagnes iets wil bekomen. Een partij is derhalve een aanslag aan het plegen tegen de onafhankelijkheid van journalisten en van de nationale oproep. Die partij is het VB[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 augustus 2005 om 12:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
DE tv, schrijft u: volgens u een monolitisch blok, geleid door een geheimzinnige dr. Goebels die censureert en alleen de nationale boodschap van Guy Verhofstadt, opperfuhrer, ventileert. Ik hoor een belletje rinkelen, ik hoor zelf de sirenes van de ambulance die u komen ophalen wegens paranoïde schizofrenie. Denkt ge nu echt dat er één kat is die deze prietpraat voor waarheid aanneemt? Ondertussen circuleren de zoveelste brieven op de VRT die de onafhankelijkheid van journalisten tegenover om het even wie garanderen. My god ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het gaat om het punt;hoe lang kun je genieten van een bijstand terwijl je fysisch nog in staat bent om iedere dag plafonds te verven?Dit is toch een vraag die een mens zich mag stellen niet?Of ben ik nu echt een "zeikstraal",zoals ze hier zeggen? ![]()
![]() |
![]() |
#105 | |||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat we onze kinderen behoren op te voeden tot zelfredzame burgers in de wereld zoals hij nu is, met al zijn voor en tegen. Ik ben niet van mening, dat we ze betuttelend moeten neervlijen in een door ons smetteloos naar ons eigen beeld schoongekuiste maatschappij. Ik betrouw erop dat de toekomstige generaties, net als wij, hun lot zelf in handen nemen, zonder onze te verregaande bemoeienissen. Als onze wereld hen niet langer aanstaat, is het aan hen om hem te veranderen. Dat moeten wij niet in hun plaats doen. Citaat:
Niet echt. We leven niet in een democratie, we zitten niet aan het roer. Waar wij, en later onze kinderen wel recht op hebben: afbollen waar het klimaat niet langer gunstig is. Alvast een goeie reden om niet langer principieel tegen migratie te ageren: we zullen er misschien zelf ooit aan toe komen. Citaat:
![]() Citaat:
Roep me als u weet waaraan en mijn hulp kunt gebruiken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 augustus 2005 om 12:49. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op voorhand weet dat een bepaalde opinie 'minder fair' wordt aangepakt, dan groeit mijn twijfel of die opinie wel zo fout is als de 'minder fairen' me willen voorhouden...........
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij overigens nog gelooft in de onafhankelijkheid van journalisten, dan ben jij gewoon ongelofelijk naïef.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
staan bedrijven niet in de rij om die persoon aan te werven. Die persoon is dus volledig op zichzelf aangewezen indien hij/zij zijn/haar uitkering wat wil aandikken. Veel bedrijven zorgen dus zelf voor de situaties die jij hier aanklaagt. 8)
![]() |
![]() |
#112 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik trouwens ook enkele maanden als freelance journalist gewerkt. Niet in de politiek welteverstaan. De samenwerking met mijn toemalige werkgever is toen beëindigd omdat ik weigerde te doen wat mijn hoofdredacteur van mij vroeg: propaganda schrijven ipv eerlijke teksten. Ik wil zelfs niet weten hoe het er aan toe gaat op het hoogste niveau in de politieke journalistiek. Nogmaals: Als jij nog gelooft in de onafhankelijkheid van journalisten, dan ben jij gewoon ongelofelijk naïef.[edit] [size=1]Edit:[/size]
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 1 augustus 2005 om 15:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag dan ook ernst bij het beoordelen van een fenomeen. In Belgie beweren dat er geen onafhankelijke pers bestaat, en dat door degenen die niet liever zouden hebben dan iedereen die hen niet aanstaat naar een ander continent te verbannen is onjuist en onfair. Maar dat weet u trouwens zelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat houdt het VB toch tegen zelf te starten ?
Met 1 milj abonees zitten ze zo al op rozen ... Jullie paranoia over mediacensuur is dan ook metteen van de baan ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat onze 'nationale' omroep een allegaartje is van slaafse pseudo-journalisten die enkel aan hun eigen jobke (en toekomst) denken dat heb je dan weer wel goed begrepen. Voor de rest ben je gewoon wat uit je nek aan 't lullen. Denk je nu echt dat er één kat die prietpraat over de onafhankelijkheid van journalisten voor waarheid aanneemt ? De interne nota van de VRT is een verzinsel van rechts ? Het triviaat der hoofdredacteuren die over de aanwezigheid van Vlaams Belangers in programma's oordeelt is pure fictie ? Slaap gerust verder. Och, wat een tijdverspilling, die politiek correcte ettertjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() [size=4]Bestaat de interne nota van de VRT of niet ????[/size] [size=4][/size] (tip : zie enkele posts terug, zoek naar Knuppel zijn bijdrage) [size=4][/size] [size=4][/size] [size=4][/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
De tekst die je aanklaagt bevestigt hun onafhankelijkheid en zegt enkel dat zij het recht hebben om naar persoonlijk inzicht te handelen. Dat zij daarbij niet moeten aarzelen om hun geweten te volgen als mens. Dat zij hun gezond verstand moeten gebruiken. De tekst verbiedt hen niets en legt hen niets op. De tekst verduidelijkt een aantal principes om hen hierbij morele steun te verschaffen en hun terechte bezorgdheid te onderschrijven. Wat hier in 's hemelsnaam verkeerd aan is mag joost weten, dit zien als een oproep om hen te knechten of hun vrijheid te beperken is helemaal onterecht. Het recht om vrij te berichten zien als een oproep om dit niet te doen is pervers. Dat het probleem van het VB hier ter sprake komt zal niemand verwonderen. Langs rechterzijde wordt journalisten steeds weer verweten dat zij partijdig zijn. Indien nu de overheid hen duidelijk de vrijheid garandeert is het weer verkeerd. Een klote klaagpartij verdient eigenlijk een minder faire aanpak, maar onze joernalisten hebben een ethiek die onafhankelijk is van de stompzinnigheid van degenen waarover zij moeten berichten. Dat siert hen. De overheid zet op papier dat zij mogen doen wat zij verantwoord vinden en ontheft hen van elke beperking, in negatieve en in positieve zin. Dat siert deze overheid. Een partij wil journalisten betuttelen, aanklagen, hen in een verkeerd en fout daglicht stellen en daardoor die mensen onder druk zetten om meer aan bod te mogen komen dan verantwoord is; Een partij is daarmee in opspraak omdat ze met haar haatcampagnes iets wil bekomen. Een partij is derhalve een aanslag aan het plegen tegen de onafhankelijkheid van journalisten en van de nationale oproep. Die partij is het VB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik kan ook maar lezen wat er hier geschreven word. Ik werk niet bij de vrt, ben namelijk werkzoekende ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Uiteraard gaan jullie paranoïde geesten hierin enkel maar bevestiging zien,
maar wat hier staat beschreven van die nota, klinkt niet meer dan normaal. Je weet toch wat paranoïde inhoud ? In alles een complot zien tegen zichzelf (of eigen groep) een ja is bevestiging en een neen is een nog grotere bevestiging. Er bestaan behandelingen tegen die ziekte ...
![]() |
![]() |