![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik jullie twee vergelijk dat betreft dat enkel jullie beider behoefte om jullie toevlucht tot geweld te nemen. Voor de rest ga ik helemaal met je akkoord.
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Broedermoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wedden dat niet IK het zal zijn die over zijn 'broedervolk' heengaat?
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw fysieke dreigementen aan het adres van wie naar uw flamingantsiche afzeik niet wenst te luisteren, horen thuis in autoritaire regimes. Ge moogt uw bullshit hier neerpennen zo veel en zo vaak ge wilt, maar daar houdt het mee op. Wie uw onzin links wil laten liggen heeft daar ook het recht voor. Wie niet horen wil, wil niet horen. Zo hoort het.
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens mij hangt deze spreuk ook in de Wetstraat NR16. ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soit, ergens raak je terecht een teer punt aan, namelijk het masochistische kalimero-complex dat in grote delen van de Vlaamse Beweging onderhouden wordt... Het zou ironisch zijn mocht net jij daaraan iets veranderen, hier op dit forum.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 1 augustus 2005 om 16:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wil respect afdwingen met de vuisten. Voor een mening hoeft niemand respect te hebben. Als jij voor je mening respect wil, dan moet je je mening beter formuleren. Als jij iemand wil overtuigen van je mening, dan zal dat niet beter lukken na een aframmeling. Dat levert hoogstens een door terreur afgedwongen schijnrespect op. Je flamingantische zever word echt niet aantrekkelijker na een ranseling. Dat kan ik uit ervaring bevestigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hebben die takkertjes aan uw pulleke getrokken, daar in Gent? Was er een streepke in? Erg, zelle... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgicisten worden jammer genoeg niet door de wet beschermd.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een paar wetjes veranderen hier, een grondwetswijziging daar. Nog een rechtertje vinden (bij voorkeur Franskiljon en ... waarom niet - in het Gentse) en klaar is kees: den stab in den bak. Moet ik mij informeren of er in Leuven Centraal een telenet hotspot is?
![]() |
![]() |
#113 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En revanchist ook. Voorheen zo neutraal als een Zwitser, laat ik sindsdien geen gelegenheid onbenut om flamingantisch gedoe in het slechte daglicht te stellen zoals het dat verdient. En hoe langer hoe meer blijkt dat Belgicisme de goeie keus was. In die zin is het TAK-gedoe een goeie katalysator geweest. Bewegingen die het van geweld moeten hebben, deugen nu eenmaal niet. Misschien was het proces tegen de VB-VZW's niet 100% koosjer, maar het is alleszinds een beschaafdere methode om zaken voor het gerecht te beslechten i.p.v. op straat. Citaat:
Lach dat ik die rechter niet was. ![]() Citaat:
Das makkelijk om weten wat ik moet meebrengen. Een Hot-Spot-kaartje is handiger dan twee kilo appelsienen, en gezonder dan een stang sigaretten. Hoewel............ Leuven Centraal....... dat is nog veel te veel een vakantieoord voor stoute flaminganten. 't Gravensteen, lijkt dat u iets? Daar staat schoon speelgoed. Dan kom ik daar met u een (rollen)spelletje spelen. Ik draag de kap met gaatjes voor de ogen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 augustus 2005 om 07:35. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'niet koosjer maar wel beschaafder' moet ik toch onthouden, hoor....
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je toch van plan bent je geheugen te kwellen en te pijnigen, doe het dan meteen tegoei. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zullen we dan maar de %tjes van gedachten wisselen om te weten te komen hoeveel % koosjerheid te verkiezen is boven de taal die 'de straat' al eens spreekt en hoeveel niet?
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
![]() 't is ene die het verschil niet kende (en wsl nog steeds niet kent) tussen 'target destroyed' en 'collateral damage'. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst heb ik nog 'Madame est servie' gelezen. Allemaal meisjes uit arme, Vlaamse boerengezinnen die onder de hoon van hun francofiele heren en dames de meest vortige dingen moesten ondergaan, tot zelfs ongewenste intimiteiten toe. Vlaamse meisjes waren het meest gewild, want ze zouden alles doen om geld voor thuis te verdienen. In het Frans uitgekafferd worden was dan ook schering en inslag, want het waren toch die 'sale flamends' hé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Me dunkt dus dat er, op de soldaritiet na, die Vlaanderen al gedurende een halve eeuw wél opbrengt tegenover de gulle Charels van toen, niet gek veel veranderde sinds 1830.
![]() |
![]() |
#120 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |