Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2005, 22:39   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belziek
Mijn beste, wie ben jij om mij te veroordelen? Een beetje radicalisering kan geen kwaad hoor. Geen woorden maar daden! Men zal mij alleszinds nooit kunnen verslijten voor 'salonflamingant'.

Vooruit Vlamingen
verbeten in de strijd
Wij weren ons dapper
tot Vlaanderen is bevrijd
Wij verjagen de franskiljonse kliek
Vecht met ons voor de Vlaamse Republiek.

[size=1]Bron: taktivistenmars[/size]
Excuses, maar je begrijpt het anders dan ik het bedoelde.

Als ik jullie twee vergelijk dat betreft dat enkel jullie beider behoefte om jullie toevlucht tot geweld te nemen.

Voor de rest ga ik helemaal met je akkoord.
Oud 31 juli 2005, 22:42   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Excuses, maar je begrijpt het anders dan ik het bedoelde.

Als ik jullie twee vergelijk dat betreft dat enkel jullie beider behoefte om jullie toevlucht tot geweld te nemen.

Voor de rest ga ik helemaal met je akkoord.
U zit met een probleem, om tot die republiek te komen, moet u eerst over VEEL van uw "volksgenoten" heen gaan....die dat niet zo apprecieren.

Broedermoord ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 22:45   #103
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wedden dat niet IK het zal zijn die over zijn 'broedervolk' heengaat?
Oud 31 juli 2005, 23:18   #104
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie niet horen wil, moet nu éénmaal spreekwoordsgewijs voelen.
Waar vrije meningsuiting heerst, moet iedereen de vrijheid genieten om andermans mening uit vrije wil te aanhoren, maar ook te negeren.

Uw fysieke dreigementen aan het adres van wie naar uw flamingantsiche afzeik niet wenst te luisteren, horen thuis in autoritaire regimes.
Ge moogt uw bullshit hier neerpennen zo veel en zo vaak ge wilt, maar daar houdt het mee op. Wie uw onzin links wil laten liggen heeft daar ook het recht voor.
Wie niet horen wil, wil niet horen.
Zo hoort het.
Oud 31 juli 2005, 23:20   #105
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
.

Volgens mij hangt deze spreuk ook in de Wetstraat NR16.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 15:35   #106
Belziek
Burger

Standaard

Citaat:
Uw fysieke dreigementen aan het adres van wie naar uw flamingantsiche afzeik niet wenst te luisteren, horen thuis in autoritaire regimes.
Staf jongen, je leest het - al dan niet bewust - weer verkeerd. Het gaat hier mij om respect.
Belziek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 15:36   #107
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Staf jongen, je leest het - al dan niet bewust - weer verkeerd. Het gaat hier mij om respect.
En zoals u weet moet respect altijd van twee kanten komen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 16:25   #108
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Flaminganten zijn de eersten om met de hand op het hart de Vlaamse Leeuw te zingen. Maar wat ik niet begrijp is dat ze altijd opnieuw die volgende zin brullen:

"Ze zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw."

???

Wie werd er al jaar en dag bestolen door de Franstaligen?

Wie werd al sinds mensenheugnis verdrukt door de Belgische Staat?

Wie zijn sinds het ontstaan van ons land altijd de arme sukkelaars geweest?

Als we de flaminganten mogen geloven: de arme Vlamingen. Dan rest er de vraag: hoe kan de leeuw, als symbool van een lomp boerenvolkje dat zich altijd heeft laten uitbuiten, nog fier zijn? Op wat?

Alvorens de drash Vlaams-nationale hier kan beginnen, wil ik uitdrukkelijk benadrukken dat bovenstaande paragraaf niet mijn woorden zijn ... maar die van de flaminganten.
Ach Yann, waar maak jij je druk om... Als we het BUB-discours mogen geloven, dan zijn 'de Echte Belgen' even dikke nullen als de Vlamingen... Hoewel het overgrote deel van de bevolking fervent Belgisch is, toch kiezen ze voor verwerpelijke flamingante politici, laten ze hun media beheersen door die minieme minderheid en slikken ze de propaganda als zoete koek, worden de universiteiten bevolkt met flamingant gespuis, bref, wordt heel hun maatschappelijk leven gemanipuleerd door dat tuig, zonder dat ze ook maar iets in de mot hebben. Sterker nog, ze hebben, godbetert, een partij van zelfverklaarde, maar raaskallende anti-nationalisten nodig om hun naar hun patriottische zelfvervulling, hun door God gegeven Lot als roemrijke, glanzende parel van Europa in te nemen... Ook niet meteen iets om trots op te zijn, niet?

Soit, ergens raak je terecht een teer punt aan, namelijk het masochistische kalimero-complex dat in grote delen van de Vlaamse Beweging onderhouden wordt... Het zou ironisch zijn mocht net jij daaraan iets veranderen, hier op dit forum.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ossaert on 01-08-2005 at 17:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Flaminganten zijn de eersten om met de hand op het hart de Vlaamse Leeuw te zingen. Maar wat ik niet begrijp is dat ze altijd opnieuw die volgende zin brullen:

???

Als we de flaminganten mogen geloven: de arme Vlamingen. Dan rest er de vraag: hoe kan de leeuw, als symbool van een lomp boerenvolkje dat zich altijd heeft laten uitbuiten, nog fier zijn? Op wat?

Alvorens de drash Vlaams-nationale hier kan beginnen, wil ik uitdrukkelijk benadrukken dat bovenstaande paragraaf niet mijn woorden zijn ... maar die van de flaminganten.
Ach Yann, waar maak jij je druk om... Als we het BUB-discours mogen geloven, dan zijn 'de Echte Belgen' even dikke nullen als de Vlamingen... Hoewel het overgrote deel van de bevolking fervent Belgisch is, toch kiezen ze voor verwerpelijke flamingante politici, laten ze hun media beheersen door die minieme minderheid en slikken ze de propaganda als zoete koek, worden de universiteiten bevolkt met flamingant gespuis, bref, wordt heel hun maatschappelijk leven gemanipuleerd door dat tuig, zonder dat ze ook maar iets in de mot hebben. Sterker nog, ze hebben, godbetert, een partij van zelfverklaarde, maar raaskallende anti-nationalisten nodig om hun naar hun patriottische zelfvervulling, hun door God gegeven Lot als roemrijke, glanzende parel van Europa in te nemen... Ook niet meteen iets om trots op te zijn, niet?

Soit, ergens raak je terecht een teer punt aan, namelijk het masochistische kalimero-complex dat in grote delen van de Vlaamse Beweging onderhouden wordt... Het zou ironisch zijn mocht net jij daaraan iets veranderen, hier op dit forum.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

???

Soit, ergens raak je terecht een teer punt aan, namelijk het masochistische kalimero-complex dat in groot deel van de Vlaamse Beweging onderhouden wordt... Het zou ironisch zijn mocht net jij daaraan iets veranderen, hier op dit forum.[/size]
[/edit]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 1 augustus 2005 om 16:26.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2005, 17:50   #109
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees het maar al te goed.
Jij wil respect afdwingen met de vuisten.

Voor een mening hoeft niemand respect te hebben.
Als jij voor je mening respect wil, dan moet je je mening beter formuleren.
Als jij iemand wil overtuigen van je mening, dan zal dat niet beter lukken na een aframmeling.
Dat levert hoogstens een door terreur afgedwongen schijnrespect op.
Je flamingantische zever word echt niet aantrekkelijker na een ranseling.
Dat kan ik uit ervaring bevestigen.
Oud 2 augustus 2005, 06:24   #110
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je flamingantische zever word echt niet aantrekkelijker na een ranseling.
Dat kan ik uit ervaring bevestigen.
Ochgottekes toch....
Hebben die takkertjes aan uw pulleke getrokken, daar in Gent?
Was er een streepke in?
Erg, zelle...
Oud 2 augustus 2005, 06:55   #111
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ochgottekes toch....
Hebben die takkertjes aan uw pulleke getrokken, daar in Gent?
Was er een streepke in?
Erg, zelle...
Had ik een Jood geweest, ik klaagde u aan voor revisionisme en negationisme.
Belgicisten worden jammer genoeg niet door de wet beschermd.
Oud 2 augustus 2005, 07:12   #112
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had ik een Jood geweest, ik klaagde u aan voor revisionisme en negationisme.
Toch wel een gevoelig menneke...
Citaat:
Belgicisten worden jammer genoeg niet door de wet beschermd.
Die bescherming van goede Belgen wettelijk maken is een akkefietje, hoor.
Een paar wetjes veranderen hier, een grondwetswijziging daar.
Nog een rechtertje vinden (bij voorkeur Franskiljon en ... waarom niet - in het Gentse) en klaar is kees: den stab in den bak.
Moet ik mij informeren of er in Leuven Centraal een telenet hotspot is?
Oud 2 augustus 2005, 07:35   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jep.
En revanchist ook.
Voorheen zo neutraal als een Zwitser, laat ik sindsdien geen gelegenheid onbenut om flamingantisch gedoe in het slechte daglicht te stellen zoals het dat verdient. En hoe langer hoe meer blijkt dat Belgicisme de goeie keus was. In die zin is het TAK-gedoe een goeie katalysator geweest. Bewegingen die het van geweld moeten hebben, deugen nu eenmaal niet.
Misschien was het proces tegen de VB-VZW's niet 100% koosjer, maar het is alleszinds een beschaafdere methode om zaken voor het gerecht te beslechten i.p.v. op straat.

Citaat:
Nog een rechtertje vinden (bij voorkeur Franskiljon en ... waarom niet - in het Gentse) en klaar is kees:
Jullie komen er nog goed vanaf.
Lach dat ik die rechter niet was.

Citaat:
den stab in den bak.
Laat het me weten.
Das makkelijk om weten wat ik moet meebrengen.
Een Hot-Spot-kaartje is handiger dan twee kilo appelsienen, en gezonder dan een stang sigaretten.
Hoewel............ Leuven Centraal....... dat is nog veel te veel een vakantieoord voor stoute flaminganten. 't Gravensteen, lijkt dat u iets? Daar staat schoon speelgoed. Dan kom ik daar met u een (rollen)spelletje spelen. Ik draag de kap met gaatjes voor de ogen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 02-08-2005 at 08:35
Reason:

Citaat:
Jep.
En revanchist ook.
Voorheen zo neutraal als een Zwitser, laat ik sindsdien geen gelegenheid onbenut om flamingantisch gedoe in het slechte daglicht te stellen zoals het dat verdient. En hoe langer hoe meer blijkt dat Belgicisme de goeie keus was. In die zin is het TAK-gedoe een goeie katalysator geweest. Bewegingen die het van geweld moeten hebben, deugen nu eenmaal niet.
Misschien was het proces tegen de VB-VZW's niet 100% koosjer, maar het is alleszinds een beschaafdere methode om zaken voor het gerecht te beslechten i.p.v. op straat.

Citaat:
Nog een rechtertje vinden (bij voorkeur Franskiljon en ... waarom niet - in het Gentse) en klaar is kees:

Citaat:
den stab in den bak.
Laat het me weten.
Een Hot-Spot-kaartje is handiger dan twee kilo appelsienen, en gezonder dan een stang sigaretten.
Hoewel............ Leuven Centraal....... dat is nog veel te veel een vakantieoord voor stoute flaminganten. 't Gravensteen, lijkt dat u iets? Daar staat schoon speelgoed. Dan kom ik daar met u een (rollen)spelletje spelen. Ik draag de kap met gaatjes voor de ogen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Jep.
En revanchist ook.
Voorheen zo neutraal als een Zwitser, laat ik sindsdien geen gelegenheid onbenut om flamingantisch gedoe in het slechte daglicht te stellen zoals ze verdienen. En hoe langer hoe meer blijkt dat Belgicisme de goeie keus was. In die zin is het TAG-gedoe een goeie katalysator geweest. Bewegingen die het van geweld moeten hebben, deugen nu eenmaal niet.

Citaat:

Citaat:
den stab in den bak.
Laat het me weten.
Hoewel............ Leuven Centraal....... dat is nog veel te veel een vakantieoord voor stoute flaminganten. 't Gravensteen, lijkt dat u iets? Daar staat schoon speelgoed. Dan kom ik daar met u een (rollen)spelletje spelen. Ik draag de kap met gaatjes voor de ogen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 augustus 2005 om 07:35.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 08:53   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat 'niet koosjer maar wel beschaafder' moet ik toch onthouden, hoor....
Oud 2 augustus 2005, 08:57   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat 'niet koosjer maar wel beschaafder' moet ik toch onthouden, hoor....
Je neemt je voor om iets te onthouden, maar je vergeet direct een belangrijke nuance. Ik schreef:"....... niet 100% koosjer.........."
Als je toch van plan bent je geheugen te kwellen en te pijnigen, doe het dan meteen tegoei.
Oud 2 augustus 2005, 09:07   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zullen we dan maar de %tjes van gedachten wisselen om te weten te komen hoeveel % koosjerheid te verkiezen is boven de taal die 'de straat' al eens spreekt en hoeveel niet?
Oud 2 augustus 2005, 09:29   #117
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep.
En revanchist ook.
Tja, natuurlijk, als ge daar "par inadvertance" iemand als pianodinges tegen het lijf gelopen waart...
't is ene die het verschil niet kende (en wsl nog steeds niet kent) tussen 'target destroyed' en 'collateral damage'.
, mijn boeleke, voor dat zwart schaap in de fammille.
Oud 2 augustus 2005, 14:32   #118
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil het nog eens verduidelijken. De flaminganten beweren bij hoog en bij laag dat de Vlamingen gedurende de ganse geschiedenis van België zijn uitgebuit, gediscrimineerd, bespot, veracht, gekleineerd... Zo beschouw(d)en de franstaligen ons als een volkje van lompe boeren, als we de flaminganten mogen geloven.

De flaminganten hebben dus een laag zelfbeeld, of zelfs een soort minderwaardigheidscomplex. Maar hoe kan hun mascotte, de Vlaamse Leeuw, dan fier zijn op hen?
De Franstaligen hebben altijd al op de Vlamingen neergekeken.
Laatst heb ik nog 'Madame est servie' gelezen. Allemaal meisjes uit arme, Vlaamse boerengezinnen die onder de hoon van hun francofiele heren en dames de meest vortige dingen moesten ondergaan, tot zelfs ongewenste intimiteiten toe. Vlaamse meisjes waren het meest gewild, want ze zouden alles doen om geld voor thuis te verdienen. In het Frans uitgekafferd worden was dan ook schering en inslag, want het waren toch die 'sale flamends' hé...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 14:59   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1845 werd Vlaanderen geteisterd door hongersnood. Enkelen richtten hun blikken naar Brussel voor een behulpzame hand. Dat de Vlamingen Frans leren, was Rogiers' antwoord, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank.
Ch. Rogier, in het Franse St-Quentin geboren, die uit 'vaderlandsliefde' België in 1830 in 't leven riep.
In 2005 hadden we BHV, dat, tegen het advies van de Raad van State niet werd 'opgelost' dankzij het respect van de Franstaligen voor de Vlaamse rechten in dit land.

Me dunkt dus dat er, op de soldaritiet na, die Vlaanderen al gedurende een halve eeuw wél opbrengt tegenover de gulle Charels van toen, niet gek veel veranderde sinds 1830.
Oud 2 augustus 2005, 15:35   #120
Belziek
Burger

Standaard

Citaat:
Waar vrije meningsuiting heerst, moet iedereen de vrijheid genieten om andermans mening uit vrije wil te aanhoren, maar ook te negeren.

Ge moogt uw bullshit hier neerpennen zo veel en zo vaak ge wilt, maar daar houdt het mee op. Wie uw onzin links wil laten liggen heeft daar ook het recht voor.
Zo hoort het.
Ik zal mij nog eens quoten in de hoop dat je het eindelijk snapt. Is dat goed Staf?

Citaat:
Dat is het punt ook niet. Telkens wij jullie op idiote standpunten wijzigen reageren jullie met domme oneliners die kant noch wal raken. Een tweede vervelende tricolore gewoonte bestaat er in Vlaamsgezindheid continu af te schilderen als iets folklorisch uit WO2. Dat is intellectueel hoogst oneerlijk en bewijst wederom dat jullie niet beschikken over degelijke argumenten. Er valt gewoon geen ernstige discussie met jullie te voeren! Integendeel het enige waar jullie het meesterschap in dragen is het ononderbroken spuien van leugens en halve waarheden en het ontkennen van harde feiten. Als jullie bewust de Vlaamse zaak blijven beledigen op jullie goedkope manier zal ik hier tegen reageren. Als we het niet beschaafd in de discussie kunnen zal het op een andere manier moeten gebeuren. Vlamingen zijn een fier volk dat veel verdraagt maar er zijn grenzen.
Belziek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be