Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2005, 14:29   #101
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
en weer een vlieg doodgemept héhé
MOORDENAAR!!!!!
Oud 2 augustus 2005, 14:37   #102
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel het logische gevolg als je met termen als "levende wezens" begint te zwaaien (niet naar jou in concreto, maar in deze topic).

(en weer een vlieg doodgemept héhé)
Sorry, maar ik gebruikte het enkel en alleen maar in de context van lijden, wat alleen maar gebeurt wanneer een wezen over een centraal zenuwstelsel bezit. Zodoende sloot ik indirect sperziebonen uit.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 14:47   #103
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Riep ze "au" voor ze de geest gaf?
In vliegentaal klonk het eerder als "splut".
Oud 2 augustus 2005, 14:52   #104
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Sorry, maar ik gebruikte het enkel en alleen maar in de context van lijden, wat alleen maar gebeurt wanneer een wezen over een centraal zenuwstelsel bezit. Zodoende sloot ik indirect sperziebonen uit.
En op basis van welk principe zou ik "lijden" moeten correleren met een "centraal zenuwstelsel"? Planten kunnen net zo goed als dieren reageren op licht, geurstoffen, smaakstoffen en contact. De interactie met de omgeving is het essentiële element. Ik zie niet in waarom ik dit soort ethiek niet mee zou tellen. Wetenschappelijk gezien kun je immers alle reacties van buitenaf catalogeren als (bio-)chemische informatie. En er is geen kat die de ene chemische reactie belangrijker acht dan de andere, wel?
Oud 2 augustus 2005, 14:53   #105
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In vliegentaal klonk het eerder als "splut".
Ik wist niet dat vliegen in onomatopeeën spraken
Oud 2 augustus 2005, 14:55   #106
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Ik wist niet dat vliegen in onomatopeeën spraken
Het zijn dan ook zeer intelligente wezens. Het is het enige dier dat kan vliegen én zich ook kon noemen naar dat kenmerk. Daarentegen moet ik de eerste "loop", "zwem" of "kruip" nog tegenkomen
Oud 2 augustus 2005, 14:56   #107
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Citaat:
En op basis van welk principe zou ik "lijden" moeten correleren met een "centraal zenuwstelsel"? Planten kunnen net zo goed als dieren reageren op licht, geurstoffen, smaakstoffen en contact. De interactie met de omgeving is het essentiële element. Ik zie niet in waarom ik dit soort ethiek niet mee zou tellen. Wetenschappelijk gezien kun je immers alle reacties van buitenaf catalogeren als (bio-)chemische informatie. En er is geen kat die de ene chemische reactie belangrijker acht dan de andere, wel?
Vanuit puur wetenschappelijk standpunt heb je gelijk.

Dit ging eigenlijk voornamelijk over ethiek. Wanneer ik over lijden spreek dan bedoel een gevoel dat enigzins vergelijkbaar is met wat wij als (fysieke) pijn ervaren.
Oud 2 augustus 2005, 14:57   #108
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die "abortus-beelden" zijn duidelijk beelden van ingrepen gepleegd in groezelige achterkamertjes en "serieus buiten een periode van 12 weken zwangerschap" (de limiet van de hier van kracht zijnde wet)
Eigenlijk is het dus goede reclame om abortus legaal toe te staan (tot en met 12 weken) zodat het in de normale omgeving van een hospitaal met de nodige hygiëne kan plaatsvinden. Binnen die periode van 12 weken zijn zulke walgelijke taferelen onmogelijk, indien de ingeep door een bevoegde arts wordt uitgevoerd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 15:04   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Vanuit puur wetenschappelijk standpunt heb je gelijk.

Dit ging eigenlijk voornamelijk over ethiek. Wanneer ik over lijden spreek dan bedoel een gevoel dat enigzins vergelijkbaar is met wat wij als (fysieke) pijn ervaren.
Ik denk toch dat je in de problemen komt met die fysieke pijn, omdat fysieke pijn nu eenmaal het doorgeven van chemische signalen is. Ik vermoed dat je gemakkelijker de discussie naar je toe kan krijgen als je lijden uitdrukt als het hebben van een mentale pijn. Stel: ik bedreig jou met een mes. Op dat moment heb je angst, een mentale pijn, om te sterven. Een embryo of foetus heeft dat probleem hoegenaamd niet.
Oud 2 augustus 2005, 15:09   #110
Aangebrande Phönix
Minister

Standaard

Misschien, wellicht gaat het niet om het gevoel, maar de ervaring ervan.

Aargh, ik moet van die pc af, veel te bedrukkend.
Oud 2 augustus 2005, 15:35   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn dan ook zeer intelligente wezens. Het is het enige dier dat kan vliegen én zich ook kon noemen naar dat kenmerk. Daarentegen moet ik de eerste "loop", "zwem" of "kruip" nog tegenkomen
Mmmh, ja maar denk bv aan de koekoek ...Veel intelligenter dan de vlieg!
Omdat de vlieg niet eens zijn plan heeft kunnen trekken om zich in het Frans "Vole" ipv "mouche" te laten noemen. Terwijl de koekoek zich "coucou" laat noemen (behalve in Wallonië, waar het "coucou gaming" is, maar dat is voor een ander topic).
Oud 2 augustus 2005, 15:45   #112
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Mmmh, ja maar denk bv aan de koekoek ...Veel intelligenter dan de vlieg! Omdat de vlieg niet eens zijn plan heeft kunnen trekken om zich in het Frans "Vole" ipv "mouche" te laten noemen. Terwijl de koekoek zich "coucou" laat noemen (behalve in Wallonië, waar het "coucou gaming" is, maar dat is voor een ander topic).
Het Frans, het Frans.... Nederlands is wel de taal van het Avondlandlijke Herenvolk hé !!
Oud 2 augustus 2005, 15:56   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Frans, het Frans.... Nederlands is wel de taal van het Avondlandlijke Herenvolk hé !!
Pfff, zelfs nie waar!

De Fransen zijn eeuwen baas in Vlaanderen geweest, en wanneer ze het niet meer zijn geweest, hebben ze ervoor gezorgd dat hun broeders, de Walen, het boeltje hier bij mekaar zouden houden.

En daarna hebben ze cellen van Lodewijk XIV gebruikt om door cloning Di Rupo te maken.

Zeg dat ik het gezegd heb.

Er is natuurlijk maar één conclusie mogelijk: uw vlieg was Vlaams ... 8)

btw: waar zit het anti-abortus kamp?
Anders moet er maar iemand aangeduid worden om advocaat van de Duivel te spelen (NEEN, ikke niet! )
Oud 2 augustus 2005, 16:09   #114
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Die "abortus-beelden" zijn duidelijk beelden van ingrepen gepleegd in groezelige achterkamertjes en "serieus buiten een periode van 12 weken zwangerschap" (de limiet van de hier van kracht zijnde wet)
Eigenlijk is het dus goede reclame om abortus legaal toe te staan (tot en met 12 weken) zodat het in de normale omgeving van een hospitaal met de nodige hygiëne kan plaatsvinden. Binnen die periode van 12 weken zijn zulke walgelijke taferelen onmogelijk, indien de ingeep door een bevoegde arts wordt uitgevoerd.
Yep ik kan u alleen maar gelijk geven, het lijken me inderdaad niet reglementaire klinieken.
Oud 2 augustus 2005, 16:11   #115
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Mmmh, ja maar denk bv aan de koekoek ...Veel intelligenter dan de vlieg!
Omdat de vlieg niet eens zijn plan heeft kunnen trekken om zich in het Frans "Vole" ipv "mouche" te laten noemen. Terwijl de koekoek zich "coucou" laat noemen (behalve in Wallonië, waar het "coucou gaming" is, maar dat is voor een ander topic).
intelligent is de koekoek zeker hij legt zijn ei in een ander nest en hoeft zich niks aan te trekken van de opvoeding ook een goede methode in plaats van abortus, uw kinderen door anderen laten uitbroeden en opvoeden.
Oud 2 augustus 2005, 16:18   #116
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Zodra het eitje bevrucht is gaat het HCG uitscheiden. HCG staat ook wel bekend als het zwangerschapshormoon. Het zorgt ervoor dat de zwangerschapstest positief uitvalt, maar geeft ook kwaaltjes (zoals misselijkheid) vroeg in de zwangerschap.

Tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap vindt de aanleg van de belangrijkste organen al plaats: het zenuwstelsel tussen de 5e en de 7e week van de zwangerschap, de hartfunctie na vijf tot zes weken. Bij zeven weken start de ontwikkeling van de armpjes en beentjes. Na 12 weken is er al een volledig 'minimensje' gevormd.

Ook binnen de 12 weken heb je dus te maken met een zenuwstelsel en voelt het kindje pijn. Al dan niet het zich bewust is van een wereld..

Voor mij is het vanaf 5 weken te laat om abortus toe te staan.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Xnorf on 02-08-2005 at 17:19
Reason:
--------------------------------

Zodra het eitje bevrucht is gaat het HCG uitscheiden. HCG staat ook wel bekend als het zwangerschapshormoon. Het zorgt ervoor dat de zwangerschapstest positief uitvalt, maar geeft ook kwaaltjes (zoals misselijkheid) vroeg in de zwangerschap.

Tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap vindt de aanleg van de belangrijkste organen al plaats: het zenuwstelsel tussen de 5e en de 7e week van de zwangerschap, de hartfunctie na vijf tot zes weken. Bij zeven weken start de ontwikkeling van de armpjes en beentjes. Na 12 weken is er al een volledig 'minimensje' gevormd.

Ook binnen de 12 weken heb je dus te maken met een zenuwstelsel en voelt het kindje pijn. Al dan niet het zich bewust is van een wereld..

Voor mij is het vanaf 5 weken te laat om abortus toe te staan.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ook binnen de 12 weken heb je dus te maken met een zenuwstelsel en voelt het kindje pijn. Al dan niet het zich bewust is van een wereld..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xnorf : 2 augustus 2005 om 16:19.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 16:21   #117
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
ook een goede methode in plaats van abortus, uw kinderen door anderen laten uitbroeden en opvoeden.
Adoptie dus.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 16:23   #118
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Dit wezentje mag je wettelijk dus vermoorden aangezien het 12 weken oud is...
Oud 2 augustus 2005, 16:25   #119
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Adoptie dus.
yep zo kun je het stellen
Oud 2 augustus 2005, 16:27   #120
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk maar één conclusie mogelijk: uw vlieg was Vlaams ... 8)
Zeer zeker ! Er komen geen immigranten binnen gedomme !

Citaat:
btw: waar zit het anti-abortus kamp?
Anders moet er maar iemand aangeduid worden om advocaat van de Duivel te spelen (NEEN, ikke niet! )
Ach, zelfs Xnorf ziet geen graten meer in abortus voor de vijfde week. Waar gaat de wereld toch naartoe ??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be