Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2003, 13:01   #101
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Is die vrouw...voorzitster van de N-VA?
Je hebt gelijk, Patriot, het was uw partijgenoot Tacitus die zo ontzettend geestig uit de hoek meende te komen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 13:05   #102
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dimitri, het verschil is dat flaminganten helemaal niet vriendelijk zijn t.o.v. Belgisch-gezinden. Op dit forum wordt dat wel overduidelijk.
Inderdaad, u, uw Antwerpse oppergaai Kim Roovers en uw Leuvense sterkhouder Bruno Yaminne maken dat wel even duidelijk hoe net en welgemanierd de BUB omgaat met andersdenkenden.
U noemt hen consequent fascisten, Kim noemt flaminganten ziek en Bruno presteerde het hakenkruizen onder Vlaamse leeuwen te plakken.

Een neutraal toeschouwer (ik denk dan al aan de Nederlanders en zelfs de belgicistische Superstaaf) zal inderdaad héél wat duidelijk worden over de vriendelijkheid die de BUB-bonzen tegenover andersdenkenden aan de dag wensen te leggen. Hij zal dan ook wel beseffen welke kant het niét van zijn argumenten moet hebben...
Oud 14 juni 2003, 13:22   #103
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeno, de ACTIES zijn niet spontaan (je hebt trouwens geen cijfers over de verkoop van Belgische vlaggen, maar ik weet toch dat ze steeds uitverkocht zijn in de winkels in Leuven...). Ik heb geen probleem met Vl. vlaggen, maar wél met de zwarte versie ervan- en zéker als het georganiseerd is.
Jij denkt blijkbaar dat VL² bestaat uit honderden mensen!

Kijk, als ze ergens naar een manifestatie gaan dan is dat met een beperkt aantal mensen. Gewone toeschouwers kopen dan SPONTAAN (ze worden niet verplicht) een vlag. Als deze mensen dus nog eens ergens gaan supporteren, dan nemen ze hun Vlaamse vlag mee. Spontaan.

En als jij een probleem hebt met de zwarte Vlaamse vlag, dan is dat uw probleem. Er bestaat trouwens geen "racistische" Vlaamse vlag, ondanks uw pogingen om deze vlag in het extreme hoekje te duwen.

Weet je dat het FN in Frankrijk de Franse driekleur gebruikt!? Heb je dan ook iets tegen die vlag? Trouwens, het FN gebruikt ook in Belgie de Belgische vod; gaan we die vlag dan ook anders bekijken?

PS: Je zegt dat de Belgische vlaggen in Leuven steeds uitverkocht zijn... Vreemd, ik weet nog toen we vorig jaar met een paar vrienden een Vlaamse vlag gingen kopen in de Diestsestraat (in dat "oude" winkeltje naast het Leuven Shopping Center), was er nog maar één Vlaamse vlag (een kleintje), de rest was allemaal uitverkocht. De verkoper zei dat hij wel nog een heel pak Belgische vlaggen had... Daarvoor hebben we natuurlijk vriendelijk bedankt.

... Heb ooit wel eens een Belgische vlag gehad hoor. Maar ik zal u misschien beter niet vertellen wat daar is mee gebeurd tijdens een zomers scoutskamp... 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 14:27   #104
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Weet je dat het FN in Frankrijk de Franse driekleur gebruikt!? Heb je dan ook iets tegen die vlag? Trouwens, het FN gebruikt ook in Belgie de Belgische vod; gaan we die vlag dan ook anders bekijken?
De "Belgische vod"...dat is een grove belediging die ik nooit gebruikt heb voor de officiele Vlaamse leeuw!

Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 14:29   #105
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
PS: Je zegt dat de Belgische vlaggen in Leuven steeds uitverkocht zijn... Vreemd, ik weet nog toen we vorig jaar met een paar vrienden een Vlaamse vlag gingen kopen in de Diestsestraat (in dat "oude" winkeltje naast het Leuven Shopping Center), was er nog maar één Vlaamse vlag (een kleintje), de rest was allemaal uitverkocht. De verkoper zei dat hij wel nog een heel pak Belgische vlaggen had... Daarvoor hebben we natuurlijk vriendelijk bedankt.
Tiens, ik was onlangs nog in datzelfde winkeltje om een schildje te kopen met daarop de negen provincies, het bandje met Vlaamse leeuwen was amper verkocht.
Oud 14 juni 2003, 14:29   #106
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De "Belgische vod"...dat is een grove belediging die ik nooit gebruikt heb voor de officiele Vlaamse leeuw!
Neen, je plaatste die vlag enkel naast het hakenkruis, met de gekende boodschap! Geen grove beledigingen zei u!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 14:31   #107
Bruno*
Banneling

Standaard

NIET de officiele vlag!!!!!!!!!!!
Oud 14 juni 2003, 14:34   #108
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet hypocriet doen he tacitus. Het is al erg genoeg dat je die bewuste post deed maar het is nog hypocrieter om u er nu uit te gaan lullen omdat er een kleurtje minder opstond.
Oud 14 juni 2003, 14:34   #109
Bruno*
Banneling

Standaard

Dat "kleurtje" is een wereld van verschil.
Oud 14 juni 2003, 15:02   #110
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat "kleurtje" is een wereld van verschil.
Leg dat verschil dan eens uit. Wat is er zo verschrikkelijk aan een Vlaamse leeuw met zwarte nagels en tong?

Ik wacht. (en kom nu niet af met "ja, maar het Vlaams blok gebruikt die vlag ook", want dan kan je evengoed de Franse vlag ook vies bekijken!)

Oud 14 juni 2003, 15:04   #111
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor om de bubbels te negeren, domheid is 1 iets, arrogantie is ook iets, maar beledigen op zo'n grove manier is echt wel een brug te ver.
Oud 14 juni 2003, 15:06   #112
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we zo belachelijk gaan beginnen....

Kijk, dit is de officiële Belgische vlag:

Dit is NIET de officiële vlag:

Inderdaad, er is een verschil in formaat. Als ik jouw redenering doortrek, dan mag ik morgen op de Brusselse Grote Markt die tweede (onofficiële vlag) verbranden? Ah ja, want met onofficiele vlaggen mag je toch alles doen, hé.

Of niet?
Oud 14 juni 2003, 15:17   #113
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, nu wordt het wel héél erg zielig...
Oud 14 juni 2003, 15:17   #114
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, er is een verschil in formaat. Als ik jouw redenering doortrek, dan mag ik morgen op de Brusselse Grote Markt die tweede (onofficiële vlag) verbranden? Ah ja, want met onofficiele vlaggen mag je toch alles doen, hé.

Of niet?
Het gaat om de symboolwaarde van beide vlaggen, en die is, bij het Belgisch voorbeeld gelijk.

Citaat:
Leg dat verschil dan eens uit. Wat is er zo verschrikkelijk aan een Vlaamse leeuw met zwarte nagels en tong?

Ik wacht. (en kom nu niet af met "ja, maar het Vlaams blok gebruikt die vlag ook", want dan kan je evengoed de Franse vlag ook vies bekijken!)
De zwarte leeuw is het symbool van secessie, de andere leeuw (stylistisch trouwens véél mooier) het symbool van een cultuurgemeenschap.
Oud 14 juni 2003, 15:27   #115
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De zwarte leeuw is het symbool van secessie, de andere leeuw (stylistisch trouwens véél mooier) het symbool van een cultuurgemeenschap.
Heb je dat nu net zelf verzonnen of staat dat op de achterkant van iedere vlag? Moest het zo zijn dan nog is het schandalig dat je die vlag naast een hakenkruis durft te plaatsen. Wat heeft secessie trouwens met de politiek van Hitler te maken, het is juist het omgekeerde.
Oud 14 juni 2003, 15:29   #116
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je dat nu net zelf verzonnen of staat dat op de achterkant van iedere vlag? Moest het zo zijn dan nog is het schandalig dat je die vlag naast een hakenkruis durft te plaatsen. Wat heeft secessie trouwens met de politiek van Hitler te maken, het is juist het omgekeerde
"de toekomst van Vlaanderen ligt in de Groot-Europese,Germaansche ruimte"

Staf De Clerck, leider VNV
Oud 14 juni 2003, 16:13   #117
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het gaat om de symboolwaarde van beide vlaggen, en die is, bij het Belgisch voorbeeld gelijk.
Dat is bij de Vlaamse vlaggen NET HETZELFDE. Een Vlaamse leeuw is een Vlaamse leeuw (wat ook de kleur van de nagels is), net zoals een Belgische vlag een Belgische vlag is (wat ook het formaat is).

Citaat:
De zwarte leeuw is geen symbool van secessie. Waar haal je dat?????

Ik geef je wel gelijk dat de officiele leeuw stylistisch veel mooier is!

Prachtige vlag, hé? Stylistisch trouwens ook véééél mooier dan de Belgische vlag!
Oud 14 juni 2003, 16:33   #118
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb je dat nu net zelf verzonnen of staat dat op de achterkant van iedere vlag? Moest het zo zijn dan nog is het schandalig dat je die vlag naast een hakenkruis durft te plaatsen. Wat heeft secessie trouwens met de politiek van Hitler te maken, het is juist het omgekeerde
"de toekomst van Vlaanderen ligt in de Groot-Europese,Germaansche ruimte"

Staf De Clerck, leider VNV
Is Staf de Clerck misschien de verpersoonlijking van de secessie? Ik dacht van niet!!
Oud 14 juni 2003, 17:04   #119
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De zwarte leeuw is het symbool van de Vlaamse graven wat het tot een historisch symbool maakt, wat die brave borsten vandoen hebben met hakenkruizen is me niet helemaal duidelijk. U schijnbaar wel...

In dat geval hebben de Duitsers door het eikenloof en de adelaar op hun euromuntstukken ook fascisme bedreven en gaat u hoogstwaarschijnlijk die beeltenissen binnenkort met hakenkruizen overplakken...
Oud 14 juni 2003, 17:06   #120
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
De zwarte leeuw is het symbool van de Vlaamse graven wat het tot een historisch symbool maakt, wat die brave borsten vandoen hebben met hakenkruizen is me niet helemaal duidelijk. U schijnbaar wel...

In dat geval hebben de Duitsers door het eikenloof en de adelaar op hun euromuntstukken ook fascisme bedreven en gaat u hoogstwaarschijnlijk die beeltenissen binnenkort met hakenkruizen overplakken...
Adelaar en eikenloof hebben niks met fascisme vandoen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be