Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 15:23   #101
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Wat weet u over mijn 'polemiek tegen de strijd tegen extreem rechts'? Hebt u daar ooit iets van gelezen? Polemiek, schitterend woord, ik zou me haast een Lenin gaan voelen.
Op dit forum hebt U dat al dikwijls gezegd. U verweet LSP b.v. dat ze strijd voerden tegen VB, zegde dan weer dat U vroeger het VB het voordeel van de twijfel gaf, enzovoort. Doe nu niet hypocriet.
Oud 20 september 2005, 15:26   #102
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Alsje stelt dat je twee grote kampen hebt (tegen grondwet wegens te liberaal, en tegen de grondwet wegens federalisme), dan kan je me in de twee kampen catalogeren.
Ben jij een Fransman? Ik had het over de Franse campagne tegen de Grondwet. En dan hadden je wel degelijk twee groepen die liefst niets van mekaar wilden horen. Je had wel een "linkse" Laurent Fabius die ook de rechtse neen-stemmers probeerde opvrijen, maar iedereen weet dat Fabius een klootzak is.

De échte linkse neen-stemmers (LCR, PCF, linkervleugel van PS met o.a. Melonchon) hebben niet met nationalistisch rechts geheuld.
Oud 20 september 2005, 15:31   #103
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Zou kunnen, maar wel om heel andere redenen. U doet uiteraard de moeite niet om onze teksten te lezen dus kan u dat ook niet weten, voor uw kortzichtige zwart-wit ogen ben ik 'extreem rechts' omdat ik het aandurf de federalistische doctrine aan te vechten.
Noemt u mij maar extreem zoveel u wil, voor mij is dat een compliment.
Neen, ik zou U eerder als een conservatief inschatten, die een achterhaald Vlaams nationalisme blijft aanhangen. Ooit was de Vlaamse kwestie een sociale kwestie. Nu is de Waalse kwestie dat.

Citaat:
Over welke Vlaams nationalisten heb je het? Je spreekt over 'de' Vlaams nationalisten, dus er bestaat blijkbaar een universeel vlaams-nationalistisch programma waar ook SFL en Meervoud achter staan? Of, wat meer waarschijnlijk is, u hebt geen flauw benul van wat wij zeggen, denken en doen.
Ik heb het over de reëel bestaande nationalistische krachten, VB en NV.A; NV.A is hier al een zwakke partner, omdat ze gegijzeld zitten door CD&V, SFL en Meervoud wegen absoluut niet t.o.v. VB.
Oud 20 september 2005, 15:33   #104
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Allee, serieus? Ik zit hier al jaar en dag letterlijk en expliciet te zeggen dat ik tegen een federaal Europa ben.
ik zou maar al te graag een federaal europa voor eeuwig en altijd begraven zien in de geschiedenisboeken, bij het rijtje andere mislukte pogingen om een Eurorijk te vormen: nazi Duitsland, Napoleon, allerhande Heilige Rijken, ...
Dus dat ontkent U dus niet... Eindelijk! Normaal gezien antwoordt U altijd wanneer men U citeert: U hebt het niet begrepen, leest onze teksten niet, enzovoort, enzoverder.
Oud 20 september 2005, 16:29   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Op dit forum hebt U dat al dikwijls gezegd. U verweet LSP b.v. dat ze strijd voerden tegen VB, zegde dan weer dat U vroeger het VB het voordeel van de twijfel gaf, enzovoort. Doe nu niet hypocriet.
Ik verwijt niemand de antifascistische strijd op zich, ik heb alleen wel vragen bij sommige strategieën die men volgt.
Oud 20 september 2005, 16:33   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik zou U eerder als een conservatief inschatten, die een achterhaald Vlaams nationalisme blijft aanhangen. Ooit was de Vlaamse kwestie een sociale kwestie. Nu is de Waalse kwestie dat.
Ik distantieer me inderdaad van het 'progressieve' dat men tegenwoordig in modieus-linkserige milieus propageert.
Ik ben bij uitbreiding ook een Waals nationalist. Dus uw argument gaat niet op.
En verder bewijst u eens te meer dat u helemaal niks afweet van waar Meervoud en SFL en links-nationalisme voor staan.

Citaat:
Ik heb het over de reëel bestaande nationalistische krachten, VB en NV.A; NV.A is hier al een zwakke partner, omdat ze gegijzeld zitten door CD&V, SFL en Meervoud wegen absoluut niet t.o.v. VB.
So? Ik heb toch geen rekenschap af te leggen voor wat neoliberalen en extreem-rechtsen in VB en N-VA doen? Ik stem niet eens op een van die partijen.

Citaat:
Dus dat ontkent U dus niet... Eindelijk! Normaal gezien antwoordt U altijd wanneer men U citeert: U hebt het niet begrepen, leest onze teksten niet, enzovoort, enzoverder.
Me dunkt dat u het blijkbaar inderdaad nooit gelezen hebt want ik heb het nooit ontkent, integendeel altijd bevestigd. Ik ben waarschijnlijk een van de grootste tegenstanders van Europa op dit forum hier en ik denk dat de meesten dat ondertussen wel weten. U moet dus niet doen alsof u mij 'ontmaskerd' hebt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pelgrim on 20-09-2005 at 17:35
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik distantieer me inderdaad van het 'progressieve' dat men tegenwoordig in modieus-linkserige milieus propageert.
En verder bewijst u eens te meer dat u helemaal niks afweet van waar Meervoud en SFL en links-nationalisme voor staan.

Citaat:
So? Ik heb toch geen rekenschap af te leggen voor wat neoliberalen en extreem-rechtsen in VB en N-VA doen? Ik stem niet eens op een van die partijen.

Citaat:
Me dunkt dat u het blijkbaar inderdaad nooit gelezen hebt want ik heb het nooit ontkent, integendeel altijd bevestigd. Ik ben waarschijnlijk een van de grootste tegenstanders van Europa op dit forum hier en ik denk dat de meesten dat ondertussen wel weten. U moet dus niet doen alsof u mij 'ontmaskerd' hebt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
So? Ik heb toch geen rekenschap af te leggen voor wat neoliberalen en extreem-rechtsen in VB en N-VA doen? Ik stem niet eens op een van die partijen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 september 2005 om 16:35.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 18:51   #107
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je had wel een "linkse" Laurent Fabius die ook de rechtse neen-stemmers probeerde opvrijen, maar iedereen weet dat Fabius een klootzak is.
Dan behoor ik tot het derde kamp, het kamp van de klootzakken.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 19:02   #108
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik zei dat Fabius een klootzak is, dan bedoel ik dat het hem louter om de macht te doen is... Dat zou ik van u niet zeggen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 20-09-2005 at 20:02
Reason:

Citaat:
Als ik zei dat Fabius een klootzak is, dan bedoel ik dat het hem louter om de macht te doen is... Dat zou ik van u niet zeggen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Als ik zei dat Fabius een klootzak is, dan bedoel ik dat het hem louter om de macht te doen is...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 20 september 2005 om 19:02.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be