Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 november 2002, 21:47   #101
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk niet.

Op de ijzerbedevaart ben ik verzeild geraakt in een groep waar ze 'Lionel ontslag' riepen. Daar was ik nog mee akkoord (heb wel niet meegeroepen), maar toen ze 'islamieten, parasieten' begonnen te schreeuwen heb ik me vlug verwijderd. Behoorlijk gekwetst en boos dat het in die dwaze kreten moest eindigen.
Ik voelde me op dat moment niet één met de Vlamingen daar aanwezig. Wat ik heel jammer vind. Het waren er van het Blok...
VL is offline  
Oud 8 november 2002, 21:50   #102
vlaams blok
Vreemdeling

vlaams blok's schermafbeelding

Standaard

ik was daar ook, wat een toeval. ik was juist aan de ingang (het hek) met een paar kameraden. Maar we waren een eind verderop weggedreven door nota bene franssprekende politie !
vlaams blok is offline  
Oud 8 november 2002, 22:09   #103
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Dan kan ik heel dicht bij jou gestaan hebben... (stond ook aan het hek)

Heb je ook meegeroepen?
VL is offline  
Oud 9 november 2002, 09:37   #104
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Eigenlijk niet.

Op de ijzerbedevaart ben ik verzeild geraakt in een groep waar ze 'Lionel ontslag' riepen. Daar was ik nog mee akkoord (heb wel niet meegeroepen), maar toen ze 'islamieten, parasieten' begonnen te schreeuwen heb ik me vlug verwijderd. Behoorlijk gekwetst en boos dat het in die dwaze kreten moest eindigen.
Ik voelde me op dat moment niet één met de Vlamingen daar aanwezig. Wat ik heel jammer vind. Het waren er van het Blok...
Ik stond ook tussen die roepers en riep NIET mee, ondanks mijn sterke anti-Koran inzichten (ik vermijd doelbewust 'anti-islamieten' omdat we het dan over een groep van mensen hebben, die nooit over één kam mogen geschoren worden).

Alle islamieten = parasieten, vind je nergens in een Vlaams Blok publicatie terug. Dit roepen werd duidelijk afgekeurd door meerdere mandatarissen. Het was tweemaal fout, zowel naar inhoud als naar plaatskeuze.
Sterker nog, Jan Penris heeft me persoonlijk, en tevens tot mijn ontgoocheling gezegd zelfs niet achter het doorstoten van de betalingsloketten te staan.

Dat je verontwaardiging terecht is, staat buiten kijf. Maar dat de 'uitspattingen' van een hoop heethoofden, voor jou voldoende zijn om gans een partij te demoniseren en met hen niet te willen samenwerken, doet mij twijfelen aan jouw Vlaamse gezindheid.

Trouwens hoeveel beter ben jij dan die roepers, die alle islamieten parasieten vinden? Zij veralgemenen het feit dat er zich onder deze groep mensen inderdaad heel wat parasieten en hypocrieten bevinden. Mensen die op ons spuwen, maar als het erop aankomt om te genieten van alle voordelen die ze dan verbazingwekkend goed kennen, dan staan ze op de eerste rij.
En toch wil ik dat parasiteren relativeren. Als de overheid mensen aanmoedigd tot zulke laakbare zaken, wie treft dan de schuld?

Neen, je poging om je af te zetten tegen het Vlaams Blok is zoals ik eerder zei, ingegeven vanuit een platte partijpolitiek, en is hoogst ongeloofwaardig.
En dan nog iets, wat zin heeft een onafhankelijk Vlaanderen, wanneer we weliswaar het juk van Michel en Elio van ons hebben afgeworpen, maar dat dan vervangen wordt door dat van Mohammed en Moustafa?

NVA = de partij met 100% integere mensen. De volmaaktheid in eigen persoon. Nooit zet iemand onder hen een stap verkeerd, en Geert houdt al zijn volgelingen strikt aan de hand. Alle neuzen in dezelfde richting. Geen interne partijdiscussies.
Aleen in het beoordelen van mensen zijn ze onverbiddellijk. Eén rotte appel in de mand betekent dat gans de mand rot is en dient weggesmeten te worden. Ook al wordt er honger geleden, een Vlaamse honger. Een honger naar onafhankelijkheid en zeggingschap in eigen land.

NVA: Eigen partij alleen, kost wat kost, ook ten koste van Vlaanderen.
Duym is offline  
Oud 9 november 2002, 19:50   #105
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Waarmee jij nu weer veralgemeent.

Alles voor Vlaanderen!!!!
VL is offline  
Oud 9 november 2002, 21:45   #106
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Je haat tegenover de N-VA zegt veel over je respect en liefde voor Vlaanderen!!!

VL is offline  
Oud 10 november 2002, 12:46   #107
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ook de media doet opnieuw haar duit in het zakje in de strijd tegen het Vlaams blok. Ooit kreeg Van Rossem alle aandacht in de hoop om van het Vlaams Blok stemmen af te snoepen. Nu is Bourgeois, weliswaar in een meer verteerbare bourgeois versie, de nieuwe Van Rossem.
Als je ziet wat die 3,3% partij aan spreektijd krijgt, zou het Vlaams Blok in verhouding dagelijks meerdere minuten aan het woord moeten zijn. Maar ja, van een partij die een bindend referendum afwijst zal men uiteraard niet veel democratische reflexen moeten verwachten.

Maar Bourgeois is geen Van Rossem. In de zevende dag moest Geert toch nog wat naambekendheid geven door de letters NVA te vernoemen. Tevens perste hij enkele glimlachen uit zijn citroen tronie.
In zijn nietszeggend debat met Coveliers herinnerde hij ons aan de Vlaams Blok leuze dat veiligheid het recht is van iedere burger. Voorheen van Geertje nooit zulke doortastende taal gehoord, maar ja, van die Vlaams Blok racisten en fascisten valt blijkbaar dan toch nog wat te leren.

De NVA, de partij die krampachtig haar bestaansreden en enige profilering zoekt in het demoniseren van het Vlaams Blok. Meer heeft de Nutteloze Verraderlijke Arrogantie niet te bieden.
Duym is offline  
Oud 10 november 2002, 13:17   #108
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Je hervalt Duym. En je valt. Steeds lager en lager. Heb je nog zelfrespect? Een eergevoel? Of is ook dat al verdwenen?

Blijf gerust verder inhakken op de N-VA. We zullen in juni wel zien gelijk heeft.

Begin al maar Prozac te slikken.

VL is offline  
Oud 10 november 2002, 13:30   #109
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hervalt Duym. En je valt. Steeds lager en lager. Heb je nog zelfrespect? Een eergevoel? Of is ook dat al verdwenen?

Blijf gerust verder inhakken op de N-VA. We zullen in juni wel zien gelijk heeft.

Begin al maar Prozac te slikken.
En wrijf jij je maar al in met NiVeA, tegen het ogenblik dat je zonnigere oorden zult moeten opzoeken.
Duym is offline  
Oud 10 november 2002, 15:23   #110
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Helaas, alweer.

Ik blijf Vlaanderen trouw, dat jij wil vluchten als het wat minder gaat, ga je gang.

Zo zie je eens waar de échte Vlaams-nationalisten zitten. Niet bij het Blok!!!

VL is offline  
Oud 12 november 2002, 12:53   #111
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En terwille van welke betere redenen zijn Moi en Superstaaf daar tegen?
Het heden is enkel slecht als er een betere toekomst is.

Die betere toekomst zie ik echt niet in die NVA-zever.

Daarom ben ik tegen.
Oud 12 november 2002, 15:04   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Je glazen bol zegt dus dat alles slechter zal zijn indien NIET hetzelfde als vandaag?

Citaat:
Zullen we dan maar rekenen op de politieke bekwaamheid van de VLD-PRL, Agalev-Ecolo, SP-Spitit-PS, CD&V-??, Vivant-Vivant? Of reken jij, als unieke Belgicist, liever op het Vlaams Blok dat je "die andere" Vlaams-nationalisten zo haat?

Citaat:
Daarom ben ik tegen.
België zal het je zeker lonen maar of het er daarom ook eeuwig zo goed zal blijven als vandaag?:

Ik vermoed dat je een zeer ongelukkig man bent daar je tegen alles bent behalve tegen de onmogelijke combinatie van Vlaams Blok standpunten en een Belgische staat.
Oud 12 november 2002, 16:04   #113
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Je glazen bol zegt dus dat alles slechter zal zijn indien NIET hetzelfde als vandaag?

Citaat:
Zullen we dan maar rekenen op de politieke bekwaamheid van de VLD-PRL, Agalev-Ecolo, SP-Spitit-PS, CD&V-??, Vivant-Vivant? Of reken jij, als unieke Belgicist, liever op het Vlaams Blok dat je "die andere" Vlaams-nationalisten zo haat?

Citaat:
Daarom ben ik tegen.
België zal het je zeker lonen maar of het er daarom ook eeuwig zo goed zal blijven als vandaag?:

Ik vermoed dat je een zeer ongelukkig man bent daar je tegen alles bent behalve tegen de onmogelijke combinatie van Vlaams Blok standpunten en een Belgische staat.
En het waren maar 2 zinnetjes, lees ze dan ook alle 2!
Oud 12 november 2002, 17:45   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik las er zelfs drie.
En ik had er ook nog wat op te zeggen.
Ook allemaal gelezen, Moi? 8)
Oud 13 november 2002, 13:09   #115
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las er zelfs drie.
En ik had er ook nog wat op te zeggen.
Ook allemaal gelezen, Moi? 8)
Dat hangt ervan af wat ge reactie noemt
Oud 15 november 2002, 18:30   #116
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteraard op hen, op wie anders?

Leve de coaltie-politiek.

VL is offline  
Oud 28 december 2002, 09:16   #117
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

De NVA zegt een Onafhankelijk Vlaanderen na te streven. Ene Paul van Keer, bekend in politiekringen, die in intervieuws heeft afstand genomen van overdreven Vlaamsgezondheid, kiest toch voor de NVA. De NVA zet Van Keer op haar verkiezingslijst. Om stemmen binnen te rijven? Van rechtlijnigheid gesproken! Een partij die tot zulke dubieuze compromissen bereid is, is dat na de verkiezingen wellicht ook.

(Een lezersbrief uit GVA 29 dec. 2002 - naam en adres mij onbekend)

In schijnheiligheid moet ze al evenmin onderdoen. Nog steeds wacht ik op het volgende antwoord: wat is er aan het Vlaams Blok partijprogramma zo demonisch dat het voor de NVA onmogeljk is om met die partij een coalitie aan te gaan?

NVA = Platte Partijpolitiek Eerst
Duym is offline  
Oud 28 december 2002, 19:04   #118
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Demonisch? Dat heb ik ooit gezegd? Je legt jezelf een martelaarsrol op!

Paul Van Keer heeft dus afstand genomen van een Vlaamsgezindheid? In De Standaard zei Van Keer nochtans dat hij voor de N-VA koos omwille van de rechtlijnigheid en het Vlaams programma. Het zal wel aan uw bron liggen zeker?

De N-VA sluit trouwnes niemand uit! Ze zijn tegen het Cordon!

VL is offline  
Oud 28 december 2002, 19:47   #119
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Demonisch? Dat heb ik ooit gezegd? Je legt jezelf een martelaarsrol op!

Paul Van Keer heeft dus afstand genomen van een Vlaamsgezindheid? In De Standaard zei Van Keer nochtans dat hij voor de N-VA koos omwille van de rechtlijnigheid en het Vlaams programma. Het zal wel aan uw bron liggen zeker?

De N-VA sluit trouwnes niemand uit! Ze zijn tegen het Cordon!
Steeds dezelfde schijnheilige opstelling. Waarom wil de NVA geen coalitie aangaan met het Vlaams Blok (uiteraard geen antwoord).

En jullie zijn tegen het cordon? Hahhahahahaha, veel liberalen en sossen ook. Ze dromen dat op die wijze het Vlaams Blok op zijn bek zal gaan.

NVA = platte partijpolitiek eerst
Duym is offline  
Oud 28 december 2002, 19:59   #120
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

De N-VA is als enige partij officieel tegen het Cordon. Wat er mis is aan het Blok, dat zijn de punten waar de N-VA niet mee akkoord gaat. Het 70-puntenplan mag dan wel al verdwenen zijn, de geest ervan drijf nog rond, bij sommigen toch (waaronder u, Duym, uw partijgenoot Jan van den Berghe is al heel wat gematigder, en dus realistischer!). Je kan toch niemand verplichten om in coalitie te gaan met een of andere partij? Dat beslissen we zelf! Op basis van het programma. En als dat programma niet verenigbaar lijkt met het onze, dan is dat jammer voor u!!!!

VL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be