![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Tot welke godsdient/religie behoort u? (maak onderscheid atheïsme/vrijzinnigheid!) | |||
Christendom |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
Anglicanisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ortodoxe Kerk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Hindoeïsme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Geen enkele, ik ben vrijzinnig |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Geen enkele, ik ben atheïst |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Natuurgodsdienst |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een filosofie zoals het Boedhisme,... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
Een andere godsdienst (Grieks, Romeins,...) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Om te bemerken dat er nog steeds een neiging is de "manier van geloven"
van onze medemensen te haten of toch bijna te haten. Een I.Paisley die een afschuw heeft van de EU omdat in die "superstaat" de stad Rome ligt met de verfoeide "onfeilbare" afgodendienaar de zogezegd "heilige" Paus. Dat de meerderheid van de EU inwoners gelovige Christenen zijn zal nooit of nooit over die man zijn lippen komen. Voor de argumenten tegen het Protestantisme verwijs ik allen naar enige posts hiervoor.. O ja : ik was einde van vorige maand in Vilnius - de eerste en misschien de enige stad waar zoveel imposante Katholieke zowel als orthodoxe kerken staan & ook nog een Moskee en Synagoge & zowaar ook imposante Lutherse Kerk .. en dit is niet van recente bouw die dingen staan daar al honderden jaren of : 100den jaren europese multi-religieuze cultuur.. ik denk dat de erfgenamen van de godsdienstoorlogen en kruistochten hier nog iets te leren hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 27 augustus 2005 om 15:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zag deze avond de tuinen van Vaticaanstad, mooi wondermooi nog veel mooier dan de tuinen van Versailles..... Zou daar ook een Zonnekoning wonen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de protestanten dat niet willen, moeten ze het zelf weten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
-Dit is natuurlijk kwestie van interpretatie maar volgens mij kunnen getrouwde mensen wel voor god leven Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eventjes opmerken: ik ben zelf geen protestant(behoor tot geen enkele geörganiseerde religie). Maar als ik voor een geörganiseerde religie zou kiezen dan zal het het protestantisme zijn.
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dezelfde manier kan je bewijzen dat degenen niet NIET in het Griekse of Egyptische Pantheon geloven evenzeer een bepaalde religie aanhangen. Of dat degenen die niet in kaboutertjes of elfjes geloven, ook gelovigen zijn.... Dat atheïsme evenzeer een religie zou zijn werd uitgevonden door de die-hard gelovigen die zich gewoonweg niet kunnen voorstellen dat er mensen zijn die géén geloof aanhangen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2005 om 08:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Die hele discussie of er al dan geen God zou zijn is zo achterhaald als wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
geloven heet dan ook niet voor niets 'geloven' en niet weten of kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=4]ag·nos·ti·cis·me[/size] (het ~) 1 [fil.] levensbeschouwing die ervan uitgaat dat men de eerste oorzaak der dingen (God, het absolute) niet kan kennen Is ook niet wat ik ben. Ik ga er niet vanuit dat men het absolute (mooie omschrijving) niet KAN kennen, ik beweer alleen dat we het NOG niet kennen. Het is nl ook niet zeker of we het absolute kúnnen kennen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dimitri : 29 augustus 2005 om 15:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Zelf ben ik een spirituele syncretische christene en ik ga naar kerk(en) .
Jammer genoeg niet de gewoon christelijke of katholieke kerk; mits ik ook spirituele syncretist ben mag ik andere geloofs vormen of beschouwingen opvolgen ![]() Mits mijn spirituele intuïties neem ik daar notie van of beleef ik mee wat andere gelovigen doen in hun gemeeschap. Vermits ik syncretist ben dien ik ook niet steeds mij verplicht te voelen om deel uit te maken van of verplicht deel te nemen met. Bij deze bid en studeer ik dan ook soms alléén in de pracht en praal van de fauna & flora ![]() Angelogie,demologie,paganisme,oosterse werken en andere lithurgische/... werken of beschouwingen zijn mij dus niet vreemd of lijken mij niet angstig ![]() Zelf woon ik dan ook nog samen met een Atheïst en groeide op uit een christenlijk belgisch gezin. Labyrinth ja ikzelf geloof in leven na Daar mijn moeder medium is heb ik enkele van haar gavens meegekregen maar met deze gavens ga ik niet psychometrisch mee werken, zelf hanteer ik deze gavens via magiën en bewuste trance. *Labyrinth ja ikzelf geloof in een bewust zijn NA de dood maar dit soort van bewust zijn is niet gekend bij de mens.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 29 augustus 2005 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Haaaazo.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Kultuur wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Just kultuur t'is die nief spelling hé lol |
|
![]() |
![]() |