![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hooghartige beterweters negeren kan gelukkig ook zonder negeerfunctie.
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() yep
Je krijgt alleen de naam te zien waar normaal een post zou komen.
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 5 augustus 2007 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Is het niet in een gemeentelijke en eigenlijk dus Vlaemsche overheid?
![]()
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerst een meerderheid vinden om alsnog een federale regering te vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwoah, de een of andere puriteinse kwezel zal er wel een bash-topic over openen in Suggesties en Mededelingen of in Koetjes en Kalfjes...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Volkeren bestaan niet, vrouwen daarentegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Serieus nu. Is Montenegro dan niet gewoon onafhankelijk geworden na een referendum? En heb jij daar al blauwhelmen gezien? Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 6 augustus 2007 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor het overgrote deel zal echter gelden dat zij zich zullen vestigen waar het het interessantst is. Hoe dan ook, de realiteit is dat Brussel veel afhankelijker is van Vlaanderen dan omgekeerd en dat maakt een scenario waarin Brussel de Vlamingen met "represailles" zal treffen wegens een onafhankelijkheidsverklaring heel erg onwaarschijnlijk. Met hondsdolle FDF'ers weet je maar nooit, maar nuchtere franstalige brusselse politici zullen - m.i. véél meer dan nu het geval is - een goede verstandhouding met Vlaanderen nastreven, het zal in beider belang zijn. Volgens mij zijn dit enkel FUD technieken om mensen schrik aan te jagen, in het belang van Belgique. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 6 augustus 2007 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ondertussen antwoord je niet op de vraag. Ik zal ze dan nog maar eens opnieuw stellen: werk je , als gemeentelijk ambtenaar eigenlijk niet voor de Vlaemsche overheid ?
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens wat Raf hier zélf op het forum schreef luidt het antwoord: 'ja'.
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik werk voor een gemeentelijke overheid, niet voor de Vlaemsche overheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je steeds manieren bedenken waarop een deelstaat zich, tegen alle afspraken in, kan afscheuren van de staat waartoe hij behoort. Maar als ik om me heen kijk zie ik heel weinig mensen die daarmee bezig zijn of die daar voorstander van zijn. Hier op het forum liggen de verhoudingen enigszins anders, omdat er hier een groepje van mensen met separatistische ideeën is, maar in realiteit zijn de separatisten zwaar in de minderheid in België. Ze zijn met te weinig om een klimaat te creëren waarin een afscheuring zou kunnen gebeuren. Dus ik vraag me af of deze mensen niet beter hun energie zouden steken in het meedenken over een goede oplossing voor de problemen die er zijn, binnen de Belgische context. Een belgisch confederaal model lijkt me een veel realistischer doelstelling, waarvoor veel meer mensen warm gemaakt zouden kunnen worden. En waar draait het uiteindelijk om? Een eigen land, vlag en eigen staatsgrenzen? Ik denk het niet. Het draait om het stopzetten van uitzichtloze geldstromen, economische zelfbeschikking, het leggen van eigen accenten en het saneren van een te complexe en daardoor vertragende beslissingsstructuur. Die dingen kunnen perfect gerealiseerd worden binnen een belgische structuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |