Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2005, 16:05   #101
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Een kind heeft de PLICHT om bij zijn ouders te blijven zolang hij niet zelf een gezin heeft om voor te zorgen.

Zelfs daarna zal de zoon zijn ouders vragen of hij gemist kan worden op het land voordat hij weggaat.

Ook daarna moet hij de oude familieband blijven onderhouden want de familie is een heilig verbond.

In geval van materiële of emotionele tegenslag zullen deze banden ook telkens worden herbevestigd.

En al de rest is linkse onzin.
zou je niet beter terug onder je steen kruipen ?

mambo, jij was het toch die een hele tijd geleden zegde dat hij zelfstandig loodgieter was, klopt dat ?

mijn verstand zit wel al barstensvol, maar dat herinner ik mij toch nog.

enfin

bij deze

de bijdragen voor vandaag.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 16:08   #102
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Meer dan 80% hangt aan ma haar loezen, 60% zit zelfs nog thuis, de anderen op kot maar evengoed op haar kosten. Nu goed?
allez, 't is goed.
Hoewel ik in de openingspost niet zie dat de anderen op kot zitten.
Die 60% die thuis woont, leven die op kosten van de ouders of geven ze een deel van hun loon af om de kosten te dekken?
Want dat lijkt me een groot verschil.

Citaat:
Poeh ze krijgen zelfs elkander niet meer warm laat staan dat je nog iets anders van je lichaam in beweging krijgt.

Straks liggen jullie gelijk die dikke vette amerikanen van 450 kilo in jullie bed met 10 gefrituurde kiekens op uwe buik.
Amai jong, verdrink niet in uw frustratie en negativisme.
De jeugd van tegenwoordig toch eh... Niks kun je er mee aanvangen, en nog erger: ze zijn ALLEMAAL 't zelfde, echt ALLEMAAL zijn het tamzakken die gewoon niet WILLEN werken.

De cafébazen in uw buurt kunnen maar blij zijn dat ge op politics zit, en niet met uw gezaag hun café's komt vervuilen.
Oud 28 september 2005, 16:11   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Als dat het geval is, dan chapeau! Mag ik vragen wat ge voor de kost doet?
Bij ja ge moogt gij dat vragen.
Moet ik daar op antwoorden ook?
Enfin ik doe diensten. U vraagt wij draaien.
Oud 28 september 2005, 16:12   #104
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ja ge moogt gij dat vragen.
Moet ik daar op antwoorden ook?
Enfin ik doe diensten. U vraagt wij draaien.
prostitutie familiebedrijf?
Oud 28 september 2005, 16:14   #105
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Een kind heeft de PLICHT om bij zijn ouders te blijven zolang hij niet zelf een gezin heeft om voor te zorgen.

Zelfs daarna zal de zoon zijn ouders vragen of hij gemist kan worden op het land voordat hij weggaat.

Ook daarna moet hij de oude familieband blijven onderhouden want de familie is een heilig verbond.

In geval van materiële of emotionele tegenslag zullen deze banden ook telkens worden herbevestigd.
kijk, dat vind ik mooi van je, radicaal.
daar vinden wij mekaar, in die romantische idealen.

kijk naar de moslims, daar betekent bloedverwantschap nog iets, onvoorwaardelijk...
niet zoals bij de moderne, ontwortelde, materialistische blanken waarbij een kind dient om de buren jaloers te maken, zoals een auto, en vaak buitenvliegt wanneer het problemen heeft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 16:16   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Amai jong, verdrink niet in uw frustratie en negativisme.
De jeugd van tegenwoordig toch eh... Niks kun je er mee aanvangen, en nog erger: ze zijn ALLEMAAL 't zelfde, echt ALLEMAAL zijn het tamzakken die gewoon niet WILLEN werken.

De cafébazen in uw buurt kunnen maar blij zijn dat ge op politics zit, en niet met uw gezaag hun café's komt vervuilen.
Maar bewijs me wel eerst eens het tegendeel eh!
Ik weet dat ze niet meer willen, ik zie het dagelijks en als meer dan 80% thuis op hun kosten hangt dan vraag ik me af waar die enkelingen zitten die wel aan het werken is!
Wel waar?
Dus we mogen bijna besluiten dat van alle 24 jarigen er bijna geen enkele aan het werk is. Ah ja, anders komen we nooit boven de 80% uit?

Of met andere woorden we zullen wij oudjes wel een tandje bijzetten om die gasten hun pintjes te mogen betalen. Vind ge dat zelf niet een beetje overtrokken?
24 jaar is toch meer dan behoorlijk meerderjarig als ik me niet vergis. Denkt ge echt niet dat ze een beetje op uw of onze kas aan het teren zijn? Nee echt niet?
Oud 28 september 2005, 16:22   #107
Mitgard
Banneling

Standaard

zeg mambo, ge hebt al honderd met uw gezaag zenne.
we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat loopt te ergeren aan uw medemens.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 28-09-2005 at 17:23
Reason:
--------------------------------

we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat loopt te ergeren aan uw medemens.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat gaat egeren aan uw medemens.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 september 2005 om 16:23.
Oud 28 september 2005, 16:24   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat loopt te ergeren aan uw medemens.
Moet gij niet één of andere gaan afzeiken door uw venster of is het stil in de sité?

Ligt natuurlijk gevoelig bij de jeugd nietwaar, zo zeggen dat ze de luiaard zijn en nu eens niet al de anderen. Dju toch.[edit]
[size=1]After edit by Mambo on 28-09-2005 at 17:27
Reason:

Citaat:
we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat loopt te ergeren aan uw medemens.
Moet gij niet één of andere gaan afzeiken door uw venster of is het stil in de sité?

Ligt natuurlijk gevoelig bij de jeugd nietwaar, zo zeggen dat ze de luiaard zijn en nu eens niet al de anderen. Dju toch.[/size]

Citaat:
Moet gij niet één of andere gaan afzeiken door uw venster of is het stil in de sité?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 16:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 16:26   #109
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar bewijs me wel eerst eens het tegendeel eh!
Ik weet dat ze niet meer willen, ik zie het dagelijks en als meer dan 80% thuis op hun kosten hangt dan vraag ik me af waar die enkelingen zitten die wel aan het werken is!
Wel waar?
Dus we mogen bijna besluiten dat van alle 24 jarigen er bijna geen enkele aan het werk is. Ah ja, anders komen we nooit boven de 80% uit?

Of met andere woorden we zullen wij oudjes wel een tandje bijzetten om die gasten hun pintjes te mogen betalen. Vind ge dat zelf niet een beetje overtrokken?
24 jaar is toch meer dan behoorlijk meerderjarig als ik me niet vergis. Denkt ge echt niet dat ze een beetje op uw of onze kas aan het teren zijn? Nee echt niet?
Mambo, aub, doe ne keer nie zo simpel jong.

In uw openingspost zie ik staan: 60% woont thuis.
Vertel me eens: hoeveel % daarvan werkt, hoeveel procent daarvan studeert nog (of opnieuw), hoeveel % is momenteel werkzoekende, hoeveel % kan niet werken wegens ziekte, en hoeveel % is geen van bovenstaande.
Oud 28 september 2005, 16:28   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, aub, doe ne keer nie zo simpel jong.

In uw openingspost zie ik staan: 60% woont thuis.
Vertel me eens: hoeveel % daarvan werkt, hoeveel procent daarvan studeert nog (of opnieuw), hoeveel % is momenteel werkzoekende, hoeveel % kan niet werken wegens ziekte, en hoeveel % is geen van bovenstaande.
Maar alee, meer dan 60% thuis en meer dan 80% op ma haar kosten leven.
Wie werkt er? Geen enkele want anders leven ze niet op hun kosten natuurlijk.
Oud 28 september 2005, 17:00   #111
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens een peiling van de humo zou er meer dan 80% van alle 24 jarigen nog aan pa en ma hun borst hangen en dus niet voor zichzelf kunnen zorgen.
Meer dan 60% woont zelfs nog thuis.
1 op 10 van de 24 jarigen is nog maagd.
Bron het laatste nieuws

Wat scheelt er feitelijk met die gasten?
Niks. Daar heeft toch niemand last van? Gij wel? Awel dan, stop dan met zagen.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 17:02   #112
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan ken ik geheel per toeval net heel die 20% die werkt wellicht?
Er lopen hier op m'n werk alleen al een pak 24-jarigen die werken, en hun partners ook. Een aantal daarvan wonen nog thuis, en geven een deel van hun loon af aan hun ouders.
Een vriend van mij (toevallig 24) heeft met z'n loon de garage verbouwd tot een studioke, en woont daar, geheel zelfstandig, maar wel nog bij z'n moeder, officieel. Die zit ook bij je 60%. Hij betaalt echter geen huur, dus in die zin is hij op dat punt nog afhankelijk van z'n ouders.

Weet ge, ik leef ook een deel op kosten van m'n partner. En hij op mijn kosten. We zijn op dit moment zelfs financieel afhankelijk van elkaar, ook al zouden we, mits een paar ingrepen hier en daar, volledig onafhankelijk kunnen zijn.

Echt jong, stop met je kortzichtigheid, het wordt meelijwekkend.
Oud 28 september 2005, 17:03   #113
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar jong toch, veel van die 60 percent werkt wel; in veel gevallen zullen ze een deeltje van hun loon afgeven voor kost en inwoon. Soms willen de ouders zelfs dat niet en zorgen ze er zo voor dat hun kinderen goed kunnen sparen.
Ik ken zelfs mensen van veertig die nog thuis wonen. Wie heeft daar nu last van?[edit]
[size=1]After edit by napoleondegrote on 28-09-2005 at 18:03
Reason:

Citaat:
Maar jong toch, veel van die 60 percent werkt wel; in veel gevallen zullen ze een deeltje van hun loon afgeven voor kost en inwoon. Soms willen de ouders zelfs dat niet en zorgen ze er zo voor dat hun kinderen goed kunnen sparen.
Ik ken zelfs mensen van veertig die nog thuis wonen. Wie heeft daar nu last van?[/size]

Citaat:
Ik zelfs mensen van veertig die nog thuis wonen. Wie heeft daar nu last van?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 28 september 2005 om 17:03.
Oud 28 september 2005, 17:03   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hierzie nog ééntje onder het bed.
Oud 28 september 2005, 17:12   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er lopen hier op m'n werk alleen al een pak 24-jarigen die werken, en hun partners ook. Een aantal daarvan wonen nog thuis, en geven een deel van hun loon af aan hun ouders.
Een vriend van mij (toevallig 24) heeft met z'n loon de garage verbouwd tot een studioke, en woont daar, geheel zelfstandig, maar wel nog bij z'n moeder, officieel. Die zit ook bij je 60%. Hij betaalt echter geen huur, dus in die zin is hij op dat punt nog afhankelijk van z'n ouders.

Weet ge, ik leef ook een deel op kosten van m'n partner. En hij op mijn kosten. We zijn op dit moment zelfs financieel afhankelijk van elkaar, ook al zouden we, mits een paar ingrepen hier en daar, volledig onafhankelijk kunnen zijn.

Gij kent echt veel mensen. Meer kan ik daar niet over zeggen.
En die snotneus pakt al meteen zijn natuurlijk erfdeel op voorschot. Handig van hem. Wil wel thuis wonen maar moet ze in feite liever niet zien of horen, gewoon de wasmand afgeven en zijn soep gaan halen en weg is ie.
Kon evengoed wat verderop iets gaan huren natuurlijk. Nee de auto mag buiten blijven voortaan. Die zit er voor het leven.
En de rest steken hun geld in hun eigen zak en verteren dat van een ander, ook handig natuurlijk. Schoon schoon. Dat moet daar toch slecht betalen op uw werk zulle met zulke noodoplossingen.
Kom verdedig ze maar verder.

(en binnen 10 jaar zitten de ouders in de garage en hij in de salon, ge zult dat nog zien)[edit]
[size=1]After edit by Mambo on 28-09-2005 at 18:20
Reason:

Citaat:

En die snotneus pakt al meteen zijn natuurlijk erfdeel op voorschot. Handig van hem. Wil wel thuis wonen maar moet ze in feite liever niet zien of horen, gewoon de wasmand afgeven en zijn soep gaan halen en weg is ie.
Kon evengoed wat verderop iets gaan huren natuurlijk. Nee de auto mag buiten blijven voortaan. Die zit er voor het leven.
En de rest steken hun geld in hun eigen zak en verteren dat van een ander, ook handig natuurlijk. Schoon schoon. Dat moet daar toch slecht betalen op uw werk zulle met zulke noodoplossingen.

(en binnen 10 jaar zitten de ouders in de garage en hij in de salon, ge zult dat nog zien)[/size]

Citaat:

Kom verdedig ze maar verder.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 17:20.
Oud 28 september 2005, 17:27   #116
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vooroordelen kennen echt geen grenzen eh.
Hij is thuis blijven wonen omdat het op die manier makkelijker was voor z'n moeder - als je ook nog een zwaar gehandicapt kind hebt is het niet altijd makkelijk om daar alleen voor te zorgen. Hoe egoïstisch is DAT niet jong, thuis blijven wonen om mee te helpen zorgen voor je broer. Kon evengoed ervan weglopen en z'n moeder het zelf laten uitzoeken, 't is tenslotte h�*�*r kind, niet het zijne.
Hij zit er wellicht voor het leven, ja.
Heeft het zelfs uitgemaakt met z'n partner omdat zij niet kon leven met zo'n grote brok egoïsme.
Oud 28 september 2005, 18:30   #117
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:

(en binnen 10 jaar zitten de ouders in de garage en hij in de salon, ge zult dat nog zien)
Booooooooooooooooooooooooooooooooring............. .............
Oud 28 september 2005, 19:45   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vooroordelen kennen echt geen grenzen eh.
Hij is thuis blijven wonen omdat het op die manier makkelijker was voor z'n moeder - als je ook nog een zwaar gehandicapt kind hebt is het niet altijd makkelijk om daar alleen voor te zorgen. Hoe egoïstisch is DAT niet jong, thuis blijven wonen om mee te helpen zorgen voor je broer. Kon evengoed ervan weglopen en z'n moeder het zelf laten uitzoeken, 't is tenslotte h�*�*r kind, niet het zijne.
Hij zit er wellicht voor het leven, ja.
Heeft het zelfs uitgemaakt met z'n partner omdat zij niet kon leven met zo'n grote brok egoïsme.
Er zitten veel gehandicapten in uw familie he? Je had al twee schoonzusters of zo iets ook die niet wilden werken of stempelen en geen invalide geld willen, nu een kleine en een broer die zich opoffert. Special gevalleke daar.
Maar enfin ik hoop dat ik u nu niet opnieuw ga ontgrieven door nu te zeggen dat je een zwaar gehandicapt kind niet kunt thuishouden. Nu nog wel, maar binnen een paar jaar zit hij toch in een instelling. Waar gaat die broer dan zitten? Ja dus daar en moeder in het rusthuis en vader op het kerkhof. En dan zal alles rap gaan, te koop gaat er op de facade staan en hup broerke zal er wel wat putjes mee gaan pissen en zich onvermogend verklaren en het ocmw zal moeder haar rusthuis betalen.
En de kleine gehandicapte voor hem blijft dat allemaal hetzelfde uiteraard.

Och ja zo zullen je wel bezig blijven in de slachtofferrol denk ik, samen met al die dutskes van 24 jaar die niks te doen hebben.
Oud 28 september 2005, 19:48   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Booooooooooooooooooooooooooooooooring............
..............
Ge moet zappen eh!
Of kunt ge er niet aan, van in de zetel? Vraag het aan uw ma om eens te zappen of is ze niet thuis, achter uw eten naar de carrefour? Laat nog een boerke jong.[edit]
[size=1]After edit by Mambo on 28-09-2005 at 20:53
Reason:

Citaat:
..............
Ge moet zappen eh!
Of kunt ge er niet aan, van in de zetel? Vraag het aan uw ma om eens te zappen of is ze niet thuis, achter uw eten naar de carrefour? Laat nog een boerke jong.[/size]

Citaat:
..............
Ge moet zappen eh!
Of kunt ge er niet aan, van in de zetel? Vraag het aan uw ma om eens te zappen of is ze niet thuis, achter uw eten naar de carrefour?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 19:53.
Oud 28 september 2005, 20:01   #120
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet zappen eh!
Of kunt ge er niet aan, van in de zetel? Vraag het aan uw ma om eens te zappen of is ze niet thuis, achter uw eten naar de carrefour? Laat nog een boerke jong.
hou er toch mee op, mambo.
je bent niet eens meer grappig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be