![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mambo, jij was het toch die een hele tijd geleden zegde dat hij zelfstandig loodgieter was, klopt dat ? mijn verstand zit wel al barstensvol, maar dat herinner ik mij toch nog. enfin bij deze de bijdragen voor vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik in de openingspost niet zie dat de anderen op kot zitten. Die 60% die thuis woont, leven die op kosten van de ouders of geven ze een deel van hun loon af om de kosten te dekken? Want dat lijkt me een groot verschil. Citaat:
De jeugd van tegenwoordig toch eh... Niks kun je er mee aanvangen, en nog erger: ze zijn ALLEMAAL 't zelfde, echt ALLEMAAL zijn het tamzakken die gewoon niet WILLEN werken. De cafébazen in uw buurt kunnen maar blij zijn dat ge op politics zit, en niet met uw gezaag hun café's komt vervuilen.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik daar op antwoorden ook? Enfin ik doe diensten. U vraagt wij draaien.
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daar vinden wij mekaar, in die romantische idealen. kijk naar de moslims, daar betekent bloedverwantschap nog iets, onvoorwaardelijk... niet zoals bij de moderne, ontwortelde, materialistische blanken waarbij een kind dient om de buren jaloers te maken, zoals een auto, en vaak buitenvliegt wanneer het problemen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ze niet meer willen, ik zie het dagelijks en als meer dan 80% thuis op hun kosten hangt dan vraag ik me af waar die enkelingen zitten die wel aan het werken is! Wel waar? Dus we mogen bijna besluiten dat van alle 24 jarigen er bijna geen enkele aan het werk is. Ah ja, anders komen we nooit boven de 80% uit? Of met andere woorden we zullen wij oudjes wel een tandje bijzetten om die gasten hun pintjes te mogen betalen. Vind ge dat zelf niet een beetje overtrokken? 24 jaar is toch meer dan behoorlijk meerderjarig als ik me niet vergis. Denkt ge echt niet dat ze een beetje op uw of onze kas aan het teren zijn? Nee echt niet?
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() zeg mambo, ge hebt al honderd met uw gezaag zenne.
we weten ondertussen dat uw kinderen de beste zijn, dat de rest van de jeugd lui is, en dat ge u van puur gebrek aan tegenslag maar wat loopt te ergeren aan uw medemens.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 28 september 2005 om 16:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt natuurlijk gevoelig bij de jeugd nietwaar, zo zeggen dat ze de luiaard zijn en nu eens niet al de anderen. Dju toch.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 16:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw openingspost zie ik staan: 60% woont thuis. Vertel me eens: hoeveel % daarvan werkt, hoeveel procent daarvan studeert nog (of opnieuw), hoeveel % is momenteel werkzoekende, hoeveel % kan niet werken wegens ziekte, en hoeveel % is geen van bovenstaande.
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie werkt er? Geen enkele want anders leven ze niet op hun kosten natuurlijk.
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er lopen hier op m'n werk alleen al een pak 24-jarigen die werken, en hun partners ook. Een aantal daarvan wonen nog thuis, en geven een deel van hun loon af aan hun ouders. Een vriend van mij (toevallig 24) heeft met z'n loon de garage verbouwd tot een studioke, en woont daar, geheel zelfstandig, maar wel nog bij z'n moeder, officieel. Die zit ook bij je 60%. Hij betaalt echter geen huur, dus in die zin is hij op dat punt nog afhankelijk van z'n ouders. Weet ge, ik leef ook een deel op kosten van m'n partner. En hij op mijn kosten. We zijn op dit moment zelfs financieel afhankelijk van elkaar, ook al zouden we, mits een paar ingrepen hier en daar, volledig onafhankelijk kunnen zijn. Echt jong, stop met je kortzichtigheid, het wordt meelijwekkend.
![]() |
![]() |
#113 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken zelfs mensen van veertig die nog thuis wonen. Wie heeft daar nu last van?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 28 september 2005 om 17:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hierzie nog ééntje onder het bed.
![]() |
#115 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die snotneus pakt al meteen zijn natuurlijk erfdeel op voorschot. Handig van hem. Wil wel thuis wonen maar moet ze in feite liever niet zien of horen, gewoon de wasmand afgeven en zijn soep gaan halen en weg is ie. Kon evengoed wat verderop iets gaan huren natuurlijk. Nee de auto mag buiten blijven voortaan. Die zit er voor het leven. En de rest steken hun geld in hun eigen zak en verteren dat van een ander, ook handig natuurlijk. Schoon schoon. Dat moet daar toch slecht betalen op uw werk zulle met zulke noodoplossingen. Kom verdedig ze maar verder. (en binnen 10 jaar zitten de ouders in de garage en hij in de salon, ge zult dat nog zien)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 17:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is thuis blijven wonen omdat het op die manier makkelijker was voor z'n moeder - als je ook nog een zwaar gehandicapt kind hebt is het niet altijd makkelijk om daar alleen voor te zorgen. Hoe egoïstisch is DAT niet jong, thuis blijven wonen om mee te helpen zorgen voor je broer. Kon evengoed ervan weglopen en z'n moeder het zelf laten uitzoeken, 't is tenslotte h�*�*r kind, niet het zijne. Hij zit er wellicht voor het leven, ja. Heeft het zelfs uitgemaakt met z'n partner omdat zij niet kon leven met zo'n grote brok egoïsme.
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar enfin ik hoop dat ik u nu niet opnieuw ga ontgrieven door nu te zeggen dat je een zwaar gehandicapt kind niet kunt thuishouden. Nu nog wel, maar binnen een paar jaar zit hij toch in een instelling. Waar gaat die broer dan zitten? Ja dus daar en moeder in het rusthuis en vader op het kerkhof. En dan zal alles rap gaan, te koop gaat er op de facade staan en hup broerke zal er wel wat putjes mee gaan pissen en zich onvermogend verklaren en het ocmw zal moeder haar rusthuis betalen. En de kleine gehandicapte voor hem blijft dat allemaal hetzelfde uiteraard. Och ja zo zullen je wel bezig blijven in de slachtofferrol denk ik, samen met al die dutskes van 24 jaar die niks te doen hebben.
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kunt ge er niet aan, van in de zetel? Vraag het aan uw ma om eens te zappen of is ze niet thuis, achter uw eten naar de carrefour? Laat nog een boerke jong.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2005 om 19:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bent niet eens meer grappig. |
|
![]() |
![]() |